Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNephilim

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Nephilim

Innlegg av g.r.y »

Det må nok solide bevis til for at jeg skal kunne anse denne typen fenomen for sannsynlig. Det er bare så altfor 'far fetched', da jeg bla.a ikke har noen indikasjoner eller noen litt mer troverdige vitner på at det kan være noe i det.
Ikke at jeg skal sitte her å utelukke noe ved å påstå at det ikke finnes noe slikt. Jeg kan bare ikke se på noe som en sannsynlig/mulig eksistens uten å ha noe som helst som peker i den retningen.
Antall ord: 86
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nephilim

Innlegg av Morris »

Fant denne! Og dette stemmer jo bra med det jeg har vist til tidligere. Og her er det enda mer!
Nefilimer bibelske kjemper - Bibelen beskriver samfunnet som utviklet seg mellom Adam og Noah 1 Mosebok 4:1, det vi her kaller førflodssam-funnet, som et samfunn som vokste ut i to grener eller slekter.
http://www.bibelensier.no/nefilimer.html

Men i NT finner man menneskesønnens komme som helt likt med Noahs dager, Matt.4.27>> og Luk.17.26>>
Det er ingen tvil om at Nephilim er det samme som de navngjetne menn i Bibelen, også kalt Guds sønner. Man opplever at disse inngår ekteskap hos Hosea, noe linkene ikke virker som de har funnet ut av, men her foregår det som 1.Mos.6 nevner ved at de føder dem barn, 3 i alt: 1. Jisreel som betyr å gjøre ende på kongedømmet i Israel - 2. Lo Ruhamá, ‘ikke barmhjertighet’ - betyr ubarmhjertighet mot Israels hus, men barmhjertighet mot Judas hus - 3. Lo Ammí, ‘ikke mitt folk’

Hoseas 2 forteller videre hva som skjer med avkommene som ikke er barn, men riker... gjennom en rettsak. Gud tar Israel til nåde igjen;
Jeg vil binde meg til deg for alltid. Jeg vil binde meg til deg i rettferd og rett, i kjærlighet og barmhjertighet.Jeg vil binde meg til deg i troskap, og du skal kjenne Herren.
Den dagen vil jeg svare, sier Herren, jeg vil svare himmelen, og den skal svare jorden. Jorden skal svare kornet, den nye vinen og den fine oljen, og de skal svare Jisreel.
Jeg vil så henne ut i landet mitt og vise barmhjertighet mot Lo Ruhamá. Til Lo Ammí vil jeg si: «Du er mitt folk.» Og han skal svare: «Min Gud!»

Jeg kan jo nevne at Josva på hebraisk er Yehoshua. Den norske stavemåten av navnet Josva, på engelsk som Joshua, er gjengitt på hebraisk som «Yahoshua», i betydningen «Yahweh er frelse» - Navnet «Jesus» er den norske gjengivelsen av det gresk transkripsjonen av «Yahoshua» via arameisk.
Når denne skulle ta seg av Satan som var en Guds motstander (Antikrist), så står det i Heb.2.14 at: Siden barna er av kjøtt og blod, måtte også han (Guds sønn) fullt ut bli som dem. Slik skulle han ved sin død gjøre ende på ham som har dødens makt, det er djevelen, - 16 Det er jo ikke engler han tar seg av. Nei, han tar seg av Abrahams ætt.

Nokså åpen og likefrem tekst, som egentlig ikke skulle være noe å grunne på, om man også leser fra Joh.8.31-44 (Abrahams ætt) v44: Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far.
Dette er også likefrem tekst som bekrefter at denne ætten samsvarer med 1.Joh.2.18-22 Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? - Jesus forteller om Antikrist og den siste tid.

Ståa er at han fornekter seg selv i følge Gal.3.16 (Gud ga løftene til Abraham og hans ætt. Det står ikke «til dine ætter», som om det gjaldt mange, men det blir talt om én, « til din ætt», og det er Kristus.), så Paulus får rett i 1.Kor.1.28 ved å la det laveste menneske bli utvalgt av Gud, slik at rettferdigheten skulle bli jevnt fordelt, den som bar på størst synd skulle få mest tilgivelse... for det var jo syndere han skulle ta seg av? (Matt.9.12-13) Menneskesønnen får da oppreisning på samme måte som Moses reiste opp slangen i ørkenen. (Joh.3.14, Åp.12.9) = Nephilim / = frafallet og den lovløse i 2.Tess.2.2 og videre...
Antall ord: 695

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !