Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisMystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Diffusa »

Som jeg skrev i den andre tråden før havariet..

Det minner meg om metall som beveger seg, for eks et stort skip som legger til kai.

Drammen klippet hadde jeg ikke hørt før :)
Antall ord: 37
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Den lyden høres skikkelig uhyggelig ut. :? Har kikka litt på youtube og det ligger klipp om lignende fenomener fra hele verden omtrent der.. også noen der det har vært jordskjelv rett etter at lyden har blitt hørt. Mange påstår at det høres ut som lyden kommer fra bakken og at de kan kjenne fysiske vibrasjoner i gulv/ bakke.

Enig med Diffusa, lyden minner om "verftslyd" eller store båter som legger til kai! Ser at fler av filmene også er kommentert med dette, at folk lurer på om det er i nærheten av sjøen. Men mange av filmene er filmet i innlandet, milevis fra sjø og båter.

Men hvis denne lyden er reell og så intens som det påstås er det egentlig rart ikke enda fler har plukket det opp? Èn, kanskje to videoer fra hvert sted synes jeg er "lite". Hadde sånne "dommedagsbasuner" ljomet gjennom dalen her tror jeg det hadde blitt lagt ut minst 1000 opptak, store avisoverskrifter osv.
Antall ord: 173
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Arven »

Det har vært i avisa. Nettavisen var det vel som hadde den artikelen du satte inn før paran hadde sammenbrudd ? Det vil uansett ikke være første gang ting blir tiet bort i det offentlige.
Jeg har også sett flere videoer hvor det sies at områder der lyden høres blir rammet av jordskjelv i etterkant.
Jorda er en trykk koker og når et skjelv nærmer seg så vil trykket øke mot jordskorpen. Hvis noe av gassen presses gjennom små sprekker i skorpen så vil det vel kunne lage sånn lyd ? Det vil også kunne forklare hvorfor skjelvene i disse områdene har vært små (skjelvet i Philladelphia usa var på 1.7 og kom etter at denne lyden ble hørt) , fordi mye av kraften har sivet ut på forhånd.
Jeg vet at youtube kanskje ikke er det sikreste stedet for informasjon, men siden jeg ikke tror på at denne lyden er menneskeskapt, så er dette den beste og mest logiske teorien jeg har hørt hittil.
Antall ord: 177
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Arven skrev:Det har vært i avisa. Nettavisen var det vel som hadde den artikelen du satte inn før paran hadde sammenbrudd ? Det vil uansett ikke være første gang ting blir tiet bort i det offentlige.
Jeg har også sett flere videoer hvor det sies at områder der lyden høres blir rammet av jordskjelv i etterkant.
Jorda er en trykk koker og når et skjelv nærmer seg så vil trykket øke mot jordskorpen. Hvis noe av gassen presses gjennom små sprekker i skorpen så vil det vel kunne lage sånn lyd ? Det vil også kunne forklare hvorfor skjelvene i disse områdene har vært små (skjelvet i Philladelphia usa var på 1.7 og kom etter at denne lyden ble hørt) , fordi mye av kraften har sivet ut på forhånd.
Jeg vet at youtube kanskje ikke er det sikreste stedet for informasjon, men siden jeg ikke tror på at denne lyden er menneskeskapt, så er dette den beste og mest logiske teorien jeg har hørt hittil.
Joo.. det har vært i (nett)aviser (tror det var Dagbladet jeg linket til?), men nettavisene samler jo opp alt av rusk liksom. Har ikke sett noe om dette i papiraviser? Tenker f.eks på Drammens Tidende,- rart om ikke fler enn h*n i videoen oppfattet denne lyden. Hadde fler hørt det vil jeg tro de hadde satt himmel og jord i bevegelse for å finne ut av hva i all verden det var snakk om, deriblant kontaktet lokalavisen?
Ikke godt å si. Lyden er unektelig skremmende, jeg tror jeg hadde blitt rimelig redd om noe tilsvarende hadde skjedd her hjemme. :shock:

Om det har noen sammenheng med økt trykk i jorda/ gass som siver ut.. tja, jeg aner virkelig ikke hva det vil "høres ut som". Men i såfall burde kanskje områder med stor vulkansk aktivitet/ jordskjelvaktivitet være kjent med denne lyden? Island f.eks? Jeg vet heller ikke hvordan det var i Ukraina, om det var noe jordskjelv e.l. i etterkant?
Antall ord: 347
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Arven »

Jeg syns også det er rart at ikke dette blir dekket av alle medier men det står jo i stil med andre merkelige fenomener og observasjoner.
Vet ikke hva jeg skal tro jeg. Men lydene er skumle og jeg hadde blitt redd hvis jeg hørte sånt her. Sist det var utbrudd på Island snakket han ene på dagsrevyen om at det hadde vært noen dype drønn rett før, men det blir jo ikke samme lyden.
Nei kanskje er det himmelens engler som stikker basunene sine ned mot oss og varsler dommedag,- da vil han jo få rett da,- han predikanten som solgte alt han eide i mars og fikk slag som lønn ;)

:-k
Antall ord: 119
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Arven »

Kan HAARP ha noe med lydene å gjøre ? Hvis de kan endre vær og fremkalle jordskjelv så hvorfor ikke lyd.

[youtube]jcmMtUb0mh8&[/youtube]

[youtube]Wi8F77sEvUg&[/youtube]
Antall ord: 27
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av ludoburgero »

Altså, for å hoppe til en innbydende konklusjon som definitivt er bygd på interessante teorier.
Sett i lys av Operation Paperclip, som er beviselig sann konspirasjon - etter andre verdenskrig, hvor det dreier seg om nazi-forskere som ble brakt inn til USA i sikkerhet for å videreutvikle forskning.
Lyssky forskning. Så er det kanskje legitimt å foreslå at det såkalte Project Bluebeam allerede har startet..?

Jeg er stygt redd for, til tross for hvor søkt deler av teoriene som verserer rundt det, at dette kan ha noe veldig reelt for seg. Nettopp fordi at det er mange helt "alminnelig kjente ting som skjer" som er sammenfallende og passer inn i det store bildet, uten at jeg helt orker å begynne å ta eksempler nå - som vil ta for lang tid å forklare. Jeg ville uansett lest meg litt opp på emnet.

Det ser ikke helt lovende ut for menneskeheten, og med en liten neve paranoia for å strø utover, så sier jeg det, da. Men mest for informasjonens skyld, og ikke for saklighetens skyld.
For det jeg synes er spennende trenger det ikke være noe hold i. Men vi liker å gå på kino og teater, så hvorfor ikke, spør jeg da? Ingen trenger å være gale fordi om de nevner HAARP.
Ingen trenger å være gale fordi om de har fordypet seg i konspirasjonsteorier.

Jeg er kanskje ikke akkurat den personen som er mest i vater når det kommer til enkelte ting, men jeg har det da ganske så greit sånn generelt sett, og jeg har lest ufattelig mye om dette fordi jeg rett og slett synes det er spennende. Det går an å være både kritisk og åpen.

Så, det var bare det jeg ville si ;)

Ha en fin søndag!
Antall ord: 293
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

HAARP ja.. mener det er henvist til noen målinger rett før og etter "The Hum" (lyden), tror det var lagt ut noen printscreens i ett eller fler kommentarfelt på youtube? Skal se om jeg finner det igjen..

Klart man begynner å lure. Hvis disse lydopptakene er "ekte" burde noen ha kunnet kommet med en god forklaring på hva det dreier seg om. Den som var omtalt i England virket ihvertfall reell nok og fikk jo en del omtale, men vet ikke om det kom noen forklaring der?
Uansett hva disse lydene er virker de som noe uforklarlig. Om de er menneskeskapte burde det være lett som bare det å forklare hva og hvorfor dersom det ikke er meningen å holde noe skjult. Jeg synes det skumleste egentlig er at ingen forsøker å bortforklare det..
Antall ord: 134
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av ludoburgero »

Spiralen her i Norge bør vi vel heller ikke glemme?
Hva var forklaringen på den..?

