Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNephilim

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Nephilim

Innlegg av Snow »

Der kan du se på gresk mytologi igjen, mange av gudene var vakre og snille også var det titanene! Som igjen ikke var så snille.

De rõdhårede kjempene som indianerne forteller om var kannibaler, og mange andre kjemper var også det. Grunnen til det er vel så lett som at når man er så stor trenger man mye mat! Og dyrene i nærheten var vel ikke nok. De sier at de hjalp til å utslette seg selv pga sult, så vel som at menneskene drepte dem.

Jeg tror at de forskjellige stammene med kjemper var akkurat like ulike som oss mennesker. Noen er snillere enn andre, og noen er mer teknologisk enn andre :)

Under 1 time igjen på jobb nå! :lykkelig
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Nephilim

Innlegg av Snow »

Dette er linken til den første dokumentaren jeg så (anbefales): https://www.youtube.com/watch?feature=e ... 4642t4dvMc

Også har jeg hørt på dette intervjuet med Steve Quayle (for de med god tid, 1 time og 48 minutter) : http://www.youtube.com/watch?v=t9l684wxDM0
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Nephilim

Innlegg av Moonstone »

Problemet med "Ancient Astronauts"-konseptet er at man prøver å finne en rasjonell forklaring på mytologi, som man anser som historiske faktafortellinger.
Det er her feilen begås i mine øyne.

De gamle mytologiske,filosofiske og religiøse systemene er overøst med symbolikk og metaforer, så godt som overtro og feilaktige forestillinger.
Et eksempel på feilaktig forestilling er forestillingen om Firmamentet, en stor dome som hviler over Jorda. Firmamentet inneholdt Engler/Genii/Stjerner som hjalp den Himmelske Far, mens de 7 Elohim/Underguder styrte hver sin under himmel. Derfor forestillingen om de 7 himler hvor hver Elohim styrte, og så Firmament-domen med Engler/Genii/Stjerner.

Takket være sen-Antikkens filosofer/Historikere som Plutarc,Philo,Pythagoras vet vi at for eks De 7 Elohim er de 7 planetene Mars,Jupiter,Merkur,Venus,Saturn, og Månen og Sola.
Vi vet også at Jødenes 7 hodede lysestake symboliserer disse "Magiske 7", og at de ble ansett som å styre de "12 stammene i Israel", som representerer 12 menneskeslag og en metafor for de 12 husene i Zodiac'en/Mazzarothm, som skaper disse 12 slagene med influenser fra "de magiske 7 vokterne av de 12 husene"

Vi vet idag at Firmamentet ikke er der, også har vi oppdaget flere planeter enn de 7 Antikkens mennesker hadde evne til å se på stjernehimmelen. Altså, da går 7 himler i vasken, og Firmament-domen.

Så over til Nephilim-mytene og Kjemper/Titaner.
I gammel Babylonsk mytologi laget Gudene kjempemennesker av leire, men som var uten fornuft og Ånd. Disse "arbeidet for gudene" på Jorda.
Da Gudene ble misfornøyde, og ønsket å lage mer brukervennlige og "våkne" mennesker med fornuft, innså de at de måtte gi dem Ånd, altså blande seg selv og mennesker.
Disse leiremenneskene ble skylt bort med en flod, bortsett fra EN som klarte seg, som bygde en båt for å unnslippe: Uta-napishti.(Orginalen til Noah-myten)
Derfor historiene/Mytene om "Engler som blander seg med mennesker", fordi dagens menneske er sammensatt av Materie/Kropp OG Ånd/Fornuft/Bevissthet, en 2-delt skapning.
Det er en poetisk og metaforisk måte å fortelle om menneskets 2-delte natur, intet annet.

I den gamle Hermetiske skriften "The Virgin of the World" finner vi samme historie.
Den Himmelske Far/Første Årsak og de 7 planetene/vokterne samles i et råd hvor de ønsker å skape mennesker i sitt bilde, men sine egne egenskaper, og ikke skapninger uten fornuft.
Derfor sendte de Engler/Genii/Stjerner som var opprørske ned til Jorda, for å kle de med materie, slik at vi fikk et nytt menneske med 2-delt natur.

I Gresk sammenheng er jo Titanene en metafor for Ur-kaoset, Jordens og Materiens elementer som må settes bånd på av Gudene for ikke å forårsake kaos. Struktur og system i Ur-kaoset.

Når man ser på de gamle mytene fra Antikken som metaforer og poetiske mystiske tilnærminger for å prøve å forklare Naturen og livet rundt seg med, så ser man at det høres plutselig fornuftig ut.
Folk idag har bare manglet nøkkelen for å dekryptere mysteriene, mysterier kun en liten elite den gang kunne svare på.

Nøkkelen er: Astrologi.
Om man tar utgangspunkt i at Astrologi, som er over 25.000 år gammelt, er bakteppe til all senere Mytologi og Religion, knekker man kodene :coffe2
Antall ord: 558
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Nephilim

Innlegg av jeditrond »

Joda, mye av dette er utvilsomt astrologirelatert, men det er beviselig funnet "kjempe"skjeletter, menneskeskjelett som er høyere enn gjennomsnittet. Det kan selvsagt ha vært tilfeller av samme sykdom som får folk til å vokse seg ekstremt høye i dag, men disse finnes kun i enkelttilfeller i familier. Ikke hele familiegrupper i samme høyde, altså nærmere 3-4 meter høye. Vet ikke hvordan disse greide å overleve til voksen alder hvis det kom av samme sykdom/genetisk defekt som i dag. Dagens kjemper dør gjerne før tiden pga. at hjertet deres slites raskere ut, det er ikke dimensjonert for den ekstra høyden :)

Mye fascinerende der ute :)
Antall ord: 114
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Nephilim

Innlegg av Bearchild »

Ifht hvordan historier og myter blir til er det veldig fascinerende hvordan tilnærmet like historier finnes over hele verden uansett kultur/ religion. Selv om historiene blir fortalt noe forskjellig er det skremmende lett å kjenne dem raskt igjen som noe man har hørt mange ganger før.

Vi hadde et prosjekt på videregående der vi tok for oss eventyr, og overraskelsen var stor når flere av Asbjørnsen & Moe- eventyrene (om enn i en litt annen drakt) dukket opp i Afrika, Oseania osv. Uten at jeg kommer på noen konkrete eksempler i farta.

Det samme ser man med kjemper, utenomjordiske, sjømonstre osv osv.. og det rare er jo at nedtegnelser, tegninger og annet ble laget lenge før "huleboernes" tid. Og så er det jo sånn at forskjellige trosretninger gjennom tidene har "plukket opp" all denne overtroen og gjort sine egne historier utav disse i sitt navn. Så hvordan de egentlig oppstod en gang i tiden er jo klin umulig å vite.
Antall ord: 166
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Nephilim

Innlegg av Snow »

Moonstone, takk for innlegget :) det var lærerikt, og noe jeg ikke har hørt om før. Jeg er ikke så oppdatert når det kommer til religioner og mytologier. Veldig interessant å høre fra de som vet dette :)

Jeg lener vel mest mot det Jeditrond sier, når det faktisk er funnet bevis (over hele verden) etter disse skapningene, at det ikke kun er historier. Og det som blir sagt om astrologi er jeg med på :) Selv har fortsatt vondt for å forstå hvor jeg står hen, når det kommer til troen og synet mitt på alt "paranormalt" og "unaturlige" ting. Jeg er en skeptiker, samtidig som jeg vet at det er mer mellom himmel og jord - siden jeg har sett det med egne øyne
Men jeg velger å tro på at de eksisterte, med hensyn til alle funnene osv. men, den "vitenskapelige" delen av nephilim, mer enn den religiøse.

Men jeg har et åpent sinn! :D - Hadde vi lært mere om dette på skolen da jeg var ung, vet jeg at det hadde vært mye mer interessant å være i timene!
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Nephilim

Innlegg av lighteren »

artig britisk folklore:
According to the 12th century Historia Regum Britanniae ("The History of The Kings of Britain") by Geoffrey of Monmouth, the exiled Brutus of Troy was told by the goddess Diana;

"Brutus! there lies beyond the Gallic bounds
An island which the western sea surrounds,
By giants once possessed, now few remain
To bar thy entrance, or obstruct thy reign.
To reach that happy shore thy sails employ
There fate decrees to raise a second Troy
And found an empire in thy royal line,
Which time shall ne'er destroy, nor bounds confine".

After many adventures, Brutus and his fellow Trojans escape from Gaul and "set sail with a fair wind towards the promised island".

"The island was then called Albion, and inhabited by none but a few giants. Notwithstanding this, the pleasant situation of the places, the plenty of rivers abounding with fish, and the engaging prospect of its woods, made Brutus and his company very desirous to fix their habitation in it." After dividing up the island between themselves "at last Brutus called the island after his own name Britain, and his companions Britons; for by these means he desired to perpetuate the memory of his name". Geoffrey goes on to recount how the last of the giants are defeated, the largest one called Goëmagot is flung over a cliff by Corineus.

A further legend originating in the 14th century, concerns the daughters of the Emperor Diocletian, the eldest being called Albynia. They are all banished to Albion after plotting to murder their husbands, where they couple with the local demons; their offspring are a race of giants.
-------------------

ellers har du også en spennende bok som heter Ogias the giant/the book of the giants.

"Ogias the Giant, also known as The Book of Giants, is an apocryphal Jewish book expanding a narrative in the Hebrew Bible. Its discovery at Qumran dates the text's creation to before the 2nd century BCE."

Ogias the Giant is thought to have been based on the Book of Enoch, a pseudepigraphical Jewish work from the 3rd century BCE, itself based on an obscure passage from Genesis (6:1-4) concerning Nephilim, which, in the Enoch version, are the offspring of fallen angels; they saw the beauty of the daughters of men, married them, and thus fathered Giants in the land. The book concerns itself with filling in the details about the giants and their offspring that the Book of Enoch is lacking.
Antall ord: 414
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Nephilim

Innlegg av Snow »

takker! likte veldig godt den britiske folkloren :D den har jeg ikke lest om før
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Nephilim

Innlegg av jeditrond »

Fant en side om nephilim som mener de var utenomjordiske, vet ikke om jeg kjøper den teorien, men for å bidra til diskusjonen deler jeg linken til siden :D
Zecharia Sitchin associates the Biblical Nephilim with the Anunnaki suggesting that they are related beings, extraterrestrials, but of different ranks, the Anunnaki being a certain group of Nephilim, specifically "those who came down from the heavens" or "those who fell from heaven" which would also be the same as the divine ones who were friendly with men.
http://www.lizaphoenix.com/encyclopedia/nephilim.shtml
Antall ord: 92
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Nephilim

Innlegg av jeditrond »

jeditrond skrev:Fant en side om nephilim som mener de var utenomjordiske, vet ikke om jeg kjøper den teorien, men for å bidra til diskusjonen deler jeg linken til siden :D
Zecharia Sitchin associates the Biblical Nephilim with the Anunnaki suggesting that they are related beings, extraterrestrials, but of different ranks, the Anunnaki being a certain group of Nephilim, specifically "those who came down from the heavens" or "those who fell from heaven" which would also be the same as the divine ones who were friendly with men.
http://www.lizaphoenix.com/encyclopedia/nephilim.shtml
EDIT:
Fant en artikkel til på en helt annen side om nephilim, særs interessant;
http://mysteriousuniverse.org/2013/03/t ... different/
Antall ord: 116
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Nephilim

Innlegg av Moonstone »

