Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHvorfor er det ikke bosetning på månen?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:Jeg tok meg dessverre ikke bryet til å lese alle innleggene her inne, så hvis dere har kommet frem til det jeg allerede sier, håper jeg ikke at Bearchild språkelig dreper meg og spiser opp innvollene mine, slik hun vanligvis gjør.
Aww.. det der tar jeg som et kompliment! :flirt
Jeg kan også se for meg at vi vet omtrent det vi kan, med de ressursene vi har tilgjengelig, om månen uten å ha en base der.
Nå ble jeg skuffet. Hvor ble det av nysgjerrigheten og forskertrangen?
(Mulig jeg misforstod deg da. Det gjør jeg jo nesten alltid.)
Vi/ de vet jo forsvinnende lite om månen! Ihvertfall med tanke på at den vesle kula bare er et steinkast unna. Tatt i betraktning dagens teknologi og ressurser. Selvsagt er det masse spennende og ukjent der oppe! :D

Og som sagt, et ypperlig sted å trene på og å forberede seg på lengre romreiser. Som må være lønnsomt i lengden. Å øve seg ordentlig altså. Hvor hardt man enn prøver vil man ikke klare å gjenskape forholdene i rommet i et drivhus i en ørken på jorda.

Jeg holder en knapp på at noen er enige med meg siden det er planlagt både svippturer og baser på månen i nærmeste framtid. :)
Antall ord: 216
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Jeppski »

Aww.. det der tar jeg som et kompliment!
Det er bra, jeg tenkte meg om før jeg skrev selv det, men kom frem til at livet ikke er verdt å leve uten noen risikoer.
Nå ble jeg skuffet. Hvor ble det av nysgjerrigheten og forskertrangen?
(Mulig jeg misforstod deg da. Det gjør jeg jo nesten alltid.)
Vi/ de vet jo forsvinnende lite om månen! Ihvertfall med tanke på at den vesle kula bare er et steinkast unna. Tatt i betraktning dagens teknologi og ressurser. Selvsagt er det masse spennende og ukjent der oppe! :D
Tja, vi vet jo en del da, sånn rent egentlig. Det jeg uansett prøvde å si var at økonomiske interessen for å ikke undersøke månen er større enn den vitenskapelig interessen, og da vinner jo så klart økonomi. Men vi skal jo ikke klage. Om noen tiår skal jo NASA ha sendt mennesker til Mars, det vil jeg si er mye kulere og mer spennende enn å ha baser på månen.

Og jeg er fortsatt helt for forskning og alt det der. Men vi lever dessverre ikke i en verden hvor alle venner og alt det vi bryr oss om er å fremme det beste for mennesket, og da må man jo være realistisk. NASA fikk vel et større budsjett i år også. Så det er jo flott, men så vidt jeg har fått med meg var en del av budsjettet øremerket CISA så ...
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Hvorfor er det ikke bosetning på månen?

Innlegg av Vortex »

USA i dag virker mer interessert i å sette av mesteparten av tilgjengelig ressurser til krigføring og millitært materiell. Den offisielle forklaringen er penger ja, men det handler vel kun om prioriteringer når alt kommer til alt.
Antall ord: 39
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links