Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Borte..

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Borte.. »

Tror dere vannet der er drikkbart?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Bearchild »

Karma skrev:Tror dere vannet der er drikkbart?
Vann er vann. :fisking
Antall ord: 11
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av UFO »

Rødt vann, tja kan det være rød saft. Kanskje det er der "romlingane" bor ? om noen husker de. De med "jernhøne og "suppedrage". :doubt:

Men for å være saklig. Nei, det er neppe drikkbart for oss jordboere.
Antall ord: 40
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Bearchild »

Det blir vel som med sopp. All sopp er spiselig, det er bare virkningen som er forskjellig.
Antall ord: 17
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Det blir vel som med sopp. All sopp er spiselig, det er bare virkningen som er forskjellig.
Jepp. Spørsmålet bør heller være om det er bra for helsa å drikke Marsvann :) Svaret er kort fortalt; nei. Noe lenger fortalt: Vannet er altfor salt for mennesker, grunnet mineraler i jordsmonnet der.

Og selvsagt vet alle whovians at man ikke drikker vann fra Mars :)

Image
Antall ord: 67
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:
g.r.y skrev:Jeg har kommet from til det samme! Jo mer jeg tenker på det, jo mer skriker det fortielser av hele greia. De vet hva som finnes i det vannet ned til hvert enkelt atom, det er jeg hellig overbevist om!..
- Men hvorfor? Er det funnet i seg selv, eller det faktum at liv på nabo-kulen, om aldri så primitivt, innebærer at bildet av oss som noe unikt smadres, noe som igjen kan medføre enorme konsekvenser for de områder som benyttes for å 'styre' befolkningen, - som f.eks religion.. Om det herved utelukkes at en primat bosatt I Melkeveiens ytterkant har noen opphøyd status I universe, hva pokker skjer da!?.. Religion har jo vært midlet som får folket til å krige, og til å utøve kontroll på befolkningen innen et land..(?)
Kanskje også NASA har oppdrag som går utover dette med romforskning. Kanskje hele opplegget rundt NASA er et stort narrespill for galleriet? Jeg har i mange år mistenkt NASA for å ha funnet mange livsformer - avanserte sådanne, og at det har vært kontakt i mange mange år. Det er mye mystikk rundt mars, og også rundt andre planeter/måner i vårt solsystem.

Religion ødelegger verden, det er der all galskapen stammer fra. Det skjer så mye i tiden nå at jeg lurer på om vanligvis oppegående mennesker blir utsatt for ekstrem "mind control" ? Krigene øker i styrke, det er en enorm folkevandring som ingen ende vil ta. Jeg synes det er merkelig det hele. Men det siste her var en avsporing - kunne bare ikke dy meg g.r.y :oops:
Det er noe som ikke stemmer - noe som er i gjære.
Kunne ikke vært mer enig! Vi blir utsatt for kraftig manipulasjon/mind-control 24/7. Bare legg merke til hvordan nyhetene blir lagt frem! Jeg er blitt mer & mer bevisst på disse styringsmetodene etter som årene går, og er svært bevisst på ikke å legge meg opp en mening om noe som helst uten å grafse litt dypere, og vurdere de ulike sider fra et objektivt ståsted. Det er desverre ikke dermed sagt at jeg tror jeg klarer å unngå å bli styrt, for det er vel nærmest for utopi å regne, så det beste en får gjort, er vel å begrense styringen mest mulig. Et godt hjelpemiddel i så måte, er helt klart disse trådene i forumet, da det til stadighet dukker opp tankeretninger en selv ikke har vært inne på.
Antall ord: 422
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Vortex »

Jeg tror nok NASA har en ganske stor munnkurv på hva de er tillatt til å offentligjøre, det samme gjelder også det meste av media.
Antall ord: 25
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Jeppski »

Jeg ble en smule skuffet over paranormal.no når jeg leste gjennom denne tråden.

Akkurat nå har de ingen mulighet til å sjekke vannet uansett. Vannet de fant ligger i en skråning som er for bratt til at noen av roverne kan kjøre der og det er uansett for langt unna. De har funnet noe som kan ligne i nærheten av Curiosity, men det ligger flere km unna og er heller ikke bekreftet. Ingen av de to roverne som fungerer har heller ikke noe utstyr som kan sjekke for liv, og NASA består for det meste av idealistiske forskere som vokste opp med Bill Nye The Science Guy som sitt største idol. I tillegg er det også flere utenlandske forskere som er med, så jeg tviler sterkt på at NASA "tilbakeholder" noen informasjon om akkurat dette funnet.

Vannet er også giftig, og inneholder såpass med kjemikalier at det mest sannsynligvis hadde vært ulovlig å selge tilsvarende "vann" til privatpersoner her i Norge.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av g.r.y »

Jeppski skrev:Jeg ble en smule skuffet over paranormal.no når jeg leste gjennom denne tråden.

Akkurat nå har de ingen mulighet til å sjekke vannet uansett. Vannet de fant ligger i en skråning som er for bratt til at noen av roverne kan kjøre der og det er uansett for langt unna. De har funnet noe som kan ligne i nærheten av Curiosity, men det ligger flere km unna og er heller ikke bekreftet. Ingen av de to roverne som fungerer har heller ikke noe utstyr som kan sjekke for liv, og NASA består for det meste av idealistiske forskere som vokste opp med Bill Nye The Science Guy som sitt største idol. I tillegg er det også flere utenlandske forskere som er med, så jeg tviler sterkt på at NASA "tilbakeholder" noen informasjon om akkurat dette funnet.

Vannet er også giftig, og inneholder såpass med kjemikalier at det mest sannsynligvis hadde vært ulovlig å selge tilsvarende "vann" til privatpersoner her i Norge.
Men, det er ingen som har gitt uttrykk for at det finnes utstyr til å dra opp vann i flytende form per i dag, -iallefall ikke hva allmennheten er gjort kjent med. Det det er snakk om, er å sette i gang med å fremskaffe egnet utstyr for å få gjort dette. Dessuten kan disse vannprøvene like gjerne innhentes i frossen form fra polene, da det er den "sommerlige" smeltingen av pol-isen dette dreier seg om.
-Og da kommer vi over på hvilken type livsformer dette dreier seg om; Enkle livsformer som innehar evnen til å overleve under det som ut i fra jordiske forhold er ekstremt vanskelige forhold. -Disse finnes oxo på jorden, hvor de har fått fellesbetegnelsen 'Ekstremofiler'. Et eks. på ekstremofil organisme er bjørnedyret, som tåler å bli fryst ned til 272 grader (ved 273 stopper alle molekyler å bevege seg). -Og de ekstremofile bakteriene er enda tøffere, da man her finner eks på de som både takler ekstrem kulde & varme. Videre har man de som foretrekker syre, i Tsjernobyl er det påvist de som blomstrer i stråling hinsides det resten av planetens liv tåler, osv.
Det må oxo nevnes at man under søken etter liv på andre himmellegemer ikke kan være for opphengt i de rammebetingelsene livet later til å ha her på jorden. For alt vi vet, kan liv oppstå/utvikles i andre væskeformer enn vann. Hovedgrunnen for at forskerne er såpass opphengt i flytende vann, er at det tross alt er den væskeform vi med 100% sikkerhet vet liv kan utvikles. Å avskrive sannsynligheten for liv fordi vannet er for salt for oss jordboeres smak, blir etter min mening rimelig sneversynt.
Da livet oppsto her på berget, var heller ikke forholdene slik de er nå. -For ikke å snakke om hva livet har måttet utstå som følger av de to store 'wipe-out'ene'.
Livet har faktisk vist seg å ha en forbløffende evne til å tilpasse seg og utvikles etter de rådende forhold. -Særlig disse typene det dreier seg om her. -Og det oppdages stadig nye ekstreme livsformer med ditto overlevelsesevner som forbauser forskerne, så vi er nok langt fra å ha sett den mest hardføre enda.
Jeg sier ikke at det finnes liv i vannet på Mars, men slik jeg ser det, er det svært sannsynlig at det finnes noen ørsmå tøffinger 'plaskende' rundt der oppe. -Om ikke annet, tror jeg iallefall det vil vise seg å ha funnes liv der inntil nylig (i geologisk perspektiv).
Antall ord: 594
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Jeppski »

g.r.y skrev: Men, det er ingen som har gitt uttrykk for at det finnes utstyr til å dra opp vann i flytende form per i dag, -
Det virket som om noen var en smule oppgitt over at de ikke kunne undersøke vannet på grunn av internasjonale avtaler, så jeg informerte bare om at det ville uansett ha vært umulig å sjekke det selv om de ville.
Det det er snakk om, er å sette i gang med å fremskaffe egnet utstyr for å få gjort dette. Dessuten kan disse vannprøvene like gjerne innhentes i frossen form fra polene, da det er den "sommerlige" smeltingen av pol-isen dette dreier seg om.
Den neste roveren blir også utstyrt med utstyr som kan sjekke for liv så vidt jeg har forstått, og sett i lys av de nye oppdagelsene vil de nok "prøve" å sterilisere den slik at den faktisk kan undersøke vannet. Hvis det i det hele tatt er mulig da. Om hvorvidt det er lettere å ta prøver av is har jeg ingen kunnskap om.
Og da kommer vi over på hvilken type livsformer dette dreier seg om; Enkle livsformer som innehar evnen til å overleve under det som ut i fra jordiske forhold er ekstremt vanskelige forhold ...
Jeg antar at resten av innlegget ikke var særlig rettet mot meg, da jeg ikke nevnte noe om livsformer, og var heller ment som en slags generell opplysning. Særlig denne delen: "Å avskrive sannsynligheten for liv fordi vannet er for salt for oss jordboeres smak, blir etter min mening rimelig sneversynt."
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av g.r.y »

Jeppski skrev:
g.r.y skrev: Men, det er ingen som har gitt uttrykk for at det finnes utstyr til å dra opp vann i flytende form per i dag, -
Det virket som om noen var en smule oppgitt over at de ikke kunne undersøke vannet på grunn av internasjonale avtaler, så jeg informerte bare om at det ville uansett ha vært umulig å sjekke det selv om de ville.
Det det er snakk om, er å sette i gang med å fremskaffe egnet utstyr for å få gjort dette. Dessuten kan disse vannprøvene like gjerne innhentes i frossen form fra polene, da det er den "sommerlige" smeltingen av pol-isen dette dreier seg om.
Den neste roveren blir også utstyrt med utstyr som kan sjekke for liv så vidt jeg har forstått, og sett i lys av de nye oppdagelsene vil de nok "prøve" å sterilisere den slik at den faktisk kan undersøke vannet. Hvis det i det hele tatt er mulig da. Om hvorvidt det er lettere å ta prøver av is har jeg ingen kunnskap om.æ
Her forstår jeg vel ikke annet enn at du underbygger det som allerede er blitt sagt..(?)
Og da kommer vi over på hvilken type livsformer dette dreier seg om; Enkle livsformer som innehar evnen til å overleve under det som ut i fra jordiske forhold er ekstremt vanskelige forhold ...
Jeg antar at resten av innlegget ikke var særlig rettet mot meg, da jeg ikke nevnte noe om livsformer, og var heller ment som en slags generell opplysning. Særlig denne delen: "Å avskrive sannsynligheten for liv fordi vannet er for salt for oss jordboeres smak, blir etter min mening rimelig sneversynt."

Her beklager jeg om jeg har misoppfattet deg, men hentydningen om vannets salt & kjemikalieinnhold, og at dette derfor ikke ville kunne selges privatpersoner(?) fremsto for meg som at du anså sannsynligheten for at noe interessant kunne finnes i dette vannet som så liten at det liksom ikke var verdt å lage noe særlig 'fuzz' rundt.
I det store & hele blir vel dette litt å motsi for å motsi syntes jeg (he, he)..
Antall ord: 350
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links