Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterMygg

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Re: Mygg

Innlegg av TheEdge »

BA skrev:
TheEdge skrev:Kan du egentlig måle påvirkningen fra en komiserie på tv f.eks..? Greit nok at du kanskje kan måle den indirekte på endorfinnivået på den som ser på, men jeg synes det blir litt for enkelt.. I hvor stor grad den som ser på blir påvirket, kommer jo ann på personen som ser, hvilken type humor denne har, og i hvilke sinnstemning denne er i, hva denne har av tidligere opplevelser osv.. Altså det spiller inn mange faktorer.. Så du måler resultatet, men du kan egentlig ikke måle hvor stor påvirkning denne serien egentlig sender ut, for det er det ikke noe mål på.. På samme måte som et menneskes humør blir påvirket av en tv serie, så kan dennes humør likegodt bli påvirket av en ånd eller hva det skulle være. Blir humøret påvirket av en ånd, kan resultatet måles, men kilden for påvirkningen kan ikke måles med nåværende instrumenter.
Det blir jo det samme som med den tv serien..
KISS

Lyset fra TV-bildet påvirker øynene dine, dermed kan lysmengden fra TV-skjermen måles. Lyden påvirker ørene dine, dermed kan lyden måles.

Kombinasjoner av lys og lyd danner gjenkjennelse i hjernen i større eller mindre grad, og påvirker humøret ut fra denne gjenkjennelsen.
Selvfølgelig påvirker dette, men der er en annen faktor som jeg mener påvirker i større grad, og det er budskapet/inneholdet i denne tv sendingen, eller radioprogrammet for den del, og det kan ikke måles(eller kan det det?).. Men det betyr ikke at det ikke er der..
BA skrev:
TheEdge skrev:Da skulle man egentlig kunne måle ånder også indirekte..:
Ja, ikke sant?
Ja, men vet vi at dette ikke har blitt gjort??

Dersom en hjemsøkt person går til psykiatrisk behandling og får påvist depresjoner(kan vel da måles på samme måte) som følge av hjemsøkingen, da har man jo påvist denne påvirkningen. Siden er det ikke så lett å finne ut om dette er på grunn av reell åndeaktivitet, eller om det er på grunn av innbilning..
På samme måte som man ikke kan være sikker på at det er tv sendingen som gir den målbare reaksjonen, eller om testpersonen har tenkt på et eller annet og latt seg påvirke av dèt i stedet for tv sendingen..


The Edge
Sist redigert av TheEdge på 28 Okt 2005 14:40, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 429

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Slettet, for det ble til slutt bare vås..:-)

The Edge
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Mygg

Innlegg av BA. »

TheEdge skrev:Selvfølgelig påvirker dette, men der er en annen faktor som jeg mener påvirker i større grad, og det er budskapet/inneholdet i denne tv sendingen, eller radioprogrammet for den del, og det kan ikke måles.. Men det betyr ikke at det ikke er der..
Jeg skrev:Kombinasjoner av lys og lyd danner gjenkjennelse i hjernen i større eller mindre grad, og påvirker humøret ut fra denne gjenkjennelsen.
Dette betyr at budskapet først må omgjøres til lys og lyd, så fører dette til at hjernen i større eller mindre grad forbinder dette med noe en kjenner fra før, og dermed gjør dette til en "ny erfaring".
Dermed blir det forvansking av hele greia å gå inn på hvorvidt budskapet kan måles eller ikke. Det finnes tusen måter å måle forskjellige delprosesser av dette på, selv om kanskje ingen av dem kan måle hele prosessen.
BA skrev:
TheEdge skrev:Da skulle man egentlig kunne måle ånder også indirekte..:
Ja, ikke sant?
Ja, og da mener du at dette er et et argument for at ånder ikke finnes fordi dette ikke har blitt gjort?? Men hvordan vet man hva man måler resultatet av da? Når ikke budskapet i en tv sending egentlig kan måles, hvordan kan man da påstå at det er resultatet(påvirkning) av denne tv sendingen man måler.. Dersom man tar en tilsvarende måling på en som påstår å ha sett en ånd, så kan han jo være vettskremt, eller glad eller hva som helst, iallefall påvirket av det, vil du da påstå at denne målingen ikke kan være resultatet av møte med en ånd??
Man måler ikke resultatet. Målingen blir resultatet. Man måler de enkelte deler som et fenomen består av.
F.eks. fart. man måler ikke farten i seg selv, man måler avstand og tid. Dermed regner man ut hastigheten.
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Mygg

