Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisOk med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie ...

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å v

Innlegg av Svartepus »

? skrev:
Svartepus skrev: Noen få ganger har helt uskyldige kommentarer blitt tolket så inni granskauen feil at jeg har sittet igjen som et digert spørsmålstegn
?
Ja så stort faktisk, minst! :lol:
Antall ord: 32
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av ludoburgero »

Alle har godt av å bli motsagt litt.
Settes på prøve.

Lære noe nytt. Smake noe nytt. Høre en ny låt.

Livet er ikke lett når man er redd iallefall. Og selv om man innbiller seg at man ikke er redd for det ukjente, så kan man jo tenke etter... om det er en selv som er så "åpen" der en går rundt i de samme sporene, enten man tror man søker dypere og dypere ned i det åndelige... eller høyere, da, for den saks skyld. For alle mennesker har en tendens til å klinge seg til noe, og så forblir de der fordi de finner styrke i det kjente og trygge. Selv om man har en forestilling om at andre ikke har kjennskap til dette "mystiske" eller hva man enn vil kalle det for å gjøre det til en egen personlig greie som er... ja... SPESIELL.

Egentlig så finnes det verken skeptikere eller troende. Det er omtrent like teit som å si at en brannmann aldri kan fyre opp en grill. Eller som å si at en politimann aldri har lastet ned mp3... eventuelt kopiert en kassett i sin barndom. Ingenting her er statisk. Ingen mennesker skal kategoriseres med mindre de vil selv. Og vil de selv, så tror jeg de har en identitetskrise.

Når man taler på vegne av "flertallet", forøvrig, vil jeg til slutt si, så er det som regel egentlig bare et ønske om å utøve litt makt. Det er et kontrollbehov som er iboende oss mennesker. Når vi ikke trives med ting slik de er, så ønsker vi å "rydde opp". Noen bruker "tenk på barna"-kortet, noen bruker "rasisme"-kortet. Valget er ditt. Jeg gjør det selv, mange ganger, og jeg har det ganske gøy når jeg først gjør det. Jeg er et uspesielt og usselt menneske. Jeg er en ulv i fåreklær, en kjempearrogant skeptiker forkledd som en fjollete troende. Jeg er en nisse. En alternativ og veldig spesiell klarsynt med bølgeblikk og indigobarnet i behold. Jeg er Gud. Jeg er Messias. En jesus ifra Helvete. En vannmann, en steinbukk, en skorpion med ascendanten i ræva på aspiranten. En elefant med gullfiskhukommelse. En fordomsfull frisinnet.

OG. SÅ. VIDERE.

Spiller det egentlig noen rolle om vi alle er uenige og enige i tide og utide?
Hvorfor har noen mer rett enn andre? Kan vi ikke bruke alt dette på noe konstruktivt heller?

Vi kan jo starte med å lytte til ting vi ikke liker. Kanskje vi lærer noe. :fisking
Antall ord: 429
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av ? »

pAGUo0YEQp8
Antall ord: 1
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links