Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVerden går under....

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Verden går under....

Innlegg av Terjegutt »

Moonstone skrev:
Terjegutt skrev:hvem vet? Gulfkrigen startet i 1999 hvis jeg ikke tar feil. Og Da skulle Terrorens Konge dale ned fra himmelen xD.
Det kan jo være Bin Laden, Obama eller Vladimir Putin for all del :-P Eller hvem som helst person som vi ikke vet om :)
Gulfkrigen startet i 1991. Så du ikke på nyhetene den gangen? :mozilla_tongue:
I 1999 var det jo bare det selvfølgelige dommedagshysteriet at menneskers tidsregning fra 1999-2000 faktisk hadde noen slags betydning for universet, og at verden på en eller anen idiotisk måte skulle gå under pga av et TALL...sykt nok, men mange var faktisk redde da.
Jeg slappet av med en kaffekopp og bare beskuet hysteriet på avstand :coffe2
Ganske moro faktisk.
Jeg så ikke på nyhetene da nei :) Da fantes jeg ikke xD Men tror han spådde feil... tror det skal være 2001 den syvende måned som profetien hans dukket opp... kan sammenlignes med 9/11 terrorangrepet : D Men det har egentlig ikke så mye med saken og gjøre :- P Han skrev også at terrorkongen har en forbinnelse med angrepet på WTC. Spiller ikke så stort puss for det er Antikristen som skaper dommedag i mine øyne
Antall ord: 203
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av ludoburgero »

Moonstone skrev:Hehe..ja som ventet svarte folk flest "Nei"
Som alltid gjør teknologi kvantesprang i forbindelse med utvikling av VÅPEN..
Ja, jeg merker at slike ting gjør meg så sint og lei at det finnes ikke ord for å uttrykke det.
Det er synd, men slik er utviklingen. Den kan ikke stoppes. En dag smeller det, en siste gang for alle, og så er det ingen her til å angre engang... tror jeg...
Antall ord: 75
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Morris »

Astarte skrev: 19 Apr 2010 16:03 Ifølge Nostredamus er vi litt på overtid, tror jeg. :roll: :lol:

"Verden vil forgå, og alt liv med den.
I 1991"


Akkurat hva en høygravid kvinne i 1991 trengte å lese, derfor husker jeg det også så godt. Da var det Gulfkrig, kong Olav 5 døde, og jeg vet ikke hva.
Voldsomt til skepsis på den tiden ja, jeg husker det veldig godt. Det er menneskene selv som skremmer opp hverandre og som ikke setter seg godt nok inn i profetiene, eller tror på noe som andre har sagt eller oppfattet uten å vite fasiten? :blind
Jeg husker den første EU avstemmingen hvor det ble mye snakk om dyret med de syv hoder og ti horn... og det var fra den tid jeg tenkte at nå må jeg begynne å få tak på hvordan man finner ut av fleip eller fakta. :roll:

For når en :blind leder en :blind, havner begge i grøfta heter det i en bok full av forunderligheter. Her lærer en om tegn og forskjellige andre nyttige ting som hos Ordspråkene hvor det heter; Til å gi kunnskap om visdom og formaning, til å forstå forstandige ord, til å ta imot formaning som gir innsikt om ærlighet, rettferd og rett, til å gi uvitende vett og den unge kunnskap og omtanke. Den vise skal lytte og øke sin lærdom, den kloke lære å bruke sin tanke så han forstår ordspråk og bildetale, vismenns ord og gåter.

Så når ordene om at verden skal gå under, ser jeg på dette som en naturlig årsak på at det som er forgjengelig, ikke er det samme som evigvarende, og ikke er samme ord som brukes for det som ER evigvarende, det uforgjengelige. Når solen dør har den brukt opp sin energi, og det kan man ikke forvente å overleve, derfor søker man opp noe som er uforgjengelig, men når dette kommer, vet bare skriftens mysterium om, som nevner Herrens dag. Men man burde kunne se det i takt med vår egen teknologiske utvikling, for det er det som det egentlig handler om, kunnskapens nøkkel.

Men overtid er vel å ta litt hardt i? I følge den samme spåmannen, nevner han både 7. og 8. årtusen som ender når det 9. overtar, og Jesus skulle i følge Luk.2.21 få sitt navn etter at 8 dager hadde gått, så her bør man heller grunne på 2.Pet.3.8: én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag...
fin_dag
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Chimera »

Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Morris »

Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tuckobs
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 05 Mai 2019 15:24
4
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Isdalstø
Kjønn:

Re: Verden går under....

Innlegg av tuckobs »

Solen har forandret flekkene sine støtt og stadig. Nå er vi inne i en aktiv tid!
Det er spådd en utrolig varm sommer i 2019. Viss Vestlandet ikke blir et unntak da :)
Der kan forske på værklima på boinc, lager en gratis profil der, og forsk på sykdommer, klima, solen osv
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Morris »

I følge noen værprofeter på østlandet er sommeren 2019 spådd å bli litt bob bob... kjølig i mai og juni... og mai har jo nå startet med snøfall de fleste steder, og bilistene blir anbefalt vinterdekk pr nå. Vær har alltid vært vanskelig å forutse, men de østlandske værprofetene spådde faktisk tidenes sommer i fjor også, så hvem vet om de ikke får rett i år også?
https://www.glomdalen.no/værprofet
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Bearchild »

tuckobs skrev: 05 Mai 2019 17:30 Solen har forandret flekkene sine støtt og stadig. Nå er vi inne i en aktiv tid!
Det er spådd en utrolig varm sommer i 2019. Viss Vestlandet ikke blir et unntak da :)
Der kan forske på værklima på boinc, lager en gratis profil der, og forsk på sykdommer, klima, solen osv
Heller tvert i mot med disse solflekkene, aktiviteten er svært lav og vil være det noen år framover. Helt normal følge av solas sykluser.
Spådommer om været er ikke noe annet enn akkurat det.. spådommer. Ville ikke holdt pusten mens jeg ventet på den "utrolige varmen" akkurat.

Hvordan har dette forresten relevans til jordas undergang? :dontknow
Antall ord: 122
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Morris »

Solen varierer en del i intensitet og solflekkaktivitet, trolig på grunn av sin egen bane gjennom verdensrommet og påvirkninger fra noe man ikke pr nå vet noe om. Her kan kanskje den nye romsonden Parker Solar Probe gi oss en del svar? https://www.tv2.no/a/9163074/
Solflekkaktiviteten var lav i siste halvdel av det 17.århundre som falt sammen med en uvanlig kald periode i Nord- Europa som blir kalt den lille istid. Og siden solsystemets begynnelse har den økt sin energiproduksjon med 40% . Det vil den antakelig fortsette med, og det er det lite vi mennesker kan få gjort noe med i forhold til klimaendringer... de blir aldri tatt med i beregningene. Når hydrogenet er brent opp vil solen svulme opp og brenne opp jorden og den vil sannsynligvis ende opp som en planetarisk tåke. Men det er det ca 5 milliarder år til ennå, den er omtrent bare halvveis i sin levealder. http://www.astronomi.no/DNP/nineplanets/sol.html

Når det gjelder vær og varmeutvikling er det laget et klokkevis tidsskjema med beregning av tid for livet på jorden. Dersom vi ser på jordklodens levetid - fra fødsel til undergang - som en formiddag i sola, er klokka allerede blitt 04:30. Klokka 05:00 vil plantenes og dyrenes én milliard år lange eksistens være over. Klokka 08:00 fordamper havene.
https://forskning.no/universet-stjerner ... nt/1067440
Dette tilsvarer antakelig Åp.21.1:
Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer.
De daglige værprognosene får man ellers bare leve med, og ta som en variabel i syklusene. ;-)
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links