Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDøden og de døde.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Slettet_Fighteren

Døden og de døde.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Jeg er interessert i livet etter døden og de døde.
Jeg lurer på om det finnes et slags liv etter døden.

Nylig har jeg lest noen bøker om det og sett noen videoer om det også.
Jeg har lenge prøvd å få kontakt med de døde sånn via meditasjon osv uten hell.

Jeg vurderte å prøve sånn "EVP" som de kaller det(noe jeg har prøvd før, no luck), men så kom jeg over en italiener som bruker en radio til å kommunisere med de døde. Denne radio-teknikken finnes visst i USA også og der er det så klart blitt en business ut av det og det produseres og selges modifiserte radioer som går under navnet "Spirit Box" eller "Ghost Box".
Sammen med en EMF-måler eller noe sånt skal man visst virkelig øke sjansene for å oppnå resultater.

Selv har jeg bare fått prøvd "App"versjoner av dette, noe jeg ikke vil anbefale til noen.
Utrolig nok var de med prislapp de dårligste(min mening).
Så nå vurderer jeg å bestille en sånn Amerikansk Spirit box.

Av det jeg har lest og sett på videoer, de som påstod at de fikk konktakt med de døde, påstod at de døde beskrev døden som en slags passasje eller overgang.
Og det fikk man se på videoen. Det kan selvsagt være tull, at det var en annen mann bak veggen med headset og mikrofon som latet som han var en ånd, men hu som pratet med ånden var en mor som hadde mistet sin sønn og var rimelig sikker på at det var sønnnen sin hu pratet med igjen. Hun begynte å gråte og det var veldig ekte for henne.Det virker bare for sykt at noen ville lurt en mor til å tro at hu prater med sin avdøde sønn, men samtidig vet vi at visse mennesker ikke har grenser og er klare til å lure og misbruke alt og alle.

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det var uansett veldig interessant og jeg håper for morens skyld at det var ekte.

Meditasjon er ikke min sterke side,så jeg har så å si gitt opp å få kontakt på den måten.
Og i følge en New-Age video på youtube så har jeg tydeligvis drukket så mye aspartam(lettbrus) at jeg har ødelagt min "pineal gland" som tydeligvis er den delen av hjernen som fungerer som en slags antenne for det spirituelle så jeg tror nok jeg må forholde og benytte meg av elektroniske verktøy nå.
Ellers vil jeg si fra hvis jeg skulle få noen nevneverdige resultater med "Spiritboksen" når den tid kommer.

Her er en av videoene jeg så:
6qSEi_sfaSU

Dette er litt info om hvordan en Spirit/Ghost box fungerer visst:
What is a Ghost Box?

A ghost box is a communication tool used by some investigators to speak to the other side. Typically, a ghost box is a modified portable AM/FM radio that continously scans the band. When on, it is believed to create white noise and audio remnants from broadcast stations that entities are able to manipulate to create words and even entire sentences.

Bokanbefalinger kommer vel i boktråden med tiden.
Hvis noen har noe å tilføye eller anbefale meg eller noe som helst, så setter jeg pris på det.
Antall ord: 577

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av armageddon »

Mitt råd til deg, F, er enkelt; hold deg langt borte fra spiritisme. De døde er døde og de levende er levende.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av Mystical »

Jeg har sett/ hørt slik opptak på internett.
Har inntrykk av at stemmene kommer veldig svakt frem og at ånder kommer med mye enstavelsesord. Disse ordene er som regel, har jeg inntrykk av, temmelige utydelige og selv om produsenten av opptaket/ videoen oversetter så kan man kanskje ikke være sikker på at man har tolket det riktig.
Som med spiritisme generelt så kan man vel ikke være helt sikker på hvem man egentlig får kontakt med så man skal vel være litt forsiktig.
Har dessverre ikke noen tekniske opplysninger/ anbefalinger til deg som det egentlig sikkert var det du var ute etter.
(Men dessverre så er jeg redd for at man kommer til å bruke mye krefter og tid på noe som man kanskje ikke får svært mye produktive resultater av)
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av jeditrond »

Lykke til med prosjektet Fighteren! Dette med at lettbrus/aspartam liksom ødelegger kontakten med den andre siden har jeg sett nevnt flere steder. Men jeg tror ikke det er noe i det, da skulle ikke jeg greid å få kontakt med ymse avdøde under husrens osv. fordi jeg har da drukket en del liter lettbrus opp gjennom barndommen/ungdomsåra. Så utfra den påstanden skulle ikke jeg hatt noen kobling til den andre siden overhodet :)

Når det gjelder slike spirit/ghost box-dingser har jeg ikke noe å tilføye dessverre. Men som deg har jeg forsøkt en sånn app med evp innebygd, dvs. en EMF-måler med evp. Stort sett var det bare susing og diverse bakgrunnslyder, men en gang fikk jeg tatt opp lyden av noen som gikk med høyhælte sko i et rom hvor det bare var meg, resten av beboerne var i annen etasje i huset :)
Antall ord: 156
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:Jeg er interessert i livet etter døden og de døde.
Jeg lurer på om det finnes et slags liv etter døden.
Ja, det tror ihvertfall jeg på. Man dør aldri. Bare fødes på nytt og på nytt.
Se dokumentaren "Gutten som har levet før". Syntes den var spennende. Spes. fordi
de sjekket opp guttens historie og fant mye interssant han ikke kunne vite.
Fighteren skrev:Jeg vurderte å prøve sånn "EVP" som de kaller det(noe jeg har prøvd før, no luck), men så kom jeg over en italiener som bruker en radio til å kommunisere med de døde. Denne radio-teknikken finnes visst i USA også og der er det så klart blitt en business ut av det og det produseres og selges modifiserte radioer som går under navnet "Spirit Box" eller "Ghost Box".
Sammen med en EMF-måler eller noe sånt skal man visst virkelig øke sjansene for å oppnå resultater.
Mitt råd. IKKE Kjøp ! :( Dette er business. Hvorfor skulle man modifisere en radio for at man event. skal kunne komminisere med de døde. Nei, dette lukter lang vei. Om sjelene ønsker å kommunisere med noen så skjer det neppe via radio. Heller på et mere åndelig plan - via "kanaler" vi mennesker allerede har, men ikke alltid får åpnet selv om vi aldri så gjerne vil.
Antall ord: 234
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Døden og de døde.

Innlegg av UFO »

armageddon skrev:Mitt råd til deg, F, er enkelt; hold deg langt borte fra spiritisme. De døde er døde og de levende er levende.
Hvis de døde er døde, hva er da problemet med eventuell spiritisme?
Hadde vært interessant å høre din mening/definasjon av begrepet være "død".?
Antall ord: 56
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av armageddon »

De døde ser de levende, men de levende ser ikke de døde. Det alene er naturens beskjed om ikke å påkalle de døde. Å dø er ikke annet enn å gå inn i et venterom hvor utgangsdøren er inngangsdøren.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Døden og de døde.

Innlegg av UFO »

armageddon skrev:De døde ser de levende, men de levende ser ikke de døde. Det alene er naturens beskjed om ikke å påkalle de døde. Å dø er ikke annet enn å gå inn i et venterom hvor utgangsdøren er inngangsdøren.
Forstår jeg deg slik at: de som dør kommer i en annen dimensjon (høyere) slik at de har oversikt, kan følge med/se/høre/føle, de av oss som fortsatt lever ?
Mao. de døde kan se "nedover" til oss, og vi ikke "oppover" til de døde ?

(NB Oppover og nedover ikke ment bokstavelig)

Forstår jeg deg også rett når du mener at: Det er ikke meningen/ment at de levende skal kunne
kontakte de døde ? (Om det skulle være mulig).

Utgangsdøren er inngangsdøren til hva ?
Antall ord: 143
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av armageddon »

De døde kan kontakte de levende, men de levende skal ikke kontakte de døde.

Utgangsdøren er inngangsdøren til et venterom.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Døden og de døde.

Innlegg av UFO »

armageddon skrev:De døde kan kontakte de levende, men de levende skal ikke kontakte de døde.
Jeg er fortsatt like spørrende om "Hva årsaken til hvorfor ikke de levende kan forsøke å
kontakte de døde" ?
armageddon skrev:Utgangsdøren er inngangsdøren til et venterom.
Hva mener du med ordet venterom ? - venterom til hva/for :oops: da ?
(Er nysgjerrig jeg skjønner du)
Antall ord: 66
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av armageddon »

Fordi denne virkeligheten er en drøm som du våkner fra når du dør. På venterommet sover de døde, og de liker ikke å bli vekket.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Døden og de døde.

Innlegg av jeditrond »

armageddon skrev:De døde kan kontakte de levende, men de levende skal ikke kontakte de døde.

Utgangsdøren er inngangsdøren til et venterom.
Her er jeg uenig. De levende kan godt kontakte de døde, bare med samme folkeskikk som man ville brukt ovenfor en levende. Om de døde vil prate med deg er jo en helt annen sak.

Noe venterom/soverom tror jeg ikke det er, den andre siden er mer som en annen eksistens, man fortsetter å leve, men har tilgang til all kunnskap fra tidligere liv og er ikke lenger den personen man var når man levde. Man tenker også over hva man har lyst til å lære/oppleve i sitt neste liv, gjerne i samråd med en slags mentor. Tiden spiller liten eller ingen rolle der, det er ikke slik at de døde bruker en spesifikk tidsperiode på den andre siden før de _må_ bli gjenfødt. Det er i grunnen opp til en selv.
Antall ord: 166
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Døden og de døde.

Innlegg av armageddon »

Jeg har selv hatt besøk fra de døde. En buss full av sovende mennesker. Bare en var våken, min avdøde mor, og jeg tror hun ville fortelle meg noe.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Døden og de døde.

Innlegg av Borte.. »

Han troller bare med dere.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Døden og de døde.

Innlegg av UFO »

armageddon skrev:Fordi denne virkeligheten er en drøm som du våkner fra når du dør. På venterommet sover de døde, og de liker ikke å bli vekket.
Noe som ikke rimer. Om de døde sover på dette "venterommet", hvordan kan de da
reise rundt sovende i en buss her på jorda ? De er jo døde, og er jo ikke HER ?
Mye som ikke henger på greip her da.

Og, jeg lurer fortsatt hvor dette "venterommet" befinner seg, og hva man venter på ?
Antall ord: 88
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links