Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterOvernaturlige krefter...Hva er jeg? HJELP?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

bonymous
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 07 Jul 2016 18:16
7
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Overnaturlige krefter...Hva er jeg? HJELP?

Innlegg av bonymous »

Hei! Jeg har nå skrevet til alle jeg kan tenke meg at kanskje kan hjelpe vertfall LITT.
Desverre var det uten hell.. Jeg er på nippet til å gi opp for jeg vet jo ikke HVA jeg trenger hjelp til..
Fra jeg var bare et lite barn har alle disse uforklarlige tingene skjedd meg. Det meste gikk ut på å føle og tenke for meg selv. Første gang jeg åpnet med ble det mest motgang. Ingen ville tro meg og det påvirket familien min negativt siden det var de jeg prøvde å åpne meg for. Da var jeg fortsatt bare et barn. Jeg prøvde å leve normalt, det gjorde jeg også frem til jeg turte å åpne meg igjen, denne gangen var det mer fordi alt hadde blitt så vanlig for meg at jeg nektet å la noen fortelle meg at det var uvirkelig. Folk rundt meg reagerte, noen mente jeg var gal, andre så på det som et mirakel å søkte min hjelp. Det kunne jeg ikke. Jeg kunne ikke kontrollere ''gaven'' de sa jeg hadde fått og derfor heller ikke bruke den til å hjelpe andre. Nå, mange år etterpå har det gått til et punkt hvor jeg har forstått det er jeg som trenger hjelp. Kanskje er jeg gal? Men det forklarer ikke hendelsene, for jeg har flere vitner på at det stemmer. og om så, da er vi alle galne. Jeg har blitt kalt heks, jeg har kjent meg igjen i mye av forklaringene på hva en heks er. Jeg har blitt kalt synsk, og kjent meg igjen i forklaringene der også. Det er lite hjelp å få i åpne saker på internett eller i bøker. Jeg vet jo faktisk ikke hva jeg skal søke på eller etter. Jeg har over lenger tid gått med en følelse av at det skal skje noe. At disse tingene og opplevelsene som har skjedd meg bare er begynnelsen, at det skjer noe snart. Men det skjedde aldri. Nå er den følelsen tilbake. Sterkere enn sist. Jeg sover ikke lenger, og om jeg gjør er jeg like trøtt når jeg våkner, for drømmene mine er så virkelige at om jeg løper der er jeg faktisk utslitt når jeg våkner. Jeg har isolert meg fra alle ''vennene'' mine fordi jeg ikke kan fortelle dette til dem. Ingen har spurt meg hvordan det går eller hvor jeg er så da var de kanskje ikke venner uansett? Jeg vil være forberedt når dette noe skjer, men jeg trenger hjelp. Håper så inderlig det er noen her som vil ta seg tid til en forvirret å redd sjel. Så skal jeg forklare så godt jeg bare kan. :beg :beg
Antall ord: 459

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Overnaturlige krefter...Hva er jeg? HJELP?

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst : Du er IKKE alene om å ha dette !
Jeg tillater meg å sitere noe fra et svar jeg sendte til en annen person så sent som idag:
Jeg kjenner flere som ser ting, men som regel ute av kontekst - altså bare glimt fra forskjellige saker.
Og for disse er det og veldig vanskelig å kunne fastslå tid og sted, (og hvem), i ting de ser.

Det er omtrent som å se ei lottorekke, men du aner ikke hvilken type spill, hvilket land, eller dato....

Med andre ord, vesentlig informasjon mangler til å faktisk kunne gjøre noe med det man får inn.

Noen har det slik at de vet ting bare sekunder før det faktisk skjer.
Og da er det somregel for sent til å faktisk gjøre noe med det. Også kjent som deja vu - "allerede sett".
Noen mener at visse ting i fremtiden kan sees fra vår tid ( akkurat nå ), og at det man ser er en mulig fremtid.
At ikke alle puslespillbiter er på plass enda, men at slik det puslespillet ser ut nå - det er det vi ser.
Og at vi ser enkelte detaljer av det som skal sannsynligvis skal skje i fremtiden- om ikke ting endrer seg underveis.

Hvorfor enkelte mennesker har denne tilgangen til å se fremtiden - er det ingen gode svar på, men noen mener at tid er en illusjon, og at alt skjer i samme nå.
Det vi vet fra et vitenskapelig synspunkt, er at tid kan forandres, - at den ikke går like fort alle steder, osv.
Hvis vi ser på tid fra en plantes liv, vil livet gå normalt, for planten, men for oss går det veldig sakte.
En døgnflue, derimot er borte om et døgn eller to, og et normalt liv for den går altfor raskt for oss...

Hva er det med tid som gjør at vi av og til vet ting på forhånd ?
Noen ganger har vi "deja vu" - allerede sett - som folk flest opplever noen få sekunder før det inntreffer... Noen skylder på treghet i enkelte deler av hjernen.
Men det stemmer ikke når man går rundt et hushjørne, og man vet at man møter en eller annen person rett før man runder hjørnet.
Å bevise dette er umulig, - fordi det skjer i tankeverdenen vår - og så langt har vi ikke teknologi til å kunne ta opp og spille av tanker...
Men det betyr ikke at ikke tankene er der.....

Desverre er det mange som ser ting- ting som skal skje, eller ting som faktisk skjer akkurat nå, - uten å være tilstede, eller ha tilgang til annet enn egen hjerne ( hjerte eller mavefølelse).
Men ytterst få får så klare bilder av tid, sted, og hva - at man kan gjøre noe med det.
For noen er det som å ha "Crime & Investigation" - en tvserie i hodet 24/7 - men fra virkeligheten, og likevel bare få inn bruddstykker som gjør at man ikke vet hvor det kommer fra....

Nei, det er ikke rart at mange som har det slik, blir satt på medisiner, og tilogmed blir innlagt, fordi legevitenskapen tror det er vrangforestillinger, fantasi og eget oppspinn i hjernen om man forteller om det. Og legen kan ikke svare med annet enn piller.... og kansje reimer...


I gamle dager - før heksebrenningens tid, men og senere, så var det folk med slike evner de spurte - om jakta ble bra, - om fisket ble bra, om de skulle flytte, og evt hvor....
Disse folkene ble kalt for kloke koner, heks, noaider, sjaman, de eldste - osv.
Og vi vet at de gjerne ikke var i sentrum for hverdagslivet, - men likevel var veldig viktig for sitt lokalsamfunn. Fordi de hadde sett glimt av ting som skulle eller kunne komme, og dermed få sitt samfunn til å gå en annen vei, - velge jakt istedet for fiske, osv, og dermed klare seg i hverdagen.
De fanget opp at fiender var på vei, - og kunne advare familien / stammen, - slik at de flyttet på seg, og fienden da fant en tom og forlatt leir, uten de verdisaker de var på jakt etter.

Personlig tror jeg dette kan være en av årsakene til at noen mennesker har disse plagene, - men i våre dager er det få som tror på dette, og offentlige etater sender en bare til lege, om en forteller om hva en har sett - eller rett og slett i varetekt, fordi de får mistanke om at man er med på noe, fordi man vet for mye om saker og ting....

Jeg har selv vært innom flere religioner, men har hele tiden funnet at "det er feil for meg".
Jeg tror heller at vi har hver våre saker vi skal være med i, - for meg ble sjamanismen - en trosretning som er mer enn 100 000 år gammel - stedet jeg fant ut at passet for meg.
Innenfor noen trosretninger ( som er vesentlig yngre enn sjamanismen - blir gjerne folk som ser kalt for "profeter" .... men bare om du er innenfor den samme trosretning, hvis ikke er det "djevelens verk"... - hallo ?
Det er samme sak, uansett hvilke fortegn vi setter !

Jeg tror det er mer mellom himmel og jord, enn hva vitenskapen sålangt har forklaringer på.
Kansje vil vitenskapen en dag finne svar som forteller mer, men vi har langt igjen til det.

A

Normalt er ikke reklame tillatt på forumet, men siden jeg eier dette forumet, skal jeg gjøre ett unntak her, da jeg tror det kansje kan hjelpe noen med disse "problemene" - eller skal vi si utfordringene :
http://sjamanforbundet.no/
https://www.facebook.com/groups/sjamanistiskforbund/
Antall ord: 940

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bonymous
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 07 Jul 2016 18:16
7
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Overnaturlige krefter...Hva er jeg? HJELP?

Innlegg av bonymous »

Takker for svar! Det var også noe å tenke på så det skal jeg takø med meg ! :)
Jeg er så utrolig dårlig til å forklare så håper det er greit å slenge ut noen spørsmål som kanskje ikke er så lett å forstå hvor kommer fra. Eller.. Alt kommer fra inni meg en plass hvor så mye underlig skjer, men jeg må bare krysse fingrene for at noen har svar på det.

Er det mulig å leve to plasser på en gang? Begge plasser ser ut som jorden, den ene plassen kanskje litt mer gammeldags, men dog så lik som den verden vi lever i i dag.

Er det mulig å få noe til å brenne med tankene? Eller bare få noe til å skje generelt fordi en ønsker det så sterkt ? Det å flytte på flamme opplever jeg som kjempe vanskelig men å få et menneske til å klø seg på leggen eller krysse en vei fordi jeg tenker at en skal gjøre det uansett hvor liten grunn personen selv føler en har til å gjøre det, det er kjempe enkelt.

Noen tror på spøkelser, andre på vampyrer, varulver, alver, feer, havfruer osv osv.
Er det noen grunn til at informasjon om dette er så gjemt? eller er det gjemt i det hele? Bryr vi oss ikke?

Hekser. Finnes de? Folk måtte bøte med live på grunnlag av troen på at de fantes å i dag, er det som om de aldri har eksistert.

Er det noen som lever evig? Aldri blir gammel? Eller kanskje som du sier, bare langsommere en det som for oss er normalt?

Kan vi flytte på ting med tankene? Kan vi styre elementer? Kan vi snakke med de døde?
Kan vi fly?
Kjenner at det er rot i hodet mitt nå og at det er mye å forlange at noen skal ha svar på dette, når det for meg har vert en umulig oppgave så langt.

Men ville skrive fort slik at du nå som du var innpå siden forhåpentligvis ser det før du logger av igjen.
Skal sjekke ut siden du la ut , da jeg ikke har facebook og kan sjekke der. Setter uendelig stor pris på hjelpen!
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Overnaturlige krefter...Hva er jeg? HJELP?

Innlegg av Asbjørn »

Reinkarnasjon- dvs å leve flere liv, - er et fenomen som mange tror på, i mange trosretninger.
Når vi drømmer - kan vi også være på forskjellige steder til forskjellige tider...

DU har mange spørsmål, men jeg tror jeg skal komme med noen tanker, som kansje dekker inn noe av det.

Først og fremst : ALT - absolutt ALT er energi. Som i elektrisitet, som kan få motorer til å bevege seg, lyspærer til å lyse, og kokeplater til å bli varme.
Radiobølger er også energi, men da i magnetiske bølger.
Merk at elektrisitet og magnetisme er 2 sider av samme sak - energi.
Men energi er så mye mer, - atomkraft, - krafta som får armen din til å løfte ting, osv osv...

Vitenskapen har kommet langt, og vi vet idag om det som kalles for kvanteteknologi.
Mest teorier, men man opplever at det teoriene sier skal skje ved visse handlinger faktisk skjer i virkeligheten også.
Men samtidig så er det slik at i kvantemekanikken så finnes ikke de regler som vår fysiske verden har.
I vår verden er tallet 1 ett etttall, og kan ikke endres. 0 er et annet, disse to kan vise ja, eller nei.
Det er basisen for en datamaskin - 0 og 1.
Og vi kan ha enten ett ettall, ELLER en null. Ikke begge på samme plass.
Enten et JA eller et NEI.
Men -i kvantemekanikken gjelder ikke den regelen, svaret kan være både ja og nei, men også kansje - samtidig, og alle vil være riktige....
Reglene den fysiske verden har gjelder ikke lenger...

Og her tror jeg vi har flere av de svarene en søker i det paranormale;
Vi har mange rette svar, selv om ingen av dem kan bevises...
Fordi vitenskapen enda ikke har bevis på kvantemekanikken, men man kan se ting som indikerer at det er rett.

I det paranormale opplever vi mange saker, og vi ser at mye av dette i ettertid viser seg å stemme.
Men- vi har ikke den samme dokumenteringen under kontrollerte forhold som vitenskapen har.
Er det mindre reelt av den grunn ? Nei, det er like reelt for mange !

Jeg skal ta noen av sakene her, og gi stikkord, - søk på disse på google senere, så ser du hva jeg snakker om :

Er det mulig å få noe til å brenne med tankene? Pyrokinese

Eller bare få noe til å skje generelt fordi en ønsker det så sterkt ? Det å flytte på flamme opplever jeg som kjempe vanskelig men å få et menneske til å klø seg på leggen eller krysse en vei fordi jeg tenker at en skal gjøre det uansett hvor liten grunn personen selv føler en har til å gjøre det, det er kjempe enkelt.
Telekinese


Noen tror på spøkelser, andre på vampyrer, varulver, alver, feer, havfruer osv osv.
Er det noen grunn til at informasjon om dette er så gjemt? eller er det gjemt i det hele? Bryr vi oss ikke?
Jo vi bryr oss, - vi som opplever det.
Men - å bevise - er en annen sak....


Hekser. Finnes de? Folk måtte bøte med live på grunnlag av troen på at de fantes å i dag, er det som om de aldri har eksistert.
De opprinnelige hekser var "kloke koner" - folk som kunne mer om naturmedisin enn folk flest.
Kirkens maktmennesker ønsket ikke konkuranse, og dermed var de "i samråd med djevelen"....



Er det noen som lever evig? Aldri blir gammel? Eller kanskje som du sier, bare langsommere en det som for oss er normalt?
Reinkarnasjon

Kan vi flytte på ting med tankene? Kan vi styre elementer?
Telekinese

Kan vi snakke med de døde? Medium
Kan vi fly? Levitere

Kjenner at det er rot i hodet mitt nå og at det er mye å forlange at noen skal ha svar på dette, når det for meg har vert en umulig oppgave så langt.

Det har å gjøre med å få den kunnskapen man trenger om alt dette, det er et veldig omfattende område, det er vanskelig å få seriøse undersøkelser, fordi disse opplevelsene kommer sjelden på forespørsel, men når de selv vil. Og påfallende vil de sjelden la seg måle og veie....

Tenk deg et lokale med 1000 mennesker.
Om en person sier at det finnes spøkelser, - så blir man ledd av.
Om 100 personer sier det samme, - så begynner noen å bli enige om at ja, det finnes.
om 500 mener det samme, - så begynner folk å tro
om 1000 sier det samme, så er det en sannhet.... for disse folkene.
Men- det behøver ikke være det, når resten av verden kommer inn.....

Egne erfaringer tilsier at dette ikke kan være fantasi.
Husrens : Dyr endrer oppførsel - hunder, katter, hester.... ( selvopplevd).
Spøkelser ( ånder som er igjen her), - kuldefølelser, ting kan skje...( selvopplevd).
Styre været ? Tja, spør jentungen som var med på tur forrige dagen, det var solid nedbør ( vestlandsvær) under turen. Ble jeg våt de gangene jeg skulle ut av bilen ? Nei....
Og nei, jeg gikk med vanlig jakke, som blir våt i regnet...
Jeg vet noen vil le av dette, men det blir inntil de opplever det samme selv.

A
Antall ord: 869

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links