Innlegg av karina »

BA skrev:
jaktmann skrev:Si at du er en mygg som bor i Olslo.
Ok som en mygg har du ikke så lang rekkevidde, ikke like lur som oss menesker. Om du som mygg tar en tur til Moss er jo det kjempe langt, ja i våres øyner umulig, men det kan jo skje en mygg ?? Du har jo sett mygg på busen, toget, flyet osv. Men om du som mygg kommer hjem til Oslo etter en slik tur må du jo fortelle dette til dine mygge venner.... Om de tror på deg er vel ikke så sikkert, for de har jo ikke opplevdt dette selv.....
Skjønner du hvor jeg vil , vi som mennesker tror vi kan måle og forstå allting her på jorden og i universet, men tror vi har langt igjen. Hva tror du??
Hvem tror de kan forstå alt her i universet?
Alt som kan påvirke oss kan måles, enten direkte eller indirekte. Kan det ikke måles, kan det heller ikke påvirke oss, og da finnes det ingen grunn til å tro at det eksisterer.
Om jeg tar en kammerat for meg, gir han et ark og en penn og sier at han skal tegne noe som ingen har sett før så greier han det ikke . For vi må utvikle oss over tid ja mangen år tar det. Så de som leiter etter svar vet vell ikke helt hva de ser etter ??
Men personlig er jeg 100 prosent sikker på at livet og universet henger i sammen.

Så mitt råd er å være åpen for det ukjente i natur og mennesker og du vil bli tatt med videre...
Kanskje en ide å være åpen for det kjente også?

;)
Du Ba, av nysgjerrighet bare, tror du på det paranormale i det hele tatt? Eller leter du bare etter ''ordentlige'' tilfeller av paranormalitet?
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Mygg

Innlegg av BA. »

karina skrev:Du Ba, av nysgjerrighet bare, tror du på det paranormale i det hele tatt? Eller leter du bare etter ''ordentlige'' tilfeller av paranormalitet?
Nei. Jeg tror ikke det er noe ved siden av det normale. De fleste fenomener har helt vanlig normale forklaringer, vi trenger ikke å gå til siden for å finne dem.

Asbjørn var tidligere inne på samme tanke; at det vi ikke kan forklare i dag, kan forklares i morgen.
F.eks. Nordlyset. Før trodde man dette var magisk, og at det kunne varsle ille. Nå er nordlyset greit forklart med utgangspunkt i det vi nå har funnet ut.
De var ikke dumme før, men de visste ikke, og noen hadde behov for å "vite", derfor laget de en forklaring. Når først denne forklaringen ble laget, fant de selvfølgelig mange bekreftelser på den.

De fleste fenomener som blir beskrevet her har jeg ingen grunn til å betvile, selv om jeg ikke tror det er ånder eller spøkelser eller hjelpere på ferde.

Det er interessant å se hvilke erfaringer folk gjør, og enda mer interessant å se hvilke fantastiske teorier mange kan lage ut av dette.

For å ta et ganske ferskt eksempel. En person her har opplevd endel rart, som h*n ikke kan forklare. Da begynner vedkommende å tenke om det har vært andre rare ting også, og ja, det har det. Selvfølgelig. Alle opplever vi vel mye rart fra tid til annen.
Men denne personen ser nå sammenhenger som ikke finnes, og tenker også på papir i veeggene som noe av dette rare.
Slikt finnes det mange eksempler på, og de fleste vil etterhvert se at dette ikke hadde sammenheng, og at psyken spiller en et puss.
Men i dette forumet får vedkommende støtte for at dette er mystisk og overnaturlig, og at det er sikkert hjelpere eller ånder, osv.
slikt håper jeg å kunne motvirke noe, ved å komme med litt mer jordnære forklaringer i en del tilfeller.

Nå er jeg vel såpass godt kjent her, at de som har lest en del av mine innlegg ikke bryr seg om det jeg skriver lenger, men kanskje jeg kan få noen til å tenke over om det egentlig var så merkelig allikevel. :)
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

interessant innlegg BA. jeg kan bare snakke for meg selv, og med mine erfaringer på dette området har jeg funnet ut at en del av mine rare oppdagelser har kunnet la seg forklare på en naturlig måte.

men så er det de få tilfellene som jeg virkelig har begynt å lure. ting som skjer igjen og igjen. jeg har vrengt hjernen etter en logisk forklaring, men har hittil ikke funnet noen.

må opplyse om at jeg er en stor skeptiker av natur, med beina plantet godt og vel en halv meter under jorda.

vi trenger skeptikere på denne siden også. vi trenger alle slags mennesker her, som kan fungere som motvekt for hverandre.

:)
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

JUNE skrev:men så er det de få tilfellene som jeg virkelig har begynt å lure. ting som skjer igjen og igjen. jeg har vrengt hjernen etter en logisk forklaring, men har hittil ikke funnet noen.
Hvis en ønsker saklige, sannsynlige gode forklaringer, bør man spørre saklig og nøkternt på skeptikersider i tillegg til å spørre her på dette forumet.
Da vil man kunne få vidt forskjellige svar, og man kan velge den mest sannsynlige forklaringen.

Det finnes episoder i mitt liv også, som jeg ikke kan forklare, men jeg har ikke behov for å forklare alt heller. Det finnes sikkert en naturlig grunn til at det ble slik, uten at jeg har behøvd å undersøke dette til bunns. Andre ville tatt disse episodene som tegn på at det paranormale eksisterer.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

BA skrev:
JUNE skrev:men så er det de få tilfellene som jeg virkelig har begynt å lure. ting som skjer igjen og igjen. jeg har vrengt hjernen etter en logisk forklaring, men har hittil ikke funnet noen.
Hvis en ønsker saklige, sannsynlige gode forklaringer, bør man spørre saklig og nøkternt på skeptikersider i tillegg til å spørre her på dette forumet.
Da vil man kunne få vidt forskjellige svar, og man kan velge den mest sannsynlige forklaringen.

Det finnes episoder i mitt liv også, som jeg ikke kan forklare, men jeg har ikke behov for å forklare alt heller. Det finnes sikkert en naturlig grunn til at det ble slik, uten at jeg har behøvd å undersøke dette til bunns. Andre ville tatt disse episodene som tegn på at det paranormale eksisterer.
jeg er nok en smule ambivalent her jeg da...

jeg trenger ikke forklaring på alt, for det som skjer det skjer. men jeg synes det er litt morsomt også da.

spør mamman min (som er død) om hun kan gi meg et tegn på at hun er hos meg.... så ramler ting ned fra bordet.

men klart det kunne være andre ting som forårsaket dette, uten at jeg kan skjønne hva...

men jeg bare lar det skje.

men må ærlig innrømme at jeg ønsker veldig sterkt at hun er tilstede.

hun var en flott mamma!! :)
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

JUNE skrev:jeg er nok en smule ambivalent her jeg da...

jeg trenger ikke forklaring på alt, for det som skjer det skjer. men jeg synes det er litt morsomt også da.

spør mamman min (som er død) om hun kan gi meg et tegn på at hun er hos meg.... så ramler ting ned fra bordet.

men klart det kunne være andre ting som forårsaket dette, uten at jeg kan skjønne hva...

men jeg bare lar det skje.

men må ærlig innrømme at jeg ønsker veldig sterkt at hun er tilstede.

hun var en flott mamma!! :)
Skjer dette hver gang? Kan du gjøre det på kommando? Kunne du tenke deg å få det sjekket? I såfall er det ikke sikkert at du får bekreftet det du ønsker. Kanskje det er bedre å tro det er moren din?

Men om du ønsker å tro det, kan du ikke lenger si/tenke at du har forsøkt alt for å finne andre forklaringer.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

det skjer ikke hver gang, men det har skjedd såpass mange ganger at jeg har stilt spørsmål ved det. klart jeg ønsker at hun er med meg, men er som sagt realist. så jeg tror ikke alt jeg opplever er paranormalt... :)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Mygg

Innlegg av karina »

BA skrev:
karina skrev:Du Ba, av nysgjerrighet bare, tror du på det paranormale i det hele tatt? Eller leter du bare etter ''ordentlige'' tilfeller av paranormalitet?
Nei. Jeg tror ikke det er noe ved siden av det normale. De fleste fenomener har helt vanlig normale forklaringer, vi trenger ikke å gå til siden for å finne dem.

Asbjørn var tidligere inne på samme tanke; at det vi ikke kan forklare i dag, kan forklares i morgen.
F.eks. Nordlyset. Før trodde man dette var magisk, og at det kunne varsle ille. Nå er nordlyset greit forklart med utgangspunkt i det vi nå har funnet ut.
De var ikke dumme før, men de visste ikke, og noen hadde behov for å "vite", derfor laget de en forklaring. Når først denne forklaringen ble laget, fant de selvfølgelig mange bekreftelser på den.

De fleste fenomener som blir beskrevet her har jeg ingen grunn til å betvile, selv om jeg ikke tror det er ånder eller spøkelser eller hjelpere på ferde.

Det er interessant å se hvilke erfaringer folk gjør, og enda mer interessant å se hvilke fantastiske teorier mange kan lage ut av dette.

For å ta et ganske ferskt eksempel. En person her har opplevd endel rart, som h*n ikke kan forklare. Da begynner vedkommende å tenke om det har vært andre rare ting også, og ja, det har det. Selvfølgelig. Alle opplever vi vel mye rart fra tid til annen.
Men denne personen ser nå sammenhenger som ikke finnes, og tenker også på papir i veeggene som noe av dette rare.
Slikt finnes det mange eksempler på, og de fleste vil etterhvert se at dette ikke hadde sammenheng, og at psyken spiller en et puss.
Men i dette forumet får vedkommende støtte for at dette er mystisk og overnaturlig, og at det er sikkert hjelpere eller ånder, osv.
slikt håper jeg å kunne motvirke noe, ved å komme med litt mer jordnære forklaringer i en del tilfeller.

Nå er jeg vel såpass godt kjent her, at de som har lest en del av mine innlegg ikke bryr seg om det jeg skriver lenger, men kanskje jeg kan få noen til å tenke over om det egentlig var så merkelig allikevel. :)
Jordnær er du iallefall ja, det skal du ha. Mine egne personlige bevis for at det paranormale eksisterer er helt unike overveldende følelser som kommer en sjelden gang, alltid sammen med noe annet ''rart''. Det rare som skjer kan sikkert forklares på en eller annen måte, men følelsene er noe ingen andre enn meg kan forstå. Veldig individuelt kan man jo si, men det er alt jeg trenger for å tro ihvertfall. Uansett, syns det er bra vi har sånne som deg her, til å jekke oss ned litt, likevel liker jeg ikke å bli bagatellisert, men det kan jeg vel leve med. De jeg hører mest på er de som er åpne for BÅDE det normale og det paranormale, DA er det aller mest verdt å høre på spør du meg, på de som leter etter tilfeller der det faktisk var noe å merke seg. Jepp.
Antall ord: 526

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Mygg

Innlegg av BA. »

karina skrev:Jordnær er du iallefall ja, det skal du ha. Mine egne personlige bevis for at det paranormale eksisterer er helt unike overveldende følelser som kommer en sjelden gang, alltid sammen med noe annet ''rart''. Det rare som skjer kan sikkert forklares på en eller annen måte, men følelsene er noe ingen andre enn meg kan forstå. Veldig individuelt kan man jo si, men det er alt jeg trenger for å tro ihvertfall. Uansett, syns det er bra vi har sånne som deg her, til å jekke oss ned litt, likevel liker jeg ikke å bli bagatellisert, men det kan jeg vel leve med. De jeg hører mest på er de som er åpne for BÅDE det normale og det paranormale, DA er det aller mest verdt å høre på spør du meg, på de som leter etter tilfeller der det faktisk var noe å merke seg. Jepp.
Følelsene er det ingen andre enn deg som kan forstå. Kanskje, og kanskje ikke det engang? Kanskje andre kan forstå det bedre? Avhengig av hvor godt du kan forklare dem for andre kan noen ganger utenforstående se ting litt klarere enn den som står midt oppi det.
Etter min mening er det mest nytte i å se alle vurderinger. Da får man inn flere innspill, og kan vurdere selv hvilke som er mest sannsynlige.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Hei BA-
Ser du kverulerer litt her, men de er jo ok med litt slik okså, er enig med at mangen av tingene folk observerer er ting ,hendelser som kan forklares.

Tror du på telepati ?
Jeg tror ikke på det men har så mangen eksempel på at det er fult mulig og tenke på andre slik at de tenker på deg osv..

Har du aldri opplevdt noe som rett og slett er uforklarlig med dagen kunnskap ?
Det har jeg og så er jeg så heldig at mangen av mine venner kan fortelle at de også har sett mye, eller opplevdt.
En kammerat av meg var ute for en ulykke og var fysisk død, han foteller at han var en plass hvor det var utrolig flott .. lang historie.. men så ble han dratt tilbake igjen og de av en person som ikke var på ulykkesstedet engang... utrolig ikke sant ?

Så om du BA ikke kan være med på at dette faktisk skjer så må jo du vere en person som overhodet ikke er open for slikt?
Må jo vere kjedelig og sitte og skrive dag etter dag om ting som du ikke er open om..

Jeg har aldri møtt deg før men føller samtidig at du har en plage med helsen din mest sansynlig etter en ulykke stemmer det ?? revmatisk ???

Svar no ærlig på den da ??
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:Hei BA-
Ser du kverulerer litt her, men de er jo ok med litt slik okså, er enig med at mangen av tingene folk observerer er ting ,hendelser som kan forklares.

Tror du på telepati ?
Jeg tror ikke på det men har så mangen eksempel på at det er fult mulig og tenke på andre slik at de tenker på deg osv..

Har du aldri opplevdt noe som rett og slett er uforklarlig med dagen kunnskap ?
Det har jeg og så er jeg så heldig at mangen av mine venner kan fortelle at de også har sett mye, eller opplevdt.
En kammerat av meg var ute for en ulykke og var fysisk død, han foteller at han var en plass hvor det var utrolig flott .. lang historie.. men så ble han dratt tilbake igjen og de av en person som ikke var på ulykkesstedet engang... utrolig ikke sant ?

Så om du BA ikke kan være med på at dette faktisk skjer så må jo du vere en person som overhodet ikke er open for slikt?
Må jo vere kjedelig og sitte og skrive dag etter dag om ting som du ikke er open om..

Jeg har aldri møtt deg før men føller samtidig at du har en plage med helsen din mest sansynlig etter en ulykke stemmer det ?? revmatisk ???

Svar no ærlig på den da ??
Hvordan mener du jeg kverulerer? Det ser jeg faktisk ikke selv.

Telepati tror jeg heller ikke på, men det finnes situasjoner som får flere til å tenke samme tanke, og det finnes situasjoner som gjør at folk tenker på hverandre samtidig.

Den kameraten din har opplevd en NDO. Det finnes flere forskjellige måter de opptrer på, og enda fler forskjellige måter å forklare dem på. Dette hørtes mest ut som noe tilsvarende en drøm, som kan ha foregått da han våknet til live igjen.

Hvorvidt du eller jeg er åpen er kanskje mer et spørsmål om ståsted, og hva en regner somåpenhet. Jeg er fullstendig åpen for at slike episoder kan forekomme. Men årsaken til opplevelsen tror jeg ligger det psykiske, og ikke at personen faktisk var på denne vakre plassen.

Nei. Det er ikke kjedelig å utforske dette området. Jeg får stadig nye impulser, og lærer noe til stadighet.

Nei, Jeg har overhodet ikke vært utsatt for noen ulykke, og har ingen revmatiske lidelser. Men jeg kjenner en som har det. :)
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

He he greit nok svar det, 2 av 10 har vert ute for en ulykke eller sliter med noe revmatiskt så hadde eg hatt flaks hadde det jo vært gøy --))
Men jeg tror faktisk ikke folk kan sitte andre plasser og si noe om meg eller deg og påstå at de føller "noe".
Det er no en ok diskusjon vi har dratt igang her da? Jeg har lest alle innlegg og det får mitt fokus til og bli utvidet, det tror jeg er positivt, de er jo alvorligt diskusjons tema , -)
Har du lest tema Navigatører som jeg har skrevet om her, det er iallefall mye mellom himmel og jorden som vi ikke helt har skjønt enno , håper vi får svar på noe en eller annen gang.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !