Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av g.r.y »

NASA har, som sikkert en del av dere har fått med dere, offisielt bekreftet bevis for at det finnes FLYTENDE vann på Mars! -Og da snakker vi ikke om en sannsynliggjøring av at det finnes noen gjennværende 'dråper' hist & pist et godt stykke under jordskorpen. På sommerstid, renner det nemmelig smeltet vann fra polene i bekker rundt om på overflaten!

Herav følger jo selvfølgelig det store spørsmålet; Hva finnes i dette vannet?!
Vi kan faktisk være pokker så nære ved og faktisk få den endelige, ufravikelige bekreftelsen på at vi ikke er alene i rommet. -Og så hos naboen, da! -Det må jo bare bli et knusende slag for de som mener vi er så himla unike (ha, ha, ha).
Antall ord: 130
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av jeditrond »

Vannet er såvidt jeg forsto veldig salt, så det som måtte finnes i det av liv, er nok s.k. ekstremofile bakterier. Men da er det jo liv på Mars om noe slikt blir oppdaget :)
Antall ord: 37
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Asbjørn »

Men toppen på kransekaka, er at internasjonale avtaler gjør at de IKKE KAN SJEKKE VANNET !!!


Curiosity har ikke lov til å undersøke Mars-vann
Romtraktaten sørger for at Curiosity ikke kan nærme seg området der forskerne har funnet spor av flytende vann.
http://www.nrk.no/viten/curiosity-har-i ... 1.12581170
Et paradoks
Ifølge romtraktaten er det ulovlig å sende en robot eller et menneske til en vannkilde i fare for å smitte det med liv fra Jorda.

– Det er jo noe paradoksalt over dette. Vi leter etter liv, men vi kan ikke lete der det er størst sjans for å finne det, sier astrogeolog Hans Amundsen til NRK.

Han forklarer at både NASA og ESA har stillingene "Planetary protection officer" – en slags miljøvernminister for alle planetene.

Les: Nasa lover oppsiktsvekkende nyheter fra Mars
– De bestemmer hva som er protokollen, og sånn som reglene er nå er det ikke lov til å stikke robotarma borti det vannet.

De små Jord-mikrobene som i teorien finnes på Curiosity kan jo også overføres til bakken, men der er det langt mindre sjanse for å overleve enn i vann.

Amundsen forteller at Curiosity er sterilisert, men at det likevel ikke er nok.

– Det finnes et krav som er angitt i antall mikrober per volumenhet. Det er ikke på null, men det er veldig lavt – å sterilisere det hundre prosent er en nesten umulig oppgave.

Vil ikke hente svartedauden
Regelen om at vi ikke skal nærme oss vann på andre planeter er ikke der bare for å beskytte de andre planetene, vi vil beskytte Jorda også.

Hans Amundsen jobber med Rimfax-radaren som skal være med på Mars 2020-roveren. Den skal samle prøver som den skal sende hjem til Jorda, og være på utkikk etter liv – men den har ikke lov til å dra dit vi tror at vi kan finne liv i dag.

Amundsen forteller at prøvene som Mars 2020 henter inn kommer til å behandles av folk i smitteverndrakter bak luftsluser og piggtrådgjerder.

– Vi har jo ikke noe lyst til å hente svartedauden tilbake til Jorda, og vi kan ikke ta noen sjanser. Derfor må vi se etter landingssteder der vi vet at det ikke er mulighet for is eller flytende vann nært overflata.
Antall ord: 381

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Isan »

Dette høres selvfølgelig paradoksalt ut, men jeg må si jeg syns det er veldig fornuftig å være så forsiktig. Vi har dessverre nok av eksempler fra vår egen klode på hva som skjer når man kommer i kontakt med ukjente mikrober. Det er flere dystre tilfeller av at når folk fra resten av verden har kommet i kontakt med folkegrupper, som ikke har vært i kontakt med andre, eller evt. bare nabogrupper, på mange hundre år, kanskje et par tusen år, har de uforvarende blitt påført mikrober som vi har vent oss til, og som bare gir oss en svak eller moderat sykdom, men som immunforsvaret til den ukontaktete filkegruppa ikke gjenkjenner. Og det har ført til at så mye som fra 50% til hele 90% av folkegruppa har dødd av det vi opplever som en banal sykdom.

Hvor mye mer uforutsigbart er ikke da kontakt med ev. mikrober fra andre planeter?

Så får vi heller tåle å vente litt med å eventuelt få bekreftet liv utenfor Jorda til vi har tilstrekkelig trygge metoder.
Antall ord: 184
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av g.r.y »

Ja, jeg leste der der med at de ikke får undersøkt vannet, og syntes det virket for dumt til å kunne tas seriøst. -Så da fikk en nok en demonstrasjon på at idiotiet ikke kjenner noen grenser (he, he).
- Her sitter vi muligens på svaret på spm som har gnaget menneskeheten siden huleboernes dager, og gud vet hvor mange milliarder som er svidd av med dette for øyet, oxo kommer det tullet der, liksom!

Det er klart at forsiktighetshensyn må tas, da dette kan være greier som setter jordens liv & natur i fare. Men slik jeg ser det, er slike hensyn en selvfølgelighet i våre dager, så derfor blir jeg med en gang mistenksom for skjulte motiver & bortforklaringer. Smittefarer & ubalanse i naturen, og gud vet hva, var jo ikke noe problem da de fant de organiske byggesteinene i den kometbiten for noen år tilbake, og flere komet & astreroide-biter skal dissekreres. -Det finnes fullgod beskyttelse, både for folk & for å hindre at dette finner vei ut av labratoriet.
Jeg mener.. Dette holder bare ikke! Det er jo åpenbart at det som kan finnes her er primitive livsformer med en evne til å overleve ekstreme forhold ut fra jordisk 'standard'; Såkaldte 'ekstremofiler. -Hvilket er nøyaktig det samme som de ser etter i isen på kometer & asteroider! Ergo; Det ene medfører ikke større risk enn det andre.

Dette er bare tull, og nå er det vel jammen på tide at verdens befolkning sette foten ned å få stoppet disse bortforklaringene & tåpelighetene. Når vi skryter av å være en så intelligent livsform, bør vi da for pokker begynne å opptre deretter.. :iiik
Antall ord: 277
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av UFO »

Jeg heller til at dette ikke blir etterfulgt av NASA. De undersøker mest sannsynlig vannet, men det blir selvsagt ikke offentliggjort. Kanskje av to grunner. 1: De vil holde seg til avtalen fra 60 tallet (offisielt). 2: De får et sjokkerende bevis på liv, og kanskje enda noe mere "breaking news" materiale, og det skal selvsagt IKKE ut til verdens befolkning. Har alltid mistenkt NASA for å holde tilbake mye informasjon som de har funnet ut opp gjennom.
Antall ord: 79
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:Jeg heller til at dette ikke blir etterfulgt av NASA. De undersøker mest sannsynlig vannet, men det blir selvsagt ikke offentliggjort. Kanskje av to grunner. 1: De vil holde seg til avtalen fra 60 tallet (offisielt). 2: De får et sjokkerende bevis på liv, og kanskje enda noe mere "breaking news" materiale, og det skal selvsagt IKKE ut til verdens befolkning. Har alltid mistenkt NASA for å holde tilbake mye informasjon som de har funnet ut opp gjennom.
Jeg har kommet from til det samme! Jo mer jeg tenker på det, jo mer skriker det fortielser av hele greia. De vet hva som finnes i det vannet ned til hvert enkelt atom, det er jeg hellig overbevist om!..
- Men hvorfor? Er det funnet i seg selv, eller det faktum at liv på nabo-kulen, om aldri så primitivt, innebærer at bildet av oss som noe unikt smadres, noe som igjen kan medføre enorme konsekvenser for de områder som benyttes for å 'styre' befolkningen, - som f.eks religion.. Om det herved utelukkes at en primat bosatt I Melkeveiens ytterkant har noen opphøyd status I universe, hva pokker skjer da!?.. Religion har jo vært midlet som får folket til å krige, og til å utøve kontroll på befolkningen innen et land..(?)
Antall ord: 216
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Jeg har kommet from til det samme! Jo mer jeg tenker på det, jo mer skriker det fortielser av hele greia. De vet hva som finnes i det vannet ned til hvert enkelt atom, det er jeg hellig overbevist om!..
- Men hvorfor? Er det funnet i seg selv, eller det faktum at liv på nabo-kulen, om aldri så primitivt, innebærer at bildet av oss som noe unikt smadres, noe som igjen kan medføre enorme konsekvenser for de områder som benyttes for å 'styre' befolkningen, - som f.eks religion.. Om det herved utelukkes at en primat bosatt I Melkeveiens ytterkant har noen opphøyd status I universe, hva pokker skjer da!?.. Religion har jo vært midlet som får folket til å krige, og til å utøve kontroll på befolkningen innen et land..(?)
Kanskje også NASA har oppdrag som går utover dette med romforskning. Kanskje hele opplegget rundt NASA er et stort narrespill for galleriet? Jeg har i mange år mistenkt NASA for å ha funnet mange livsformer - avanserte sådanne, og at det har vært kontakt i mange mange år. Det er mye mystikk rundt mars, og også rundt andre planeter/måner i vårt solsystem.

Religion ødelegger verden, det er der all galskapen stammer fra. Det skjer så mye i tiden nå at jeg lurer på om vanligvis oppegående mennesker blir utsatt for ekstrem "mind control" ? Krigene øker i styrke, det er en enorm folkevandring som ingen ende vil ta. Jeg synes det er merkelig det hele. Men det siste her var en avsporing - kunne bare ikke dy meg g.r.y :oops:
Det er noe som ikke stemmer - noe som er i gjære.
Antall ord: 285
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Bearchild »

Image

:diablo
Antall ord: 0
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Borte.. »

Jeg er forvirret her. I en av trådene under denne tråden (fra 2008) ble det også funnet vann på Mars.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 63&t=16841


Har jeg misforstått noe?
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av jeditrond »

Karma skrev:Jeg er forvirret her. I en av trådene under denne tråden (fra 2008) ble det også funnet vann på Mars.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 63&t=16841


Har jeg misforstått noe?
Nyheten denne gang er at vannet faktisk er flytende, ihvertfall deler av tiden :)
Antall ord: 52
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Bearchild »

*pft*.. har sagt det hele tiden. De har jo tilogmed tatt bilde av en vanndam med den derre maskinen oppå der.
Image

Det ser ihvertfall ut som en vanndam. Synes jeg. NASA skrev noe om "fuktighet i hjulsporene" til Curiosity også men jeg finner det ikke igjen.
Antall ord: 46
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av Bearchild »

Vann er visst ikke noe uvanlig. Nå har NASA funnet vann på Pluto også. :)

New Horizons Finds Blue Skies and Water Ice on Pluto
http://www.nasa.gov/nh/nh-finds-blue-sk ... e-on-pluto
Antall ord: 36
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Vann er visst ikke noe uvanlig. Nå har NASA funnet vann på Pluto også. :)

New Horizons Finds Blue Skies and Water Ice on Pluto
http://www.nasa.gov/nh/nh-finds-blue-sk ... e-on-pluto
Overrasker meg ikke, mye av kometisen er vel vanlig vann, så Pluto har vel blitt bombardert av kometer i sin tid, akkurat som vår planet kanskje ble :)
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA bekrefter bevis for flytende vann på Mars!

Innlegg av UFO »

Var det ikke rødt vann på pluto. Høres ut som et festlig sted. Litt kaldt sikkert, og enda dårliger luft enn i Bergen :666

Vann på mars og vann på Pluto. Mon tro hva neste funn blir. UFO' bak månen ? hehe.
Antall ord: 44
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links