Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisUtarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:
Jeppski skrev:Ikke applauder slik ignoranse Helge.
Ikke fortell andre hva de skal gjøre, Jeppski.

Nå skal vi ta en titt på det du sier. Litt generelt om matvarer og næring.
Prøver å være behjelpelig her :)
Jeg antar denne store ironien var med vilje.
Jeppski skrev:Stråling: Har ikke skrevet om stråling, men for å spise stråling, må du være så heldig å spise mat med en radioaktiv kilde.
ludoburgero skrev:Som for eksempel lam? Det er mange dyr som inneholder radioaktivitet i uheldige mengder.
Errrrhm, hvorfor kommentere dette i det hele tatt.
Vaksiner: Der tar du så skammelig feil at jeg selv skammer meg. Jeg skulle likt å se hva du hadde gjort hvis en ny epidemi med kopper hadde brutt ut.
ludoburgero skrev:Som du selv sa; du skulle svare keke på det han hadde skrevet som hadde med dine uttalelser å gjøre, og det var ingenting ifølge deg. Her svarer du selv på noe som du har lest mellom linjene.
Han skrev ikke noe konkret om vaksiner utover å ta dem alle; hvordan kan han ta "skammelig feil"?

Kopper har ikke stor relevans til dette temaet om mat.
Nettopp, ingen relevans, men han nevnte vaksiner likevel.
Hva er det du egentlig sutrer over? Jobb 9-4? Lån for livet? Hvetemelståka?
ludoburgero skrev:Dette var bare spørsmål fra deg, men jeg kan forsøke å besvare dem:

1) Jeg vet ikke hva du mener keke sutrer for, så jeg beklager for et dårlig svar her. Men jeg tror faktisk han kom med god satire og et innlegg hvor det var klart hva han mente. Jeg leste det ikke som syt, men vår vurderingsevne er selvfølgelig bundet til det subjektive. Det kan godt hende du mener folk sutrer bare fordi de er uenige med deg. Veldig modent.

2) Jobb 9-4 er det typiske A4-liv middelmådige mennesker vil leve.
De vil føle seg normale og gjøre alt det alle andre gjør, og så vil de bli fortalt ganske unyansert hva rett og galt er. De vil gjerne slippe å tenke mye selv, men helst ha alt tilrettelagt for seg.
Så vil de kjøre stasjonsvogn og handle på Rema.

3) Lånte penger er ikke egne penger. Det sliter ut en psykisk å være gjeldsbundet.
Hvis ikke, kan en fornekte det. Det øker forekomsten av psykiske lidelser.
Folkesykdommer oppstår, og den onde spiralen graves dypere og dypere.
En får kanskje ikke i seg nok næring heller. En tar seg ikke råd.
Noen bruker kanskje mest av de pengene de ikke har på ting de ikke trenger.

4) Jeg vet ikke eksakt hva keke mente med hvetemelståka, men svært mange av de produktene vi spiser er nettopp det han kaller vomfyll. Vi sprenger brød med hvete som i utgangspunktet er dyrket frem for å utvide seg lettest mulig. Vi elsker disse luftige tingene som har est ut... men glemmer at de eser ut i magen også, forårsaker allergier og luftplager. Mangel på fiber.
Okei.
Jeg har ikke sett en 4 års gammel burger fra McDonald's.
ludoburgero skrev:Jeg har sett bilder av en 13 år gammel. Muggfri, ikke langt ifra like fin som ny.
Jeg har ikke sett bilder av en 13 år gammel burger.
GMO er jeg litt skeptisk til, men mine grunner til å være det, er bedre og mer tenkt over, enn dine grunner. MSG har jeg aldri smakt brukt som ren smakstilsetning. Men utifra det jeg har hørt om det, virker det himmelsk. Mer MSG!
ludoburgero skrev:Monosodiumglutamat er veldig skadelig, men likevel tillatt.
Ofte brukt i kinesiske matvarer.