Snow skrev:Moonstone, takk for innlegget :) det var lærerikt, og noe jeg ikke har hørt om før. Jeg er ikke så oppdatert når det kommer til religioner og mytologier. Veldig interessant å høre fra de som vet dette :)
Jeg lener vel mest mot det Jeditrond sier, når det faktisk er funnet bevis (over hele verden) etter disse skapningene, at det ikke kun er historier. Og det som blir sagt om astrologi er jeg med på :) Selv har fortsatt vondt for å forstå hvor jeg står hen, når det kommer til troen og synet mitt på alt "paranormalt" og "unaturlige" ting. Jeg er en skeptiker, samtidig som jeg vet at det er mer mellom himmel og jord - siden jeg har sett det med egne øyne
Men jeg velger å tro på at de eksisterte, med hensyn til alle funnene osv. men, den "vitenskapelige" delen av nephilim, mer enn den religiøse.
Men jeg har et åpent sinn! :D - Hadde vi lært mere om dette på skolen da jeg var ung, vet jeg at det hadde vært mye mer interessant å være i timene!
Det å ha beviser for at det har eksistert, og eksisterer litt større mennesker enn normalen, er uansett ikke det samme som at disse faktisk er Niphilim,titaner osv.
Jeg tror uansett at mange av de såkalte bevisene er fake, faket av folk som selv ønsker at det skal være sant.
Sett fra mitt perspektiv må folk slutte å tro at Mytologi skrevet av Mystikere er faktisk historie.
Det kan være blandet historiske personer og steder inni Mytologien, men poenget med Mytologiene er alt annet enn å nedtegne historiske hendelser.

Pytagoras ble fortalt av det Egyptiske presteskapet at de alltid hadde skrevet ting på 3 måter:
Bokstavelig, i symboler og til slutt med Myter, og at de mytiske historiene hadde flere lag:
Ett lag som inneholdt noen enkle moralske visdomsord som de enkle folk forstod, ett lag med symboler som kun de Innviede i Mysteriene forstod, og til slutt hva myten EGENTLIG dreide seg om, som kun de ypperste innerste i Presteskapet forstod.
Vanlige folk tok ofte kun det første laget i mytene, mens de innviede tok alle 3.

Med dette i tankene må vi granske mytene for flere lag, og at mytene ofte forteller noe helt annet enn det som er iøyefallende mest åpenbart.
Kristendom er en av retningene som egentlig også skal granskes på den måten, da den er bygget opp på samme måte, men som de vanlige Kristne selv ikke er klar over..
Antall ord: 430
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Nephilim

Innlegg av Arven »

Snow skrev:Moonstone, takk for innlegget :) det var lærerikt, og noe jeg ikke har hørt om før. Jeg er ikke så oppdatert når det kommer til religioner og mytologier. Veldig interessant å høre fra de som vet dette :)

Jeg lener vel mest mot det Jeditrond sier, når det faktisk er funnet bevis (over hele verden) etter disse skapningene, at det ikke kun er historier. Og det som blir sagt om astrologi er jeg med på :) Selv har fortsatt vondt for å forstå hvor jeg står hen, når det kommer til troen og synet mitt på alt "paranormalt" og "unaturlige" ting. Jeg er en skeptiker, samtidig som jeg vet at det er mer mellom himmel og jord - siden jeg har sett det med egne øyne
Men jeg velger å tro på at de eksisterte, med hensyn til alle funnene osv. men, den "vitenskapelige" delen av nephilim, mer enn den religiøse.

Men jeg har et åpent sinn! :D - Hadde vi lært mere om dette på skolen da jeg var ung, vet jeg at det hadde vært mye mer interessant å være i timene!
Jeg er enig med deg :coffe2
Antall ord: 193
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Nephilim

Innlegg av Arven »

Image
Antall ord: 0
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nephilim

Innlegg av Terra »

Antall ord: 9
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nephilim

Innlegg av Terra »

Denne er interessant.
ZbM4HCHPHhY
Legger ved denne også.
zcsqEK53ZFU
Antall ord: 9
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links