Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisLegemiddelet LDN

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av Svartepus »

Jeg vil nok uansett tro at LDN er adskillig mer greit for kroppen enn f.eks. Remicade. Lista over bivirkninger er noe av det verste jeg har sett, inkludert kreftsykdommer. Jeg kan ikke skjønne hvorfor LDN skal være så dumt å prøve når det er så trygt og gir så lite bivirkninger. Jeg ville ha følt meg mye mer lurt av å bli proppet full av Remicade og endt opp med en dødelig kreftsykdom enn å ta LDN og ikke få noen virkning. Da er man i det minste bare tilbake til scratch og ikke sykere.
Remicade er i tillegg svindyrt og koster ca 20.000 kr pr behandling/infusjon. Det tilsvarer ti år med LDN. Noe å tenke på...
Antall ord: 122
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av Bearchild »

Bakdelen ved sånn mediadekning som bla denne LDN får er at det blir så innihampen mediaaktig. Sensasjon! Mirakel! Jeg tror nok en del essensiell informasjon har blitt rotet bort på veien..
For det er vel neppe(?) snakk om å bytte ut annen livsnødvendig medisin med denne saken? Sånn som jeg har forstått det bidrar disse pillene til at en del mennesker trenger mindre av andre dyre og skadelige medisiner ved at den bidrar til å holde enkelte sykdommer i sjakk.

Det kan kanskje sammenlignes med at man vedsidenav foreskrevne medisiner også- i perioder- bruker smertestillende type Ibux, Paralgin mm. Mange av disse autoimmune sykdommene er også periodiske og medisinering er bare nødvendig under oppblomstring. Hvis LDN bidrar til at utbruddene uteblir kan man jo slippe å putte i seg alle disse andre skumle sakene.
Antall ord: 137
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av Svartepus »

Antall ord: 10
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av ? »

Noen husker så langt tilbake som MMS og dette kurerte all sykdommer, og ble en trendy detoxkur
Atter andre husker ask avkok og mye helbredende har det vært i mellom

Bare å velge fra øverste hylle
Antall ord: 36
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av Arven »

Jeg fester større lit til vitnesbyrd fra mange, enn firmaer og ykesgrupper som styres av politikk og penger !
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av ludoburgero »

Det samme problemet ligger i bunn for begge parter. Manglende kritikk.
Antall ord: 11
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror LDN funker veldig bra for noen, litt for noen og ikke i det hele tatt for noen. På samme måte som alle kurene med cellegifter og kortikosteroider har varierende virkning på pasienter med autoimmune sykdommer.

Her er skeptikerblogger Tjomlids syn på saken: http://tjomlid.com/2013/02/28/ldn-mirak ... luftslott/

TV2 har ikke påstått at man blir frisk av LDN, og jeg kan love at den hyggelige damen i programmet ikke er frisk av MS-sykdommen sin. Hun har derimot gått fra å være nærmest sengeliggende til å kunne jobbe litt og fungere tilnærmet normalt. Den gode virkningen har hun hatt lenge nå og hun er kjent som et positivt ståpåmenneske i bygda. Hun sier heller ikke at LDN er en mirakekur, men selvfølgelig anbefaler hun legemidlet når hun har fått et så mye bedre liv. Når da leger sier at virkningene er såpass kjent at de vet at bivirkninger er sjeldne og lite alvorlige, skader det da ikke å prøve. Gir det noen et nytt og bedre liv er det etter min mening vel verdt det, selv om det bare er snakk om placebo.
Antall ord: 200
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av ludoburgero »

Ytterst enig! Saken er bare at det er IKKE greit å lyve (eventuelt vri på noe) for å fremheve noe positivt. Det er heller ikke greit å snakke det ned i å dreie seg om overdrivelser.

Jeg er så jævla trøtt og lei av type journalistikk og utsagn på linje med avisoverskrifter i tragikomiske massemedier som fremstiller alt ensidig og blåser alt ut av proporsjoner for å skape sensasjonsfølelser. Det er bare så primitivt. Det samme gjelder her (og over hele linja, forsåvidt). Er noe positivt, så vær saklig og få frem det. Om man skaper sensasjon vil det oppstå debatt om akkurat statusen og løgnene som har vært sagt, istedenfor en grundig vurdering.

Det er å skyte seg selv i foten. Som vanlig. Som alle vi mennesker tydeligvis elsker å gjøre.
Antall ord: 134
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Legemiddelet LDN

Innlegg av keke »

LAVDOSE NALTREXONE: Vi har i mange år brukt LDN for pasienter.Midlet er et nøytralt anti-morfin som blokkerer opiatreseptorene på cellene og hjernen svarer da med å lage mere såkalt endorfiner (hjemmelaget morfin) i håp om å vedleikeholde enorfin effekten.Dette virker smertedempende,immunresulrerende, demper leddverk,betennelseshemmende og beroligende.Effekten av LDN er enten eller: 70-80% har nytte av det,men ca 20-30% har ikke.Forsøk gjort med endorfiner og morfiner i andre sammenhenger viser at personer som har nytte av placebo også har en god endorfinproduksjon og at placebo blant annet er en endorfin-effekt. Det er derfor de som er mottakelige for placebo som har nytte av LDN. Personer med fraværende placebo-effekt (hjerneskadde /genetisk varianter i nervesystemet/ negativ innstilling osv) kan ikke forventes å oppleve LDN effekten.Er da LDN ren placebo? Ikke i vanlig forstandi,det bare utnytter en spesiell kjemisk konstruksjon 80% av oss har i nervesystemet og som 20% ikke har.Kontakt derfor din lege og be han/henne prøve det ut.Billig er det også.
I de årene vi har brukt det har folk rapporter en viss hodepine av forbigående natur,men ellers ikke noe av betydning.Men man kan selvsagt ikke si noe sikkert for alle,men er det ubehag går det normalt over i løpet av et par dageretter at man har stoppet å ta det.Det er vår erfaring så langt
Low Dose Naltrexone (LDN) is not a miracle, but mimics the effect of a miracle. All mammals on earth has a self healing, painkilling, visionary drug made in their own brain called endorphins that has a similar effect to morphine.If stressed,injured or by meditation your brain starts pouring out the wonder-drug made inside you to help you relax,heal and become more happy!! Naltrexone is an anti-morphine that in large doses blocks the happy effect and is also used to block effects of morphine/heroine taken as a stimulant; but: In small doses there is an opposite effect! Your brain is the teased to produce more of the good stuff and it works.The influx of increased production of endorphins reduces your pain, makes you more happy, reduce inflammation, increase immunity and even influence cancer!! LDN is similar even identical to acupuncture and deep relaxation and it is cheap, no wonder the drug industry shivers when they hear of a simple substance you can buy for a few pennies and dimes that can achieve what more expensive drugs do. But it works not for all ca 80% will get benefit, 20% may not.
Dr Bjørn Johan Øvrebye
Antall ord: 442
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links