Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJorden påviselig midt i en Space-time Vortex!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Jorden påviselig midt i en Space-time Vortex!

Innlegg av g.r.y »

Einstein la det frem allerede for 100 år siden, og nå har vi endelig fått slått fast at det utrolige faktisk er en realitet; Jorden er midtpunktet i en såkalt 'Space-time Vortex' (hvilket best kan oversettes til en romtids-spiral).

XkAPv5s92z0

Jeg flippet selvfølgelig helt ut når jeg så dette her! Jeg mener.. Om en ser for seg seg 'øyet' av en virvelvind, og kreftene som omslutter dette, så kan en jo bare begynne å forestille seg greia når ulikt tempererte luftmasser byttes ut med intet mindre enn selve universets struktur! Når en liten 'fjært' av et himmellegeme viser seg å befinne seg midt i dette øyet av alle virvlers mor, sier det seg vel selv at dette bare er pokka nødt til å 'rocke' denne verdnen så til de grader! Herregud, å tenke seg noe annet, blir liksom som å satse hus, bil & hytte på en badeball's sjangs i en av disse navngitte tornadoene som herper alt på sin vei der de raser over det amerikanske kontinent når sommer går til høst (he, he).
Etter å ha sett denne innførings-/presentasjonsvideoen 3 ganger for å være sikker på å ha fått med meg rubbel & bit, sveipet jeg innom her for å fortelle det til dere, før jeg går 'all in' ved å rase videre til NASA og se full info video etc. :D
Antall ord: 232
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Jorden påviselig midt i en Space-time Vortex!

Innlegg av Asbjørn »

Ikke overaskende oppdagelse dette.
Det blir omtrent som når vi har vann i ei gryte.
Så tar vi ei sleiv og begynner å røre, - da får vi en "vortexs" eller et spinn i gryta.

Nå er ikke jorda som ei sleiv, men mer som en magnetisk ball, som spinner.
Magnetfeltene vil kunne påvirke "time-space-fabric" - eller tid og rom - stoffet , slik at dette blir påvirket.

Dette gjelder ikke bare for jorda, men for alle himmellegemeer som spinner på en eller annen måte.

Vår måne vil også påvirke og være med og produsere dette spinnet, og den vil sannsynligvis ha en viss vortex den og, - for selv om månen har samme side mot jorda konstant, så vil den sett utenfra også rotere....

A
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links