Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVerden går under....

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Verden går under....

Innlegg av Hecate »

garantert! En eller annen gang. Mest sannsynlig om noen mrd år. Menneskeheten, lenge før det, men pytt pytt...

Jeg synes det er ganske interessant, og selvmotsigende, dette med dommedagsfrykten her inne.

Mange mener her at det er mulig å påvirke med tankekraft. Noen av disse igjen mener at det er fordi en selv er en del av Altet, skaperen.
Men de fleste ser på seg selv som noe "ved siden av" eller underlagt noe større. At kraften kommer fra noe utenfor seg selv, men likevel har en evner på det personlige planet. Hvor er konsistensen i dette?

Hvis det hadde vært mulig å fullføre Edinburghprosjektet, og det hadde blitt bevist at vår bevissthet faktisk styrer ALT, også hva som skjer. Hadde folk blitt ennå mer redde og utslettet seg selv, eller hadde de skjønt at de må tenke positivt? Trodde The Secret var en bestselger, jeg...

Jeg antar følgende worst case scenario:
Verden går nok under i 2012 utelukkende fordi flere og flere folk TROR det og dermed bruker energi på å skape situasjoner der en ligger som en reder! (ikke fordi en tidsregning stopper eller at syklusene oppfører seg annerledes enn det vi har datagrunnlag for å forklare).

Bare lufter min forvirring....
Antall ord: 209
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av ? »

"Tanken går forut for alle ting,
tanken styrer dem, tanken skaper dem."

slik begynner dhammaphadaen.

"Alt som finnes av vondt, som henger sammen med det vonde og tihører det vonde,-
alt dette kommer fra sinnet.
Alt som finnes av godt, som henger sammen med det gode og tilhører det gode,-
alt dette kommer fra sinnet."

ha en god søndag.
Sist redigert av ? på 18 Apr 2010 10:59, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 63
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Bearchild »

Hecate skrev; Hvis det hadde vært mulig å fullføre Edinburghprosjektet, og det hadde blitt bevist at vår bevissthet faktisk styrer ALT, også hva som skjer. Hadde folk blitt ennå mer redde og utslettet seg selv, eller hadde de skjønt at de må tenke positivt? Trodde The Secret var en bestselger, jeg...
Nå ble jeg nysgjerrig, hva er dette "Edinburghprosjektet"..? Forsøkte å google det uten resultat. Fortell!? :)
Antall ord: 69
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Moonstone »

For å sitere en av mine store helter, Jim Morrison:
"I dont know about you, but Im gonna have my kicks before the old shithouse goes up in flames."
Antall ord: 28
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av ludoburgero »

...så hvis vi slutter å lese nyhetene om disse fæle naturkatastrofene, så stopper de også?
Let's fuckin' celebrate!

Neida, jeg støtter teoriene om at bevisstheten vår kan endre (og for all del, kanskje også skape) omgivelsene våre, Hecate. Det er slett ikke så fjernt i det hele tatt.
Jeg er i hvert fall sikker på at tankene våre har ringeffekter og påvirker i nærmeste omfang.

Dessuten er det ikke så viktig å diskutere 2012. Det er bare vanskelig å la være.
Det er allemannseie, et kulturelt fenomen. Egentlig tror jeg det meste av det vi gjør er bare å skape kultur. Dette er i ferd med å gå i oppløsning nå. Vi blir alle på sett og vis mer separerte fra hverandre (enkelte funksjoner i oss) - for så å bli så adskilte at vi til slutt finner ut at vi alle er likeverdige og står så likestilt at dette er noe vi alle har til felles.

Eureka, liksom.
Antall ord: 164
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Hecate »

Antall ord: 6
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av ludoburgero »

Har det skifta navn det prosjektet?
Det het jo PEAR for noen år siden...

Nå heter det EGG?!
Antall ord: 18
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Hecate »

Tror det er fordi det er noe Nelson driver med på fritiden (pensjonisttilværelsen??). Mener å huske at PEAR ikke fikk noe støtte til å drive med dette lenger og det er derfor Nelson driver GCP alene mer eller mindre.
Antall ord: 39
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av zind »

Hehe, nah... jorden går nok ikke under helt ennå :lol:

Støtter fullt og helt at vi i hovedsak ER bevissthet Hecate, skapere av vår egen hverdag... ja, skapere av stort sett alt som omgir oss.

Jeg syntes folk her inne virker mer avslappet ovenfor det hele enn for et par år tilbake, men det kan være fordi jeg er så rolig ift det selv? Den frykten der ser jeg kanskje mest på som en ekstra utfordring, en "test" av mange for å finne litt ut hvor en står. Det verste er at jeg tenker "samma faen, skjer det så skjer det", jeg finnes ikke redd for sånt lenger, og jeg ser heller ingen hensikt i at jorden skal ødelegges. Tvert imot tror jeg det nærmest er umulig, da det er krefter som er mye høyere utviklet enn oss som ikke vil tillate dette (her er jeg enig med Gaute i 2012-tråden. Denne planeten er alt for interessant i en den store sammenheng til å la alt gå til helvete).

Men altså, det hjelper vel ikke akkurat positivt at folk har så mye frykt og at det er så mye negativ fokus på det. Det er vel heller ikke tilfeldig, det er kanskje krefter i sving som jobber begge veier, desto større grunn til å stå trygt i seg selv. Det er nå bare sånn jeg tenker og opplever det da, at fler og fler får bakken revet bort under føttende på de om de ikke søker innover etter svar. Spesielt i en tid der det er svar tilgjengelig på alt, men enormt mye disinformasjon

Jeg er fortsatt mer på dette med oppgraderinger og et bevissthetsskifte, samt at jorden også renses og Gaia får blåse ut litt. Hva tenker du om alt det her nå Hecate?

Interessant link! Hadde helt glemt dette her jeg! Får prøve å sette meg litt inn i det og lese litt på sida :)
Antall ord: 331
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Hecate »

Det jeg tenker er, at Gaia gjør det hun pleier. Vi deler den samme bevisstheten og virkeligheten
Det som er interessant er at vi opplever en verden som er i endring raskere enn før og at vi ikke klarer å følge med. I enkelte tilfeller uteblir indikatorer.
Fra mitt felts ståsted, så har vi så og si ingen solflekker. Det skulle vi ha hatt, men sola er inne i en sløv fase. Likevel har vi hatt noen heftige utbrudd nylig, og det ikke et øyeblikk for sent. Det "rare" er at forvarslene som ligger i solflekkene har så og si uteblitt. Vi vet derfor ikke en døyt om hvordan dette solarmaksimumet blir. Bare legger oss på en mainstream og antar at det blir nok som det har vært minst én gang før.

Når det gjelder jordendringer, så er det ikke noe nytt i historien. Idag har vi mer kunnskap om fenomener og konsekvenser og det bidrar til å skape frykt. Samt at folk opplever fortvilelsen av å ikke kunne komme vekk fra det eller hjelpe situasjonen. Det hjelper jo ikke å kjøpe co2-kvoter på flyet eller spare på strømmen nå. Derimot må vi se på hvor vil de største endringene inntreffe og hva kan gjøres for å hjelpe folk der de er. I Norge vil vi oppleve jordendringer i form av ras og ekstremvær. Vi må sikre infrastrukturen og folk mest mulig på utsatte steder. Arbeidet med dette burde jo ha høy prioritet, men som med alt annet må jo liv gå tapt før det bevilges noen penger til slikt. Vet ikke i hvor mange år folk på vestlandet har sloss for å få rassikret skoleveien til ungene sine...*ristepåhodet*
Og nå, med denne askeskyen. Folk dør fordi helikoptere som flyr langt under askeskyen får ikke lov til å ta seg av transporten. Det må skje de som bestemmers egne før hensyn tas. Sånn er det bare... :x
Antall ord: 332
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av zind »

Jeg eier jo virkelig ikke kunnskaper om solaktivitet så dette var spennende å høre. Er det lenge siden sola var inne en sløv fase sist da? Og det pleier å være forvarsel, mulig å se at det vil bli utbrudd?
Opplys meg folkens!

Ja det siste du sier her har slått meg også! Det er jo tydelig at det er mye kunnskap tilgjengelig og at vi vet hvor katastrofene kan inntreffe, likevel virker det ikke som om det er snakk om å forberede seg eller være litt føre vàr. Det er vel ikke noe tvil om at enkelte steder er spesielt utsatte, som du sier så virker det til at det ikke gjøres noe før skaden allerede har skjedd...
Antall ord: 124
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Hecate »

Sola har vært veldig svak en stund nå. Det har vært netto mindre stråling enn normalt de siste par årene. Hvilke konsekvenser det kan ha, har jeg ikke satt meg inn i og jeg antar at en ikke vet det ennå heller...
Liten solflekkaktivitet har vi hatt før også, men det skal en egentlig ikke kimse av. Det blir vakkert nordlys likevel!
Problemet med dette, er at idag vil konsekvensene være så mye større enn sist. Satellitter, elektrisitet, oljeledninger, navigasjon og kommunikasjon etc. vil kunne skades og slås helt ut, hvilket kan ha alvorlige konsekvenser. Tenk bare på korrosjon på oljeledninger som fører til at de sprekker og vi får svære oljelekkasjer i havet, eller ennå mer sannsynlig; oljetankere som grunnstøter pga feilnavigasjon. Eller flynavigasjon som svikter...det tør vi ikke en gang å tenke på... :shock: Derfor må vi monitorere sola hele tiden og sørge for at vi kan varsle et par dager i forveien. Men at det ikke er noen solflekker, kan jo bidra til overraskelser...
Ut over dette, er det ikke farlig!
Antall ord: 186
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av zind »

Hecate skrev: Ut over dette, er det ikke farlig!

:shock:

...intet nytt under solen altså? hihi.
Takk Hecate :) mener Max snakket en del om det magnetiske feltet og forandringer? si ifra hvis du husker noe om hva det var han egentlig babla om
Antall ord: 42
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Hecate »

Vet ikke helt hva han bablet om. Om det var magnetismen i Kunlun eller magnetfeltet til jorden?
Det skal vel egentlig flippe innenfor et rimelig intervall, men jeg tror ikke vi kommer til å merke det så veldig drastisk. Det er svekket pga økende anomalier, men kjære vene; livet finner alltid en løsning. Kan ikke tenke på sånt. ;)
Antall ord: 60
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Verden går under....

Innlegg av Astarte »

Spennende tanker, og store tanker som det gjør godt å elte rundt i hodet og leke med :notworthy:

Dette blir nesten som Law of Attraction på speed dette da? Vi blir det vi tenker?
Antall ord: 33
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links