Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAndre dimensjoner, her er noen tanker :

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev: I åndeverdenen så eksisterer ikke de 4 dimensjonene som du snakker om, det vil si de trenger ikke ta hensyn til dem. Hverken tid eller rom er et "tema" der. Ikke opp eller ned heller.
Jeg finner det fascinerende at du har løst gåten om tid, rom og dimensjoner - og dét uten å ha gjennomført et eneste vitenskapelig forsøk! Jeg regner med Nobelprisen er i dine hender innen årets slutt?
Og at du i samme slengen har klart å påvise en åndeverden! Parapsykologer over hele verden må være henrykt!

Men fra spøk til alvor; dette har du vel strengt tatt bare funnet på selv?
Antall ord: 113
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Kimbara skrev:Men fra spøk til alvor; dette har du vel strengt tatt bare funnet på selv?
Hvem som har funnet på den saken der - er usikker.
Men det er en gjenganger, både fra bibelen, og andre kilder.
Også via kanalisering har dette kommet fram.

Bibelens måte å fortelle det på er følgende :
Salmenes bok Kapittel 90
Vers 4: "For tusen år er i dine øyne som dagen i går da den fór forbi, eller som en nattevakt."


2 Pet 3,8
8 Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag.


Begrepet
"Tusen år er som en dag, og en dag er som tusen år." viser at tiden er irrelevant .

Så påstanden mot Devine Spirit :
Kimbara skrev:Men fra spøk til alvor; dette har du vel strengt tatt bare funnet på selv?
får meg til å undres, du av alle burde da kjenne til dette med tid og åndelighet....
Siden du har studert dette i åresvis ?
Eller er du bare ute etter å "ta" folk ?

A
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av steelp92 »

problem skrev:Hvis det skulle stemme at det finnes 10 eller 11 dimensjoner eller hva det er, og at det innebærer at det finnes et univers for hver minste mulige hendelse som kan skje, så synes jeg uansett at dette med ånder og sjeler og *** og alt det der virker veldig spekulativt. Vitenskapen kan ikke fortelle oss hvordan det ser ut i andre dimensjoner, men det kan ikke Asbjørn heller, så alt dette blir like mye gjetning som paranormalitet tradisjonelt alltid har dratt med seg. Men stilig video, nå skjønner jeg mye mer av strengteorien.
Noen av teoriene har opptil 26 dimensjoner. Vi kan vel ikke gjøre så veldig mye annet enn å gjette foreløbig? :)
Divine Spirit skrev:Jeg mener å ha lest om noen "vibrerende ringer" som vel er litt det samme som strengene (på en måte) og at de teoretisk sett kan ha mange tusen dimensjoner. Så det er muligheter vi ikke kan forestille oss "der ute" (alltså her rundt oss)
Strengene i strengteorien er en dimensjonale. Dvs. de strekker seg bare i en retning.. I strengteorien er det vi oppfatter som faste fysiske ting eller energi bare en frekvens eller tone av en vibrerende streng.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Divine Spirit »

Kimbara skrev: Jeg finner det fascinerende at du har løst gåten om tid, rom og dimensjoner - og dét uten å ha gjennomført et eneste vitenskapelig forsøk! Jeg regner med Nobelprisen er i dine hender innen årets slutt?
Ja jeg fikk inbydelsen idag! Gleder meg! :)
Nå må jeg bare leie meg en smoking, og reise hjem til Stockholm!

Men fra spøk til revolver: Det er ikke jeg som løst "Gåten", den har ligget i bevistheten til menneskene i årtusener...

Men fra spøk til alvor; dette har du vel strengt tatt bare funnet på selv?
Nei det har jeg ikke funnet på selv, men baserer seg i uttaleser fra ånder i åndeverdenen. Nå har jeg personlig ikke snakket så mye om tid og rom med dem, men de gir allikevel uttrykk for at det er begreper som er totalt uinterresant for dems "livsform".
Under kanaliseringer osv blir det ofte en del tolkninger fra mediumet selv. Og da blir det feil, siden et levende menneske ikke har evnen til å forestille seg hvordan det er i dems dimensjon. Derfor blir en del kanaliseringer av og til veldig tullete. Jeg har lest om englefester der de bader i champagne osv. Noe som selvsagt ikke henger på greip. Det blir nok bare mediumets tolkning av en eufori. (regner jeg med)

Men under FYSISK arbeid som jeg snakket om tidligere i en annen tråd. Så uttaler seg åndene selv, med en egen stemme som alle kan høre, og som kan taes opp på bånd. Og der gir de klart uttrykk for at tid er et ikke-tema. De har rett og slett vanskelig å forhålde seg til det. Og det med rom, er vel nermest en selvfølge at de ikke trenger å ta hensyn til heller. De kan være hvor som helst når som helst. Husk at det er vi mennesker som er "fanget" i våres oppfatning av tid og rom. Siden vi ikke har mulighet å frigjøre oss fra den, så er vi på en måte fengslet her. Og vi kan selvfølgelig aldrig påvise det via våres vitenskap, siden vi er dømt til å mislykkes pga våres begrensninger.

Den vitenskapen forutsetter jo at man kjenner til "åndeverdenen". Merk ikke tror på åndeverdenen, men at man faktisk vet at den eksisterer...

Men gudbevares, teknikken går fremover, og vitenskapen også. Jeg vil bare si en ting i hht teknikk og vitenskap. Da man trodde at solen kretset rundt jorden, så var ikke det feil. Det var helt sant ihht det utstyr man hadde på den tiden, så var det slik. Alltså menneskene var ikke dumme som trodde det, men tekikken som var til rådighet viste at det var slik. Vi kan le av dem idag, men det er ikke rettferdig. Med dette vil jeg bare si at om X-antall år så vill man le av våres "viten" her idag. Og man kan enkelt si på samme måten om oss. De hadde ikke teknikken til å vite bedre, det som de trodde var sant den gang...
Antall ord: 520
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av problem »

steelp92 skrev:Vi kan vel ikke gjøre så veldig mye annet enn å gjette foreløbig? :)
Ja, det er hele poenget. Vi har ikke noe særlig grunnlag for å tro det ene eller det andre.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror det finnes uendelig med dimensjoner og at alt er komplett mulig, uten noe som helst hindere. Ingen hindere i det hele tatt, faktisk.

Saken er bare det at vi er låst til vår egen virkelighet, og at omgivelsene våre er innrammet av diverse lover og regler, slik som fysiske lover. Og jeg tror at "hva vi ser er det vi får", selv om det finnes mer. Vi er jo stadig på utkikk etter noe mer og noe nytt.
Antall ord: 84
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av steelp92 »

Alle har hørt om déjà vu, og de fleste har opplevd det en eller annen gang. Jeg kom til tenke på om dette er bare hjernen/hukommelsen som spiller oss et puss eller om det kan være mulig at dette faktisk er et lite glimt av en annen dimensjon eller et parallelt univers. Selv om det er lite trolig ^^,
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev: Men fra spøk til revolver: Det er ikke jeg som løst "Gåten", den har ligget i bevistheten til menneskene i årtusener...
Akkurat som "vissheten" om at Gud eksisterer, at stjernene dikterer våre liv, at jorden er flat, at rent vann kan kurere alt, at Bermudatriangelet senker skip, at utenomjordiske besøker oss, osv?

Du forsvarer en påstand med en ny påstand, og det er sirkellogikk.

Nei det har jeg ikke funnet på selv, men baserer seg i uttaleser fra ånder i åndeverdenen.
Så du har hørt fra ånder at ånder eksisterer? Det gir ikke noen mening. Det du sier er at åndeverdenen eksisterer fordi du kontaktet åndeverdenen og fikk bekreftet at den eksisterer. Sirkellogikk igjen, er jeg redd.
Men under FYSISK arbeid som jeg snakket om tidligere i en annen tråd. Så uttaler seg åndene selv, med en egen stemme som alle kan høre, og som kan taes opp på bånd. Og der gir de klart
uttrykk for at tid er et ikke-tema.
Så hvis jeg deltok på en slik seanse så ville jeg i klar tale fra åndene få redegjort for alt dette? Jeg kunne ta opp disse stemmene på en profesjonell digital lydopptaker og senere høre på stemmene igjen uten at det eksisterte tvil om at de virkelig snakket?
Men gudbevares, teknikken går fremover, og vitenskapen også. Jeg vil bare si en ting i hht teknikk og vitenskap. Da man trodde at solen kretset rundt jorden, så var ikke det feil. Det var helt sant ihht det utstyr man hadde på den tiden, så var det slik.
Jo, det var feil. Helt feil.
Ting blir ikke sant bare fordi man ikke evner å finne den virkelige forklaringen. Det er også derfor man ikke opererer med sannheter i vitenskapen. Man erkjenner at man aldri kan finne noen absolutt sannhet, og bruker derfor teorier istedet.
Alltså menneskene var ikke dumme som trodde det, men tekikken som var til rådighet viste at det var slik. Vi kan le av dem idag, men det er ikke rettferdig. Med dette vil jeg bare si at om X-antall år så vill man le av våres "viten" her idag. Og man kan enkelt si på samme måten om oss. De hadde ikke teknikken til å vite bedre, det som de trodde var sant den gang...
Mange av dagens teorier vil vi kanskje trekke på smilebåndet av i fremtiden, men husk at vi i dag har en vitenskapelig metode som er utviklet nettopp med tanke på å stadig videreutvikle teorier.

Jeg vil også minne deg på at de seansene, eller "fysisk arbeid" som du kaller det, som du hevder har gitt deg klare svar i flere tiår har vært gjenstand for vitenskapelige undersøkelser - uten resultat. Det sier meg at du kanskje ikke er helt ærlig når du gir inntrykk av at åndene prater til deg såpass klart og tydelig.

Hvis du derimot er helt ærlig, og åndene virkelig prater klart og tydelig til deg, så burde det ikke være noe problem å bevise det vitenskapelig. Dette er noe jeg kommer til å arbeide med i nær fremtid med tanke på forskning. Hvis du er villig til å delta skal jeg forsøke å huske å invitere deg.
Antall ord: 551
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Divine Spirit »

Kimbara skrev: Så hvis jeg deltok på en slik seanse så ville jeg i klar tale fra åndene få redegjort for alt dette? Jeg kunne ta opp disse stemmene på en profesjonell digital lydopptaker og senere høre på stemmene igjen uten at det eksisterte tvil om at de virkelig snakket?
Det finnes bare 1 svar på ditt spørsmål. Og det er JA!
Du hadde kunnet sitte der spille det in på hva du måtte ønske som en hvilken som helst familie film, eller lydopptak...
Men, .....forklarer lenger ned...

Mange av dagens teorier vil vi kanskje trekke på smilebåndet av i fremtiden, men husk at vi i dag har en vitenskapelig metode som er utviklet nettopp med tanke på å stadig videreutvikle teorier.
Det er sant...
Jeg vil også minne deg på at de seansene, eller "fysisk arbeid" som du kaller det, som du hevder har gitt deg klare svar i flere tiår har vært gjenstand for vitenskapelige undersøkelser - uten resultat. Det sier meg at du kanskje ikke er helt ærlig når du gir inntrykk av at åndene prater til deg såpass klart og tydelig.
Hold your horses! Jeg har ikke påstått at jeg fått svar på ting via seanser i flere tiår!?
Men, JA! Jeg har både sett og hørt fra dem like tydlig som et vanlig medmenneske.
De fysiske seanser jeg nevnt tidligere, har jeg ikke selv overvært. Bare så det er sagt!

Men jeg er på gang med dette selv. Og jeg kan garantere deg at det vil bli mer offentlig etterhvert. Jeg kommer til å jobbe for at dette kommer ut til almenheten! :)
Hvis du derimot er helt ærlig, og åndene virkelig prater klart og tydelig til deg, så burde det ikke være noe problem å bevise det vitenskapelig. Dette er noe jeg kommer til å arbeide med i nær fremtid med tanke på forskning. Hvis du er villig til å delta skal jeg forsøke å huske å invitere deg.
Det kan jeg tenke meg selv fremover! :) Så ja absolutt, når jeg er redo for dette selv, så kommer jeg absolutt til å ønske vitenskapelig studier rundt dette! Ikke noe tvil på det! :)
Så da er du velkommen til å rigge utstyr, osv.

Jeg har lyst å komme med et "dilemma"...
Hvis en forsker er på jakt etter noe sensasjonelt. Og vedkommende finner det han søkt etter. Er det da 100% sikkert at vedkommende ønsker å publisere sin "oppdagelse"? Hvis vedkommende publiserer en oppdagelse av noe svært ømfintelig, så kan man risikere at oppdagelsen blir ødelagt når andre skal forske på det samme.
Tenk å oppdage et urfolk for eksempel? Eller (la oss leke litt med fantasien) kanskje Yeti (snømannen) eller noe annet. Man kan ikke være sikker på at man ønsker publisitet rindt enhvar oppdagelse, skjønner? :)
Antall ord: 475
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev:
Jeg vil også minne deg på at de seansene, eller "fysisk arbeid" som du kaller det, som du hevder har gitt deg klare svar i flere tiår har vært gjenstand for vitenskapelige undersøkelser - uten resultat. Det sier meg at du kanskje ikke er helt ærlig når du gir inntrykk av at åndene prater til deg såpass klart og tydelig.
Hold your horses! Jeg har ikke påstått at jeg fått svar på ting via seanser i flere tiår!?
Hehe, jeg glemte et komma der. Jeg mente at det du snakker om har vært forsket på over flere tiår.
Jeg har lyst å komme med et "dilemma"...
Hvis en forsker er på jakt etter noe sensasjonelt. Og vedkommende finner det han søkt etter. Er det da 100% sikkert at vedkommende ønsker å publisere sin "oppdagelse"? Hvis vedkommende publiserer en oppdagelse av noe svært ømfintelig, så kan man risikere at oppdagelsen blir ødelagt når andre skal forske på det samme.
Tenk å oppdage et urfolk for eksempel? Eller (la oss leke litt med fantasien) kanskje Yeti (snømannen) eller noe annet. Man kan ikke være sikker på at man ønsker publisitet rindt enhvar oppdagelse, skjønner? :)
La oss si det slik; det er i forskerens egen interesse at andre gjennomgår arbeidet hans. Forskere som ikke er villige til dette blir med én gang sett på som pseudoforskere, da det lukter meget mistenkelig av slikt hemmelighetskremmeri.

Man får faktisk ikke publisert noe (og publisitet er alfa og omega for forskning) i seriøse vitenskapelige utgivelser med mindre man gjør arbeidet tilgjengelig for grundig gjennomgang - så en forsker som velger å holde materialet for seg selv begår karriéremessig selvmord.
Antall ord: 293
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:La oss si det slik; det er i forskerens egen interesse at andre gjennomgår arbeidet hans. Forskere som ikke er villige til dette blir med én gang sett på som pseudoforskere, da det lukter meget mistenkelig av slikt hemmelighetskremmeri.

Man får faktisk ikke publisert noe (og publisitet er alfa og omega for forskning) i seriøse vitenskapelige utgivelser med mindre man gjør arbeidet tilgjengelig for grundig gjennomgang - så en forsker som velger å holde materialet for seg selv begår karriéremessig selvmord.
Tull og tøys, som om det sistnevnte skremmer noen til å ville fremstå som mer seriøse...
Det er jo ikke sånn at man automatisk er åpenhjertig og deler hvis man er forsker. Man kan være like gnien på informasjonen man sitter med uansett hva man er.

Hvis jeg hadde oppdagd at det fantes en annen dimensjon man kunne gå inn i ved å f.eks. gå gjennom en slags portal (ala sånn klisjé man ser på film), så er det ikke sikkert jeg ville unnet hele verden den opplevelsen i frykt for at det skulle bli så kommerst. Folk kunne tatt utbytte av dette, noen ville sett sitt snitt til å ta betaling for denne "attraksjonen", og alt hadde bare blitt ødelagt da. Man hadde tatt vekk det yndige som var, og det hadde ikke lengre vært like spesielt dersom det var allemannseie. På lik linje som at man ikke liker at alle setter på Smells Like Teen Spirit av Nirvana og at det er den sangen alle kan av Nirvana. Det blir litt samme greia. Eller at alle nå har tattoveringer, og så er det mer spesielt å ikke ha en. "Hva feiler det deg?" liksom. Blir selvfølgelig mye utenfor tema her nå, men det går i grunn på det samme...

Noe liker man å ha for seg selv. Forskere er ingen unntak fra dette.
Antall ord: 316
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Tull og tøys, som om det sistnevnte skremmer noen til å ville fremstå som mer seriøse...
Det er jo ikke sånn at man automatisk er åpenhjertig og deler hvis man er forsker. Man kan være like gnien på informasjonen man sitter med uansett hva man er.

---------------------------------------------------------------------------

Noe liker man å ha for seg selv. Forskere er ingen unntak fra dette.
Selvsagt er det mulig å tenke seg at enkelte forskere kan tenke slik. Men husk på at de virkelig store oppdagelsene blir gjort av forholdsvis store forskerteam tilknyttet universiteter. Jeg tviler sterkt på at det eksisterer mennesker som går inn i et forskningsprosjekt uten å ha som mål å dele en ny oppdagelse med enten forskerkollegaer eller verden. Dette har jeg bare sett på film, hvor superskurker utvikler ny teknologi for å drepe superhelten.

Vi kan selvfølgelig tenke oss at en halvseriøs privat forsker slumper til å oppdage noe fantastisk han ikke vil dele med verden, men det blir et såpass urealistisk scenario at det neppe tjener noen verdi å diskutere. Mest sannsynlig er det da å tenke seg at denne oppdagelsen var et resultat av pseudovitenskap, og derfor ikke helt i samsvar med virkeligheten. En virkelig forsker ville ønsket at andre skulle kvalitetssikre forskningen.
Antall ord: 207
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av ludoburgero »

Det som var litt morsomt, var at jeg nå nettopp for en knapp halvtime siden leste om en svensk apoteker fra Sverige som oppdagde 8 grunnstoffer, men ikke fikk æren for det.
Carl Scheele. Oppdagde klor, fluor, mangan, barium, molybden, wolfram, nitrogen og oksygen(!).

Dessverre var han ikke flink til å få resultatene offentliggjort.

Leste det i den nyeste utgaven av Illustrert Vitenskap (nr. 2/2010).
Antall ord: 65
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg tenker litt slik:

Hva hvis noen faktisk finner, la oss si "Bigfoot" i USA. (må ta et eksempel)

Og det lever en hel flokk Bigfoots i et lite utopia i en liten dal et eller annet sted.
Hvis dette blir offentliggjort kan vi anta at miljøet for disse skapningene hadde blitt ivrig besøkt av nyskjerrige folk. Som igjen gjør at disse skaningene kanskje raskt dør ut.
Ergo kan det finnes ting som gjør at en forsker eller noen annen velger å ikke fortelle noe til omverden.

Jada, et litt teit eksempel, men allikevel relevant.

La oss leke videre med tankene...
Kanskje en slik "portal" eller kjentskap til andre dimensjoner (åndeverdenen) Kan brukes til udåd. Alltså se på historien, med engang noen funnet noe kraftfullt og som er brukbart for menneskeheten, så er det alltid en eller annen "luring" som finner på at man bruke teknikken til å ødelegge eller å drepe eller for å kontrollere og styre. Dette er menneskets ekle og grusomme natur...
Antall ord: 167
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Divine Spirit skrev:Jeg tenker litt slik:

Hva hvis noen faktisk finner, la oss si "Bigfoot" i USA. (må ta et eksempel)

Og det lever en hel flokk Bigfoots i et lite utopia i en liten dal et eller annet sted.
Hvis dette blir offentliggjort kan vi anta at miljøet for disse skapningene hadde blitt ivrig besøkt av nyskjerrige folk. Som igjen gjør at disse skaningene kanskje raskt dør ut.
Ergo kan det finnes ting som gjør at en forsker eller noen annen velger å ikke fortelle noe til omverden.

Jada, et litt teit eksempel, men allikevel relevant.

La oss leke videre med tankene...
Kanskje en slik "portal" eller kjentskap til andre dimensjoner (åndeverdenen) Kan brukes til udåd. Alltså se på historien, med engang noen funnet noe kraftfullt og som er brukbart for menneskeheten, så er det alltid en eller annen "luring" som finner på at man bruke teknikken til å ødelegge eller å drepe eller for å kontrollere og styre. Dette er menneskets ekle og grusomme natur...

Eksempelet med "bigfoot" - er ikke så dumt, det er nemlig flere stammer av urfolk som har blitt oppdaget av "hvit mann på tur" - stammer som ikke har hatt kontakt med sivilisasjonen overhodet. Flere av disse har bukket under som resultat av kontakten, fordi den "hvite mann" har bragt med seg sykdommer og bakterier disse ikke hadde resistens mot.

Bigfoot - er kansje en slik stamme - som har kledd seg i dyrepels for å holde varmen
- og ... er kansje allerede utryddet av samme årsak...

Her er link til en av sakene : http://www.abcnyheter.no/node/47007

Maktmisbruk er en annen kjent sak, Såsnart noen finner noe som kan gjøre nytte, er det straks noen som ser på hva andre muligheter det kan ha.
Det vi kaller bruk og misbruk.

A
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links