Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisEndelig ett bevis ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Gjenferd, og paranormale fenomen KAN teoretisk forklares via dimensjoner.
Nei, det kan ikke forklares ved dette, men du har forklart hva du tror, og det er greit nok.
Antall ord: 31
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av BA. »

kristiane skrev:Fine innlegg,Asbjørn :)
Kanskje skeptikere kan lære noe av det andre her prøver å forklare. Som sagt uttallige ganger før,så er det vanskelig å bevise ting som er UFORKLARLIGE,men det er visst ganske vanskelig å bli trodd,uansett ;)

Hva godtar skeptikere av bevis da? Godtas f.eks at nære familiemedlemmer går god for det du forteller?
Hva med slekt/venner som der og da opplever akkurat det samme som en selv? Er dette gode nok bevis for skeptikerene her inne?
Jeg ppersonlig tror f.eks IKKE på ufoer,men jeg kan ikke blånekte for at slikt finnes eller??
Hva er uforklarlig, og hvem definerer hva som er uforklarlig?

Er det uforklarlig hvis du ikke har funnet en naturlig forklaring?

Skeptikere trenger ikke bevis for å akseptere en fortelling. Det som ikke aksepteres umiddelbart er den overnaturlige forklaringen til fenomenet det fortelles om.

Hvis du sier du hører rare lyder, så er det ikke noe jeg gidder å betvile, men hvis du påstår at lydene kommer fra din avdøde tante, så kan det være at jeg har alternative forklaringer til lydene du hører.

Jeg kan ikke beise og har ikke noen tro hverken på at det er din tante eller at det ikke er din tante, jeg kan bare prøve å finne naturlige forklaringer som da er mer sannsynlige enn dine overnaturlige. :)
Antall ord: 233
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Nei, det kan ikke forklares ved dette, men du har forklart hva du tror, og det er greit nok.
Når du B.A sitter hjemme i stuen din, og det ringer på døren din. du får besøk .. Du kjenner formen av et menneske igjen, og du startet med en gang, å se om du igjenkjenner denne personen som står der, du drar ingen skepsis, til det er et menneske som står der. Du stoler på dine øyne, og VET hva du ser....

Slik, var det for meg oxo, når jeg med ryggen mot rommet, følte at det var noen som skulle ta kontakt med meg, og i det jeg snur meg så ser jeg rett i en person som jeg aldri før har sett, so fader vekk, og blir borte, og denne personen stod MAX 1 meter fra meg..
For meg er det ingen tro, på hva jeg så med egne øyne, jeg er ikke i tvil til hva jeg så..
For meg, så er dette et bevis, jeg ønsker å dele med mine med-medlemmer her på foraet, som har vært borti noe av det samme, og har forståelse.

Dette tjener ikke til noe hvis du ikke kan diskutere og være uenig uten å begynne å rope og be meg holde kjeft osv.
Hehe, jah. Les engang til. prøv igjen å sett deg inn i hva som står skrevet der.
Hadde du gjort et forsøk på å delta litt ut i felten, å fått samlet dine egne erfaringer på hva vi kunne vise deg av vår verden, og ikke bare gravd deg ned i bøker, videoklipp fra You-tube, som beviser en ikke-eksistens av Gjenferd, UFO's, klarsynthet, så ville jeg aldri bedt om å slutte å utale deg, om ting du ikke har noen intresse for å sette deg inn i fra vårt ståsted...
Antall ord: 317
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Nei, det kan ikke forklares ved dette, men du har forklart hva du tror, og det er greit nok.
Når du B.A sitter hjemme i stuen din, og det ringer på døren din. du får besøk .. Du kjenner formen av et menneske igjen, og du startet med en gang, å se om du igjenkjenner denne personen som står der, du drar ingen skepsis, til det er et menneske som står der. Du stoler på dine øyne, og VET hva du ser....

Slik, var det for meg oxo, når jeg med ryggen mot rommet, følte at det var noen som skulle ta kontakt med meg, og i det jeg snur meg så ser jeg rett i en person som jeg aldri før har sett, so fader vekk, og blir borte, og denne personen stod MAX 1 meter fra meg..
For meg er det ingen tro, på hva jeg så med egne øyne, jeg er ikke i tvil til hva jeg så..
For meg, så er dette et bevis, jeg ønsker å dele med mine med-medlemmer her på foraet, som har vært borti noe av det samme, og har forståelse.
Jeg ser heller ingen grunn til å tvile på hva du så, men uten å kjenne til hele situasjonen kan jeg ikke gå god for enhver påstand om opplevelsen.
Dette tjener ikke til noe hvis du ikke kan diskutere og være uenig uten å begynne å rope og be meg holde kjeft osv.
Hehe, jah. Les engang til. prøv igjen å sett deg inn i hva som står skrevet der.
Hadde du gjort et forsøk på å delta litt ut i felten, å fått samlet dine egne erfaringer på hva vi kunne vise deg av vår verden, og ikke bare gravd deg ned i bøker, videoklipp fra You-tube, som beviser en ikke-eksistens av Gjenferd, UFO's, klarsynthet, så ville jeg aldri bedt om å slutte å utale deg, om ting du ikke har noen intresse for å sette deg inn i fra vårt ståsted...
Du er for opptatt av å sette begrensninger for andre til å kunne diskutere skikkelig. Jeg har mange opplevelser. Jeg har både egne opplevelser og vitenskapelige vurderinger å sammenligne med. Kanskje du skal prøve å vurdere om det kan være deg selv som sitter med manglende grunnlag i forhold til andre som mener noe annet.
Antall ord: 401
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg ser heller ingen grunn til å tvile på hva du så, men uten å kjenne til hele situasjonen kan jeg ikke gå god for enhver påstand om opplevelsen.
Ja..? Da er det lettere å ignorere, hele hendelsen, og så tvil i vitnes betolkning av disse opplevelser, enn å prøve å gå inn i fortellers verden?
Uten å innhente noen form for viten fra den andres side.. Ikke mye objektiv diskusjon fra deg da..
Du vil at "VI" skal tenke objektivt, men du selv virker som er fritatt dette??!!
Du er for opptatt av å sette begrensninger for andre til å kunne diskutere skikkelig. Jeg har mange opplevelser. Jeg har både egne opplevelser og vitenskapelige vurderinger å sammenligne med. Kanskje du skal prøve å vurdere om det kan være deg selv som sitter med manglende grunnlag i forhold til andre som mener noe annet.
Hvilke begrensninger er det jeg setter? som, om du ikke du bruker KUN vitenskapelige rammer, i en hver situasjon, og ignorer totalt alt som ikke vitenskapen ennå har klart å bevise, under kontrolerte studier, og gjentatte forsøk.

Vurdere min egen tilstand? Mener du jeg sitter med manglende informasjon av det jeg forteller? eller, mangler jeg vitenskapelig innsikt i paranormale hendelser? Som jeg til deg har proklamert omtrent 1000 ganger før, så skravler jeg kun om hendelser jeg selv har opplevd, og vil forsvare dette jeg har sett/opplevd. Jeg har ved flere anledninger gitt deg og Kimbara mulighet for å komme med deres syn på hendelser, og jeg møtte deres formeninger, med åpne øyne.. Men, fortsatt passet ikke deres tolkninger inn i historien min.. Nei, jeg retrofittet ikke hendelsen bare for å tviholde på min tro.. Som sagt, jeg er oxo skeptisk til mye av det jeg selv ser, jeg tviler ofte på hva jeg ser, men når det jeg "ser", gjør for andre personer, blir bekreftet SLIK jeg "så" det, og eller bekreftende hilsninger fra leger, som takker meg for å ha "sett" en sykdomm i emming..?? Så velger jeg å kalle det for en Paranormal opplevelse, der jeg står ydmyk tilbake, og er glad for at "lille" jeg, har fått tildelt evner som hjelper andre personer, og hjelper de til en bedre hverdag... Så, dette med grunnlaget???
Antall ord: 370
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Jeg ser heller ingen grunn til å tvile på hva du så, men uten å kjenne til hele situasjonen kan jeg ikke gå god for enhver påstand om opplevelsen.
Ja..? Da er det lettere å ignorere, hele hendelsen, og så tvil i vitnes betolkning av disse opplevelser, enn å prøve å gå inn i fortellers verden?
Uten å innhente noen form for viten fra den andres side.. Ikke mye objektiv diskusjon fra deg da..
Du vil at "VI" skal tenke objektivt, men du selv virker som er fritatt dette??!!
Først synes jeg du skal roe ned gemyttene litt, så kan vi diskutere sak etterpå.

Hvis jeg skal vurdere en opplevelse, så må først opplevelsen på bordet. Før den kommer har jeg ingenting å vurdere. I dette tilfellet var det en generell vurdering av at du "så", noe jeg ikke så noen grun til å betvile, i motsetning til hvordan du beskrev mine holdninger tidligere.
Du er for opptatt av å sette begrensninger for andre til å kunne diskutere skikkelig. Jeg har mange opplevelser. Jeg har både egne opplevelser og vitenskapelige vurderinger å sammenligne med. Kanskje du skal prøve å vurdere om det kan være deg selv som sitter med manglende grunnlag i forhold til andre som mener noe annet.
Hvilke begrensninger er det jeg setter? som, om du ikke du bruker KUN vitenskapelige rammer, i en hver situasjon, og ignorer totalt alt som ikke vitenskapen ennå har klart å bevise, under kontrolerte studier, og gjentatte forsøk.
Du prøver å begrense mitt diskusjonsgrunnlag fordi du mener jeg ikke har opplevelser nok osv. Imidlertid har vitenskapen ingen begrensning annet enn virkeligheten.
Vurdere min egen tilstand? Mener du jeg sitter med manglende informasjon av det jeg forteller? eller, mangler jeg vitenskapelig innsikt i paranormale hendelser? Som jeg til deg har proklamert omtrent 1000 ganger før, så skravler jeg kun om hendelser jeg selv har opplevd, og vil forsvare dette jeg har sett/opplevd. Jeg har ved flere anledninger gitt deg og Kimbara mulighet for å komme med deres syn på hendelser, og jeg møtte deres formeninger, med åpne øyne.. Men, fortsatt passet ikke deres tolkninger inn i historien min.. Nei, jeg retrofittet ikke hendelsen bare for å tviholde på min tro.. Som sagt, jeg er oxo skeptisk til mye av det jeg selv ser, jeg tviler ofte på hva jeg ser, men når det jeg "ser", gjør for andre personer, blir bekreftet SLIK jeg "så" det, og eller bekreftende hilsninger fra leger, som takker meg for å ha "sett" en sykdomm i emming..?? Så velger jeg å kalle det for en Paranormal opplevelse, der jeg står ydmyk tilbake, og er glad for at "lille" jeg, har fått tildelt evner som hjelper andre personer, og hjelper de til en bedre hverdag... Så, dette med grunnlaget???
Jeg vet ikke ditt kunnskapsnivå, og kan ikke si noe om det, men jeg kan holde muligheter åpne for at du kanskje har potensiale for å lære mer du også. Alle andre har nemlig det.

Kanskje du selv også skal vurdere dette. Kanskje ditt erfaringsgrunnlag ikke gir det rette bildet, kanskje det er mitt erfaringsgrunnlag som gir et bedre bilde av virkeligheten? Kan du utelukke det? Jeg kan ikke utelukke hverken det ene eller det andre, men søker å finne det mest sannsynlige utgangspunktet.
Antall ord: 545
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Hvis jeg skal vurdere en opplevelse, så må først opplevelsen på bordet. Før den kommer har jeg ingenting å vurdere.
De har du fått etter tur og orden..


Du prøver å begrense mitt diskusjonsgrunnlag fordi du mener jeg ikke har opplevelser nok osv. Imidlertid har vitenskapen ingen begrensning annet enn virkeligheten.
"kle" av deg dine vitenskapelige rammer, så kan du møte meg. For det jeg kan vise deg, har ingen vitenskapelig forklaring...
Jeg vet ikke ditt kunnskapsnivå, og kan ikke si noe om det, men jeg kan holde muligheter åpne for at du kanskje har potensiale for å lære mer du også. Alle andre har nemlig det.
Fint, da kan du kanskje lære noe av meg oxo?
Kanskje ditt erfaringsgrunnlag ikke gir det rette bildet, kanskje det er mitt erfaringsgrunnlag som gir et bedre bilde av virkeligheten? Kan du utelukke det? Jeg kan ikke utelukke hverken det ene eller det andre, men søker å finne det mest sannsynlige utgangspunktet.
Kan du utelukke at mitt erfaringsgrunnlag kan gi deg et bedre bilde av den "Virkelige virkeligheten"?
Antall ord: 179
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av ludoburgero »

Det som er det vanskeligste er å gi slipp på hovmodet og åpne seg for nye muligheter.
Felles for de fleste av oss menneskene er at vi liker det konvensjonelle, trygge og metodiske.

Vitenskapen rommer dessverre ikke alt og er derfor heller ikke perfekt.
Antall ord: 43
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Hvis jeg skal vurdere en opplevelse, så må først opplevelsen på bordet. Før den kommer har jeg ingenting å vurdere.
De har du fått etter tur og orden..
Ikke her i denne tråden. Hva vi har diskutert tidligere år er uvesentlig.
Du prøver å begrense mitt diskusjonsgrunnlag fordi du mener jeg ikke har opplevelser nok osv. Imidlertid har vitenskapen ingen begrensning annet enn virkeligheten.
"kle" av deg dine vitenskapelige rammer, så kan du møte meg. For det jeg kan vise deg, har ingen vitenskapelig forklaring...
Uff. På'n igjen. Har du mulighet til å utelukke alle naturlige forklaringer, er du sikker på at du har all den kunnskap som må til for å kunne utelukke slikt?
Jeg vet ikke ditt kunnskapsnivå, og kan ikke si noe om det, men jeg kan holde muligheter åpne for at du kanskje har potensiale for å lære mer du også. Alle andre har nemlig det.
Fint, da kan du kanskje lære noe av meg oxo?
Ja, og det har jeg også presisert mange ganger.
Kanskje ditt erfaringsgrunnlag ikke gir det rette bildet, kanskje det er mitt erfaringsgrunnlag som gir et bedre bilde av virkeligheten? Kan du utelukke det? Jeg kan ikke utelukke hverken det ene eller det andre, men søker å finne det mest sannsynlige utgangspunktet.
Kan du utelukke at mitt erfaringsgrunnlag kan gi deg et bedre bilde av den "Virkelige virkeligheten"?
:roll: Er du virkelig nødt til å snu alt på hodet? Jeg har gang på gang gjentatt at mulighetene er ukjente. Det er du som hele tiden utelukker naturlige forklaringer.
Antall ord: 262
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av kristiane »

Javel.B.A!

Så forklare HVORDAN/HVORFOR jeg har hatt klarsyn,har bare VISST at noen kom før de kom.
Forklar hvorfor jeg OG FLERE har opplevd slikt!

Forklar hva det kommer av når ting fysisk flytter på seg,og at det går i gangen,at det banker på døren og flere enn meg selv opplever dette i det det skjer. I disse to eksemplene,er det hjernen min som tuller da? Er hjernen min så snill at den lar meg opppleve dette FØR DET EGENTLIG SKJER?
Understreker: Flere ganger har både nære familievenner og andre kunnet oppleve dette mens JEG gjorde det selv,og flere av de har sett forbløffet på meg når det viste seg at besøket jeg bare plutselig visste kom,dukket opp i løpet av fem minutter eller så. Dette kalles bevis på noe paranormalt/uforklarlig om du vil.
Andre her har nok mange eksempler også!
Takk!
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av rhonersen »

kristiane skrev:Javel.B.A!

Så forklare HVORDAN/HVORFOR jeg har hatt klarsyn,har bare VISST at noen kom før de kom.
Forklar hvorfor jeg OG FLERE har opplevd slikt!
Dette forklares lett med tilfeldigheter. Hvis du mener du klarer dette bedre enn ved gjetting, kan du teste og dokumentere dette.
Forklar hva det kommer av når ting fysisk flytter på seg,og at det går i gangen,at det banker på døren og flere enn meg selv opplever dette i det det skjer. I disse to eksemplene,er det hjernen min som tuller da? Er hjernen min så snill at den lar meg opppleve dette FØR DET EGENTLIG SKJER?
For at BA, jeg eller noen andre kan ta stilling til hva som skjedde må vi ha oversikt over situasjonen. Med mindre du kan dokumentere forholdene slik at naturlige ('kjente') årsaker kan utelukkes, er forespørselen din urimelig.
[..]og flere av de har sett forbløffet på meg når det viste seg at besøket jeg bare plutselig visste kom,dukket opp i løpet av fem minutter eller så. Dette kalles bevis på noe paranormalt/uforklarlig om du vil.
Nei, jeg vil ikke endre definisjonen av "bevis".
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av kristiane »

Nei,for du kan ikke svare på hva som er årsaken til at man hører tydelige bank på døra. alene eller sammen flere for den saks skyld. samme for meg det.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av rhonersen »

kristiane skrev:Nei,for du kan ikke svare på hva som er årsaken til at man hører tydelige bank på døra. alene eller sammen flere for den saks skyld. samme for meg det.
Som jeg nettop skrev, kommer ikke dette av at årsaken er overnaturlig, men heller fordi du gir for lite informasjon om situasjonen.

Og hva mener du med "samme for [deg] det"? Ville du ignorert en naturlig forklaring om vi hadde hatt grunnlag til å foreslå en?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av kristiane »

Neida,her skal jeg ikke ignorere deg,men spørsmålet mitt var hva mener skeptikere til at det f.eks helt klart og tydelig,alene eller ikke alene-at det faktisk banker på,på dører her? Neida,INGEN som tuller for å stikke av å gjemme seg,bak døra(tror du ikke jeg har undersøkt alt mulig?),lett og sjekket også for gjennomtrekk og vet ikke hva,og IKKE funnet noe naturlig årsaker overhodet,

Og denne bankingen kommer når som helst,samma hva jeg driver med der og da,ALLTID tre raske,tydelige knakk,og flere har hørt dette når de var på besøk. Man hører ærlig talt forskjell på ett eller annet som faller ned,rasling og ulyder i vannrør,etc. Det var forresten en person til stede her for kort tid siden,da dette skjedde,og da reiste jeg meg for å åpne,for ingen kom inn da jeg ropte at de skulle. Dette er jo merkelig!
Hva tror DU da?
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Endelig ett bevis ?

Innlegg av rhonersen »

Som sagt; Jeg kan ikke komme med noen forslag fordi jeg ikke vet noe som helst om stedet du bor, eller hvordan forholdene var da bankelydene oppstod.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links