Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTror du på skjebnen ? Ikke, - sjekk dette hendelsesforløpet

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Tror du på skjebnen ? Ikke, - sjekk dette hendelsesforløpet

Innlegg av Asbjørn »

Denne artikkelen beskriver hendelsesforløpet fra Big Bang, og frem til idag.

http://collectivelyconscious.net/articl ... can-exist/
By Dejan
Posted on July 21, 2016


Oversatt til Norsk av Google Translate.

Jeg så en dokumentar for et par år siden om hva som skjer inne i magen på en mor 9 måneder før babyen er født. Men de første 10 minuttene av dokumentaren, som beskrevet reisen av spermatozoid som vil vinne "rase av sitt liv" Jeg var i ærefrykt. Jeg ble inspirert, og akkurat som inspirasjon førte meg til å lage denne artikkelen.

De fleste av oss lever våre liv uvitende om alle de utrolige (nesten umulig) ting som har skjedd, slik at vi kan bli født. Mange av oss selv føler verdiløs. Flertallet kan ikke sove om natten understreke om noen helt kunstig problem at de ikke kan ha. Vi lever med så mye ulykkelighet, bekymring, racing, slåss og drepe hverandre for å score på en kunstig resultattavle. Noen til og med prøve eller begå selvmord.

Vi glemmer at vi allerede vunnet løpet. Vi vant livet. Dette er prisen her, og vi bruker det som vi fortsatt kjemper for noe. Det er derfor jeg bestemte meg for å lage en artikkel med alle (i hvert fall vil jeg prøve å legge alle) de latterlig "tilfeldige" hendelser som fant sted slik at du kan eksistere. For å minne deg hvor mye du betyr noe. DETTE VIL BLOW YOUR MIND!

DETTE ER DITT egentlige opprinnelse HISTORIE:

LA DET BLI LYS…

Image

Lang, lang tid siden (og jeg mener virkelig lang, er dette ikke et eventyr), lang som 13,7 milliarder år siden, var det bare mørke. Plutselig, en gnist av lys mindre enn et atom angitt denne mørke og tada, ble universet født.

Dette lyset og mørket, viklet inn i en evig dans, skapte de 4 fundamentale kreftene i universet (Gravity, Elektromagnetisme , svake og sterke). Universet begynte å utvide og ganske snart de første kvarkene ble opprettet. Da de første elektroner, de første protoner og alt dette skjedde i første sekund, som bokstavelig talt.

Etter første sekund, gikk det ikke endre mye for en god stund (380.000 år for å være nøyaktig). Universet bare fortsatte å utvide og sakte nedkjøling. Universet var for varmt i begynnelsen (no pun intended) for atomer å danne.

Image

Etter 380.000 år løs elektroner avkjølt nok slik at de kan kombinere med protoner og danner atomer. ("Lag et atom" Achievement Unlocked). Disse var i hovedsak Helium og Hydrogen, og en ny æra av "ingenting egentlig skjer" begynte. Denne epoken varte lenger enn den første.


1,6 millioner år senere, begynte alvoret å danne stjerner og galakser fra skyer av gass. Her Ting begynte å bli litt mer interessant.

Etter hvert som nye stjerner dannes og andre var døende ut universet så ut som et fyrverkeri-show (eller en Michael Bay-film); med eksplosjoner og utrolige mengder energi blåser opp, og smuldrer ned, skaper nye lyskilder og ødelegger alt i sin vei. Stars ble sprengt i supernovaer å føde nye stjerner som levde, døde og blåste opp og fødte andre stjerner, og så videre, og så videre. Dette kaotisk slagmark varte i nesten 200 millioner år.
Image

Etter 200 millioner år de første sorte hullene ble dannet, og på grunn av gravitasjon de første galaksene ble opprettet.

Det er mindblowingly utrolig å tenke på at selv en enkelt stjerne forming for tidlig eller for tidlig kunne ha forhindret eksistensen av hele vårt solsystem. En eneste stjerne fra billioner og trillioner som eksisterte og fortsatt eksisterer. Hver og en av dem levde og ga sitt liv på en måte slik at vår galakse kan eksistere. Som perfekt arrangert dominos, eller tannhjul inni den dyreste klokke.

Dette nøyaktig dominoeffekt varte "korte" 9 milliarder år resulterer med en gigantisk molekylær sky som du, dine foreldre, hver plante, dyr, og blir som noensinne har eksistert på denne planeten ble til. Med en gravitasjonskollaps av bare en liten del av dette molekylær sky, sol, planeter, måner, asteroider og andre små Solar System organer dannes, skaper systemet i dag kjent kjent som Solsystemet ( "The Birth Of The Solar System "Achievement Unlocked).

For livet å eksistere og trives inne i vårt solsystem en planet må gå i bane rundt solen i akkurat riktig avstand. Forskere kaller dette beltet "The Gullhår-sonen" var betingelsene for livet er rett og slett perfekt. Gjett hva! Vårt hjem planeten Jorden dannet akkurat inne i denne sonen.
Image

Som det er ikke mirakuløst nok, vår måne dannet for å være nøyaktig på rett sted slik at det ikke ville være i strid utviklingen av livet, men hjelpe den trives. Når jeg sier akkurat, mener jeg akkurat og i en helt perfekt forhold; ikke bare med sin avstand, men med sin størrelse også;
Image

Image

(Really Interessante Fakta: Hva gjør en full solformørkelse mulig er at solen er 400 ganger større enn månen og solen er også 400 ganger lengre fra månen enn månen er fra jorden Avstanden mellom månen og. jord er ekvivalent med 108 måner, avstanden fra jorden til solen er ekvivalent med 108 soler, radien av solen er ekvivalent med 108 jordarter ;)

LET THERE BE LIFE ...
Image

Alt til nå passer perfekt for å tillate liv på jorden. Jorden begynte å kjøle ned og havene begynte forming. Først liv på jorden ble skapt 10 milliarder år etter Big Bang først med encellede prokaryote celler, som bakterier.

Image

Etter et par millioner år, livet utviklet seg til de første flercellede organismer. Livet inne havene blomstret. Trilobitter kom inn i eksistens, nautiloidea og BOOM!

Planeten opplevde sin første masseutryddelse hendelsen (det var formatert).

Mange livsformer var utdødd. Men hersket noen livsformer; de sterkeste og mest tilpasningsdyktige seg.

13 milliarder år etter Big Bang de første fiskene dannet på planeten jorden. Like etter de første insekter, det første livet som vandret på jorden. Vondt ble stor for planeten jorden og dens innbyggere, livet bare utvinnes fra katastrofen og startet blomstrende igjen. BOOM!

Den andre masseutryddelse hendelsen utryddet det meste av livet på jorden. Dette var det nærmeste jorden kom til å bli utryddet av hele sitt liv. For et par millioner år, kan jorden har blitt kalt en død planet. Men noen av de sterkeste artene overlevde.

Ting var tøff, men det som var igjen i live på denne planeten var tøffere. Midt i katastrofen livet bestemte seg for å trives, for å utforske nye grenser. Livet krabbet sin vei ut i havet og inn i de vakre land. De frosker, slanger, første primitive øyenstikkere, alle av dem var de første modige oppdagelsesreisende i landene. De gjorde de stadig beveger kontinentene sitt permanente hjem.

Image

Etter 120 millioner år med fred, solskinn og regnbuer, ble planeten truffet med sin tredje masseutryddelse hendelsen. Denne masseutryddelse utryddet de fleste artene, men det banet vei for filmen Jurassic Park skal opprettes (og de første dinosaurene også).

Og så boom! Som noe var mot livet blomstrende, en fjerde masseutryddelse hendelsen tørkes det meste av dinosaurer. Men livet var mer sta. Denne hendelsen startet jura-tiden. Livet ikke bare trives, men det overgikk sine grenser med de første fuglene erobrende himmelen.

Image

Dinosaurene hersket på jorden for et par millioner år. De var store og skumle rovdyr som alle fryktet. Verden var deres.

Langt borte, i enorme vår galakse, en stjerne blåste opp i en supernova. Denne hendelsen startet en kjede av hendelser som sprengt meteorer i et kurs kollisjon med en gigantisk asteroide. Meteorer treffer asteroiden ratt det bort fra sin kurs inn en ny. Et kurs som vil endre historien til jorden for alltid. Et kurs som vil bane vei for de første menneskene.

Det var en vanlig dag for dinosaurene. De gikk på å gjøre det de alltid gjør, jakt mindre dyr og herske på jorden. Men de hadde ingen anelse om hva som skinner klarere og klarere på himmelen. Det var deres død. BOOM!

Image

Jorden ble truffet av sin femte masseutryddelse hendelsen, gigantiske asteroide. Eksplosjonen selv utryddet det meste av dinosaurer. Tørken og istiden ferdig med dem.

Mindre dyr var smart nok til å gjemme seg inne i jorden. De overlevde istiden. Da de kom ut etter et par millioner år, så de at de mektige herskere, de store og skumle dinosaurer var ikke lenger der.

Så det begynte, ERA av pattedyr.
Image

Nå vet jeg ikke om du vet det, men istider kommer og går. Denne perioden vi lever i akkurat nå, siden den siste store istid som utryddet dinosaurene, er en tid med pause mellom istider. Forskere sier at det vil vare i ca 50 000 år mer (som er slags gode nyheter).

Det skjedde så, at asteroiden som traff jorden skapt et globalt skifte i klima og utryddet de skumle "monstre" bare så livet kan holde utvikling (uten å bli spist hver gang den prøvde).

De første homosapiens utviklet seg fra mange år med dyr migrere, jakt, overlevende og bestått sin DNA-kode til neste generasjon. Hver generasjon forskjøvet denne koden bare en liten bit med sine valg. Det ble endret til bedre overleve, tilpasse og trives.

En bitte liten valg gjort annerledes, som å lage et forlik på toppen av et fjell i stedet for inne i en hule, kunne ha påvirket måten mennesker utviklet seg i dag (eller om vi utviklet seg i det hele tatt).

Fordi vi utviklet et perfekt system av svette (ja kjære mennesker, det er vår spesielle evne, til å svette) var vi i stand til å kjøre i timevis og ikke overopphetes våre organer. Vi kjørte for gjennomsnittlig 50 miles per dag. Det er mer enn selv kjører en maraton ..

Image

Denne evnen mulig for oss å ut å kjøre selv de raskeste av dyrene. Vi vil vente på sin kropp til å overopphetes og ta dem enn (alle kule og svett). Fordi vi ville kjøre så langt borte fra vårt hjem, vi trengte en ny type evne, en bedre hukommelse av landemerker (fordi jeg tror iStones tilbake da ikke hadde Google maps app).

Nøyaktig DENNE over stimulering av hjernen vår utviklet vår prefrontal cortex. Vi utviklet noe ingen dyr har, evnen til å visualisere ting, vår fantasi. Vi har oppgradert vår bevissthet og utvidet vår indre verden, og alt fordi vi ikke ville gi opp. Bare fordi vi ikke var den raskeste, eller den sterkeste, betyr det ikke at det var en game over for oss. Å nei.

Oppgraderingen av fantasi aktivert oss å lage verktøy. "Vi er ikke den sterkeste, men la oss se hva styrke gjør når den møter den skarpe enden av en stein bundet på en pinne." Vi fant opp, og skapt, og oppfunnet, og skapt, og ganske snart vi klatret på toppen av næringskjeden (startet fra bunnen nå er vi her).

Vi etablerte samfunn, kulturer, byer og land. Vi utkjempet kriger og vi drepte hverandre fortsatt drevet av våre dyriske instinkter, av frykt for å overleve og ilden til å trives, for å bli bedre, for å utmerke seg og utvikle seg. Hver krig kjempet hver helten velger mot fremfor frykt hver handling av kjærlighet og godhet, hver eneste avgjørelse av alle våre forfedre, brakt oss den verden vi lever i dag.

Image

Det var hver mann for seg selv. Deretter var det hver familie for seg selv. Hver by, hvert land, hver rase for seg selv. Og i dag, kan vi se glimt at vi er fortsatt under utvikling og blomstrende, kan vi se folk fra forskjellige familier, byer, land og raser som kommer sammen for å forene; å stå for det vi representerer sammen, MENNESKEHETEN !

Image

Vi har endret våre måter med dyr. Vi er ikke så redd for å elske lenger; vi begynner å elske og ha omsorg for de samme dyrene som ville ha forhindret menneskeheten fra stadig utvikling. I stedet for hevn, viser vi kjærlighet. Og gjennom denne kjærligheten, viser vi dem en bedre måte. Vi er ikke bare trives, vi har blitt en kraft som hjelper andre arter å oppleve kjærlighet.

Og fordi din far elsket hunder, fikk han en. En dag gikk han til å gå sin hund i parken hvor han kom borti moren din (dette sannsynligvis aldri skjedd, men du får hva jeg prøver å si). Vet du hva som er sjansen for din far å møte din mor?

OK, la oss gjøre dette!

Image

Befolkningen var mindre for 30 år siden, slik at faren kunne ha møtt nesten 200 millioner av sine kvinner. Men over 25 år, han sannsynligvis møtte rundt 10.000 kvinner (gå pappa)! Det samme gjelder for din mor. Så oddsen for at moren din var i denne lille gruppen og møtte faren din er en i 20.000.

Og dette er bare dem møte. Vi vet hvor vanskelig kjærligheten kan være. Kombinere sjansen av dem begynner å snakke med hverandre, gå på en annen dato, holde dating og få barn i det nøyaktige øyeblikket da du var en klar spermatozoid resultater med en i 40 millioner.

Image

Ting blir enda mer utrolig når vi tar i betraktning oddsen for at en av 100 000 egg møtte en av 4000000000000 sædcellene, som til sammen har gjort deg (og ikke din bror / søster). Men vent, vi er bare så vidt begynt.

Fordi din eksistens her, nå, og på planeten jorden foruts unektelig kjede av hendelser (som hver og en av dine forfedre som lever i reproduktiv alder) går hele veien tilbake ikke bare til de første homosapiens , men helt tilbake til den første singlecelled organismen det er mange flere variabler. Du er en representant for en ubrutt linje av livet kommer tilbake 4 milliarder år.

Image

Vet du hva sjansen er akkurat nå? Det er en i 10 med 2,685,000 nuller etter det.

(Til sammenligning: Antall atomer i en menneskekropp er 10 med 27 nuller etter det, antallet atomer som utgjør jorden er 10 med 50 nuller etter det, antallet atomer i det kjente universet er anslått til 10 med 80 nuller etter det ;)
Image

Tenk på det slik: Oddsen for at du eksisterende er det samme som 2 millioner mennesker å komme sammen for å spille et spill med terninger hver rulle en trillion sidige terninger. De hver rulle terningen og de alle kommer opp med nøyaktig samme nummer (for eksempel 550 343 279 002)!

Så oddsen på at du eksisterer i det hele tatt er i utgangspunktet 0! Men du fortsatt gjør!

Og for å eksistere du har vunnet et løp mot 250 millioner deltakere.

Du var ikke bare først å ta på egg, men du var en av de få til å passere alle fellene av løpet. Denne videoen viser deg hele reisen:


GZk4hT7ncv0
https://www.youtube.com/watch?v=GZk4hT7ncv0
LET THERE BE YOU ...

Alt som vi har nevnt ovenfor refererer bare til planeten jorden. Og det er bare en liten, liten, liten del av puslespillet .

For å sette ting i perspektiv her er vår planet inne i vårt solsystem:

Image

Her er vårt solsystem med sine andre "Solar venner" inni The Solar Interstellar Nabolag:

Image

Her er der det interstellare Neighborhood flyter inne Melkeveien Galaxy:
Image

Her er The Milky Way Galaxy med sine "Galactic venner" inni det lokale Galactic gruppen av galakser:

Image

Her er The Local Galactic Gruppe inne The den lokale superhopen :
Image

Her er det den lokale superhopen med sin "supercluster venner" inni The Local superhop Gruppe:
Og tro det eller ei, dette er ikke alt! Her er der den lokale superhop Konsernet er plassert inne i vårt observerbare universet (som betyr at det er muligens mye mer vi kan ennå ikke observere, og alt dette kan fortsatt være bare en liten brikke i puslespillet )

Image:

Men her er du, på denne blå støvkorn i bane rundt en ildkule i et stadig voksende univers der mer enn 99,99999999% er tomrom. Men ikke deg! Du er 0.00000001% av universet som er laget av materie (du saken). For noen grunn, The Universe konspirerte for å starte en kjede av hendelser som vil skape deg på denne planeten, i denne tiden, med de menneskene rundt deg.

Image

Og alt dette skjedde, alt utrolig presis, så du vil bli født. Hver eneste valget du har gjort i livet ditt hit, i dag, for å lese denne artikkelen. Og hvis du tror det er ikke et tegn på skjebne, tenk på dette:

Hvis en stjerne blåste opp for sent eller for tidlig; hvis planeten vår var bare en bitte liten bit utenfor Gullhår-sonen; hvis disse meteorene aldri forandret i løpet av asteroiden som utryddet dinosaurene; hvis dine forfedre aldri kjørte i 50 miles per dag, eller gjorde bare en bitte liten valg annerledes; hvis bare en krig dine forfedre vant var tapt, eller en av dine forfedre krigere ble drept; hvis foreldrene dine aldri møtt, eller ikke var modig nok til å snakke med hverandre; hvis de utsettes natten de unnfanget deg bare for en dag; Hvis bare en av 250 millioner sædcellene var raskere enn den som gjorde deg; hvis noen enkelt av disse tingene har skjedd (og mange mange flere) DU VIL IKKE LES DETTE AKKURAT NÅ!

Du er en 13,7 milliarder år gammelt produkt i produksjon; smidd i de hotteste branner av gigantiske stjerner og kaotiske eksplosjoner som utslettet verdener; holder en 4 milliarder år gammel avstamning av de tøffeste artene på jorden, overlever 5 masseutryddelser og hardnakket krypende sin vei til å lande; outwitting større og sterkere enn deg, modig valg og aldri gi opp; klatring på toppen av næringskjeden og outshining frykten selv å velge kjærlighet; produsert av en union av 2 motsetninger kommer sammen, formet ut fra kjærlighet i seg selv;

I dette sinn blowingly BIG Universe er du veldig, veldig liten. Latterlig liten. Men du er ikke lite! Du er inne i en sjelden gruppe vesener (med fri vilje) som gjør det 0,00000001% av universet som ikke er en tom plass.

Så uansett om du tror på skjebnen eller ikke, du er et mirakel!

Du er universet bli bevisst på seg selv!

Du har et formål som er inni ditt hjerte og alt konspirerte slik at du kan være en å innse det (og fortsatt, har du lov til å sutre om livet ditt).

Slutte å handle så liten! Gå ut og føle og handle som mirakel at du er! BLOMSTRE!

kilder:

Space;
Scienceblogs;
Theblaze;
NewScientist;
BlogsHarvardEdu;
wikipedia.org/wiki/Formation_and_evolution_of_the_Solar_System;

References:

Cosmos: A Spacetime Odyssey (Season 1);
TED Studies: Evolution;
History Of The World In 2 Hours: From The Big Bang To The Present Day;

Written by of http://www.lifecoachcode.com

http://collectivelyconscious.net/articl ... can-exist/
By Dejan
Posted on July 21, 2016
Antall ord: 3204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tror du på skjebnen ? Ikke, - sjekk dette hendelsesforlø

Innlegg av ludoburgero »

Joda!

Jeg er kanskje frekk nå, men jeg leste ikke alt, og jeg har hørt mange av tankene og idéene rundt dette før, og jeg skal verken erklære meg enig eller uenig, men synes det er viktig å stille følgende oppfølgningsspørsmål:

Hvis det som innledningsvis står, som et ledd av den altomfattende Skjebnen... er det ikke da også MENINGEN at vi skal drepe hverandre, slåss, lidelse, kreft, AIDS, etc.?

Det er der jeg faller av lasset. Jeg er lut lei av å høre folk si sånt som at man VELGER sitt liv før man blir født, eller at Skjebnen kan sameksistere med Fri vilje, når alt dette bare krasjer og ikke gir noen som helst mening. Jeg velger heller å tro at alt er kaotiske tilfeldigheter og at man skaper sitt eget liv under de omstendigheter og forutsetninger som er gitt og som kommer og som tas.

Faktisk insisterer jeg på det, og det til tross for at jeg samtidig kan si at jeg verken er enig eller uenig i at Skjebnen eksisterer. Fordi, for alt jeg vet, så kan Fri vilje være en illusjon. Kaoset kan være en illusjon. Men fra mitt perspektiv er det nå engang slik, og jeg finner meget mye mer frihet i et slikt prinsipp. Hvis lidelser skulle være nødvendig for at "vi skulle lære noe i dette livet og bli født på nytt og bla bla bla", så gir det fremdeles ikke mening for meg at barn voldtas, at mennesker sulter ihjel, at dyreplageri og mishandling skjer, at kaldblodige drap skjer og at mennesker i alle aldre og land drepes sakte av grusomme sykdommer som medfører lidelse... jeg skjønner heller ikke hvordan dette kan på noe som helst måte rettferdiggjøres eller forklares. Fordi jeg mener det ikke finnes noen forklaring på det, og at jeg provoseres til det uendelige og smertelige av at folk IKKE klarer å forholde seg til at det faktisk finnes en SHITLOAD med ting vi ikke TRENGER noe forklaring på! Det er faktisk ikke nødvendig å finne en forklaring på hvorfor folk må lide. Vi må vitenskapelig til verks og finne en forklaring på hvordan sykdommene og lidelsene oppstår, og i mange tilfeller vet vi jo dette også, og så må vi tenke preventivt. Forebygge og behandle, forebygge og behandle, utvikle oss selv, ikke bare medisinsk og teknologisk, men selvfølgelig åndelig også. Det betyr ikke å FORKASTE viten! Det betyr å søke den, for så å integrere seg selv og sin ånd i det vi VET!

For meg er det blitt totalt uinteressant om noe er forutbestemt eller ikke. Det er rasende likegyldig og min uvisshet eller ikke om det er aldri avgjørende for hvilke valg jeg faktisk kan ta uansett. Og til tross for at man kan velge mye, så sier både psykologien og vitenskapen at LANGT MINDRE av de tingene vi tror vi har påvirkningskraft på... langt færre valgmuligheter HAR vi egentlig enn det vi faktisk tror.

Det er så sammensatt ,det er så mange faktorer... og jeg synes det er unødvendig å kalle det for en skjebne. Det blir så utdefinert! Det er så mye mer omfattende enn som så, at vi kan selvfølgelig ikke forklare det med et diffust begrep. Med et altomfattende begrep. Begreper er nettopp IKKE altomfattende. Ord er begrensende, om ikke annet. I beste fall får vi et lite innsyn i et eller annet konsept... utbroderer man får man mer dybde... men hallo? LIVET, UNIVERSET... dette verken BØR eller KAN forklares med noe annet enn ufattelig store mengder og tyngder med VITEN-VITEN-VITENSKAP.

Når det kommer til oss selv, og åndelig berikelse, så gjelder det ikke universet.
Det gjelder i all hovedsak vår psyke, vårt intellekt, vår selvfølelse, vårt samspill, vårt samvær, vårt nærvær, til hverandre og kontakt med oss selv. Refleksjoner, visdom, gjennomtenkte følelser, der fornuft og følelser møtes, der man tillater seg å bruke grensesprengende - eller for den saks skyld grenseløse kriterier, eller ikke kriterier i det hele tatt til hvordan man kjenner etter på hvem man er... hva man er... og såklart hvor man kommer fra. Jeg mener dette innspillet som et higende ønske etter å skille klinten fra hveten, eller hva jeg nå skal kalle det.

Hvis alt er forutbestemt er absolutt alt jeg foretar meg meningsløst. Jeg kan skylde på at det var meningen fra Skjebnens side. Dette er et bevis i seg selv at jeg enten har fri vilje eller at skjebnen spiller meg et puss. Ergo er det komplett likegyldig hva som overstyrer hva, og hva som har kontrollen, så lenge jeg kan ta den og bruke den fornuftig slik at den gagner meg.

Jeg klarer dessverre ikke kjenne mer på maktesløshet og håpløshet, så dette er personlig.
Alt er subjektivt og personlig. Alle formuleringer, alt sammen. Ingen kan påberope seg noe annet.
Vitenskapen er heller ikke perfekt, så det er ikke det jeg prøver å si. Men vitenskapen må inn i systemet igjen. Verden holder på å gå fullstendig i oppløsning om dagen, ikke bare pga. religion, men pga. maktmennesker som misbruker statistikk og ønsker å kontrollere folk og sette dem i opposisjon mot hverandre. Vi kan ikke tillate oss mer dumskap og ønsketenkning om hvor enkelt livet egentlig er, for det er ufattelig vanskelig for veldig mange nå.

Det er sånn at jeg kjenner smerten bare krype oppover og innunder hele meg, og jeg takler det ikke mye lenger. Jeg kan ikke sette meg i sus og dus og la skjebnens kjærlighet flomme innover meg som et varmt teppe av rosa fluff og koz og klemz. Livet ER for mange komplett meningsløst, mange lider. Det er ikke sånn at Skjebnen har sagt at sånn skal det være, og så er det greit.

Vi har et valg, og når vi står sammen, desto mere vi er sammen som det heter i sangen, jo bedre kan vi selv få det, og desto bedre kan vi gjøre det for andre. Vi har blitt testet lenge på dette nå av nådeløse politikere. Tiden er inne for å ta kontrollen tilbake på våre egne liv, uansett hva slags nedforklaring som virker dyssende og komfortabel å forsone seg med.
Antall ord: 1077
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Tror du på skjebnen ? Ikke, - sjekk dette hendelsesforlø

Innlegg av g.r.y »

Jeg har vel rørt rundt med lignende tankespinn. For mitt vedkommende, har imidlertid denne biten hovedsakelig kretset rundt det faktum at akkurat de to gitte individer i min stamtavle måtte møtes, for så at befruktningen måtte finne sted på gitte tidspunkt med den ene cellen som 'vinneren' helt tilbake til tidenes morgen..
Jeg mener.. En liten brist i historiens gang.. -Millioner av års 'tilrettelegging' kunne jo lett gått rett ut vinduet ved at eksempelvis min farfars familie hadde hatt et snev av klassebevissthet, og rett & slett ikke kunne gå med på at den velbeslåtte kjøpmannssønnen giftet seg med datteren til en lutfattig enke, -at sjefen/husverten til min tippoldemor ikke hadde vært av typen som utnyttet sin stilling, og 'kjørte tjenestejenta på tjukka', -eller at mine foreldre hadde tilbragt nok tid sammen til å innse at de overhodet ikke passet i hop før moder'n sto brud med meg i magen for den saks skyld (ha, ha).

Hva det enda større perspektivet angår, har jeg det med å se på f.eks en metallbit, eller fokusere på mine egne 'bestanddeler' & la meg facinere av at denne/dettes bestanddeler faktisk ble produsert i en supernova eksplosjon. -For ikke snakke om at alt jo har sitt utsprung i the big bang.

For mange, føles den bevisstgjøringen av hvor liten/ubetydelig en er når en ser opp på stjernehimmelen nedtrykkende/deprimerende, men for meg, har det faktisk motsatt effekt. -Noe som i seg selv forundrer meg, da jeg i bunn & grunn skulle vært mer selvsentrert enn som så, og derav ikke skulle hatt sansen for å bli påminnet egen ubetydelighet. Men like fullt, virker denne påminnelsen/bevisstgjøringen like terapautisk hver gang, da det bagatelliserer de problemer & issues en måtte ha.
I tillegg, kommer vissheten om at her er alt mulig, da det allerede finnes vitenskapelige bevis for at det umulige både har funnet sted, -og fremdeles finner sted 'as we speak' :)
Antall ord: 337
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !