Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDin favoritt-konspirasjonsteori?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Bearchild »

Empathica skrev: Hemmelige bunkerser i Norge

Denne konspirasjonsteorien var populær på 50-og 60-tallet. Det skulle etter sigende finnes hemmelige bunkers for regjering og kongehus, samt diverse andre, i tilfelle atomkrig. Den samme teorien oppstår med jevne mellomrom, at det finnes slike bunkerse hvor regjering, storting og kongehus vil rømme i tilfelle krig. Det er vel forsåvidt ingen i den såkalte «eliten» som har benektet at noe slikt finnes...

Dette må vel være en av de mer plausible teoriene? At det finnes plenty med bunkerser er vel hevet over tvil, og at det finnes noen mer "hemmelige" tiltenkt øvrigheta tror jeg så gjerne. :)
Antall ord: 110
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Denne konspirasjonsteorien går rett og slett ut på at oljefondet ikke finnes, at det bare er noe som regjering og storting hevder finnes for å holde det norske folk i sjakk.
norge står for 3.5% av verdensproduksjonen som gjør oss til 10. største oljeprodusent. i så fall er det ikke bare oss i norge de lurer, men resten av kloden og.
men petroleumsinntekten er nok så ekte som den kan bli ettersom vi har olje og gassrør til tyskland,frankrike,nederland,england og skottland samtidig som vi bygger til sverige og danmark nå også.
En annen teori rundt oljefondet er at pengene investeres etter ordre fra EU og/eller USA.
okay, denne kan vi godt ha det litt gøy med mt.p at den norske raffineringsindustrien som består av 2 raffinerier(mongstad og slagen), hvor mongstad er 79% eid av statoil og 21% av shell og slagenraffineri er 100% av exxon mobile, tidligere kjent som 'standard oil' startet av selveste john d rockefeller.


men sånn ellers skjønner jeg ikke hva de skulle holde oss i sjakk for.
gutta på den lokale brune puben forteller at norge hadde det bedre uten oljen.
:lol3
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Diablesse »

Masse interessante konspirasjonsteorier her, mange jeg ikke ante at fantes!

Mine favoritter er følgende:

1) "Paul is dead". Selv tror jeg ikke det er noe i det annet enn at Beatles-gutta var en gjeng skøyeraktige aper alle sammen, men jeg syns det er utrolig interessant å lete etter eller finne alle spor som fans har oppdaget her og der. (Vet dette har lite med det paranormale å gjøre, men dog; det er den absolutte helsprø favoritten!)

2) Jesus døde aldri på korset. Det fascinerer meg hvor vanvittig mye fundamentalt som vil omveltes hvis sterke nok bevis for en slik teori legges for dagen.

3) Illuminati. Jeg vet vel egentlig ingenting om det, for jeg har bare hørt bruddstykker her og der, men det gjør det hele desto mer spennende. Tror vel egentlig ikke på denne heller. Så at noen hadde lagt ut en link tidligere i tråden - var det deg, jeditrond?
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av jeditrond »

Diablesse skrev:Masse interessante konspirasjonsteorier her, mange jeg ikke ante at fantes!

Mine favoritter er følgende:

1) "Paul is dead". Selv tror jeg ikke det er noe i det annet enn at Beatles-gutta var en gjeng skøyeraktige aper alle sammen, men jeg syns det er utrolig interessant å lete etter eller finne alle spor som fans har oppdaget her og der. (Vet dette har lite med det paranormale å gjøre, men dog; det er den absolutte helsprø favoritten!)

2) Jesus døde aldri på korset. Det fascinerer meg hvor vanvittig mye fundamentalt som vil omveltes hvis sterke nok bevis for en slik teori legges for dagen.

3) Illuminati. Jeg vet vel egentlig ingenting om det, for jeg har bare hørt bruddstykker her og der, men det gjør det hele desto mer spennende. Tror vel egentlig ikke på denne heller. Så at noen hadde lagt ut en link tidligere i tråden - var det deg, jeditrond?
Illuminati? Det var nok Xyrea som har gjort detektivarbeidet på den og la ut link til visse godt kjente medlemmer av nevnte organisasjon :D
Antall ord: 182
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

GPJi8auUdog
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev:
Empathica skrev: Hemmelige bunkerser i Norge

Denne konspirasjonsteorien var populær på 50-og 60-tallet. Det skulle etter sigende finnes hemmelige bunkers for regjering og kongehus, samt diverse andre, i tilfelle atomkrig. Den samme teorien oppstår med jevne mellomrom, at det finnes slike bunkerse hvor regjering, storting og kongehus vil rømme i tilfelle krig. Det er vel forsåvidt ingen i den såkalte «eliten» som har benektet at noe slikt finnes...

Dette må vel være en av de mer plausible teoriene? At det finnes plenty med bunkerser er vel hevet over tvil, og at det finnes noen mer "hemmelige" tiltenkt øvrigheta tror jeg så gjerne. :)
Det finnes masse bunkere i Norge, og også for "eliten".
Mange er dog nedgradert til lagre for diverse formål siden den kalde krigen ikke var så kald lengre,
bla a mange skoler bruker sine tilfluktsrom/bunkere som lokaler for fysisk fostring.

Det finnes også mange militære bunkere, og endel "stats-bunkere" for landets administrasjon, etc.

Dette er ikke en konspirasjons-teori, det er fakta.
Noen av disse forfaller, mens andre vedlikeholdes, og matvarelagre etc rulleres, slik at mat ikke skal gå ut på dato.

Men hvem som har den fulle oversikt, - det får nok ikke vi vite ;)

A
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Isan »

Asbjørn skrev:Det finnes også mange militære bunkere, og endel "stats-bunkere" for landets administrasjon, etc.

Dette er ikke en konspirasjons-teori, det er fakta.
Noen av disse forfaller, mens andre vedlikeholdes, og matvarelagre etc rulleres, slik at mat ikke skal gå ut på dato.
Og ikke er det spesielt kritikkverdig, heller, etter mitt skjønn.
Vi "vanlige" får det ikke noe bedre i en krisesituasjon av at myndighetene skulle ha latt være å ta forholdsregler som gjør det mulig for dem å fortsatt kunne styre landet/ha en struktur over det som skal skje. En død statsminister og en død helsedirektør kan f.eks. gi veldig få beskjeder om at forsyning si og mannskap så skal prøve å komme seg dit eller dit. Og vite at den og den er der og der så der trengs det ikke, mens der og der går det ikke akkurat nå.
Antall ord: 155
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

jeg respekterer meningen din isan, men hvis du er keen på diskutere den er jeg up.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Asbjørn »

Isan skrev: Og ikke er det spesielt kritikkverdig, heller, etter mitt skjønn.
Vi "vanlige" får det ikke noe bedre i en krisesituasjon av at myndighetene skulle ha latt være å ta forholdsregler som gjør det mulig for dem å fortsatt kunne styre landet/ha en struktur over det som skal skje.
DET er den ene siden av saken, - men her er en "vi må passe på oss selv" tendens også blandt de som "sitter på toppen".
Og da tenker jeg ikke på stemmekveget...


Kansje på tide å stemme annerledes ?

Som rødt ?
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Asbjørn skrev:

Som rødt ?
[-(
finnes bare et parti og det er:
http://www.vgtv.no/#!/video/69311/krfs- ... ld-hyllest
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

xyrea skrev:
xyrea skrev:
..når du lurer på hvem 'Skeptiskmannen' egentlig er, og har laget opptil flere konspirasjonsteorier rundt ham.


Jeg har ikke sett Skeptiskmannen siden, har noen andre?
Kanskje han endelig innså at han var avslørt.



Han var inne på chatten forrige helg (tror jeg?) og avlyttet samtalen til oss som var der. The usual stuff.
Antall ord: 59
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

:fest
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Empathica »

Månelandingen: :mozilla_wink:


[youtube]gmNz2-IS7gY#t=47[/youtube]
Antall ord: 10

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av ludoburgero »

Det jeg liker best er hvordan DET FINNES INGEN KONSPIRASJON om å stemple konspirasjonsteorier som noe latterlig, og dermed ta alle under samme kam. For eksempel liker jeg godt dette forsøket:

http://m.msn.no/article.aspx?ID=2572497 ... nyhetene24

Som forøvrig er det samme som her:

http://www.aftenposten.no/kultur/Spinnv ... 99475.html
Antall ord: 56
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Borte.. »

Jeg liker den konspirasjonsteorien om at ingen av oss eksisterer, eller at vi gjør det, men inni en "datamaskin" sort of. At alt er bare blank utenfor synets rekkevidde. Som i at alt er en illusjon og whatever. Er ikke det mindfuck, så vet ikke jeg!
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links