Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHvorfor er det ikke bosetning på månen?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Eller på havets bunn for den del. Hva er greia med å sende mennesker til mars når minst like store utfordringer er langt nærmere? Trening i en avsides ørken blir ikke det samme uansett hvordan man vender og vrir på det.

Ville det ikke vært logisk at det ble bygget en romstasjon på månen? :dontknow
Antall ord: 57
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Vortex »

Godt spørsmål. Mange hevder derimot at det allerede finnes bosetninger på Månen. :vismann
Antall ord: 15
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av UFO »

Det er spekulert mye rundt bosettinger på månen. Da kanskje mest på baksiden. Det er ganske besynderlig rart at det ikke har skjedd noe med å sette opp baser der ? - At de hele tiden messer om å sette igang store prosjekter på Mars er litt rart. Som det sies her, hvorfor ikke noe så nært som månen først. sSikkert en idell plattform for videre utforskning. Det har vel også blitt hevdet at "kroken på døra" mht. månen ble satt i 1972 / Apollo 17 - det fordi noen hadde fått streng ordre av noe/noen om å holde seg derifra.

Noen tanker om månen, og hvor fintunet universet er. Vi ser aldri en flekk av månens bakside, er ikke det litt rart. Kan det være til de grader SÅ perfekt fra naturens side ?? Eller er månen et kunstig objekt ?
Antall ord: 145
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Vortex skrev:Godt spørsmål. Mange hevder derimot at det allerede finnes bosetninger på Månen. :vismann
Har hørt det jeg også. Senest fra ei dame som var ansatt av NASA før, hun er fotograf og jobbet med bilder tatt rundtomkring i verdensrommet. Og hun hevder at bla månemenn systematisk ble redigert vekk fra bildene fra månelandingen(e). Altså at hun personlig så bilder bli retusjert.

Kan hende dama er gæren..

Men man blir ikke mindre nysgjerrig på hvorfor det ikke finnes baser på månen eller hvorfor den ikke besøkes mer. Den er jo langt i fra ferdig utforsket heller. Månen er jo bare en liten svipptur unna og mange av utfordringene romreisende vil møte andre plasser- på sikt- vil jo være ypperlig å trene på der oppe? For ikke å snakke om utstyrstesting?
Antall ord: 142
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Asbjørn »

"kroken på døra" mht. månen ble satt i 1972 / Apollo 17
Allurat dette er det mange som har reagert på, spesielt i UFO-miløene.
Ikke minst fordi både Apollo 18 og 19 var omtrent ferdig bygget, og pengene til drift var på plass.

Det går for tiden en serie på tv om NASA'S UNEXPLAINED FILES på Discovery Science hvor bla.a. dette har blitt omtalt.

Denne serien omtaler og en del observasjoner som er offentlige, - både med videoklipp, bilder, og reaksjon til astronautene.

Men - det er jo det som er offentliggjort, - og kun viser at "det er noe man har reagert på", uten å kunne legge frem dokumentasjon på ting som ville indikere sterkt at det er noe mer der ute.

En ting man bør merke seg, er at siden månen hele tiden har kun en side mot jordkloden, så vil baksiden ha natt og dag slik vi har det her på jorden, men dog med en litt annen sekvens.

Så teoretisk er det godt mulig at det eksisterer en eller annen form for base på baksiden av månen, men da ville jeg tro vi og vil finne slike baser også andre steder, som f.ex mars...

Jeg tror nemlig det at vi ikke er alene i universet, sjansen for at det er andre livsformer der ute er veldig høy. Veldig høy.

Og selv om mange "arter" av aliens kansje ikke ser ut slik som vi, tror jeg likevel det vil være mange likheter også, - fordi jeg anser det som sterkt mulig at noen kansje har vært her og trikset med livets utvikling.

Ser vi på bilder av statuer og tegninger, - ser vi mange former for figurer, - og sammenligning med dyr / fugler.

Se på disse to bildene, - det skal ikke så mye til før en ser en viss likhet....
Og om man bygger en gassmaske slik at den ser mer ut som - ja et fuglehode, eller dyrehode, så...
Og mørke store øyne - hvordan ser vi ut med solbriller ?

Image

Image

Så - folk må vurdere selv hva som kan være realitet....

Husk at dersom noen kommer her med ukjent teknologi, - har helikopter, eller rakettdrevne fartøy de kan forflytte seg i lufta med,
Våpen a la pistoler, og dreper andre med et smell ( mens innbyggerne ikke har noe bedre enn spyd økser osv)... kansje laserteknologi, osv,
da vil man bli ansett som "guder"....

Noe å tenke på iallfall ?

A
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Vortex »

Bearchild : Retusjering er jeg ganske sikker på har skjedd, skjer og vil fortsette å skje. ;)
Og som Asbjørn nevner om offentliggjøring, så er jeg overbevist på at det skjer mye bak kulissene som aldri kommer frem. Personlig så tror jeg ikke månen er så tom og forlatt som de skal ha oss til å tro, ei heller Mars.

For alt vi vet, så kan månen allerede være kolonisert av en ukjent livsform som ikke vil ha noe innblanding av oss mennesker, som igjen kan være grunnen til at videre måneferder ble så brått skrinlagt.(Av nettopp det "ufo" nevnte). Men at en av grunnene til at de er der er for holde øye med oss uten synlig innblanding.

Og når det gjelder alle UFO observasjoner som gjøres på verdensbasis, så finner jeg det ganske nærliggende å tro at en del av disse farkostene kanskje også har "en" base et sted. Kanskje ikke så langt unna?
Antall ord: 163
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror nok de fleste på forumet har tildels samme idèer/ tankegang om mulige årsaker og tilbakeholding av opplysninger. ;)
Men selv om jeg er tilbøyelig til å tro både det ene og det andre er jeg like fullt nysgjerrig på fraværet av månebase(r). Selv om månekappløpet allerede er vunnet skjønner jeg ikke hvorfor ALLE brått bestemte seg for å ikke dra dit. Det finnes sikkert noen offisielle forklaringer(?) men det er sikkert mulig å finne enda flere- og bedre- forklaringer/ årsaker til at månen bør bosettes. :smoke
Antall ord: 95
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Jeg tror nok de fleste på forumet har tildels samme idèer/ tankegang om mulige årsaker og tilbakeholding av opplysninger. ;)
Men selv om jeg er tilbøyelig til å tro både det ene og det andre er jeg like fullt nysgjerrig på fraværet av månebase(r). Selv om månekappløpet allerede er vunnet skjønner jeg ikke hvorfor ALLE brått bestemte seg for å ikke dra dit. Det finnes sikkert noen offisielle forklaringer(?) men det er sikkert mulig å finne enda flere- og bedre- forklaringer/ årsaker til at månen bør bosettes. :smoke
Den offisielle forklaringen er vel penger? :) Men at de kan finne på å spytte millioner og milliarder inn i ymse kriger, men ikke finne penger til å bygge baser på Månen for trening foran reiser til Mars og andre steder, virker en smule mystifistisk. Kanskje det rett og slett kommer av at det ikke er olje å finne på Månen? :lol3
Antall ord: 156
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Mangel på olje kunne kanskje vært et argument. :lol3
Men så var det Mars da.. det er vel ikke utvinning av ressurser som står på agendaen der heller. ;)

Siden det finnes flere hundre rapporter fra astronomer og andre "viktige" mennesker om unormal aktivitet på månen burde det jo vært kjempeinteressant å forske på. Tar man med observasjoner fra hobbyastronomer kan man sikkert putte på noen hundre rariteter til. Skyer, lysglimt, sære formasjoner og ikke minst objekter i bevegelse. Bare de to førstnevnte burde i teorien være interessante nok.
Antall ord: 93
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Asbjørn »

Ser ikke vekk fra at det foregår endel forskning, men da med annen teknologi enn den rakett-teknologien vi har brukt til og med Apollo 17...

At man bruker raketter etc for å komme til og fra ISS ( International Space Station), gjøres for å ikke avsløre nye metoder for fremdrift og romfart.
Rett og slett fordi ISS for det meste er offentlig tilgjengelig, mens andre ting som vi ikke får vite om, kan være bygget på "alien technology"...
Hvor man utnytter energier som offisielt ikke er eksisterende / mulig.

Hvorfor ? - tja, hvorfor stopper man store prosjekter som Apollo, og måneturer om det ikke er andre grunner ?
Kansje man HAR hatt kontakt med "aliens", og har inngått samarbeidsavtaler - som foreløpig ikke kan avsløres, fordi amerikanerne først vil lære alt om den teknologien så ikke andre land skal ta for seg og utnytte resurser som ellers vil tilfalle amerika, om de greier å holde infoen skjult.
Både transport i rom ( og kansje i tid), - osv..
Det må jo være noe på trappene siden oljepriser er blitt så banalt lave,
- de store skrur ikke ned priser på den måten uten at det er andre årsaker bak...
Da skrur de heller igjen krana, og lar prisene øke, og dermed tjene mer over tid...

Men - dette er bare tankespinn en sen januarnatt ;)

A
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Asbjørn skrev: Hvorfor ? - tja, hvorfor stopper man store prosjekter som Apollo, og måneturer om det ikke er andre grunner ?
Kansje man HAR hatt kontakt med "aliens", og har inngått samarbeidsavtaler - som foreløpig ikke kan avsløres, fordi amerikanerne først vil lære alt om den teknologien så ikke andre land skal ta for seg og utnytte resurser som ellers vil tilfalle amerika, om de greier å holde infoen skjult.
Både transport i rom ( og kansje i tid), - osv..

A
Uansett hvor ledende USA tror og mener de er så er det jo definitivt andre land som helt fint kunne kommet seg til månen teknologimessig. Så da må det være snakk om en enighet verden over. Noe jeg synes virker enda rarere.
Nå vet jeg nada om Koreansk romteknologi, men bare for å bruke han derre Kim som eksempel da.. uansett hvor rar han er er han neppe en enestående figur. Hvis Kim har et romskip og vil ta en tur til månen (han har sikkert vært der allerede i følge han selv :666 ) så hadde han vel gitt f i hva Obama mente vel?

Så jeg tror det stikker dypere enn både hva USA mener og kostnader forbundet med flyreisen. Så mye høyteknologisk som blir sendt ut i intet årlig "bare" for å se seg rundt.. og ikke gidde å sjekke ut det som er nærmest ordentlig? Njæh. Det er ugler i mosen. [-(
Antall ord: 244
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Vortex »

Når det gjelder teknologiske hemmeligheter, så sies det ganske så uoffisielt at vi mennesker har "lånt" mye av vår daglige teknologi. Som for eksempel fiber optikk, laser og mikroprosessorer osv. Hvem vet. Og jeg tror at hvis det nå er en alien bosetning på Månen, så kan vi være trygge på at de er en vennligsinned rase som har vært, eller som fortsatt er i dialog med amerikanske CIA,FBI, andre styresmakter eller hvem det måtte være. :)
Antall ord: 85
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Hadde disse månemennene vært hyggelige og vennlige hadde de vel heller invitert naboen, ikke nektet dem adgang?
Mulig tidligere NASA- ansatte blir fòret på noe skummelt, en annen som angivelig skal ha jobbet med tidligere omtalte retusjering av fotografier påstår at aliens på månen har utstyr til å utslette oss når som helst. Mener han sa at de hadde "noe" de kunne tilføre atmosfæren vår (gift?). Han må ihvertfall være gal.

Men hvis det nå bor aliens på månen kan det i det minste forklare flygende tallerkener. Ett av argumentene mot at vi ikke har besøk fra verdensrommet er jo avstand, at ingen ville "kaste bort" hundrevis av lysår på å bare svinge innom/ forbi Tellus. :P

Hvis vi slår oss sammen og starter kronerulling kunne vi kanskje snekret sammen en liten rakett og tatt en tur opp og kikket oss rundt? :lol3
.. eller bare sendt opp et overvåkingskamera.. :bandit
Antall ord: 161
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Vortex »

Bearchild skrev:Hadde disse månemennene vært hyggelige og vennlige hadde de vel heller invitert naboen, ikke nektet dem adgang?
Nei ikke nødvendigvis. Kanskje de faktisk er såpass intelligente at de ikke vil ha innblanding av en maktsyk og krikersk menneskerase. Hadde disse vesenene vært fientlige, så hadde vi allerede vært borte.
Antall ord: 57
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Vortex skrev:
Bearchild skrev:Hadde disse månemennene vært hyggelige og vennlige hadde de vel heller invitert naboen, ikke nektet dem adgang?
Nei ikke nødvendigvis. Kanskje de faktisk er såpass intelligente at de ikke vil ha innblanding av en maktsyk og krikersk menneskerase. Hadde disse vesenene vært fientlige, så hadde vi allerede vært borte.
Vel.. det rimer jo ikke helt med at de har vært så hyggelige og "gitt bort" masse teknologi? Hvis de er sånn supersmarte og ikke ønsker utvikling/ innblanding.
Og de behøver vel ikke nødvendigvis være fiendtlige. Kanskje vi er som en maurtue for dem. En sånn som får være i fred så lenge vi ikke invaderer deres territorie. Blir vi for plagsomme derimot finner de fram insektsmiddelet.
Antall ord: 134
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links