Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisEndelig ett bevis ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av Asbjørn »

Gammel tråd, Selve diskusjonen har pågått i 2009 , altså, 6-7 år siden...
Og ting skjer :

Her har vi de første tegn på det jeg har sagt lenge, - det åndelige ligger enda dypere enn det fysiske, - nemlig på kvantenivå...
Kjekt å se at de som kan dette bedre enn meg, faktisk sier det samme !

http://globalnetwork.info/2016/08/09/ph ... ate-death/
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av UFO »

Spennende å lese den artikkelen der. Det avdekkes litt og litt. Vi paranormale er ikke så crazy som noen vil ha det til. Vi er langt forut for vår tid, og på en måte lenge har ment at det er/kan så absolutt være slik. Hele tiden slår det meg at "For et system det er i alt". Det er neppe tilfeldig.
Antall ord: 65
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av ludoburgero »

Tenk å få i gang et slikt engasjement igjen, da?
Her inne, eller noe annet steds.

Facebook (og forøvrig deres algoritmer og måten å filtrere inn og ut informasjon på i hverandres feeder) har ødelagt det meste av kommunikasjon. Her får denne briljante tråden stå igjen som en "typisk", om jeg kan kalle det det, diskusjon som var før for bare noen få år siden. Engasjementet er så godt som dødt, og jeg registrerer at de fleste av disse medlemmene (om ikke alle) også er forsvunnet fra forumet. Det er veldig trist da vi nå kunne hatt større og rikere diskusjoner, og forhåpentlig også med en mer tolerant tone ovenfor hverandre - og mer saksorientert - slik jeg liker å tro at utviklingen faktisk er og iallefall burde være.

Hvor tok alle disse gamle traverne veien hen? Vi har da slett ikke gått tom for materiale, og det er mye å ta av. Vi er ikke så opplyste at vi vet alt nå, og alt har ikke blitt debunket :lol:
Antall ord: 173
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av g.r.y »

Vi burde kanskje bli flinkere til å markedsføre forumet på sosiale medier etc. På Facebook er det jo hopetalls av grupper dedikert til det paranormale, samt at mange av oss har våre egne sider hvor mesteparten av nettverket er representert..
Facebook siden min f.eks, har en slags 'bi-gesjeft' som 'utstillingsvindu' i forbindelse med jobb, noe som drar med seg en god del 'bransje-kontakter' & followers, så det jeg legger ut, blir dermed sett av ganske mange.. Legger gjerne ut reklame, jeg! :)

Når det gjelder temaet for tråden, altså vitenskapelig anerkjente bevis for paranormale fenomen som sjelens videre liv når kroppen dør, har jeg lest tråder 5-10 år tilbake, og blitt ekstremt overrasket over hvor mye lenger dette later til å ha kommet i løpet av denne tiden!
Jeg irriterer meg jo til vanvidd over disse ukjente krefter som bedriver en intens kamp for at dette ikke skal bli en akseptert viten ved hjelp av å skape denne latterliggjøringen i samfunnet, og dermed ikke lagt merke til de vitenskapelige kvantesprang som faktisk er gjort på området de siste årene, -mot alle odds, får en vel si! Personlig, tror jeg at det som blir deres bane, ironisk nok ligger i astrofysikken, -noe som inntil nå har vært å regne som det religiøse & det spirituelles felles fiende nr.1, kan en si.
Men disse kreftene kommer ikke til å gi seg uten kamp, det er sikkert og visst, så vi har alle faktisk et ansvar med å gå ut å støtte opp om sannferdigheten i disse tingene. Dette kan selvfølgelig tidvis innebære en del 'pes' med at en alene må forsvare ting folk er programert til å oppfatte som reinspikket tøys & oppspinn. -Men det må desverre gjøres, og her må nok vi på 'grassrota' bare ta vår del av støyten for fortsatt progressjon, tror jeg. -Forskerne er jo f.eks avhengig av støtte blandt folket for å bli gittt nødvendige midler for å drive med dette arbeidet, -og denne støtten.. -Det er oss :liker
Antall ord: 346
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links