Ingen troverdige har sålangt dukket opp.
Antall ord: 23
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- - Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av NightHawk »

ludoburgero skrev:Spiralen her i Norge bør vi vel heller ikke glemme?
Hva var forklaringen på den..?

Ingen troverdige har sålangt dukket opp.
Satt og kikket på noen youtube - klipp angående spiralen, samt andre nettsteder i går. Tenkte selv på akkurat denne saken. Slik spiral har vist seg andre steder også etter det jeg kan forstå.

At det var en russisk rakett ute av kontroll kjøper jeg ikke ;) .
Antall ord: 73
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

" Videoen er en respons på Strange noises over southern Sweden "

i3hhIcqF3cA

Lyden er spilt inn i USA 19. august, på samme tidspunkt som en person i Sverige tok opp en tilsvarende lyd.
Dersom HAARP har noe som helst med dette å gjøre er det vel tvilsomt om "alt" vises på nettsidene deres, men kan jo være artig å kikke innom en gang i blant.
http://www.haarp.alaska.edu/

Ligger også grafer og sånt over "aktiviteten" dems der;
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/data.html

.. og bare for å konspirere litt:
" The prime contractor for construction at the facility was BAE Systems, Advanced Technology (BAE/AT). "
Og om BAE skriver Wikipedia blant annet: " BAE Systems is the successor to many of the most famous British aircraft, defence electronics and warship manufacturers. "
" The company has been the subject of criticism, in terms of general opposition to the arms trade and particularly specific allegations of unethical and corrupt practices, including Saudi Arabian Al Yamamah contracts with BAE and its predecessor. "

(Det står sikkert mye om alt det fine de gjør også, men man plukker vel bare ut det man vil.. :badgrin: )

http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems
Antall ord: 198
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Bearchild »

Kan leke mer med dette. ;)

BAE`s investorer er AXA, Barclays plc, Franclins Resources, Inc. and affiliates, Legal & General Group plc og BlackRock.
Ved å google "AXA+Bildenberg" får jeg opp en Henri de Castries, som har "en fot innenfor" Bildenberg: 2010 : Chairman of the Bilderberg Group's Steering Committee

Googlet "Barclays plc+Bildenberg".. og finner "Agius, Marcus Chairman, Barclays PLC" under 2011 Bilderberg Meeting Participant List.

Finner koblinger med de andre nevnte også, men er for trøtt til å plukke fram mer. ;)
Antall ord: 83
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Chimera »

NightHawk skrev:Opptak fra Drammen. Høres ikke mye hyggelig ut!

hed2ra0cC3o
En liten oppdatering fra samme opplaster:

b0QIrGSA1dY

:lol:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Svartepus »

Ja, som sagt...

Jeg avfeier ikke alle sånne opptak som falske, men en god del av dem tror jeg er juksing på lik linje med Chimera's link over her. Når en person legger ut noe nytt og spennende, tar en haug andre folk opp tråden og begynner å lage lignende filmer. Problemet blir da å skille de ekte fra de falske. Men sånn går nu dagan på youtube.

Her er forøvrig noen eksempler på "lyden" av planeter og sorte hull (minner veldig om rare og metalliske lyder ala fenomenene her i tråden).

e3fqE01YYWs

jYiWNLv-Bgg

894Aejo-R0U

L4ll-DxDmbw

Og nei, det er ingen lyd i universet av type lydbølger og disse opptakene er ikke gjort med mikrofon. Det er radiobølger fra planetene som er fanget opp av satelittene til Nasa og konvertert til lydbølger ved hjelp av en datamaskin.
Antall ord: 149
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mystisk og uhyggelig lyd går verden rundt

Innlegg av Arven »

Fantastiske lyder ! Jupiter lignet veldig på den "kanskje ikke så " mystiske youtube lyden. Interessant at alle har ulike lyder som hver sin personlighet også :mozilla_smile:
Antall ord: 26
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links