Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDøden og de døde.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av Mystical »

Bytter åndeverden over til DAB snart også tro?

(Fikk plutselig en (fiks) ide om hva jeg kan bruke min gamle radio til senere.) (???)


:?


:coffe2
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Døden og de døde.

Innlegg av UFO »

Mystical skrev:Bytter åndeverden over til DAB snart også tro?
Ja om NRK får det som de vil så.
Mulig de endrer det til "DEAD" radio :vels
Mystical skrev:(Fikk plutselig en (fiks) ide om hva jeg kan bruke min gamle radio til senere.) (???)
:?
:coffe2
Ja, kast deg over det :D
Antall ord: 49
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marri87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 06 Okt 2018 12:33
5
Blitt takket: 3 ganger

Re: Døden og de døde.

Innlegg av Marri87 »

Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Døden og de døde.

Innlegg av Terra »

Jeg lette litt etter en passende tråd å poste i og fant denne gode, gamle tråden, og poster det derfor her.

Da jeg nylig fikk vite om at en kjær tante hadde gått bort, ble jeg selvsagt lei meg og tårene kom, som naturlig er. Det var litt overraskende akkurat nå rett før jul at hun skulle gå bort. Ingen forvarsel selv om hun hadde hatt store helseproblemer i forkant. Men sånn er det jo. Dødsfall kommer ofte brått på en nesten uansett. Men tante var så glad i julen og hun pyntet alltid så fint til jul og hun pleide å sende meg bilder av det også. Et skikkelig julemenneske var hun. :hart

I det jeg lot det hele synke inn tenkte jeg at jeg må si fra til de andre at tante har gått bort. Og mens jeg sitter der og tenker på dette og skal kontakte de andre som også skulle få vite om det, så kommer det plutselig et skikkelig lysblink av et "lysshow" over og foran meg der jeg sitter. Og jeg er ikke i tvil et sekund, det er tante som er på besøk som en hilsen fra "den andre siden/den åndelige verden." Veldig hyggelig og varm og god hilsen var det. Jeg ble fylt av glede.

Dette er noe jeg ofte opplever når de fra den andre siden kommer på besøk. Er det andre til stede hender det jeg spør dem: "blinket det nettopp i lyset nå?" Og de sier: "nei." Da vet jeg sikkert at jeg har hatt besøk. For noen ganger blinker det jo i lyset det elektriske, men oftest kjenner og merker man jo forskjell. Enten det er det elektriske, eller besøk en får.

Følte bare for å dele med dere. Man merker jo besøk fra de døde på forskjellige måter og dette er en av måtene jeg merker det på. Noen ganger ser jeg også sjelen mer som en kroppslig form av det mennesket jeg en gang kjente i levende live. En sjelden gang viser de seg også med kropp, slik de så ut da de levde. Det samme med dyr.

Det er uansett velkomment besøk av de en var/er glad i. Jeg ber aldri om denne kontakten, men den kommer vanligvis når jeg tenker på dem. Jeg tror de kjenner og vet når vi tenker på dem.
Antall ord: 412
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links