Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterPyramide på Mars

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Pyramide på Mars

Innlegg av UFO »

http://www.side3.no/dette-bildet-fra-ma ... 03514.html
Og det er vel ikke det første av underlige formasjoner/artefakter på Mars
Antall ord: 24
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av UFO »

Artefakter på Mars ? Stein sier nok de aller fleste - ikke godt å si. Ligner deler av bygninger som har blitt sprengt i biter ? Moro at noen tar tak i dette og gransker litt rundt det. Linker til nasa sine arkiver bekrefter vel at det her er snakk om autentiske bilder og ikke noe photoshoping.

https://www.youtube.com/watch?v=ELxgixhiIBo
Antall ord: 60
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av Vortex »

Innrømmer at det er interessant å se disse mønstrene/utskjæringene i de forskjellige steinene, som like gjerne kunne vært monumenter av noe slag som har blitt ødelagt.

Problemet er, at disse steinene vi ser kan være i størrelseordning cm for alt vi vet. Det er så og si umulig på mange av disse bildene og anslå størrelse på disse objektene, da det er ingenting på Mars å sammenligne de med.

Det kan være steinblokker på flere meter i omkrets, eller de kan være mindre enn et kronestykke.
Antall ord: 94
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:Innrømmer at det er interessant å se disse mønstrene/utskjæringene i de forskjellige steinene, som like gjerne kunne vært monumenter av noe slag som har blitt ødelagt.

Problemet er, at disse steinene vi ser kan være i størrelseordning cm for alt vi vet. Det er så og si umulig på mange av disse bildene og anslå størrelse på disse objektene, da det er ingenting på Mars å sammenligne de med.

Det kan være steinblokker på flere meter i omkrets, eller de kan være mindre enn et kronestykke.
Ja det er interessant. Og det er interessant at nasa legger det ut slik, tilsynelatende ikke tuklet med. Har mange ganger lurt på om det er med vilje. Ryktene sier jo at nasa manipulerer bilder de mener ikke er egnet for public. Det ser ikke slik ut her. Kanskje det er en form for å lekke litt og litt. Mistenker at de har fått bilder som langt overgår det vi ser her. De er untatt offentlighet - Enn så lenge ;-)

På noen av bildene, både fra Mars og Månen er det lagt inn målestokk har jeg sett. Og på endel bilder (Ihverfall før i tiden) så så vi disse kryssene, eller skal vi si "pluss" tegnene som skal vise /indikere størrelse på hva som blir fotografert. Har også sett at de beskriver størrelse på objekter, spesielt i næropptak. Ellers så ser vi jo ofte horisont, og kan anta litt hvor stort ting kan være.

Jeg tror at Mars har hatt en avansert siviliasjon. Når ? ingen formening. At det finnes oppegående "ting" på Mars nå skulle heller ikke forundre meg. Akkurat som på månen.
Antall ord: 290
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av jeditrond »

Rent personlig tror jeg artefaktene på Mars er menneskeskapte. Indiske skrifter forteller jo at menneskene reiste i rommet i en fjern fortid. Muligens Atlantis eller tilsvarende avansert sivilisasjon som var innom Mars en tur og bygde litt når de først var innom :)
Antall ord: 44
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Rent personlig tror jeg artefaktene på Mars er menneskeskapte. Indiske skrifter forteller jo at menneskene reiste i rommet i en fjern fortid. Muligens Atlantis eller tilsvarende avansert sivilisasjon som var innom Mars en tur og bygde litt når de først var innom :)
Ja de kan være menneskeskapte. Da har vel mars hatt atmosfære, og har kanskje vært mye lik jorden. Men så har det skjedd noe - noe dramtisk, ikke bare at atmosfæren ble vekk slik den var, men at hele sivilisasjonen har blit pulverisert i biter. Da ble kanskje også atmosfæren forvandlet til slik den er der i dag ? Det jeg eventuelt setter et spørsmålstegn med er at Mars ligger såpass langt fra sola at den tilogmed med jordens atmosfære ville være ubebolig sånn temperaturmessig for mennesker. Vi får vel kanskje regne med at Mars har hatt den banen den har idag ? Mulig astroidebelte var en planet i sin tid, og at den ble sprengt, eller ble rammet av en enorm meteor ? Dette igjen kan jo ha utradert Mars i samme slengen, men ikke fullt SÅ drastisk. Blir bare spekulering og tankespinn alt selvsagt, men moro å filosofere rundt det.

Atlantis er spennende, er spent på boka da "JT" ;-) Håper jeg får oppleve det da før jeg skifter dimensjon/reinakarnerer hehe. ;-)
Antall ord: 229
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av Vortex »

ufo skrev: Jeg tror at Mars har hatt en avansert siviliasjon. Når ? ingen formening. At det finnes oppegående "ting" på Mars nå skulle heller ikke forundre meg. Akkurat som på månen.
Det skulle ikke forundre meg heller for å si det sånn. Spørsmålet er om denne sivilisasjonen døde ut eller om de klarte å komme seg videre før Mars ble ubeboelig. For det er faktisk bevist at Mars hadde flytende vann og atmosfære. Hvem var de i såfall? Kanskje var det oss?

Det får meg også til å tenke på de "glemte" avanserte sivilisasjonene vi har hatt her på jorda som inkaene, aztekerne, gamle egypt osv. Hvordan de kjente til solsystemet omtrent ned til hver minste detalj, steinmonumenter/monolitter som vi pr i dag ikke aner hvordan de klarte å bygge eller flytte på. For ikke å snakke om vikingene som var kløppere i å navigere over havene ved hjelp av blandt annet solstener som visstnok var ganske så nøyaktige hvis vi sammenligner dagens GPS systemer.

Det er nok en del hemmelighets kremmeri når det gjelder NASA, og de sitter nok på mye informasjon som ikke er delt med offentligheten, ikke for det de ikke selv vil, men fordi amerikanske myndigheter vil noe annet.
Antall ord: 212
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Rent personlig tror jeg artefaktene på Mars er menneskeskapte. Indiske skrifter forteller jo at menneskene reiste i rommet i en fjern fortid. Muligens Atlantis eller tilsvarende avansert sivilisasjon som var innom Mars en tur og bygde litt når de først var innom :)
Ja de kan være menneskeskapte. Da har vel mars hatt atmosfære, og har kanskje vært mye lik jorden. Men så har det skjedd noe - noe dramtisk, ikke bare at atmosfæren ble vekk slik den var, men at hele sivilisasjonen har blit pulverisert i biter. Da ble kanskje også atmosfæren forvandlet til slik den er der i dag ? Det jeg eventuelt setter et spørsmålstegn med er at Mars ligger såpass langt fra sola at den tilogmed med jordens atmosfære ville være ubebolig sånn temperaturmessig for mennesker. Vi får vel kanskje regne med at Mars har hatt den banen den har idag ? Mulig astroidebelte var en planet i sin tid, og at den ble sprengt, eller ble rammet av en enorm meteor ? Dette igjen kan jo ha utradert Mars i samme slengen, men ikke fullt SÅ drastisk. Blir bare spekulering og tankespinn alt selvsagt, men moro å filosofere rundt det.

Atlantis er spennende, er spent på boka da "JT" ;-) Håper jeg får oppleve det da før jeg skifter dimensjon/reinakarnerer hehe. ;-)
Boka kommer den, har bare litt pause fra ren Atlantisskriving akkurat nå. Skriver på en roman med Bast og Anubis i hovedrollene, gjenfødt som mennesker i Norge i moderne tid. Historien dreier seg dels om hvordan disse to finner hverandre igjen, den greia med tvillingsjeler og sånn og ymse åndelige hendelser, husrens og sånn. Har puttet inn flere av mine egne saker innenfor husrens, bare lett omskrevet slik at klienter og steder kan gjenkjennes :) Men har begynt å få små hint om hva som mangler på Atlantisboka også.

Ang. Mars så fikk vel den en asteroide på besøk, såpass kraftig kollisjon at deler av overflaten ble skrellet av. Det i seg selv er vel nok til å ødelegge for evt. beboere på planeten. Hvis jeg ikke husker feil påvirket denne hendelsen atmossfæren til Mars også. Men hvor langt tilbake i tid dette skjedde husker jeg ikke. Asteroidebeltet kan kanskje ha vært en planet, andre teorier peker på at gravitasjonen fra Jupiter kan ha blitt for sterk slik at det ikke var mulig å danne noen planet i det området av solsystemet.
Antall ord: 418
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av Asbjørn »

jeditrond skrev:Har puttet inn flere av mine egne saker innenfor husrens, bare lett omskrevet slik at klienter og steder kan gjenkjennes
Aner jeg at du har glemt et IKKE?

:vismann

A
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev:
jeditrond skrev:Har puttet inn flere av mine egne saker innenfor husrens, bare lett omskrevet slik at klienter og steder kan gjenkjennes
Aner jeg at du har glemt et IKKE?

:vismann

A
Hihi, litt skøyeraktig den der da :)
(Noen ganger blir det en skriver ikke helt det en tenker. Eller omvendt kan hende... :-P Noen ganger kjenner jeg at jeg gjerne vil uttrykke noe men så er det ikke så lett å få sagt det helt rett... )
Antall ord: 78
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av jeditrond »

Asbjørn skrev:
jeditrond skrev:Har puttet inn flere av mine egne saker innenfor husrens, bare lett omskrevet slik at klienter og steder kan gjenkjennes
Aner jeg at du har glemt et IKKE?

:vismann

A
He, he, jepp, der mangler det et 'IKKE' :P
Antall ord: 42
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av g.r.y »

Ekstremt fascinerende! Gudene måtte vite hva forklaringen måtte være, -og jeg skulle svært gjerne vært i deres sko (he, he), for sånt vekker nysgjerrigheten mer enn noe.
Antall ord: 33
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av jeditrond »

g.r.y skrev:Ekstremt fascinerende! Gudene måtte vite hva forklaringen måtte være, -og jeg skulle svært gjerne vært i deres sko (he, he), for sånt vekker nysgjerrigheten mer enn noe.
Det finnes enorme mengder litteratur om emnet om du skulle ønske å fordype deg :) Både for og i mot strukturer og for og i mot aliens :)
Antall ord: 63
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av lightwave »

Pyramiden på Mars ser ut til å være ganske liten, og steiner med forholdsvis rette kanter er ikke så uvanlig:
https://www.metabunk.org/debunked-pyram ... ock.t6498/
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Pyramide på Mars

Innlegg av UFO »

Stadige nye videoer fra "Whatsupinthesky37". Abonnerer på denne kanalen, synes det interessant det han finner på bildene, selv om noe av det ikke ser så rart ut, så er det definitivt mye som virkelig IKKE ser naturlig ut. Det må jo være en villet policy fra NASA dette her ? ellers så hadde de bare visst sletter og steinrøyser med elendig oppløsning.

https://www.youtube.com/watch?v=JgpKXZyddFE

Henter sjøl bildene han legger link til og studerer ting og tang. Spennende.
Antall ord: 85
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links