Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisForgiftet innenfra

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Forgiftet innenfra

Innlegg av Asbjørn »

Saken er fra desember 2011, men er nok interresann likevel :

Forgiftet innenfra
Kan lidelser som fibromyalgi, kronisk utmattelsessyndrom, autisme og irritabel tarm ha samme årsak? Norske forskere tror disse og flere sykdommer kan stamme fra tarmen.


http://www.forskning.no/artikler/2011/november/305901
Ideen om autointoksikasjon – altså en forgiftning fra innholdet i tarmen – er slett ikke ny. Den er faktisk så gammel at den har vandret langt ute i vanryets utmarker i nesten hundre år.
Men nå står den altså nok en gang ved døra, ledsaget av tre norske tarmforskere.

I de siste åra har det nemlig dukket opp stadig flere forskningsresultater som antyder at tarmfloraen kan ha mye å si for helsa vår.

Våre millioner av tarmbakterier mistenkes ikke bare for å spille sentrale roller i tarmplager som tarmkreft, irritabel tarm (IBS) og inflammatorisk tarmsykdom (Crohns sykdom og ulcerøs colitt). Forskere mener vi også kan finne årsaker til lidelser som fedme og autisme blant beboerne i tarmen.

Kanskje har de også en finger med i spillet i fibromyalgi og kronisk tretthetssyndrom, mener Jørgen Valeur, Arnold Berstad og Tore Midtvedt, som nylig skrev om ideen i Tidsskriftet for Den norske legeforening.

Les mer :
http://www.forskning.no/artikler/2011/november/305901
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Forgiftet innenfra

Innlegg av galaxy - sluttet »

UGH! :shock:

Mener at de sa det var tarmbakterier jeg hadde i blodet for 5 år siden da jeg tok en blod test på en messe og det var i sammenheng med dr Young og Supergreen standen.... :oops:

Men så så jeg også et program på tv der det ikke var måte på hvor mye feil de folka fant med blodet på programlederen som skulle teste seg selv, og etter en tur hos legen så fant han da ut at alt stod bra til med blodet og at der intet var noe gærent [-(

Men er da legetesten så mye å stole på, jeg tror at de han en høy terkel for at en test skal vise at at noe er påviselig gærent kanskje muligens . . . . . ?? ::=
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Forgiftet innenfra

Innlegg av Jeppski »

galaxy skrev: Men så så jeg også et program på tv der det ikke var måte på hvor mye feil de folka fant med blodet på programlederen som skulle teste seg selv, og etter en tur hos legen så fant han da ut at alt stod bra til med blodet og at der intet var noe gærent [-(

Men er da legetesten så mye å stole på, jeg tror at de han en høy terkel for at en test skal vise at at noe er påviselig gærent kanskje muligens . . . . . ?? ::=
Det programmet du så, het det kanskje folkeopplysningen? Hvis jeg husker riktig, synes jeg å huske at det var akkurat noe slikt de gjorde.

Men det er uansett interessant om vi kan finne en løsning på disse problemene.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Forgiftet innenfra

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jepp det var det Jeppski.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Forgiftet innenfra

Innlegg av Bearchild »

http://www.forskning.no/artikler/2014/mars/384625

Tarmbakterier kurerer autisme hos mus
Er atferd og helse styrt av mikroskopiske bakterier som lever i magene våre? Det kan kanskje være litt vanskelig å forestille seg, men en stor amerikansk studie tyder på at det er slik.

Mange foreldre har i årevis hevdet at deres barn med forskjellige adferdsproblemer har blitt friskere etter at de har lagt om kostholdet. Ikke overraskende har en del av disse foreldrene blitt omtalt som hysteriske eller fanatiske helsefreaker. Det blir kanskje slutt på det nå som forskere er enige i at det er noe i det..
Antall ord: 102
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Forgiftet innenfra

Innlegg av Svartepus »

Man skal stole på magefølelsen ;)
Spennende forskning!
Antall ord: 8
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links