Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisOk med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie ...

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie ...

Innlegg av Kiara »

Vet ikke om detter ble rette stedet å legge ut dette. Men hvis ikke, så vær så snill å flytt denne til rette plassen! ;)

Jeg bare må nå få ut litt, eller litt mere av det jeg har tenkt så mange, mange ganger, når jeg leser her inne..

Nå har jeg stadig blitt mer og mer overgitt over hvor skeptisk de fleste her inne er! Er dette skeptisk.no, eller er det paranormal.no?

Jeg selv brukte jo temmelig lang tid, før jeg turte å bli medlem her.. Og ser at fremdeles er det sånn med en stor del som registrerer seg, og tør å skrive noe, gud forby, om sine opplevelser, som er unormale!

Det blir klaget over lite aktivitet og tørke her inne i perioder.. Men er det så rart det da? De som har unormale/paranormale opplevelser, som tar seg til et stort mot og deler her.. blir henvist til leger og psykologer først og fremst!
Jeg og mange med meg har da allerede vurdert, og kanskje allerede prøvd disse tiltakene, før stakkaren tør å lufte problemet her inne, for alle som kommer alle legeannbefalinger og øyenleger, osv...

Jeg med andre, har lest tråder mange år tilbake, og lest alle henvisninger til helsepersonell, før en bestemte seg til å ta turen hit, og betro seg! Jeg for min egen del har vel bare startet en tråd, før denne! Ja, jeg har kommet med masse egne erfaringer og opplevelser i kommentar til andres, tråder.. Fordi at jeg er redd for fordømmelsen/fornektelsen, fra andre, men blir likevel engasjert, spesielt når mer ferske.. kommer inn med sine opplevelser!
Jeg syns de skal bli godt motatt, og seriøst motatt.. men har jo vært noen få tilfeller jeg har følt at dette var bare en narr.. og ikke klart å ta den seriøs, og derfor kanskje vært litt krass!
Men hvis vi ikke bare vil ha daglige oppdateringer,, noe som jeg setter pris på,, bare det ikke handler bare om det, og falske krangletråder, men Vl også setter pris på denne siden som paranormal, og det som det innebærer.. Så må vi slutte å skremme ut alle de som tør å komme her med et oppriktig ønske om å være her!

Ser selv at enkelte aldri gir en tilbakemelding på hvordan det har gått.. Og det er leit! Og mange slenger bare inn en forespørsel om noe de har mistet, og tror det er så enkelt og lettvindt.. grr..

Men, skal vi fortsett å være paranormal, og beholde andre enn den gamle kjernen som er stort sett enige, og gode venner her, så må vi opptre mer som en paranormal side, og ta folk på alvor, hvis det ikke virker åpenlyst at disse bare er ute etter kødd da! Ellers blir det ganske dødt her,, med en og annen innomgjest som snart blir skremt bort! :dontknow
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Lilja »

Bilde Et utrolig godt og viktig innlegg, Kiara!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Asbjørn »

:like

Det har faktisk vært noen oppvaskmøter på dette underveis.

Men problemet er at om vi utestenger enhver som kommer med motmæle, blir vi mer som en sekt , enn et diskusjonsforum.

Vi som modererer forsøker å regulere litt på de som er mest kritiske, iallfall når det kommer til personangrep og nedrakking.
Vi vet det er en del som "balanserer på kniven" når det gjelder å komme med motargumenter...

Derfor hadde vi en større opprydning, og en innstramming for en tid tilbake, - men vi må ikke ta for hardt i heller, - da kaster vi ungen ut med badevannet...

Moderatorne klarer ikke å fange opp alt som skjer, - derfor har vi en knapp som påkaller oppmerksomheten vår. Og endel saker blir ryddet nettopp av den grunn.

Men - vi skal ikke være et sensursamfunn heller, - hvor "dersom du ikke er enig med alt, så blir du kasta ut" skal råde..

En viss motvekt, og da med saklige argumenter er viktig, - ellers så mister vi fullstendig bakkekontakten...

Når vi har så mange forskjellige brukere som vi har her inne, - må det og bli uenigheter fordi man ikke mener det samme. Kan slike uenigheter diskuteres saklig, er det det beste...

Men jeg er enig i at om noen har et spørsmål, og en skeptiker kommer inn og sier at "det er ikke mulig" - så bør skeptikeren være klar over at endel ganger er det mange løsninger på en sak.

For :
Selv om man kan bevise at vann kan tømmes fra en mugge, og ned i et glass,
så er det nemlig slik at i endel tilfelle kommer det inn forhold som gjør at vannet IKKE kan tømmes fra muggen.
Vi snakker da om f.ex damp, eller vannsom er frosset til is, og ikke kan komme ut av mugga før det knuses, eller tines.
Poenget her er at et svar ikke alltid er feil fordi det beviselig ikke stemmer med et annet...
Av den enkle grunn at det kan være flere svar / løsninger på en sak.

Dette glemmes ofte av de som diskuterer, - "det kommer ikke vann av mugga, og den er full av vann"....
Å forklare det for en som ikke kjenner til IS , nytter liksom ikke, - er det vann i mugga, skal du kunne tømme det ut...

Slik er det og med det paranormale....

Noen ganger er det andre svar på en sak, enn det ene som skeptikeren holder frem som eneste sannhet...

A :vismann
Antall ord: 422

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Bravvo Kiara.. :like

Men....

Jeg/vi trenger slike som Jeppski, Rhonersen, Kimbara, Atheos, BA, skepsismannen, og Lighteren med oss..

Jeg føler at de selverklærte skeptikere på en måte bidrar med sine meninger på en god måte.
Da de hardnakket forkynner sin mening, mot "vår" påstand, så er det kanskje litt posetivt for vår opplevelser..

Altså..:

Jeg har diskutert i over 1000 innlegg mot hardcore benektikere, og skeptikere om mine opplevelser... Jeg har truffet en av de., og vi ennå har ikke kommet til enighet. Mine opplevelser har INGEN samsvar med deres vitenskaplige formler.. Det kan ligne litt.. Kanskje, men ikke helt..

Kiara: Disse skeptikere er med på å styrke min tro..
Da det de serverer av vitenskaplige beviser mot min opplevelse, egentlig ikke stemmer med slik jeg opplevde tilfellet... Skeptikere/benektikere er bundet til de rammer som vitenskapen er gitt dem. De er ikke i stand til å se utenfor de rammer som er vitenskaplig bevist inntil 26/1-2013..
Mens, VI some IKKE er bundet av slike normer kan se utenfor, og tillate litt "utenfor-allfar-vei" forklaring..

Mine siskusjoner med Kimbara, Rhonersen, BA, og Jeppski har bidratt til at jeg har sett litt deres vei også.
Jeg har også sett behovet for litt skepsis innenfor det alternativet, da det er jaggu mye rart der ute, som kan være vannskelig å tro på hvis man ikke har en åpen sjel.. ;)

Skepsiss er sunt..

Ps: Jeg Happe er medlem av Skepsiss.no, og Inge liker å bli lurt.no i tillegg til Paranormal.no.
Jeg finner det svært berikende av å lese ALLE meninger av en sak.

:like

Happe....
Antall ord: 273
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av xyrea »

En del har et ganske vidt begrep om hva en skeptiker er, også da. For eksempel 'alle som ikke tror på alt' eller 'alle som ikke er enig med meg' eller 'alle som ikke tror på den samme versionen av (hvadetnåer) som meg'.

