Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterAppen Randonautica - noen erfaringer?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Svartepus »

Jeg fikk nettopp nyss om en app som heter "Randonautica" der man fokuserer på en intensjon, gjerne noe man vil finne svaret på, og så plukker appen ut en tilfeldig plass på kartet i nærheten av der du er. Så skal du gå dit, og se hva du finner. Litt av poenget er også å nyte reisen dit og være litt ekstra observant på turen, fordi veien er like viktig som målet.
Flere mennesker forteller om spennende opplevelser med denne appen, der de faktisk finner ting som svarer på intensjonen de hadde på forhånd, og noen ender opp med å gråte eller bli redd fordi det de finner treffer så godt.

Litt info om appen her: https://howtotechnoglitz.com/norway/mot ... gang-geek/

Noen som har prøvd? Jeg vurderer sterkt å teste ut bare for gøy. Jeg bor jo temmelig øde til, så vet ikke helt hvor mye spennende jeg har håp om å finne. Men kanskje jeg finner noe som jeg ikke har sett før? Eller bare lærer mer om nærområdet mitt. Hvem vet.

Kanskje vi kan lage en Randonautica-tråd der vi deler opplevelser med hverandre? Det hadde jo vært interessant :)
Antall ord: 203
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Morris »

Svartepus skrev: 02 Mai 2021 13:03 Noen som har prøvd? Jeg vurderer sterkt å teste ut bare for gøy. Jeg bor jo temmelig øde til, så vet ikke helt hvor mye spennende jeg har håp om å finne. Men kanskje jeg finner noe som jeg ikke har sett før? Eller bare lærer mer om nærområdet mitt. Hvem vet.
Det minner meg litt om Google map? Jeg har ikke prøvd ut denne, men hvis jeg skal undersøke steder i Norge, bruker jeg like gjerne telefonkatalogens kart med flyfoto oversikt. Prøvde det ut engang da jeg ville finne meg en overnattingsplass i landlig terreng på tur. Det gikk fint første gang, plassen ble brukt av flere, og en finner den ikke sånn uten videre. Andre gang ble det litt bom... terrenget var alt for skrått, og det ser man ikke så godt på et foto tatt rett ovenfra... Men denne nye appen kan jo være interessant å finne ut av.

Random exploration with the Randonautica app: How does it work? | Download This Show
https://www.youtube.com/watch?v=REAElvAwnnU
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Svartepus »

Morris skrev: 02 Mai 2021 13:57
Svartepus skrev: 02 Mai 2021 13:03 Noen som har prøvd? Jeg vurderer sterkt å teste ut bare for gøy. Jeg bor jo temmelig øde til, så vet ikke helt hvor mye spennende jeg har håp om å finne. Men kanskje jeg finner noe som jeg ikke har sett før? Eller bare lærer mer om nærområdet mitt. Hvem vet.
Det minner meg litt om Google map? Jeg har ikke prøvd ut denne, men hvis jeg skal undersøke steder i Norge, bruker jeg like gjerne telefonkatalogens kart med flyfoto oversikt. Prøvde det ut engang da jeg ville finne meg en overnattingsplass i landlig terreng på tur. Det gikk fint første gang, plassen ble brukt av flere, og en finner den ikke sånn uten videre. Andre gang ble det litt bom... terrenget var alt for skrått, og det ser man ikke så godt på et foto tatt rett ovenfra... Men denne nye appen kan jo være interessant å finne ut av.

Random exploration with the Randonautica app: How does it work? | Download This Show
https://www.youtube.com/watch?v=REAElvAwnnU
Men da søkte du vel aktivt etter en plass som passet ønsket ditt om overnattingsplass?
I Randonautica kan man ikke søke etter spesielle plasser, man bare tenker på en intensjon mens appen finner et helt random punkt i nærheten. Så drar man dit og ser om man finner noe som stemmer overens med intensjonen. Man kan også la være å ha noen intensjon, og bare dra til punktet for å se hvor man havner og hva man finner.

Man kan selvfølgelig bare gå ut på oppdagerferd i nærområdet uten denne appen og se hvor man havner, eventuelt med en spesiell intensjon. Men jeg synes det er noe litt magisk og spennende over å trykke på en knapp mens man tenker på en intensjon, og så dra dit man får forslag om. Om man ikke finner noe spennende eller mystisk, så blir man jo bedre kjent i nærområdet.

Det er en egen kanal på Youtube der de blir med ulike mennesker ut på Randonautica-tur og ser hva de finner. Og masse filmer der folk forteller om sine opplevelser. Veldig spennende! :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ToPj9n7PAPY[/youtube]
Antall ord: 393
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Morris »

Svartepus skrev: 02 Mai 2021 14:21 Men da søkte du vel aktivt etter en plass som passet ønsket ditt om overnattingsplass?
I Randonautica kan man ikke søke etter spesielle plasser, man bare tenker på en intensjon mens appen finner et helt random punkt i nærheten. Så drar man dit og ser om man finner noe som stemmer overens med intensjonen. Man kan også la være å ha noen intensjon, og bare dra til punktet for å se hvor man havner og hva man finner.
Det høres jo litt rart ut, men jeg vil følge spent med på om hvordan dette virker i virkelighetens verden... en intensjon er jo formålet med hva man søker opp, og det kan jo være alt mulig tenkbart?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Svartepus »

Morris skrev: 02 Mai 2021 14:41
Svartepus skrev: 02 Mai 2021 14:21 Men da søkte du vel aktivt etter en plass som passet ønsket ditt om overnattingsplass?
I Randonautica kan man ikke søke etter spesielle plasser, man bare tenker på en intensjon mens appen finner et helt random punkt i nærheten. Så drar man dit og ser om man finner noe som stemmer overens med intensjonen. Man kan også la være å ha noen intensjon, og bare dra til punktet for å se hvor man havner og hva man finner.
Det høres jo litt rart ut, men jeg vil følge spent med på om hvordan dette virker i virkelighetens verden... en intensjon er jo formålet med hva man søker opp, og det kan jo være alt mulig tenkbart?
Jepp! :)
Så nettopp en film på Youtube der to jenter dro til fem punkt med fem ulike intensjoner/ord. De traff på skremmende presise ting i fire av tilfellene. De tenkte på hår, marijuana, familie, sylteagurk og katt. Da de tenkte på hår, kom de til en vegg med en stor reklameplakat for hårprodukter. Da de tenkte på marijuana kom de til en husvegg med diverse ugress utenfor, hvor en av dem lignet temmelig mye på marijuana. Da de tenkte på familie kom de til et familiesenter som for øyeblikket var stengt. Sylteagurk-turen var uten noe spesielt, bare noen høner. Da de tenkte på katt, så de svart katt i en bakgård.

Veldig mange ser ugler, hvite kaniner og svarte katter mens de er ute på tur, noe som forbindes med "follow the white rabbit", glitch i the matrix og overnaturlige tegn.

Jeg skal definitivt sjekke ut dette, men tror jeg må vente til den siste snøen har smeltet i tilfelle man finner noe på bakken. Og kanskje også ha noen med meg for å dele opplevelsen med noen.
Antall ord: 322
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Morris »

Jeg kan jo si at ordet intensjon kan deles opp i to forståelser som må holdes adskilt, leser jeg. Det mest brukte er over ordene; hensikt, formål eller forehavende. (Engelsk intention) Intensjon betegner noen ganger bevissthetens rettethet (eller innsikting) mot det objekt oppmerksomheten befatter seg med i en bevissthetsakt (tanke, viljesakt, følelse, erindring og så videre. Se videre intensjonalitet. -
Med slike observasjoner kan man også finne at planeten Venus er en Aftenstjerne, men finner den også som Morgenstjerne - altså på et grunnlag av det mer tenkbare (abstrakte) enn det konkrete.
Jeg var mer på det konkrete planet.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Svartepus »

Jeg testet ut appen her om dagen, men det ble ganske resultatløst. Siden jeg er i dårlig form for tiden, innskrenket jeg området til innen 1km, og fikk forslag om et punkt i nærheten av huset hjemme. Vi bor jo uti hutiheita, så punktet var inni skogen. Jeg satte "gjemt hemmelighet" som intensjon og satte avgårde. Ved hjelp av Google Map klarte jeg å følge retninga sånn høvelig, men appen vimset veldig og jeg mistet litt retningssansen innimellom, og endte opp med å gå feil vei. Det ble mye frem og tilbake før jeg til slutt endte opp inni skogen og fikk beskjed om at jeg hadde nådd målet. Gørrsliten måtte jeg bare innse at her var det ingenting å finne. Jeg lette litt rundt for å se om jeg fant noe av betydning, men det eneste jeg fant på veien var et skjeggete tre, en bæsj og harespor i snøen.
sistnevnte kan jo med god fantasi knyttes opp til "hvit hare/kanin"-tegnet som stadig dukker opp under randonauting, men ellers var dette bomtur!

Men for all del, jeg gikk en vei jeg aldri hadde gått før og fikk jo både trim og frisk luft, så helt bortkastet var det jo ikke. Og det var spennende nok til at jeg kommer til å prøve dette flere ganger, med en annen intensjon og gjerne sammen med noen andre.
Antall ord: 242
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Morris »

Heisann!
Virker som det ligger utrolig mye trim i den appen! Du må kanskje legge inn et mer konkret objekt på søket ditt? En skjult hemmelighet er vel skjult og umulig å finne? Men med litt kreativ tankegang kan det jo være at den som bæsjet akkurat der ønsket at den/det skulle være skjult? Katter pleier å grave over sånt for å skjule , men noen ganger går det jo skeis? Du får kanskje prøve med "skjegget tre" neste gang og se om du blir ledet til samme plass?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Svartepus »

Morris skrev: 05 Mai 2021 17:10 Heisann!
Virker som det ligger utrolig mye trim i den appen! Du må kanskje legge inn et mer konkret objekt på søket ditt? En skjult hemmelighet er vel skjult og umulig å finne? Men med litt kreativ tankegang kan det jo være at den som bæsjet akkurat der ønsket at den/det skulle være skjult? Katter pleier å grave over sånt for å skjule , men noen ganger går det jo skeis? Du får kanskje prøve med "skjegget tre" neste gang og se om du blir ledet til samme plass?
Hehe, ja jeg tenkte det samme etterpå. Var inne på tanken at det sikkert var mange dyrehi i området, og det er jo på en måte skjulte hemmeligheter.

Idag slo jeg på appen når jeg skulle ut og gå tur, og brukte intensjonen "rød", bare for moro. Etter å ha gått en stund innså jeg at målet var på privat eiendom, rett ved et hus, så da måtte jeg bare la det ligge. Men jeg gjorde som en ekte randonaut og prøvde å være ekstra observant på turen mot målet også. Og fant dette i veikanten. Ikke akkurat rødt, men ihvertfall noe utenom det vanlige og med rødrosa farge på. Aner ikke hva det er, men ser ut som en eller annen form for plan.

Image
Antall ord: 236
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Appen Randonautica - noen erfaringer?

Innlegg av Morris »

Ja, det er sikkert moro når man får denne appen til å fungere. En blir i alle fall mer årvåken på ting, og det er jo positivt! Er man ekstra heldig kan man jo også risikere å få finnerlønn for ting som er mistet? :lykkelig
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !