Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDe tror at jorden er flat som en pannekake

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Torfinn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Nov 2018 16:58
5
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Torfinn »

Antall ord: 10
Paul Stanley The Starchild..... Gene Simmons The Demon Dr. Love God of Thunder..... Peter Criss The Catman....Ace Frehley Space-Ace Kiss army Norway Kiss online

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Torfinn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Nov 2018 16:58
5
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Torfinn »

Blir nesten sulten nå, rofl er jorden flat tipper nei er nok rund ja.
Antall ord: 13
Paul Stanley The Starchild..... Gene Simmons The Demon Dr. Love God of Thunder..... Peter Criss The Catman....Ace Frehley Space-Ace Kiss army Norway Kiss online

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Terra »

Haha! Pannekaker er godt det :)

Innbiller meg at jorden er rund jeg også da.

Er en del som tror at jorden er hul inni og at det bor noen der også. Litt vanskeligere å se med det blotte øyet i alle fall...
Antall ord: 41
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av g.r.y »

Her er det jo helt klart en gruppe hvor dette med konspirasjonsteorier er blitt tatt fullstendig ut av proposjoner. 'Flat-earth'erne' er 'right up there' sammen med de som er hellig overbevist om at en rekke inflydelsesrike mennesker generelt, og den britiske kongefamilien spesielt i realiteten er en hybride-art hvor reptil-dna er mixet inn med det menneskelige (haha)..
Antall ord: 61
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Avianti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 20 Mar 2018 21:10
6
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Avianti »

Jeg har gått på styrmannsskole og lært endel navigasjon og jorden er trill rund som en kule, det er så sikkert som at alle andre planeter i universet også er runde. Det som jeg derimot undrer meg over er tyngdekraften! Hvor kommer denne usynlige kraften fra? Alle legemer som befinner seg på en større ting i universet påvirkes av denne kraften.
Antall ord: 65
du styrer din fremtid mer enn du aner

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av g.r.y »

Avianti skrev: 08 Des 2018 03:09 Jeg har gått på styrmannsskole og lært endel navigasjon og jorden er trill rund som en kule, det er så sikkert som at alle andre planeter i universet også er runde. Det som jeg derimot undrer meg over er tyngdekraften! Hvor kommer denne usynlige kraften fra? Alle legemer som befinner seg på en større ting i universet påvirkes av denne kraften.


Gravitasjonen som sådan var jo en del av 'ur-suppen' i det sigularis (ur-partikkelen) blåser seg opp i det vi refererer til som The big bang. Opprinnelsen utover det kan jeg dermed desverre ikke si noe om, men det jeg imidlertid kan si noe om, er hvordan denne funker;
De fleste tror jo at det er en egenskap hos objektene selv som gjør at de dras mot hverandre, slik det er for de andre kreftene, men slik er det faktisk ikke for gravitasjonen. Denne er noe helt for seg selv, og er faktisk ikke gitt å være en egentlig kraft engang!
Greia er nemmelig at 'space' ikke er det tomrommet av ingenting mellom bestanddelene som inneholder masse. Selve rommet [eller rom-tiden, for å være presis], er et slags 'stoff' i seg selv. Det hele er best forklart ved å tenke seg verdensrommet som en gedigen seilduk som holdes langs kantene, med de ulike objektene, -alt fra det største til den minste partikkel, liggende oppe på den. Og om du tenker deg en duk som holdes oppe op denne måten, hvorpå du legger ei 10 kg kule oppå, så blir det jo et søkk i duken ned til denne, ikke sant! Om du så legger til ei 5 kg kule, då lager jo den ei mindre grop i utgangspunktet, så det som skjer, er jo at denne istedet triller nedover til den tyngre kulen. - Og det er dette som er gravitasjon!
Om du derimot gir den letteste kulen en viss fart i det den når 'nedoverbakken skapt av den tunge, vil den derimot fyke i sirkel rundt den tunge, -og her har du årsaken til planetenes kretsløp rundt solen. Om en gjør dette eksperimentet her på jorden, vil jo farten etterhvert bremses ned av luftmotstand, osv, men denne bremseklossen finnes jo ikke i universet, så planetene kan dermed fortsette denne ferden i det uendelige.

