Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTror de har funnet sporene av et paralelt univers!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Tror de har funnet sporene av et paralelt univers!

Innlegg av g.r.y »

Forskere tror nå at en rekke oppstykkede lysflekker som ble funnet av Dr.Ranga-Ram Chary i forbindelse med et studie av 'bakgrunnsstøyen' etter The big bang, signaliserer et sammenstøt med et paralelt univers milliarder av år tilbake..

=->>> KLIKK HER! <<<-=

At de herav har oppdaget et paralelt univers, er vel strengt tatt litt i overkant, iallefall pr. i dag, men det høres jo unektelig litt kult ut, dette her :)
Antall ord: 72
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tror de har funnet sporene av et paralelt univers!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Forskere tror nå at en rekke oppstykkede lysflekker som ble funnet av Dr.Ranga-Ram Chary i forbindelse med et studie av 'bakgrunnsstøyen' etter The big bang, signaliserer et sammenstøt med et paralelt univers milliarder av år tilbake..

=->>> KLIKK HER! <<<-=

At de herav har oppdaget et paralelt univers, er vel strengt tatt litt i overkant, iallefall pr. i dag, men det høres jo unektelig litt kult ut, dette her :)
Slettes ikke noen dum teori

" They're all likely in a row, say researchers, vibrating, bouncing around, and rubbing up on each other.

Dr. Chary believes that the signal he's received indicate that this other universe is extremely different from our own.

He says it could have a ratio of subatomic particles called photos and baryons that are about 10 fold greater than in our universe."


Undret meg litt på hvorfor dette med "ROW" ? Det kan jo være ganske random også ?
Men ideen om at vårt univers - da det oppsto skjedde pga. denne kollisjonen synes jeg virker interessant.

At det/de andre univers er ekstremt anneledes enn vårt er jo også fascinernende å tenke på.

Mon tro om disse UFO fenomenene faktisk kan stamme fra paralell-univers, og ikke fra vårt eget også.
Antall ord: 213
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Tror de har funnet sporene av et paralelt univers!

Innlegg av Terra »

Det er nesten så en blir litt svimmel når en tenker på dette... Er det bare jeg eller..? Utrolig spennende! :iiik
Antall ord: 21
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Tror de har funnet sporene av et paralelt univers!

Innlegg av Asbjørn »

Når en begynner å se hvor stort universet er, så blir man "liten".
Noe denne videoen viser.
HiN6Ag5-DrU

Så dersom vi har andre universer liggende utenfor vårt, ( såpeboble-teorien - tenk på såpebobler i et badekar, bare kjempedigert...), så....

JO, da kan en virkelig begynne å lure på hva som er....
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Tror de har funnet sporene av et paralelt univers!

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev:Det er nesten så en blir litt svimmel når en tenker på dette... Er det bare jeg eller..? Utrolig spennende! :iiik
Asbjørn skrev:Når en begynner å se hvor stort universet er, så blir man "liten".
Så dersom vi har andre universer liggende utenfor vårt, ( såpeboble-teorien - tenk på såpebobler i et badekar, bare kjempedigert...), så....
JO, da kan en virkelig begynne å lure på hva som er....
Vi bør jo faktisk ikke lenger enn til vår egen galakse for at vi skal 'reduseres' til et 'noob' av et solsystem som forsvinner ut av synsfeltet ved første korsvei, så..
Mange finner nok dette ganske skremmende, for i det en begynner å ta dette, og ikke minst følgene av dette inn over seg, får en jo oxo sin egen, og ikke minst menneskehetens begrensende storhet klasket i trynet, for å se det sånn. For mange er dette utvilsomt vanskelig å deale med, noe vel religionenes gamle skrifters fremdeles så sterke posisjon i den opplyste delen vel må sies å være et tegn på. For mitt vedkommende, stiller det seg imidlertid helt omvendt. Jeg faktisk finner en slags trøst & trygghet i det som er så mye større enn meg selv, og går så langt forbi min & menneskehetens interlektuelle kapasitet som jeg tror er sammenlignbar med den mange finner i gudstroen. Bare det absurde i start-up punktet for den ekspansjonen som vi kaller The big bang, hvor hele driten er skviset sammen til en urpartikkel mindre enn et atom i størrelse.. -Jeg mener.. Det der er jo såpass 'far out' at når det er mulig, da skal man være pokker så varsom med å avskrive ting som umulig!

Selv om det enda ikke foreligger et vitenskapelig anerkjent bevis for at vårt univers ikke er det eneste, mener jeg historien viser hvor idiotisk det er å avskrive muligheten. Jeg mener.. Først begrenset jo 'altet' seg til et begrenset utsnitt av eget solsystem, for så etterhvert å romme galaksen som 'det hele' med hellig overbevisning, før bildet tilslutt bleutvidet til universet..
Alle disse tidligere begreper om 'altet' har jo i sin tid vært oppleste & vedtatte sannheter, hvis avsanning har medført store kontroverser, så man bør jo herav ha lært ikke å være bombastisk i troen på å ha funnet 'the final frontier'.
Antall ord: 396
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links