Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisMystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Asbjørn »

Jeg leste en artikkel om dette før noen uker siden, hvor det sto at slike lyder kan oppstå på grunn av menneskeskapte konstruksjoner hvor vinden blåser igjennom, byggverk, bruer etc.
Vinden tar med seg lyden opp i høyere luftlag, og den blir så reflektert ned via temperaturskiller oppe i luftlagene, og slår ned.
Lyden kan forplante seg ganske mange mil, på samme måte som man kan høre noen fly høyt oppe.
Spørsmål:
Er lyden observert kun i nærheten av byer/ bebodde områder, eller også langt fra bebyggelse - dvs på fjellet, og på sjøen?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Asbjørn skrev: Spørsmål:
Er lyden observert kun i nærheten av byer/ bebodde områder, eller også langt fra bebyggelse - dvs på fjellet, og på sjøen?
Jeg så en video der et par eldre gutter tok opp lignende lyd langt utpå vidda.
Men det blir allikevel håpløst å spekulere i.. Finnes lyden i det hele tatt? Hvem av opptakene er ekte og hvem av dem er kanskje bløff? Hvis noen av dem er ekte, kanskje det kun er de som er tatt opp i ødemarka som er ekte. Eller motsatt. Osv. :)

Ligger en god del på youtube ihvertfall. Opptak fra alle døgnets tider. Skal man fake en sånn lyd vil det vel være lurt å "fange" den nettopp midt på natta eller i ingenmannsland, da har man en god forklaring på hvorfor ingen andre har hørt den.
Antall ord: 146
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Asbjørn skrev:Jeg leste en artikkel om dette før noen uker siden, hvor det sto at slike lyder kan oppstå på grunn av menneskeskapte konstruksjoner hvor vinden blåser igjennom, byggverk, bruer etc.
Vinden tar med seg lyden opp i høyere luftlag, og den blir så reflektert ned via temperaturskiller oppe i luftlagene, og slår ned.
Lyden kan forplante seg ganske mange mil, på samme måte som man kan høre noen fly høyt oppe.
Spørsmål:
Er lyden observert kun i nærheten av byer/ bebodde områder, eller også langt fra bebyggelse - dvs på fjellet, og på sjøen?
Sitat fra artikkelen.
Sist gang varte spekulasjonene på nettet i ukesvis etter at Wookey hadde lagt ut videoen fra Terrace i British Columbia. Lydene vekket hennes sju år gamle sønn, og kunne høres i flere dager, så langt unna som 25 kilometer.

Så ble det stille. I halvannet år. Og nå er lyden tilbake.
De har hatt lyden tidligere og den gang fant de ut at lyden hørtes hele 25 kilometer unna også.
Jeg synes lyden høres ganske mye ut som de lydene som sjokkerte folk rundt om i hele verden for ca. 3 år siden Bare denne siste gangen i Canada var det mye høyere og tydligere lyd. Mange spekulerte i om det var de beryktede apokalyptiske trompeter som var skrevet om i bibelen.
Dersom det bare er menneskeskapte konstruksjoner som forårsaker bråket så vil da ikke lyden vedvare eller evt. komme hver gang vinden er sterk nok? Disse lydene virker ikke som de varer mer enn toppen en dag (?). Og om det var en helt dagligdags forklaring på det så ville vel ikke folk lage noen sak ut av det heller for da ville de vel sannsynligvis ha hørt det mange ganger før?
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Asbjørn skrev: Spørsmål:
Er lyden observert kun i nærheten av byer/ bebodde områder, eller også langt fra bebyggelse - dvs på fjellet, og på sjøen?
Jeg så en video der et par eldre gutter tok opp lignende lyd langt utpå vidda.
Men det blir allikevel håpløst å spekulere i.. Finnes lyden i det hele tatt? Hvem av opptakene er ekte og hvem av dem er kanskje bløff? Hvis noen av dem er ekte, kanskje det kun er de som er tatt opp i ødemarka som er ekte. Eller motsatt. Osv. :)

Ligger en god del på youtube ihvertfall. Opptak fra alle døgnets tider. Skal man fake en sånn lyd vil det vel være lurt å "fange" den nettopp midt på natta eller i ingenmannsland, da har man en god forklaring på hvorfor ingen andre har hørt den.
Men hvordan skal flere titalls forskjellige personer rundt om i verden klare å produsere de samme lydene og hvorfor skulle de all ønske å gjøre det for å fortelle verden om det?
(Måtte i tilfelle være et slags nettverk av folk som lærer hverandre å gjøre det, som selv ikke en konspirasjonsteori interessert person som meg tror på, en gang)
:))
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Mystical skrev: Men hvordan skal flere titalls forskjellige personer rundt om i verden klare å produsere de samme lydene og hvorfor skulle de all ønske å gjøre det for å fortelle verden om det?
(Måtte i tilfelle være et slags nettverk av folk som lærer hverandre å gjøre det, som selv ikke en konspirasjonsteori interessert person som meg tror på, en gang)
:))
Hvordan og hvorfor? Forsåvidt det enkleste i verden; legg på en (skummel) lyd i et videoklipp og få oppmerksomhet. ;)
Man trenger ikke tro på konspiasjonsteorier for å kjøpe den forklaringen altså. Folk skriver og gjør mye rart for å få oppmerksomhet.

Ikke dermed sagt at jeg avskriver at denne lyden finnes og at det kanskje finnes reelle opptak. Men sammenlign det med UFOobservasjoner/ filmer.. det er jo hevet over enhver tvil at mesteparten av UFOfilmer på youtube er juks og fanteri. :)

Denne lyden har forresten fått et navn. USN. Unindentified strange noise.
Og søker man på "strange noise 2015" på youtube, eller bare "strange noise", så dukker det opp plenty med filmer som viser at lyden hverken har tatt pause de siste par årene eller at opptaket i nyhetsartikkelen er det eneste fra i år.
Ellers tenkte jeg som deg; dersom denne lyden har en naturlig forklaring burde den høres oftere og av flere? Og bare det at noen anstrenger seg for å finne en naturlig forklaring betyr vel at den faktisk finnes..? :dontknow
Antall ord: 239
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Mystical skrev: Men hvordan skal flere titalls forskjellige personer rundt om i verden klare å produsere de samme lydene og hvorfor skulle de all ønske å gjøre det for å fortelle verden om det?
(Måtte i tilfelle være et slags nettverk av folk som lærer hverandre å gjøre det, som selv ikke en konspirasjonsteori interessert person som meg tror på, en gang)
:))
Hvordan og hvorfor? Forsåvidt det enkleste i verden; legg på en (skummel) lyd i et videoklipp og få oppmerksomhet. ;)
Man trenger ikke tro på konspiasjonsteorier for å kjøpe den forklaringen altså. Folk skriver og gjør mye rart for å få oppmerksomhet.

Ikke dermed sagt at jeg avskriver at denne lyden finnes og at det kanskje finnes reelle opptak. Men sammenlign det med UFOobservasjoner/ filmer.. det er jo hevet over enhver tvil at mesteparten av UFOfilmer på youtube er juks og fanteri. :)

Denne lyden har forresten fått et navn. USN. Unindentified strange noise.
Og søker man på "strange noise 2015" på youtube, eller bare "strange noise", så dukker det opp plenty med filmer som viser at lyden hverken har tatt pause de siste par årene eller at opptaket i nyhetsartikkelen er det eneste fra i år.
Ellers tenkte jeg som deg; dersom denne lyden har en naturlig forklaring burde den høres oftere og av flere? Og bare det at noen anstrenger seg for å finne en naturlig forklaring betyr vel at den faktisk finnes..? :dontknow
Jeg vet jo at det finnes folk som liker å tulle med folk, men et viktig poeng i denne saken er at det er de samme lydene som går igjen fra innslag til innslag fra forskjellige deler av verden. Det var et viktig poeng for meg. Dersom man bare vil lure folk og skremme så kunne de vel ha funnet opp andre slags skremmende lyder å "sende ut".
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Asbjørn skrev:
Ligger en god del på youtube ihvertfall. Opptak fra alle døgnets tider. Skal man fake en sånn lyd vil det vel være lurt å "fange" den nettopp midt på natta eller i ingenmannsland, da har man en god forklaring på hvorfor ingen andre har hørt den.
Vi skjønner vel at de som har gjort opptak av lydene rundt om i verden ikke var de eneste som faktisk hørte lydene. Det er nok mange flere som faktisk hørte lydene enn som tok lydopptak og videreformidlet dem.
For det første så er det jo mange som ikke går rundt med mobiltelefoner og kameraer og tar opp ting. Enda flere løper ikke til media eller setter det inn på You Tube etc.selv om de har fått gjort opptak. Mange særlig den eldre befolkning, bruker aldri slike tingester/ data.
Folk er opptatt med sitt og har ofte for mye støy fra arbeidsplassen eller TV/ radio/ musikk til å høre det. Noen hører det men avfeier det som ett eller annet anleggsrelatert arbeide.
Man måtte også antagelig oppholde seg ute/ evt. ha dører el. vindueroppe for å høre det og i vår tid er det nok en større del av befolkningen som størst del av dagen oppholder seg innendørs enn utendørs. Videre er vi ikke vant til å reagere på så mye lenger da vi på en måte er nedsløvet.
Sist vil jeg nevne at noen av innslagene jeg så fra den gangen var fra nyhetssendinger på TV så det viser jo at antagelig flere personer hadde rapportert fenomenet på de stedene det var fra.
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Mystical skrev: Jeg vet jo at det finnes folk som liker å tulle med folk, men et viktig poeng i denne saken er at det er de samme lydene som går igjen fra innslag til innslag fra forskjellige deler av verden. Det var et viktig poeng for meg. Dersom man bare vil lure folk og skremme så kunne de vel ha funnet opp andre slags skremmende lyder å "sende ut".
Det viktige poenget ditt holder dessverre ikke helt stikk. Flere av filmene/ opptakene som ble lagt ut når denne lyden var som mest populær viste seg å være soundtrack fra en eller annen film som ble lagt oppå opptakene.
Mystical skrev: Vi skjønner vel at de som har gjort opptak av lydene rundt om i verden ikke var de eneste som faktisk hørte lydene. Det er nok mange flere som faktisk hørte lydene enn som tok lydopptak og videreformidlet dem.
For det første så er det jo mange som ikke går rundt med mobiltelefoner og kameraer og tar opp ting. Enda flere løper ikke til media eller setter det inn på You Tube etc.selv om de har fått gjort opptak. Mange særlig den eldre befolkning, bruker aldri slike tingester/ data.
Folk er opptatt med sitt og har ofte for mye støy fra arbeidsplassen eller TV/ radio/ musikk til å høre det. Noen hører det men avfeier det som ett eller annet anleggsrelatert arbeide.
Man måtte også antagelig oppholde seg ute/ evt. ha dører el. vindueroppe for å høre det og i vår tid er det nok en større del av befolkningen som størst del av dagen oppholder seg innendørs enn utendørs. Videre er vi ikke vant til å reagere på så mye lenger da vi på en måte er nedsløvet.
Sist vil jeg nevne at noen av innslagene jeg så fra den gangen var fra nyhetssendinger på TV så det viser jo at antagelig flere personer hadde rapportert fenomenet på de stedene det var fra.
Flere av opptakene som ligger ute er tatt opp midt i storbyer på dagtid. Uansett hva folk måtte være opptatt av synes jeg det er rart at ikke flere reagerer, disse lydene overdøver jo det meste av bylarmen. Ikke dermed sagt at alle hører det eller fisker fram en telefon for å gjøre opptak, men at bare èn gjør det er vel litt rart?
Til sammeligning nevnte jeg "eksplosjonene" i Fredrikstadområdet, kommentarfeltene rant over av bekymrede mennesker.

Lydstyrken på dette fenomenet samt at det høres i storbyer verden over tatt i betraktning finner jeg det rart at det ikke får mer oppmerksomhet.
Antall ord: 455
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Jeg spår at vi vil bli servert med masse opptak av disse lydene framover. Det er jo nesten bestandig sånn.. når noe dukker opp en plass må ørten andre legge ut tilsvarende opptak.

For lyden er nemlig tilbake. :ooom
http://www.sedenne.no/v/47732/den-mysti ... er-tilbake
Underlige greier, høres ut som en blanding av skrikende metall og jaktskrikene til tripodene fra sci-fi serien The Tripods :)

oZhHq7bx0qo
Antall ord: 75
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Mystical skrev: Jeg vet jo at det finnes folk som liker å tulle med folk, men et viktig poeng i denne saken er at det er de samme lydene som går igjen fra innslag til innslag fra forskjellige deler av verden. Det var et viktig poeng for meg. Dersom man bare vil lure folk og skremme så kunne de vel ha funnet opp andre slags skremmende lyder å "sende ut".
Det viktige poenget ditt holder dessverre ikke helt stikk. Flere av filmene/ opptakene som ble lagt ut når denne lyden var som mest populær viste seg å være soundtrack fra en eller annen film som ble lagt oppå opptakene.
Mystical skrev: Vi skjønner vel at de som har gjort opptak av lydene rundt om i verden ikke var de eneste som faktisk hørte lydene. Det er nok mange flere som faktisk hørte lydene enn som tok lydopptak og videreformidlet dem.
For det første så er det jo mange som ikke går rundt med mobiltelefoner og kameraer og tar opp ting. Enda flere løper ikke til media eller setter det inn på You Tube etc.selv om de har fått gjort opptak. Mange særlig den eldre befolkning, bruker aldri slike tingester/ data.
Folk er opptatt med sitt og har ofte for mye støy fra arbeidsplassen eller TV/ radio/ musikk til å høre det. Noen hører det men avfeier det som ett eller annet anleggsrelatert arbeide.
Man måtte også antagelig oppholde seg ute/ evt. ha dører el. vindueroppe for å høre det og i vår tid er det nok en større del av befolkningen som størst del av dagen oppholder seg innendørs enn utendørs. Videre er vi ikke vant til å reagere på så mye lenger da vi på en måte er nedsløvet.
Sist vil jeg nevne at noen av innslagene jeg så fra den gangen var fra nyhetssendinger på TV så det viser jo at antagelig flere personer hadde rapportert fenomenet på de stedene det var fra.
Flere av opptakene som ligger ute er tatt opp midt i storbyer på dagtid. Uansett hva folk måtte være opptatt av synes jeg det er rart at ikke flere reagerer, disse lydene overdøver jo det meste av bylarmen. Ikke dermed sagt at alle hører det eller fisker fram en telefon for å gjøre opptak, men at bare èn gjør det er vel litt rart?
Til sammeligning nevnte jeg "eksplosjonene" i Fredrikstadområdet, kommentarfeltene rant over av bekymrede mennesker.

Lydstyrken på dette fenomenet samt at det høres i storbyer verden over tatt i betraktning finner jeg det rart at det ikke får mer oppmerksomhet.
Hvordan vet du at kommentarfeltene ikke "rant over" av bekymrede mennesker i avisene i områdene der lydene ble hørt?
Nå husker jeg ikke noen eksplosjoner i Fredrikstad en gang. Var det de med "det mystiske blå lyset"?
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Mystical skrev: Jeg vet jo at det finnes folk som liker å tulle med folk, men et viktig poeng i denne saken er at det er de samme lydene som går igjen fra innslag til innslag fra forskjellige deler av verden. Det var et viktig poeng for meg. Dersom man bare vil lure folk og skremme så kunne de vel ha funnet opp andre slags skremmende lyder å "sende ut".
Det viktige poenget ditt holder dessverre ikke helt stikk. Flere av filmene/ opptakene som ble lagt ut når denne lyden var som mest populær viste seg å være soundtrack fra en eller annen film som ble lagt oppå opptakene.
Mystical skrev: Vi skjønner vel at de som har gjort opptak av lydene rundt om i verden ikke var de eneste som faktisk hørte lydene. Det er nok mange flere som faktisk hørte lydene enn som tok lydopptak og videreformidlet dem.
For det første så er det jo mange som ikke går rundt med mobiltelefoner og kameraer og tar opp ting. Enda flere løper ikke til media eller setter det inn på You Tube etc.selv om de har fått gjort opptak. Mange særlig den eldre befolkning, bruker aldri slike tingester/ data.
Folk er opptatt med sitt og har ofte for mye støy fra arbeidsplassen eller TV/ radio/ musikk til å høre det. Noen hører det men avfeier det som ett eller annet anleggsrelatert arbeide.
Man måtte også antagelig oppholde seg ute/ evt. ha dører el. vindueroppe for å høre det og i vår tid er det nok en større del av befolkningen som størst del av dagen oppholder seg innendørs enn utendørs. Videre er vi ikke vant til å reagere på så mye lenger da vi på en måte er nedsløvet.
Sist vil jeg nevne at noen av innslagene jeg så fra den gangen var fra nyhetssendinger på TV så det viser jo at antagelig flere personer hadde rapportert fenomenet på de stedene det var fra.
Flere av opptakene som ligger ute er tatt opp midt i storbyer på dagtid. Uansett hva folk måtte være opptatt av synes jeg det er rart at ikke flere reagerer, disse lydene overdøver jo det meste av bylarmen. Ikke dermed sagt at alle hører det eller fisker fram en telefon for å gjøre opptak, men at bare èn gjør det er vel litt rart?
Til sammeligning nevnte jeg "eksplosjonene" i Fredrikstadområdet, kommentarfeltene rant over av bekymrede mennesker.

Lydstyrken på dette fenomenet samt at det høres i storbyer verden over tatt i betraktning finner jeg det rart at det ikke får mer oppmerksomhet.
Hvordan vet du at kommentarfeltene ikke "rant over" av bekymrede mennesker i avisene i områdene der lydene ble hørt?
Nå husker jeg ikke noen eksplosjoner i Fredrikstad en gang. Var det de med "det mystiske blå lyset"?
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

https://www.youtube.com/watch?v=kmtsir-4afg

Science Fiction fra virkeligheten.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Mystical skrev: Hvordan vet du at kommentarfeltene ikke "rant over" av bekymrede mennesker i avisene i områdene der lydene ble hørt?
Det vet jeg strengt tatt ikke. Men jeg vet at et tilfelle i Drammen der noen påstod de hadde gjort opptak ble avslørt som juks, bla fordi naboene oppholdt seg ute i hagen vedsiden av og ikke hørte en skit. Utover det står det i noen kommentarfelt på youtube at "naboer"- i hvertfall folk som bor i samme område- hevder at de ikke har hørt noe som helst til tross for at de har vært utendørs på tidspunkt lyden skal ha vært der.
Men selvsagt kan det være "liksomnaboer". Jeg aner ikke. Men generelt synes jeg lyden får liten oppmerksomhet enkelt og greit. :)
Nå husker jeg ikke noen eksplosjoner i Fredrikstad en gang. Var det de med "det mystiske blå lyset"?
Jeg så ingen som nevnte noen blå lys? I kommentarene til nettavisen og på fb altså. Det var snakk om "høye drønn" og at bakken ristet, og flere observerte store røykringer på himmelen.
http://www.side3.no/-vi-hrte-et-smell-o ... 80862.html
Kunne sikkert funnet igjen masse av kommentarene på fjaseboka men tror ikke jeg gidder å grave i arkivene.. :P
Antall ord: 219
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:Jeg spår at vi vil bli servert med masse opptak av disse lydene framover. Det er jo nesten bestandig sånn.. når noe dukker opp en plass må ørten andre legge ut tilsvarende opptak.

For lyden er nemlig tilbake. :ooom
http://www.sedenne.no/v/47732/den-mysti ... er-tilbake
Her er flere saker om den mystiske lyden:

http://www.cbc.ca/news/canada/british-c ... -1.1374238

http://www.hautlife.com/news/science-ne ... ned-videos

Og en fyr ved navn Purnell Good mener han har bevisene for at det var en maskin som skrapet nedi asfalt/betong som laget den grusomme lyden. Her er filmen hans:
https://www.facebook.com/purnell.good/v ... nref=story

Og her diskuteres filmen hans:
https://www.facebook.com/CityofTerrace/ ... 6343347028

Spennende greier. Det er også spennende (og creepy) å google "The hum".
Antall ord: 142
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Mystical skrev: Hvordan vet du at kommentarfeltene ikke "rant over" av bekymrede mennesker i avisene i områdene der lydene ble hørt?
Det vet jeg strengt tatt ikke. Men jeg vet at et tilfelle i Drammen der noen påstod de hadde gjort opptak ble avslørt som juks, bla fordi naboene oppholdt seg ute i hagen vedsiden av og ikke hørte en skit. Utover det står det i noen kommentarfelt på youtube at "naboer"- i hvertfall folk som bor i samme område- hevder at de ikke har hørt noe som helst til tross for at de har vært utendørs på tidspunkt lyden skal ha vært der.
Men selvsagt kan det være "liksomnaboer". Jeg aner ikke. Men generelt synes jeg lyden får liten oppmerksomhet enkelt og greit. :)
Nå husker jeg ikke noen eksplosjoner i Fredrikstad en gang. Var det de med "det mystiske blå lyset"?
Jeg så ingen som nevnte noen blå lys? I kommentarene til nettavisen og på fb altså. Det var snakk om "høye drønn" og at bakken ristet, og flere observerte store røykringer på himmelen.
http://www.side3.no/-vi-hrte-et-smell-o ... 80862.html
Kunne sikkert funnet igjen masse av kommentarene på fjaseboka men tror ikke jeg gidder å grave i arkivene.. :P
Det som skjedde i Drammen kan jo være falsk akkurat det og at de bare spilte av noe de hadde tatt opp fra internett med filming ut i lufta, men naboene kan jo ha vært inne mesteparten av dagen og ikke hørt noe. Videre så vil noen tolke det at naboene ikke hørte det som at det var juks og si det videre. De som hører det de sier tar det for god fisk og det som startet som et rykte blir "SANNHET" som spres over internett etc. Men for all del -akkurat den kan være falsk.

Når det gjelder beskrivelsen av Fredrikstadfenomenet så kom jeg til å tenke på dette;

https://www.youtube.com/watch?v=LsgrRmHW8ro

https://www.youtube.com/watch?v=YB6dtFYZy1I

Har også hørt om folk rundt om i verden som observerer mørke "røyk"-ringer som de lurer på kan være noen slags portalåpninger.
Jeg aner jo egentlig ikke hva det er.

:roll:
Antall ord: 388

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links