Håper dette forklarte litt! :)
Antall ord: 400
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Morris »

g.r.y skrev: 03 Des 2018 02:44 Her er det jo helt klart en gruppe hvor dette med konspirasjonsteorier er blitt tatt fullstendig ut av proposjoner. 'Flat-earth'erne' er 'right up there' sammen med de som er hellig overbevist om at en rekke inflydelsesrike mennesker generelt, og den britiske kongefamilien spesielt i realiteten er en hybride-art hvor reptil-dna er mixet inn med det menneskelige (haha)..
Trenger du fler overbevisninger da? (hehehe...hohoo...)
http://natgeobloggen.no/2018/09/07/dett ... a-er-flat/
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av g.r.y »

Morris skrev: 21 Des 2018 21:46
g.r.y skrev: 03 Des 2018 02:44 Her er det jo helt klart en gruppe hvor dette med konspirasjonsteorier er blitt tatt fullstendig ut av proposjoner. 'Flat-earth'erne' er 'right up there' sammen med de som er hellig overbevist om at en rekke inflydelsesrike mennesker generelt, og den britiske kongefamilien spesielt i realiteten er en hybride-art hvor reptil-dna er mixet inn med det menneskelige (haha)..
Trenger du fler overbevisninger da? (hehehe...hohoo...)
http://natgeobloggen.no/2018/09/07/dett ... a-er-flat/


Gud bedre.. (haha)
Antall ord: 97
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Morris »

Jeg er faktisk veldig imponert over bevismengdene for at jorda faktisk kan være flat enda, hadde det ikke vært for NASA … eller de to gjenstandene på hver side av den... :=D

Her er det fordundre meg litt til... Jorden kan være flat likevel
I oldtiden trodde folk flest at jorden var flat. Nå viser det seg at de faktisk kan ha rett.
https://www.tv2.no/a/6855965/
Dette er kanskje ikke helt bevist enda... eller?
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Avianti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 20 Mar 2018 21:10
6
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Avianti »

g.r.y skrev: 18 Des 2018 00:14
Avianti skrev: 08 Des 2018 03:09 Jeg har gått på styrmannsskole og lært endel navigasjon og jorden er trill rund som en kule, det er så sikkert som at alle andre planeter i universet også er runde. Det som jeg derimot undrer meg over er tyngdekraften! Hvor kommer denne usynlige kraften fra? Alle legemer som befinner seg på en større ting i universet påvirkes av denne kraften.


Gravitasjonen som sådan var jo en del av 'ur-suppen' i det sigularis (ur-partikkelen) blåser seg opp i det vi refererer til som The big bang. Opprinnelsen utover det kan jeg dermed desverre ikke si noe om, men det jeg imidlertid kan si noe om, er hvordan denne funker;
De fleste tror jo at det er en egenskap hos objektene selv som gjør at de dras mot hverandre, slik det er for de andre kreftene, men slik er det faktisk ikke for gravitasjonen. Denne er noe helt for seg selv, og er faktisk ikke gitt å være en egentlig kraft engang!
Greia er nemmelig at 'space' ikke er det tomrommet av ingenting mellom bestanddelene som inneholder masse. Selve rommet [eller rom-tiden, for å være presis], er et slags 'stoff' i seg selv. Det hele er best forklart ved å tenke seg verdensrommet som en gedigen seilduk som holdes langs kantene, med de ulike objektene, -alt fra det største til den minste partikkel, liggende oppe på den. Og om du tenker deg en duk som holdes oppe op denne måten, hvorpå du legger ei 10 kg kule oppå, så blir det jo et søkk i duken ned til denne, ikke sant! Om du så legger til ei 5 kg kule, då lager jo den ei mindre grop i utgangspunktet, så det som skjer, er jo at denne istedet triller nedover til den tyngre kulen. - Og det er dette som er gravitasjon!
Om du derimot gir den letteste kulen en viss fart i det den når 'nedoverbakken skapt av den tunge, vil den derimot fyke i sirkel rundt den tunge, -og her har du årsaken til planetenes kretsløp rundt solen. Om en gjør dette eksperimentet her på jorden, vil jo farten etterhvert bremses ned av luftmotstand, osv, men denne bremseklossen finnes jo ikke i universet, så planetene kan dermed fortsette denne ferden i det uendelige.

Håper dette forklarte litt! :)
Joda jeg har sett denne framstillingen på Youtube men det forklarer vel ikke hvorfor denne kraften påvirker legemer på f.eks Jorden?
Antall ord: 432
du styrer din fremtid mer enn du aner

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Artemis »

Avianti skrev: 04 Mar 2019 03:34

Joda jeg har sett denne framstillingen på Youtube men det forklarer vel ikke hvorfor denne kraften påvirker legemer på f.eks Jorden?
Det er vel ikke så mystisk? Legemer med masse har tiltrekningskraft på hverandre, og jo større massen er, jo større er tiltrekningskraften. Så alt som er innenfor gravitasjonsfeltet til Jorden tiltrekkes av den.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av g.r.y »

Artemis skrev: 04 Mar 2019 23:02
Avianti skrev: 04 Mar 2019 03:34

Joda jeg har sett denne framstillingen på Youtube men det forklarer vel ikke hvorfor denne kraften påvirker legemer på f.eks Jorden?
Det er vel ikke så mystisk? Legemer med masse har tiltrekningskraft på hverandre, og jo større massen er, jo større er tiltrekningskraften. Så alt som er innenfor gravitasjonsfeltet til Jorden tiltrekkes av den.


Det du må huske på, er at vi faktisk befinner oss i verdensrommet! Vi er passasjerer på dette himmellegemet vi ynder å kalle jorden på dens ferd i det den raser rundt og rundt sin stjerne, -altså solen, sammen med solsystemets resterende himmellegemer. Vår gruppering raser igjen rundt sentret av melkeveien, mens denne igjen raser gjennom rommet..
Det jeg vil frem til, er at vi faktisk befinner oss i verdensrommet, og derav er alt vi foretar oss underlagt naturlovene, for ikke snakke om at hver eneste partikkel vi er bygget opp av og omgir oss med er kreert i 'the big bang'..
I praksis vil dette si at årsaken til slikt som at nøkkelknippet ditt treffer bakken i det du slipper det, skyldes at planeten har en langt større masse enn nøkkelknippe med ditto sterkere gravitasjon.
Videre er det den gravitasjonen som naturlovene har gitt å følge med den massen (les tyngden) som jorden består av, satt opp i mot massen som f.eks vi, -du og jeg består av, er det som avgjør hvor tunge vi er på dette himmellegemeet. Dette vil altså si at vi vil være vesentlig lettere på foten dersom vi tok turen til f.eks månen eller Mars, siden disse himmellegemene er mindre massive enn moderplaneten.
Antall ord: 291
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Artemis »

g.r.y skrev: 16 Mar 2019 10:25
Artemis skrev: 04 Mar 2019 23:02
Avianti skrev: 04 Mar 2019 03:34

Joda jeg har sett denne framstillingen på Youtube men det forklarer vel ikke hvorfor denne kraften påvirker legemer på f.eks Jorden?
Det er vel ikke så mystisk? Legemer med masse har tiltrekningskraft på hverandre, og jo større massen er, jo større er tiltrekningskraften. Så alt som er innenfor gravitasjonsfeltet til Jorden tiltrekkes av den.


Det du må huske på, er at vi faktisk befinner oss i verdensrommet! Vi er passasjerer på dette himmellegemet vi ynder å kalle jorden på dens ferd i det den raser rundt og rundt sin stjerne, -altså solen, sammen med solsystemets resterende himmellegemer. Vår gruppering raser igjen rundt sentret av melkeveien, mens denne igjen raser gjennom rommet..
Det jeg vil frem til, er at vi faktisk befinner oss i verdensrommet, og derav er alt vi foretar oss underlagt naturlovene, for ikke snakke om at hver eneste partikkel vi er bygget opp av og omgir oss med er kreert i 'the big bang'..
I praksis vil dette si at årsaken til slikt som at nøkkelknippet ditt treffer bakken i det du slipper det, skyldes at planeten har en langt større masse enn nøkkelknippe med ditto sterkere gravitasjon.
Videre er det den gravitasjonen som naturlovene har gitt å følge med den massen (les tyngden) som jorden består av, satt opp i mot massen som f.eks vi, -du og jeg består av, er det som avgjør hvor tunge vi er på dette himmellegemeet. Dette vil altså si at vi vil være vesentlig lettere på foten dersom vi tok turen til f.eks månen eller Mars, siden disse himmellegemene er mindre massive enn moderplaneten.
Dette skulle vel være et svar til Avianti …?
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av g.r.y »

Artemis skrev: 17 Mar 2019 18:38
g.r.y skrev: 16 Mar 2019 10:25
Artemis skrev: 04 Mar 2019 23:02
Avianti skrev: 04 Mar 2019 03:34

Joda jeg har sett denne framstillingen på Youtube men det forklarer vel ikke hvorfor denne kraften påvirker legemer på f.eks Jorden?
Det er vel ikke så mystisk? Legemer med masse har tiltrekningskraft på hverandre, og jo større massen er, jo større er tiltrekningskraften. Så alt som er innenfor gravitasjonsfeltet til Jorden tiltrekkes av den.


Det du må huske på, er at vi faktisk befinner oss i verdensrommet! Vi er passasjerer på dette himmellegemet vi ynder å kalle jorden på dens ferd i det den raser rundt og rundt sin stjerne, -altså solen, sammen med solsystemets resterende himmellegemer. Vår gruppering raser igjen rundt sentret av melkeveien, mens denne igjen raser gjennom rommet..
Det jeg vil frem til, er at vi faktisk befinner oss i verdensrommet, og derav er alt vi foretar oss underlagt naturlovene, for ikke snakke om at hver eneste partikkel vi er bygget opp av og omgir oss med er kreert i 'the big bang'..
I praksis vil dette si at årsaken til slikt som at nøkkelknippet ditt treffer bakken i det du slipper det, skyldes at planeten har en langt større masse enn nøkkelknippe med ditto sterkere gravitasjon.
Videre er det den gravitasjonen som naturlovene har gitt å følge med den massen (les tyngden) som jorden består av, satt opp i mot massen som f.eks vi, -du og jeg består av, er det som avgjør hvor tunge vi er på dette himmellegemeet. Dette vil altså si at vi vil være vesentlig lettere på foten dersom vi tok turen til f.eks månen eller Mars, siden disse himmellegemene er mindre massive enn moderplaneten.
Dette skulle vel være et svar til Avianti …?
(haha) Sitatet ble gjort for å fortsette på/bygge opp under ditt svar, og ikke som et svar til deg. Du er vel sånn bort i mot den siste jeg kunne sett for meg hadde behov for å få basic innføring i gravitasjonen (hehe).
Når det er sagt, er jeg også blitt veldig bevisst på at jeg faktisk er typ ekstrem på dette med astronomi & astrofysikk, da jeg faktisk, i motsetning til normen har hatt full 'hang-up' på dette siden småbarnsstadiet. Det har med tiden sunket inn at folk flest faktisk ikke vet slikt som at det eksempelvis er Jupiter som er den største planeten og ikke Venus, uten at de er uvitende av den grunn. Videre har jeg da lært å sette pris på den interessen for å lære som vises ved at folk spør, hvorpå jeg da kan videreformidle slik at de får denne basic viten, og derav utvikle en viss facinasjon de oxo (I'm lurking'em into my nerdy web (haha)) ;)
Antall ord: 487
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: De tror at jorden er flat som en pannekake

Innlegg av Artemis »

g.r.y skrev: 26 Mar 2019 18:29
(haha) Sitatet ble gjort for å fortsette på/bygge opp under ditt svar, og ikke som et svar til deg. Du er vel sånn bort i mot den siste jeg kunne sett for meg hadde behov for å få basic innføring i gravitasjonen (hehe).
Når det er sagt, er jeg også blitt veldig bevisst på at jeg faktisk er typ ekstrem på dette med astronomi & astrofysikk, da jeg faktisk, i motsetning til normen har hatt full 'hang-up' på dette siden småbarnsstadiet. Det har med tiden sunket inn at folk flest faktisk ikke vet slikt som at det eksempelvis er Jupiter som er den største planeten og ikke Venus, uten at de er uvitende av den grunn. Videre har jeg da lært å sette pris på den interessen for å lære som vises ved at folk spør, hvorpå jeg da kan videreformidle slik at de får denne basic viten, og derav utvikle en viss facinasjon de oxo (I'm lurking'em into my nerdy web (haha)) ;)
Åja, sånn å forstå :lol: Jeg visste ikke at jeg hadde etterlatt et såpass bestemt inntrykk av hvem jeg er, men det tar jeg som en kompliment - prøver å være jordnær og ikke ta helt av til tross for at mange i mine omgivelser nok vil hevde det motsatte :lol:

Forresten var det helt feil av meg å si at gravitasjonen ikke er så mystisk, for den er jo det - i likhet med hele vårt fantastiske univers! Jeg synes du skriver om det på en spennende og fargerik måte som også vekker fantasien :)

(Vi er jo samme soltegn forresten … Og nå er det Værens tid, hurra og gratulerer til oss! :D)
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !