Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKHva slags instrument spiller du?

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Moonstone »

Her er en tråd en kan skrive hvilke instrument en spiller, enten solo eller i band/gruppe, om en har musikkutdannelse eller selvlært, lager egen musikk eller synger, eller om man ønsker å lære seg et intrument/starte band :sang


Får begyne med meg selv da:
Jeg spiller trommer i eget band, og har gjort det i ca 14-15 år.
Innen rytme mestrer jeg perkusjon(Timbales, Djembe, Congas osv) og vanlig trommesett.

Jeg er selvlært, og har kan i tillegg synge. Jeg har vært vokalist i band også, men liker mest å bare være "backup-sanger" om musikken krever koring og harmonisering av vokalen.

I tillegg spiller jeg sjamantromme og Dijeridoo, og spilte kornett et år i skolemusikken ;)
Også har jeg et keyboard jeg kan spille litt på, mest som hjelp til å finne akorder og melodi til sanger.

Lager musikk og tekst selv, til bandet jeg er med i, og har eget opptaksstudio vi spiller inn med.
Jeg har spilt live ute en del i mange forskjellige sammenhenger, men har ikke fått til noen platekontrakt ENDA, men må fikse det ettervært ;)
Antall ord: 188
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Vilma »

Så spennende, kan du ikke legge ut noen lydklipp/video eller noe da?


Selv spiller jeg ikke noe lenger, men har spilt litt div. klassiske instrumenter, piano, fiolin og gitar. Førstenevnte er jeg skikkelig dårlig på, eier ikke koordinasjon, fiolin syntes jeg var fryktelig kjedelig, så det ble jeg aldri helt god på, og gitar var i skolesammenheng, så det tells egentlig ikke.
Men spilte cello i 7 år da, så er det instrumentet jeg mestrer best. Lærte meg aldri noter, så spilte etter hukommelsen, og var egentlig rimelig flink om jeg får si det selv :lol: spilte opptil jeg begynte å videregående, også sluttet jeg, jeg ble lei. Angrer egentlig litt, for kunne nok blitt tålelig god, og hadde vært gøy å kunne spille litt i ny og ne. Kan jeg jo forsåvidt også nå, men noen knakk en ledning.... ehm... røk en streng heter det vel så den må skiftes ut. Fin cello da, 100 år gammel fra ungarn :D

*bla bla bla* var vel ikke helt hva du var ute etter i tråden her, avdankede tvunget-av-mamma musikere :bandit
Antall ord: 189
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Kimbara »

Jeg spiller hovedsakelig gitar, men fører en praksis hvor jeg forsøker å få tak i og spille på så mange typer instrumenter som mulig.

I mitt eieskap har jeg to akustiske gitarer, to elektriske gitarer, en bassgitar, en dijeridoo, 7 keyboards av ulik type, diverse rytmeinstrumenter, en melodica, munnspill, munnharpe og blokkfløyte.

Eksperimentering er det jeg finner tiltrekkende med musikk/lyd, og jeg tilbringer gjerne dagesvis med circuit-bending og leking med feedback og hjemmemekket båndekko (for de som vet hva det er).

Har et prosjekt jeg kaller "Chiaroscuro" som foreløpig er et enmannsprosjekt, men som i nær fremtid nok vil bli utvidet til å innlemre flere medlemmer med tanke på live performance.

Har drevet med hobbybasert musikkproduksjon i rundt ti år.

Og dette tror jeg er det første lengre innlegget jeg har skrevet på dette forumet som ikke har noe med hverken noe "paranormalt" eller konspirasjonsteorier å gjøre ;)
Antall ord: 154
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Moonstone »

Vilma skrev:Fin cello da, 100 år gammel fra ungarn :D
Cello er et nydelig instrument :) Mitt favoritt instrument i klassisk musikk sammenheng.
Vilma skrev:*bla bla bla* var vel ikke helt hva du var ute etter i tråden her, avdankede tvunget-av-mamma musikere :bandit
Hehe..slutt nå Vilma, fint at du har spilt og er musikkintressert uansett? :)
Ta opp Cellospillinga da vel? En MÅ ikke kunne noter, men improvisere og bruke musikkøre sitt.
Jeg har unger, og jeg kunne IKKE la meg selv slutte med musikken..ble bare mindre av det en stund.

Tørk støvet av Cello'n da vel?
Antall ord: 104
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Astarte »

Jeg har spilt keyboard, orgel og piano.

Orgelet skrek jeg meg til av pappa midt i Bryne sentrum da jeg var 9 år gammel. Som hevn tvang mamma meg til å øve hver dag i 4 år. Såh....man kan si at jeg ikke skrek meg til så mye mer etterpå ;)

Jeg spilte i band i noen år da. Det var morro! Jeg spilte keyboard og piano, samt koret og sang litt. Det som er mest morro er at to av bandmedlemmene er i dag ganske så aktive og kjente musikere :D

Ellers har jeg den samme oppveksten som flere andre, med traumatiske musikktimer med blokkfløyte. Dette vurderer jeg å legge en sak til menneskerettsdomstolen for, men det blir en annen tråd :bandit

Jeg er også veldig flink til å spille på slurva etter jeg når et visst nivå av promille :mozilla_innocent:

Men musikk er livet!

Rock on! :batl1
Antall ord: 146
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Vilma »

Har tenkt på det mange ganger Moonstone, å tørke støvet av celloen (så mye fortjener den iallefall). Må bare få kjøpt den strengen først.


Ha ha Astarte, ja jeg fikk iallefall min dose fløytespilling på steinerskolen!
Antall ord: 40
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Moonstone »

Astarte skrev:Ellers har jeg den samme oppveksten som flere andre, med traumatiske musikktimer med blokkfløyte. Dette vurderer jeg å legge en sak til menneskerettsdomstolen for, men det blir en annen tråd :bandit


Ja, DER er vi enig! Blokkfløyte og gitar var det ENESTE vi fikk spille på skolen før i tida, og jeg fiksa ikke noen av de..men fikk vi lov til å prøve noe anet instrument? NEI....kanskje triangel om vi spurte pent ;)
Antall ord: 78
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Moonstone »

Kimbara skrev:Jeg spiller hovedsakelig gitar, men fører en praksis hvor jeg forsøker å få tak i og spille på så mange typer instrumenter som mulig.
I mitt eieskap har jeg to akustiske gitarer, to elektriske gitarer, en bassgitar, en dijeridoo, 7 keyboards av ulik type, diverse rytmeinstrumenter, en melodica, munnspill, munnharpe og blokkfløyte.
Eksperimentering er det jeg finner tiltrekkende med musikk/lyd, og jeg tilbringer gjerne dagesvis med circuit-bending og leking med feedback og hjemmemekket båndekko (for de som vet hva det er).
Ja, gøy at det er flere av oss himelaga musikere her :) (Båndekko ja..Har sett at Deep Purple brukte sånn in the old days)
Kimbara skrev:Har et prosjekt jeg kaller "Chiaroscuro" som foreløpig er et enmannsprosjekt, men som i nær fremtid nok vil bli utvidet til å innlemre flere medlemmer med tanke på live performance.


Ja, bare si ifra, så stiller jeg opp på rytme :salute:
Et Para-band in the making? hehe..
Kimbara skrev:Og dette tror jeg er det første lengre innlegget jeg har skrevet på dette forumet som ikke har noe med hverken noe "paranormalt" eller konspirasjonsteorier å gjøre ;)
Det var bra for deg da serru ;)
Antall ord: 202
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Dagros »

Jeg holder meg til el-gitar, lead + litt rhythm, mest lead 8)

Går da mest i Ibanez RG, og senere, håper jeg JEM :)

Jeg er selvlært :D

Blir mye GNR, VR-cover og -liknende musikk, som, etter min mening, passer bedre enn man skulle trodd, til slik musikk, ca. :)

Håper å få joina et band ei gang i løpet av livet, evt. starte et, om noen vil være med i det ;)

Tror senere det blir litt Pink Floyd og slikt også :D

Men satser senere, snart, på å lage egne, snertne soloer og kanskje noen riff og licks og slikt også, men det er vel ikke det letteste som er :p

Så, jeg er ikke aktiv i noe band nå for tida, har ikke vært før heller, men kan jo LITT gitar, da :)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Kimbara »

Moonstone skrev: Ja, gøy at det er flere av oss himelaga musikere her :)
Der traff du spikeren på nøtta. Jeg er så hjemmelaget at jeg knapt nok kan nevne de vanligste grepene på gitar. Men heldigvis trenger man ikke det når man har tabulatur ;)
Ja, bare si ifra, så stiller jeg opp på rytme :salute:
Et Para-band in the making? hehe..
Hehe, det ligger mye bra materiale til tekster her ihvertfall.
Antall ord: 74
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Moonstone »

Kimbara skrev:
Moonstone skrev:Ja, bare si ifra, så stiller jeg opp på rytme :salute:
Et Para-band in the making? hehe..
Hehe, det ligger mye bra materiale til tekster her ihvertfall.
Aha! Er du en dyktig tekstskriver?
Jeg prøver jeg også..er influert av en rekke ting egentlig, på den fronten, og har blitt permanent tekstskriver for bandet..noe som er greit, for jeg liker det ;)
Antall ord: 67
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Titten Tei »

spiller piano :D arvet gammelt piano av bestemora mi.. det er uerstattelig for meg ;)
Antall ord: 13
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av TheTech »

Spilte keyboard før, men nå spiller jeg ingenting...
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Paranomia »

Spiller gitar hvis jeg absolutt må, men det er bare noenganger, er like morro å se andre spille også..:)
Antall ord: 18
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Hva slags instrument spiller du?

Innlegg av Lilja »

Lærte meg å spille gitar da jeg satt med beinet i gips i seks uker sommeren før 9. klasse.

Er vokst opp med orgel i stua, og klarer å få en melodi eller tre ut av det,
men har nå endelig fått piano, noe som har vært et stort ønske i maaange år.
Har et ønske om å lære meg å spille "ordentlig" etterhvert...

Kan spille blokkfløyte (men hater lyden), klarer til nød noen toner på trekkspill (dårlige gener),
og er dessuten syyykt god til å synge etter to glass vin :D
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links