Noen ganger virker det som det verste man kan gjøre her er å tro at noe eksisterer men ikke være enig i den 'vanlige' oppfatningen av det.. da er det mye bedre å si 'finnes ikke'.
Antall ord: 80
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Lilja »

Skeptikerne er viktige for ballansen på forumet her! Uten noen som trakk ting ned innimellom tror jeg kanskje at enkelte tråder ville blitt i overkant høytsvevende :lol:


Det jeg tenker, sånn for min egen del, er at det er viktig å huske på at man selv har vært fersking en gang. Når noen stiller spørsmål eller kommer med påstander man kanskje syns er helt på jordet skal man være forsiktig med å bagatellisere, fordi de aller fleste av oss har vært der!
Når man først åpner seg opp for "det åndelige" er det lett å se spøkelser på høylys dag, og ta de merkeligste hverdagshendelser som tegn fra høyere makter. Man overtolker og overanalyserer og ser det man vil se, fordi man så gjerne vil oppleve ting.

Kanskje man rett og slett burde bli flinkere til å ta andre på alvor, uavhengig av om man er enig eller ei? For jeg er sikker på at vi alle har mye å lære av hverandre hvis vi bare begynner å lytte!
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Svartepus »

Jeg mener at vi trenger folk i begge ender av skalaen og alt i midten for å skape et bra forum. Hvis det bare hadde vært tråder med fri flyt av påstander her inne, der ingen fikk lov til å protestere littegranne, hadde det blitt litt for mye skummel sekt. Det hadde vært kjedelig og lite lærerikt. Dersom noen kommer innom her for å fortelle om en opplevelse og ikke blir trodd, skjønner jeg jo at det kan oppleves som sårende og lite imøtekommende. Men burde ikke høvelig voksne mennesker vite at når man forteller om personlige opplevelser som ikke kan bevises, vil man møte motstand? Det vil alltid finnes noen som tviler eller mistror av forskjellige grunner, og da kommer spørsmålene. Noen med frekke undertoner og noen helt legitime spørsmål som kanskje bare føles frekke fordi man gjerne vil bli trodd og forstått. Spesielt hvis man kommer inn hit og forventer at paranormal.no er et forum der alle tror like sterkt på alt. Jeg ser heller ikke noe galt i å sjekke fysisk og psykisk helse når man plutselig begynner å se eller høre rare ting. Blir det slått fast at man er frisk som en fisk, har man jo desto større grunn til å beholde troen på at man har opplevd noe paranormalt. Det er mye mellom himmel og jord men det er jaggu mye rart som foregår mellom ørene på folk også, både bevisst og ubevisst.

Nå kaster jeg en liten kinaputt inn her (brannfakler blir litt for voldsomt); Er "troende" en veldig skjør gruppe som helst ikke bør møte motstand? Det blir ofte til at det er synd på de troende som deler så hjertelig av sine åndelige opplevelser, mens de som sier i mot eller bare stiller spørsmål er frekke og slemme. Og i tillegg useriøse. Deres meninger bør helst dysses ned så ingen blir såret. Dette blir veldig satt på spissen, men det oppstår stadig diskusjoner om skeptikernes rett til å være her og spesielt når de svarer nye medlemmer med kritiske spørsmål. Hvor går grensen for hvor skeptisk man kan være før det blir ubehagelig? Hvis man tar bort alle benektikere og frekke skeptikere, hvor er da toleransegrensen for spørsmål og kritiske synsvinkler fra andre som ikke har samme oppfatning som trådstarter i en tråd? Dette er bare generelle spørsmål som har slått meg, og ikke spesielt rettet mot Kiara.

Jeg tenker at problemet vi trenger å ta tak i ikke er at det er skeptikere her som motsier troende (nye eller gamle), men at enkelte ikke klarer å diskutere eller være uenig uten å bli ufine. I andre enden har man dem som blir i overkant lett fornærmet om noen har andre meninger om det som blir fortalt. Vi er tross alt et forum med mennesker med forskjellig ballast. Noen står støtt i troen og kan argumentere og diskutere til de er blå uten å la seg vippe av pinnen. De tåler en støyt og får ikke hele dagen ødelagt av en kritisk sjel på et forum. Andre er usikre og vil så gjerne ha gehør for at deres opplevelser er 100% paranormale, og tar det svært personlig når andre stiller spørsmål eller nekter å tro på det de forteller. Når vi da topper det hele med dagsform og humør preget av andre ting i livet, blir det fort både skrevet og lest mye mellom linjene som kan skape trøbbel. Vi er jo bare mennesker med alle våre feil og mangler (til tider fullstendig systemfeil), og alle har forskjellig toleransegrense. En toleransegrense som i tillegg varierer etter dagsform.

Hvis alle på forumet blir flinkere til å svare saklig, ta folk på alvor og eventuelt la være å svare dersom man føler sterk trang til å bare spy ut syre og sarkasme, tror jeg det hjelper på mye. I tillegg må alle kanskje bli flinkere til å ikke lese så mye mellom linjene og ta ting så veldig personlig. Jeg har selv opplevd å bli feiltolket bare jeg lar være å føye til en smiley etter det jeg har skrevet. Noen få ganger har helt uskyldige kommentarer blitt tolket så inni granskauen feil at jeg har sittet igjen som et digert spørsmålstegn. Da tenker jeg at jeg har uttalt meg uklart og kanskje i overkant flåsete, men også at noen har stått opp med feil briller og lest altfor mye mellom linjene. Det hele handler om både avsender og mottaker og den lufta signalene går gjennom.

Og alt dette er løse tanker jeg har gjort meg i løpet av mine år her inne, som nå er skrevet midt på natta mens hjernen ikke er helt i vater. Jeg er en skeptisk troende og til tider veldig glad i å tøyse, men sjelden (omtrent aldri) ondsinnet. Sånn tror jeg de fleste er, inkludert skeptikere og benektikere; man tøyser litt, er litt seriøs og kan være vrang som fy dersom man mener man har rett, men veldig sjelden direkte ondsinnet. Derfor velger jeg å tro at de fleste tilfeller av sårede følelser er misforståelser og kommunikasjonssvikt. Vi må bare være rause med hverandre og tåle litt motgang uansett om vi tror eller er skeptisk (eller vipper midt i mellom). Hvis noen oppfører seg helt godzilla og tydelig bare sparker vilt rundt seg og skaper kvalme har vi en rapporteringsknapp som kan brukes. Ellers burde det være plass til alle i denne suppa av rare folk, selv de av oss som er litt mer vrange og vanskelige.

Natta dere, nå er jeg ferdig å tømme hjernen for denne gang. :type :zzz
Antall ord: 991
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Lilja »

:notworthy: Så mange kloke ord du klarer å få ned midt på natta, Svartepus!!

Jeg er så enig i at man er nødt til å tåle motstand. Men det som nok frustrerer mange, inkludert meg selv innimellom, er det at hver eneste tråd som omhandler noe paranormalt, i løpet av kort tid endrer seg til å bli en diskusjon mellom "troende" og "skeptikere".
(se der, ja, båsene brukes fortsatt flittig :oops: )

Hvis jeg lager en tråd om mine opplevelser med hjelpere, så må det kunne gå an å diskutere hjelpere uten å måtte krangle om hvorvidt hjelpere finnes eller ei. Det er ingenting i veien for å ta en diskusjon rundt det jeg mener å ha opplevd, eller komme med mulige naturlige forklaringer på opplevelsene mine, men idet diskusjonen skal snus til "hjelpere finnes ikke, bevis det" vs "hjelpere finnes, du er trangsynt" er tråden (i mine øyne) ødelagt.
(var det noen som skjønte forskjellen jeg ville fram til...? )



Edit: Skrivefeil
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Arven »

Veldig bra innlegg Kiara =D>

Jeg syns også Lilja kommer med et godt poeng her !
Jeg for min del tenker at de fleste av oss har kommet et stykke forbi hvorvidt det finnes en åndelige virkelighet. Så å bli stående i diskusjoner om hva som finnes eller ikke, blir veldig på stedet hvil.
Det virker på meg som om mange er redde for å bli sett på som naive troende og at man derfor ser det nødvendig å understeke til det kjedsommelige hvor skeptisk man er.
Jeg ville tenke at på et paranormalt forum setter man det paranormale først.

Og jada,- før noen arresterer meg på det,- det er viktig å lete etter naturlige forklaringer og ha en sunn porson skeptisisme og osv osv.......
Antall ord: 123
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie

Innlegg av ? »

Svartepus skrev: Noen få ganger har helt uskyldige kommentarer blitt tolket så inni granskauen feil at jeg har sittet igjen som et digert spørsmålstegn
?
Antall ord: 26
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av xyrea »

Bare for å få frem en annen side av saken, det er slett ikke bare skeptikere som er intolerante her. Sånn personlig er jeg mer plaga av eh, litt enspora troende eller hva man skal kalle det, enn skeptikere. Hittil har ingen skeptikere beskyldt meg for å "lede folk i fortapelsen", for eksempel. :roll:
Antall ord: 52
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Jeppski »

Før jeg i det hele tatt lager innlegg på forum som er nye for meg, ser jeg hvordan forumet fungerer. Hvis nye folk ikke tar seg bryet til å faktisk være her en liten stund, for å så finne ut når de poster at: "Jøss, det kan hende folk som ikke tror på spøkelser og den 28. dimensjon, svarer meg" har man ingen andre enn seg selv å takke. Å komme her og forvente at alle skal være enig med deg, og synes at du har en virkelig interessant historie, er urimelig. Fordi dette er et diskusjonsforum, med fokus på det ukjente.

Det skal også sies at jeg holder meg unna mange av disse trådene som har veldig høy spøkelses-faktor. Da metafysikk er skikkelig irriterende å diskutere, så jeg vet ikke helt hvordan nye folk blir møtt i slike tråder.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av Kiara »

Kjempe-enig i det dere skriver alle sammen her! Skal ikke bruke masse plass på å lime inn av kommentarene deres, så sier det bare kort og greit sånn! ;)

Må bare si at jeg har ikke selv store problemer med skeptikerne. Jeg tåler en støyt.. og jeg er trygg på meg selv. De som tydeligvis liker og være her såpass mye, må jo ha noe godt i seg. :D

Men det kan bli for skremmende/nedslående for nye, og spesielt unge nye medlemmer, hvis de blir møtt med bare stor motstand når de deler sine opplevelser. Jeg mener ikke at allt bare skal tas for god fisk, og det må tåles at det blir spurt. Men litt varsomhet, så de ikke får en følelse av å bare må være gal.. Og gode råd i forhold til om de har sjekket ut andre mulige årsaker, er jo ikke av veien å komme med!

Svartepus, jeg husker den gangen du ble så misstolket. Jeg husker ikke hva saken dreide seg om, men jeg husker at jeg så at du ble kjempe misstolket, og jeg visste at du var ikke sånn. Men jeg kjenner deg såpass her inne, at jeg kan vel stort sett se om du tuller, eller er alvorlig! Likeså med de fleste andre faste her inne! ;) Og som du sier, folk har forskjellig dagsform, som kan gi utslag i måten å svare på! Så jeg tåler en støyt! Er jo bare mere interessant når det blir en skikkelig diskusjon rundt et emne..

Jeg vil bare være litt varsom med å avvise opplevelsene til de som har motet seg opp til å dele med oss. Hadde jo vært et veldig kjedelig paranormal forum, hvis det ikke skulle dreie seg om det! Selv om jeg også syns det er morsomt å lese i skravle-trådene! Blir jo på en måte mere kjent med personen og livet til denne bak avartaren. :)

Og som sagt, for min del, helt greit med vanskelige, irriterende skeptikere.. ;) Men dere trenger da ikke skremme nye, litt mere usikre medlemmer vekk! :rasende
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av galaxy - sluttet »

Helt enig Kiara, har ikke vært her så mye egentlig, men kun det siste halve året en titt i ny og ned, men oppdaget det med den noe skeptiske stemningen til tider .. 8)
Sist redigert av galaxy - sluttet på 27 Jan 2013 23:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Ok med en og annen skeptiker på laget.. men hva om å vie .

Innlegg av lighteren »

Bilde


ikke få meg til å le folkens :- ).
Antall ord: 6
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links