Lilja skrev:Bearchild: Jeg viste seksåringen bildene du la ut, og hun er faktisk helt klar for å flytte dit du bor

Jeg har nemlig klart å hjernevaske henne så hun er like gal etter flotte himmelfenomener som mammaen sin

Jammen, avkommene
skal hjernevaskes!
Jeg ringte datteren min umiddelbart når jeg kom opp på fjellet og så omfanget av nordlyset. "Stå opp! Du må ta med deg kameraet ut på verandaen, ta bilder i retning Oslo!" Hun hadde sovet et par timer alt og var rimelig groggy, forstod ikke helt hva jeg bablet om..
Når hun hadde kommet ut så hun ingenting og ble litt furt. Jeg forklarte at hun bare måtte venne seg til mørket, og at hun ville se det snart. Så rigget hun til kameraet, fikk hjelp med litt innstillinger, og sa kjempeskuffet- og søvndrukken- at det bare ble helt svarte bilder.
Jeg, i ren Røed-Ødegård-stil maste; "jammen seeee da, det er bare fantastisk!!" Og brått utbrøt hun; "Mammaaaa, det er nordlys! Jeg ser det!!" Når hun våknet til husket hun også å ta av dekselet på objektivet, og fikk tatt bilder av auroraen..
I iveren ble hun så høylytt at hun klarte å vekke husverten og fikk beskjed om å gå og legge seg igjen! Snakk om å ha lite forståelse!

For første gang på 2 måneder sa frøkna; "Mamma, jeg vil hjem.. nå!"
Hadde jeg visst litt i forveien når nordlyset ville opptre skulle jeg tatt dere med hele gjengen opp på fjellet her, store og små.. kanskje vi må ha et para-nordlys-treff i Hallingdal!?

Eller bare et paratreff med mulighet for overraskelser i form av nordlys. Flott er det oppi åsen uansett, og plass har vi nok av.