Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVitenskapen har bevist at vitenskapelige bevis ikke er bevis

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- Vitenskapen har bevist at vitenskapelige bevis ikke er bev

Innlegg av g.r.y »

Fabuleringer av denne typen, er rett og slett en grublers våte drøm (lol)..

Min personlige favoritt for tiden, er imidlertid den snax som følger under det faktum at tiden slik vi opplever den, snarere er et resultat av våre særdeles begrensede kapasitet til å oppfatte den totale realiteten.
Jeg ser meg imidlertid nødt til å legge bånd på meg selv, og stramme til såpass at det bare gis rom for en enkel definisjon av emnet på generelt grunnlag, for ellers vil jeg seriøst etterlate meg ei avhandling snarere enn et innlegg..
Greia er nemmelig den at tiden oppleves imidlertid slik den gjør på grunn av en enkel intelligens/bevissthet´s behov for systematisering.. Det er f.eks på dette stadie i vår viten ikke funnet noen reell grunn til at den går den veien den gjør, og/eller snu på helen og gå andre veien istede..
Skal se å få gravd frem noe passende matriell på dette emnet for ytterligere ´hode-kjør`.. ](*,)
Antall ord: 173
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Vitenskapen har bevist at vitenskapelige bevis ikke er bev

Innlegg av Jeppski »

Det var knotete sagt. Tid er en dimensjon som vi ikke merker like lett som de romlige dimensjonene. Det å si at vi ikke vet hvorfor den går den ene veien er som å si at vi ikke vet hvorfor en annen dimensjon går en vei. Og det vi vet om den, er at man må bevege seg relativt hurtig for å påvirke den i noen stor grad.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Vitenskapen har bevist at vitenskapelige bevis ikke er bev

Innlegg av Isan »

Poenget er at hvis tid er en dimensjon, så går ikke tida. Da er det _vi_ som beveger oss i tid, akkurat som vi gjør i de tre romdimensjonene vi kjenner. Men i motsetning til i romdimensjonene beveger vi oss kun én vei i tidsdimensjonen. Og det er godt mulig vi ikke vet hvorfor det er sånn. Men med tanke på livet tror jeg vi må si at det er praktisk. Ellers hadde kanskje hele livsfenomenet måttet vært organisert helt annerledes?
Antall ord: 86
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links