Det påvirker nevroner i hjernen til å tro at maten smaker mer enn den gjør. Hva er vits å tilsette slikt dersom man har gode råvarer? Argumentene er så godt som borte når man tenker at det bør si noe om at maten i utgangspunktet er smakløs. For eksempel ved bruk av dårlig kjøtt (maskinelt utbeinet for eksempel). Ofte er det masse dritt i maten, og så ønsker man at det skal sminkes med fargestoffer og smakstilsetninger for å tildekke eller fremheve ting som enten ikke burde være der eller ting som mangler.

Forskning viser blant annet disse to soleklare helsefarene ved MSG:

-Det endrer vevet i hjernen ved langtidsbruk.
-Det forstyrrer blodomløpet i kroppen.

GMO er en kategori for seg selv, og det blir så bredt at jeg kan ikke si noe annet enn at hvis mor di hadde konstruert deg frem med blå øyne, lyst hår, en ekstra arm og muskuløs fot, så hadde du følt deg som et misfoster. Kanskje mor di hadde fått ønsket sitt oppfylt, men hadde det vært riktig?
Aner ikke om det du sier stemmer. Forøvrig vet jeg ikke hvorfor du føler for å kommentere GMO, når jeg sier jeg er skeptisk til det.
Ingen vil vel drepe jorda og lage alt i plast din tullebukk.
ludoburgero skrev:Et interessant spørsmål er: kunne denne setningen vært sagt uten "din tullebukk"?
Neppe, da det er meget relevant for deg hvis du skal vinne diskusjonen.
Men over til noe annet, kanskje det noen tullebukker ville kalt mer saklig:

Har du hørt om å sette ting på spissen, men likevel være inne på noe vesentlig?
Ikke et interessant spørsmål, og svaret er nei. Setningen kunne umulig ha vært ytret uten "din tullebukk".
Jepp folkens, det keke sier, stemmer virkelig.
ludoburgero skrev:Jeg vet ikke hva du sikter til konkret her, men mye av det han sier stemmer. Ja.
Jeg siktet til hans "rant" i slutten av innlegget. Om ignoranse osv.
Til slutt: Det heter paracet og ellipse skrives slik: ... Kanskje det ikke er lov å rette på slike ting, men når man bruker det tegnet like mye som du gjorde, bør man kunne skrive det rett. Rett tilbake hvis du vil.
ludoburgero skrev:Like relevant som "din tullebukk", spør du meg. Men hei, jeg er gal, så ikke ta det fra meg.
Å skrive noenlunde rett, er alltid relevant. Hvis du virkelig er gal, ser jeg ingen vits i å diskutere med deg.

Nå er det kanskje på tide å ta seg en chill pill Mr. Ludo? Sier som jeg har sagt før, håper du ikke tar med deg noe av denne eller andre diskusjoner til andre tråder.
Antall ord: 1083

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - - - - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av ludoburgero »

Jeppski skrev:Jeg antar denne store ironien var med vilje.
Errrrhm, hvorfor kommentere dette i det hele tatt.
Jeppski skrev:
ludoburgero skrev:Som for eksempel lam? Det er mange dyr som inneholder radioaktivitet i uheldige mengder.
Errrrhm, hvorfor kommentere dette i det hele tatt.
Fordi du oppriktig lurer på hva du kan spise for å bli Radioactive Man, og da tipser jeg deg!
Nettopp, ingen relevans, men han nevnte vaksiner likevel.
Errrrhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..........
Hvorfor kommentereh dette i det hele tatt daaaeeeh? Jeg bareeeeh... hallooo?!!
Jeg har ikke sett bilder av en 13 år gammel burger.
Nei men, herregud... det er jo forrykende fantastisk!
Ring Allers og fortell dem om din historie.
Aner ikke om det du sier stemmer. Forøvrig vet jeg ikke hvorfor du føler for å kommentere GMO, når jeg sier jeg er skeptisk til det.
Fordi det også er samtaleemne, og jeg ikke diskuterer utelukkende kun om ting folk er klart uenige om. Men det kan hende jeg burde latt være å kommentere GMO. Og MSG. Og burgere.
Ikke et interessant spørsmål, og svaret er nei. Setningen kunne umulig ha vært ytret uten "din tullebukk".
Oppe.
På fjellet.

Der bor der.
Tre trolle.

Trollefar.

Og Trollemor.

Og...

Jeppski.
Jeg siktet til hans "rant" i slutten av innlegget. Om ignoranse osv.
Du fjaser jo bare selv. Det åpner uante muligheter for komedie til å utspille seg på en scene av astronomiske dimensjoner. Når man ikke tar sine meningsmotstandere alvorlig eller i det minst saklige, kan man jo smette inn små artigheter selv. Eller synes du det kanskje blir for mye av det gode?
Å skrive noenlunde rett, er alltid relevant. Hvis du virkelig er gal, ser jeg ingen vits i å diskutere med deg.

Nå er det kanskje på tide å ta seg en chill pill Mr. Ludo? Sier som jeg har sagt før, håper du ikke tar med deg noe av denne eller andre diskusjoner til andre tråder.
Jeg er forøvrig enig med deg i at man bør skrive noenlunde rett. Gjelder også lesning.
Det er uansett ikke så relevant hvis det man skriver er av mer dybde og konsistens enn for eksempel masse fjas. Som du selv mener så hjertes kjært: "Kvalitet fremfor kvantitet"!

Det er ikke ensbetydende med kvalitet fordi om man har et plettfritt skriftspråk.
Ta meg som et godt eksempel. Vel, det er ikke plettfritt, men jeg forsøker å holde et rent språk.
Likevel skriver jeg mye tullballasull. Som sagt, er jeg jo gal også. Det er ingen vits å diskutere med meg. Håper heller ikke jeg tar med meg noe av denne eller andre diskusjoner til andre tråder, men man kan jo aldri vite; ingen garanti fra Galemathias, lissom! Knis! ;)

Har du noen piller å tilby, sier du?
Denslags driver ikke jeg med, men kanskje jeg burde.

Mister Jeppski "The Man" Lebowski.
Antall ord: 477
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Svartepus »

keke skrev:Svartepus.

Kakaosmør - fair trade extra virgin rød palmeolje - oliven,cocos,redpalm aman prana (fairtrade)

se på "Jonassen & co"?

Valio smør.?

Life, sunnkost, vitalkost, alternativ mat/Helios

http://allergikost.no/

http://www.jonassco.no/
Takk, skal sjekkes ut :)
Antall ord: 42
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Jeg kunne jo svart tilbake enda mer tilbakestående enn vi allerede har gjort. Takk for kallenavnet "The Man" Lebowski da! Men jeg synes Keke er litt selektiv med sine liker altså, hvor er min?

Uansett, jeg synes Keke ikke er helt på jordet, men bare litt. Mr. Ludo, du har vel ikke kommet med noe annet enn å beskytte Keke, så hva du egentlig mener, aner jeg ikke.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av kråke »

Vet ikke om det kan regnes som reklame å nevne produkter som ikke inneholder palmeolje f.eks?

her er del 1 til en interessant og til tider ekkel dokumentar fra bbc (engelsk tv) om e-stoffer
http://www.youtube.com/watch?v=x5tl6IdY ... re=related
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Jeppinski: Du får synns ka du vil.. Men at du ikke evner å se eller beklage dine til tider ufysligheta e for mæ et karaktertrekk æ synns lite om...

alt for mye suttring.. alt for lite ydmykhet ;)

anyway.. når d kommer til stykke så synns ikke æ du e helt på vidda.. molekyler har du greie på selv om du tar grundig feil at et lab laga molekyl e d samme som d du finner i naturen....

Å at du e helt på vidda som forsvarer DE aller verste menneskan på den hær kloden som kun tenker på et Lab laga molekyl som nåt dem kan ta patent på... så har du di flinke kjemikeran som får en klapp på skuldra å trur dæm har vært me på nåt som gagner menneskeheten.... Grådigheta vil ingen ende ta.. ikke før vi skjønner at vi må ta vare på oss sjøl å andre...

