Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisIlluminati, NWO

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
16
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Illuminati, NWO

Innlegg av -Pedersen- »

Vi er alle opphengt i, og stoler blindt på, det som blir sagt på tv, radio og i avisen. Vi kan lett bli styrt i den retning som gir profitt for den som har makt og penger nok til å kunne gjøre dette. :666

Har dere noen gang tenkt på hvorfor vi "vet" de tingene vi "tror vi vet"?

Hvor får vi all kunnskapen vår fra?

Hva VET DU selv, som DU har funnet ut KUN ved hjelp av egne erfaringer? :fis

Majoriteten av kunnskapene våre og det vi vet, har vi ikke lært oss selv.
Hvor kommer lærdommen fra?

Har dere tenkt på hvor lett den vanlige mannen i gata kan bli manipulert? :reglene

Som jeg startet tråden med, media, det er her store deler av det vi vet blir fanget opp fra.

Altså, det jeg prøver å si er at vi må begynne å tenke selv.

Vi er alt for enkle å lure. F.eks, vi alle kjenner til svineinfluensan og hvor farlig den IKKE var.

Men media skapte panikk, en eller flere forskere bekrefter at vi må fortsette å ha panikk.
Og myndigehetene tjener grovt på dette.

Hvem er egentlig media? Hvem er forskerne og ekspertene? Kan alt være Illuminati?

Jeg virker veldig paranoid nå, men jeg sier bare: Våkne opp, folkens! Ha DINE meninger.

Her er også en annen teori om at vi mennesker blir styrt:

" I mange tilfeller finnes det minst to grunner for et påfunn: En god grunn (som gjøres kjent) og den virkelige grunnen (som holdes skjult).

Klima-saken er et tilfelle: ”Den gode grunnen” for å kontrollere CO2-utslippene (at CO2-utslipp forårsaker global oppvarming er en løgn) er å forhindre global oppvarming, mens den virkelige grunnen er at ”CO2-kontroll” er tenkt brukt som et maktmiddel, faktisk en av hjørnesteinene, for det planlagte NWO-regimet for å gripe inn i og overstyre samfunn og enkeltmenneskers liv. "

( Innlegget ovenfor er hentet fra: http://www.nyhetsspeilet.no/2010/10/ill ... olk-flest/ )

Sier ikke at det er sant, men jeg velger å tro at det er noe i dette. For det som skjer med jorden nå, det har skjedd før. Vi har faktisk hatt 2 istider. Og, Ja, det før CO2 var noe problem, som ekspertene og forskerne påstår nå.

Det som er enda mer moro: Jorden er ikke varmere nå, enn den var for 100 år siden. Altså ved forrige middel-istid.

Vulkaner slipper ut mer CO2 årlig enn mennesker. I tillegg kommer utslipp fra planter og dyr, bakterier, kompost, og ikke minst havet. CO2 er en naturlig gass. Framstillingen i media gjør CO2 til en gift.

Det er det som er poenget mitt folkens, som jeg først startet med:
Vi er alle opphengt i, og stoler blindt på, det som blir sagt på tv, radio og i avisen. Vi kan lett bli styrt i den retning som gir profitt for den som har makt og penger nok til å kunne gjøre dette.

Lag heller dine egne meninger! :vismann

Slik som utviklingen går nå, blir media gud og vi blir over-religøse :salute:
Antall ord: 520
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av ludoburgero »

Synes du har en riktig og viktig innstilling, jeg.

Første steget er å kutte ut regelmessig TV-bruk, unngå reklame så godt man kan.

Andre steget er å bli mer kritisk til "offisielle seremonier" vi samles opp om, slik som Earth Hour, klimaet og mange andre tåpelige merkedager. Ingenting å hente der, det er bare distraksjoner fra andre mer viktige ting vi faktiske burde samle oss opp om, som aldri får samme publisitet.

Tredje steget er å inneforstå at ingen skandaler i politikkens verden lekker ut uten nøye omtanke. Noen ganger er avsløringer bare taktikk for at andre med skjult agenda skal få være erstatninger. Vi vet alle hva slags messias Obama var som tok over etter Satan W. Bush, for å ta et skarve eksempel. Politikken er likevel den samme, og presidenten har ingen reell kraft.

Hver et menneske har et ansvar for å konstant passe på at demokratiet fungerer.
En aktiv hjerne trenges, og den må ikke undertrykkes med underholdning.
Vi må søke mentale utfordringer og være kritiske til den informasjonen vi blir servert.
Løgner, propaganda og spekulasjoner preger nyhetsbildene våre i disse dager.
Det har aldri før vært mer absurd og pervertert. Hele samfunnet er sykt.

Noe som gir god grobunn for en "Ny Tids Moral" hvor alle tabuer er nedbrutt og hvor komplett ny tenkning er gitt fritt spillerom. Husk at dette ikke nødvendigvis medfører avmakt, men at hvem som helst kan skape denne New World Order - sammen! Det trenger altså ikke være en maktelite, selv om det er de ved hjelp av mange mektige instanser og mennesker som baner veien for dette! Akkurat dét synes jeg er veldig greit å tenke på.

Slik det er nå, så er det likevel de som har jerngrepet rundt folket.
Vi må få en ende på dette. Vi må slå hardt ned på unødvendig overvåkning og absurde nyhetsartikler som bare dummer ned folkene rundt oss. Vi må bry oss mer om hverandre enn som så. Vi kan ikke tenke at noen bare er idioter. Ingen av oss er idioter når vi blir presset opp i et hjørne og blir konfrontert med å måtte tenke selv. Vi er alle selvtenkende individer med våre idéer og forestillinger om hvordan et godt liv er, både for oss selv og for hverandre.

Hvis vi alle ser med klar fokus på hva det er vi ønsker å endre på, så får vi det til.
Det er ikke evnen det står på - det er viljen! Evnene er vi alle utrustet med.
Kunnskap er makt, men handling gir resultater.

Velt noen biler og start noen gateopptøyer da, vel?
Antall ord: 450
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av Svartepus »

Jeg er skremmende lite interessert i TV og aviser, og tar det meste med ei gedigen klype salt. Har også en utdannelse som inneholder en del psykologi og der jeg har lært mye om kommunikasjon og måter å manipulere på. I tillegg har jeg alltid vært en lyttende observatør av andre mennesker.

Nå høres det ut som at jeg skryter på meg masse rart, men jeg mener bare at jeg er en småparanoid raring. Derfor er jeg skeptisk til medias fremstilling av ting og anser meg ikke som blant de mest manipulerbare i saueflokken.
Antall ord: 99
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av ludoburgero »

Jeg synes ikke det høres ut som skryting.
Det er lett å tenke sånt eller å bli sett på som en skrytepave fordi man tør å snakke om sine svakheter og/eller styrker. Men hvorfor skal man ikke få lov å vise at man reflekterer?

Tror ikke at folk er så manipulerbare, jeg. Ikke når de står alene. Likevel tror jeg at vi alle er det når vi er i flokk, når vi står samlet. Vi er egentlig flokkdyr, mennesker også. Det er utrolig å se hvor mye vi kan henge oss på hylekorene og hvor ofte vi tror vi står for noe, selv om det egentlig bare er at vi står sammen om det uten å ha verken tenkt gjennom det noe særlig selv - eller for den saks skyld diskutert det med hverandre. Ofte kommer holdninger fra underholdning og massemedier - noe vi har hørt mye om, sier vi, men som vi egentlig har blitt påprakket. Det kan godt legges opp til at vi skal trekke slutningene selv. Ingenting er mer effektivt enn å gi litt rom for at hjernen skal tenke aktivt innenfor visse rammer. Suggestive antydninger, der A klart blir gitt, mens B er vage hint, der konklusjonen C blir en "selvfølge".

Idag brukes et meget lettlest språk i mange av mediene. De mer sofistikerte formuleringene kan nå tas for gitt å være i bruk i artikler skrevet av intellektuelle for intellektuelle. De generelle nivåene er senket, det er noe jeg ganske bastant mener. Populærvitenskap er for eksempel noe som kanskje burde vært fremstilt så tungt som det er, istedenfor å forenkles "slik at massene forstår det". Det er ikke fordi jeg mener at mannen i gata skal være uviten og at vitenskapen skal være forbeholdt intelligenseliten. Det er simpelthen fordi jeg mener at om man behandler folk som barn, så oppfører de seg etter hvert som barn også.

Slike ting opptar meg veldig, og selv om det opptar meg veldig, så er jeg likevel ganske oppgitt.
Ser ikke lengre noen ende på idiotien. Det finnes derfor ingen annen utvei enn å koble helt ut fra den generelle strømmen, mener jeg. Selv internettbruk kan være meget fordummende.

Ut å leke i skogen eller noe. Det skaper iallefall i det minste ikke vrangforestillinger om virkeligheten.
Antall ord: 390
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

- - Illuminati, NWO

Innlegg av Deep Space »

ludoburgero skrev:
Ut å leke i skogen eller noe. Det skaper iallefall i det minste ikke vrangforestillinger om virkeligheten.
Helt enig Ludo.
Det er skremmende å vite at så mange mennesker, dag ut og dag inn bare sitter inne og ser på tv, trykker på mobilen sin, og oppdaterer facebookprofilen sin konstant. Mange lar seg påvirke så lett pga media. De styrer svært mye..

De aller fleste har glemt vår fantastiske natur.
Å komme seg ut i naturen er det aller viktigste du kan gjøre for deg selv. Der finner du den viktige roen du trenger, og der har du heldigvis veldig dårlig dekning på mobilen ;)
Antall ord: 108
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av Moonstone »

Helt enig.
Media presenterer så jæ**ig mye dritt og piss som egentlig ikke betyr noe som helst.
Kjendisdyrking, glamour, plastikk, Hollywood, evig ung, penger, hvem som er kjæreste med hvem, kort sagt: overfladisk piss.

Og fenomenet som nevnes med at folk flest sover gjennom samfunnet på autopilot er jeg helt enig i.
Folk har det med å stole på "storebror", om det er Staten eller Religiøse ledere, og vil helst ikke tenke SELV.
Selv har jeg ikke interesse av media noe særlig, abonerer ikke på aviser, leser ikke Se & Hør, og tar ALDRI andre sine svar ukritisk som sannhet uten å ha prøvd og erfart det selv.
Religiøse doktriner og autoriteter intresserer meg overhode ikke heller.

Men jeg tror det blir feil å skylde alt på "Illuminati" og et "NWO"
De som har satt seg inn i de begrepene der, studert det en del, VET at det ikke er de målene de gamle Mystikerne hadde da de la grunnstenene for en NY verden og et nytt Atlantis.
De idealene og målene lever nok i beste velgående den dag idag som for 5-600 år siden, samme som "Illuminati" gjør, men "Illuminati" er IKKE en "gutteklubb" med rike menn som vil at Jordas befolkning skal gå på autopilot og ønsker verdensherredømme.
"Illuminati" er en gruppe individer samlet fra div Mysteriebrorskap fra antikkens dager, de mest opplyste fra disse Ordenene samlet i ett "råd" så og si, og disse ønsker Demokrati, spirituell frihet for alle, et nytt Atlantis eller Utopia hvor folk lever VÅKNE og i harmoni.
Ingen farlig eller negativ New World Order det ville jeg tro?
Antall ord: 277
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av ludoburgero »

Moonstone skrev:Men jeg tror det blir feil å skylde alt på "Illuminati" og et "NWO"
Det er presis det jeg også er ute etter å si; vi kan selv skape revolusjon.
Nå er det jo basalt å forstå at et system kan løpe av seg selv etter gjennombyråkratisering og ved hjelp av passive mennesker som ønsker å få alt tilrettelagt og helst ikke engang puste på eget initiativ, for når alt kommer til alt er vi vår egen fiende, og det å jobbe mot en ny verden er ikke nødvendigvis en negativ ting. Alt er jo i forandring, konstant, likevel...

Det er de felles målene som er viktige, men jeg tror nok at mange motarbeider denne nye verdensordningen og har sin egen agenda. Det er den som her må kritiseres, og det er mange politikere (og folk som vi aldri har hørt om, godt beskyttede folk i eliten) som tar god nytte av at det jobbes for en ny, OG BEDRE, verdensordning for oss alle. Men å se frem mot noe slikt episk blir uansett skadelig, siden verden som sagt alltid er i konstant forandring likevel.

Revolusjon drar som regel alltid noe dritt med seg... og ja, man må knuse noen egg for å lage omelett, men det er viktig her å skille mellom NWO som en trussel mot verdier vi faktisk bør ta vare på også - og en annen ny verden som forespeiler harmoni og nesten utopia for menneskene.

Den trusselbaserte NWO er faretruende mer nær enn den du snakker om, Moonstone.
Den lar seg lettere realiseres slik tilstanden er per idag.
La oss utarbeide en god fremtid sammen heller, før det er for seint!
Antall ord: 279
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Illuminati, NWO

Innlegg av Moonstone »

ludoburgero skrev:
Moonstone skrev:Men jeg tror det blir feil å skylde alt på "Illuminati" og et "NWO"
.
Den trusselbaserte NWO er faretruende mer nær enn den du snakker om, Moonstone.
Den lar seg lettere realiseres slik tilstanden er per idag.
La oss utarbeide en god fremtid sammen heller, før det er for seint!
Ja, det er helt sikkert 2 motsetninger av krefter som ønsker en ny verden, en som represtenterer søvn og undretrykkelse, og den andre våkenhet og frihet.
Jeg er bare lei av alle som kobler NWO/ny verden opp til den negative siden, og glemmer den positive siden som jobber for New Atlantis/Platonopolis/Utopia/Nye Jerusalem.
Og at de blander Illuminati, som er et råd med spirituelle esoteriske ledere, inn i NWO og den negative siden, for det er bare tullball.
Ellers helt enig med deg, la oss sammen lage en verdensordning basert på GOD fremtid.
Sist redigert av Moonstone på 30 Mai 2011 12:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 154
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror kanskje det er de med onde hensikter som selv tar god nytte av at Illuminati kobles opp mot dette, men jeg har selv koblet Illuminati opp mot dette, for jeg vet strengt tatt ikke.

Gjør meg helst ikke opp noen mening om hvem det er lengre, for hva skal man tro...
Poenget er at vi må aktivt jobbe for å ta vare på den friheten vi faktisk har, og ikke la folk med særegne interesser og multinasjonale selskaper få forgripe seg på demokratiet, naturen og rettighetene vi har - enda mer. Denne er for eksempel foruroligende høy, og er et eksempel på at mange frarøves deres frihet bare ved å prate fritt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Incarcerat ... ted_States

I USA kan man knapt være kritisk til sine myndigheter uten at man "gjør noe galt".
Antall ord: 141
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arifkarim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 27 Mai 2011 02:48
12
Blitt takket: 3 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av arifkarim »

Jeg er sjokkert over at ingen skeptikere har svart på denne høy-aktuelle tråden enda. Det første de skal kreve er kilde, så bevis, så effekt, så meningen bak den eliten som ønsker å kontrollere oss i ønsket rettning. Personlig syns jeg at internett er den beste liberaliserende oppfinnelse mennesker noen gang har hatt. Men selv der har enkelte kapitalister tatt kontroll over menneskenes frie aktivitet ved å tilby dem avhengighetsskapende pengespill til sosial virtuelle nettverk som facebook. Man sitter på disse portalene dagen rundt, uten å gjøre noe fornuftig med livet sitt :D
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av markoberto »

Relegion = Godt ekspempel
Antall ord: 3
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av keke »

c2LDhXWSWk

[youtube]v=_c2LDhXWSWk[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=_c2LDhXW ... r_embedded


sinna bestemor.. good points ;)
Antall ord: 18
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av ludoburgero »

Linken din funka ikke, keke?
Direkte her inne, altså.

Jeg reposter for deg - veldig bra video, ja! :D

_c2LDhXWSWk
Antall ord: 18
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Illuminati, NWO

Innlegg av keke »

takker å bukker :fis
Antall ord: 2
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doctorspirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Sep 2011 15:45
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tønsberg

- Illuminati, NWO

Innlegg av doctorspirit »

En annen ting å tenke på er også nyhetene angående kriger om i verden på hvor mye myslimer lager bråk og terrorisme. Vel alle religioner er vel like. Hitler er en god beskrivese til å forkare hva iluminati er. Dem vil ta over verden, og manipulere resten av verden og ingen skal få lov til å tenke selv. Det er viktig å tenke på det med å bygge hat oppi huet og rundt deg selv det ødelegger miljøet ditt og andres. Vi er nødt til å samarbeide med hverandre for dem liker ikke det.

Jeg har i hvertfall kjønt at jeg trenger ikke hate mitt verste fiende for han kan være den beste vennen i fremtiden.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links