Jorda holder på å bli totalt fucked.. å d e ene å alene fordi folk ikke evner å se fjellveggen komme mot oss.. at nån har en fix ide om at d e en go løsning å tømme giftig avfall i drikkevannet e nok et godt eksempel på "kjemi" going bananas... ref Fluor i drikkevann

Æ e selektiv? kan du utdype d litt ;) for vil gjerne debatere.. men Ikke på KUN dine primissa eller mine primissa.. Ikke avspore eller ta ting ut av kontekst som feks be mæ snakke om Molekyl struktura æ ikke kjenner til.. Æ vet at Naturen e perfekt som d e.. Æ vet at alle kopier vi lager aldri vil nå naturen til knærne.. Koffor finne opp hjulet på nytt til stadigheter når vi ikke e 100% sikker på at d ikke gjør mer skade en gagning...

D e å har aldri vært personlig "mæ vs Dæ" - vi sitter på kvær vårs banehalvdel - å i realiteten argumenterer for de personan som e Nøytral i sakene... de på "vippepunktet" - pr nu e du fastlåst i ditt - Å æ i mitt.. aldri ! om æ viker fra d æ vet me hele mitt hjerte e sannhet.. skulle æ ta feil e d en anna sak.. ingenting du har å kommet me har vært i nærheta av d...

Som æ sir.. om du kan Debunke Dr. Bernard Jensen så vil æ ligge flatt i støvet.. for mye av d æ har lært kommer fra den kanten via Thor Johansen..

Grunnleggende SPIS EKTE LEVENDE MAT MED NÆRING....

Kunst gjødsel, tilsettning, farge, bleking, stråling, steking, koking fjerner Næringsværdien av maten... Da e d ille når d blir dyrka på utarma jord - som e forpesta me pestisider - Bestrålt - lang transport å hele rukkle av d faenskap monopolisering "effektivisering" sentralisering.. som viker fra Det vi har gjort i 1000vis av år... Derfor e d blitt essensielt med DETOX... tilskudd.. o.l

Hadde tanken bak vært sånn som d burde så ville vi hatt brukt for mye mindre av tilskuddan o.l

Bevis? se rundt dæ.. se på omsettningstall fra div medisiner... gi mæ gode ekspempler på NYe Medisinske saker som KURERER nåt?

Fundamentet e galt.. da kan d aldri bli et stabilt byggverk.. Riv NED å lag d 100% BÆREKRAFTIG ;) NATURLIG.... Vitenskapen KAN å vet hvordan vi kan gjøre dette idag ;) VI må KReve kreve kreve ;)

Btw.. Love you Jeppinski the man lebowski ;) no hard feelings - vi kan være litt spydig og bruke litt humor.. men ikke for å sabotere strømmen av d som kan være en svært lærerik diskusjon..

Håper me d at vi kan være enig i at vi e uenig - kanskje blir vi enig en dag? ;) Vi bør være Åpen.. å skeptisk ;)
Antall ord: 619
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Forskjellen mellom benzosyre laget i naturen og laget i labben:

Laget i naturen: HER
Laget i labben: HER


Vent nå litt ...
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av ludoburgero »

Jeppski skrev:Jeg kunne jo svart tilbake enda mer tilbakestående enn vi allerede har gjort. Takk for kallenavnet "The Man" Lebowski da! Men jeg synes Keke er litt selektiv med sine liker altså, hvor er min?

Uansett, jeg synes Keke ikke er helt på jordet, men bare litt. Mr. Ludo, du har vel ikke kommet med noe annet enn å beskytte Keke, så hva du egentlig mener, aner jeg ikke.
Så godt det føles å være fjorten igjen
Jeg høyner med et Edda-Bedda®! :salute:

Tror ikke keke trenger beskyttelse. Tror nok mest vi er litt mer på bølgelengde i debatten her.
Dessuten har jeg skrevet det jeg mener om f.eks. GMO, men det syntes du ikke var verdig nok tilskudd til debatten fordi vi ikke var uenige nok. Resten er ting som krever ettertanke, og du har fått i bøtte og spann gratis igjen fordi keke faktisk gidder. Liker staheten din, den er sjarmerende.
Antall ord: 160
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:Forskjellen mellom benzosyre laget i naturen og laget i labben:

Laget i naturen: HER
Laget i labben: HER



Vent nå litt ...
De største problemene med diverse tilsetningsstoffer er ikke hvordan de er laget, men mengden man får i seg. Benzosyre som du nevner her finnes naturlig i tyttebær og er ikke ukjent som "naturlig konserveringsmiddel". Men de færreste spiser tyttebær daglig, ihvertfall i så store mengder at det er uheldig. Når alt man spiser inneholder slike stoffer kan det bli skummelt.. ihvertfall når man vet at enkelte stoffer kombinert med andre er direkte helsefarlige.
F.eks er benzosyre kombinert med askorbinsyre (C-vitaminer) kreftfremkallende. Igjen er det snakk om hvilke mengder man får i seg, men så lenge man handler ferdigmat fra en hvilken som helst butikk har man faktisk ikke så mange valg.
Antall ord: 144
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av ludoburgero »

Viktige poeng å ta med, Bearchild!

Som kjent er også alle legemidler gift når det kommer til stykket. Også alternativmedisin.
Det er dosering som er nøkkelen, sammen med interaksjoner og uheldig kjemi selvfølgelig.

Ett morsomt eksempel: noe så sunt som olivenolje inneholder også kreftfremkallende stoffer dersom det brukes i steking. Olivenolje skal aldri brukes slik, men i dressinger eller ting som ikke oppvarmes på mer enn 160-170 grader. Ellers er olivenolje ypperlig, noe som sikkert er alminnelig viten.
Antall ord: 81
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Bearchild skrev:
Jeppski skrev:Forskjellen mellom benzosyre laget i naturen og laget i labben:

Laget i naturen: HER
Laget i labben: HER



Vent nå litt ...
De største problemene med diverse tilsetningsstoffer er ikke hvordan de er laget, men mengden man får i seg. Benzosyre som du nevner her finnes naturlig i tyttebær og er ikke ukjent som "naturlig konserveringsmiddel". Men de færreste spiser tyttebær daglig, ihvertfall i så store mengder at det er uheldig. Når alt man spiser inneholder slike stoffer kan det bli skummelt.. ihvertfall når man vet at enkelte stoffer kombinert med andre er direkte helsefarlige.
F.eks er benzosyre kombinert med askorbinsyre (C-vitaminer) kreftfremkallende. Igjen er det snakk om hvilke mengder man får i seg, men så lenge man handler ferdigmat fra en hvilken som helst butikk har man faktisk ikke så mange valg.
Men det er ikke det Keke sier. Han sier at molekyler fra labben er farlig, men molekyler fra naturen er greie.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

..........................................................

qsIyQOE_zdk


LtqwmXFNhxw


Ego6LI-IjbY

Vh-vtABO8-0

8nLKHYHmPbo

XI5frPV58tY


84otsNRkbDg
Antall ord: 11
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Fine klipp ! ;) orker ikke svare på siste påstand da d er nok et eksempel på ta ting ut av kontekst.. la d ligge nå :)

Mye fakta i di klippene... som jeg er sikker på du kommer til å like jeppinski ;) enjoy
Antall ord: 41
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

keke skrev:Fine klipp ! ;) orker ikke svare på siste påstand da d er nok et eksempel på ta ting ut av kontekst.. la d ligge nå :)

Mye fakta i di klippene... som jeg er sikker på du kommer til å like jeppinski ;) enjoy
De to siste postene mine har ikke vært ute av kontekst. Ikke prøvd deg en gang. Ikke skal jeg la det ligge heller. Forklar meg hva forskjellen mellom de to molekylene jeg postet er. Med dine egne ord. Bruk din egen kunnskap, ikke ihatevaccinesandthemanisouttogetme.com.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

by Isobel Jennings of Cambridge University. "The synthetic vitamins may be identical with naturally occurring substances or closely related. The close relations, althought useful in many ways, pose some problems in that they may have only a fraction, whether large or small, of the biological activity of the natural products ... Synthetic vitamins may perform some of the functions of their natural counterparts while being useless for others. But what may be more important is the fact that synthetic vitamins, prepared from chemicals instead of nature, are frequently less active biologically than their natural counterparts, thereby reducing any beneficial effect they may have."
Antall ord: 102
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !