Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisEvner eller noe anna?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Evner eller noe anna?

Innlegg av Lilja »

Nei, jeg spør ikke om "Hvorfor du er en drittsekk".
Jeg spør hvorfor du går i strupen på meg med usaklige beskyldninger.

Men det finnes tydeligvis ikke noe svar.

Uenighet er helt fint, men det må da for pokker gå an å være uenig på en sivilisert måte.

:rasende
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Evner eller noe anna?

Innlegg av Astarte »

Hold dere til saken, det er ingen grunn til å gå til personlige angrep så langt jeg kan se. Om noen skulle ha problemer med å svare på en saklig måte, bør de vurdere sitt innlegg før de poster. Moderatorer har samme rett til å diskutere i tråder som alle andre brukere. Og på lik linje som alle andre. Jeg ber om at dere holder dere til tema, og ikke sporer av ytterligere.

For de dette kan være vanskelig for, minner jeg om at vi har en PM-funksjon her, slik at dette kan utføres privat.

Kommentarer til dette skal tas med meg eller Asbjørn på PM.

Vennlig hilsen
Astarte
mod
Antall ord: 115
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Evner eller noe anna?

Innlegg av xyrea »

Siden det tydeligvis ikke er gjentatt ofte nok, mye av poenget med denne tråden var egentlig å gjenkjenne tegn på at en selv har problemer, siden ingen andre kommer til å hjelpe en.. hvis noen prøver blir de ofte møtt med raserianfall til de gir opp.

Jeg har ikke sagt noe om hva jeg gjør sjøl eller hvorfor jeg mener jeg vet noe om dette.. det siste er vel ganske lett å svare på, jeg har gjort ganske mange av feilene jeg skrive om sjøl oppgjennom livet, om ikke akkurat å bruke evner som unnskyldning har det vært ganske nære. Siden alt annet var bedre enn å se på det som egentlig foregikk.

Men hva jeg gjør sjøl: jeg snakker med venner som jeg vet er kritiske, og ærlige nok til å si ifra hvis jeg begynner å bli sær. Men da må man også tåle og høre det, samme om det er ubehagelig.
Det verste en kan gjøre er å unngå alle som ikke bare jatter med deg, og ja, jeg har prøvd det også.

Skrive ned ting er også bra.. alle har en tendens til å vri til det man husker sånn at det passer inn med det man har bestemt seg for å tro. Ikke minst, les det man skriver uten å vri på det.

Vær jævlig kritisk til ting du mener du opplever selv.. spesielt om det er akkurat det du ville se/høre eller gir deg unnskyldninger til å unngå steder eller situasjoner du misliker. Ja, jeg gjør det, og jada, har gjort masse feil her også, noen ganger har jeg gått alt for langt den andre veien fordi jeg var paranoid for at jeg prøvde å unngå problemer, og endte opp med å ta på meg noen andres problemer jeg ikke hadde.

Ganske mye er om å tørre å innrømme at man gjør teite feil og kan gjøre det igjen, og å høre på andre. Spesielt sånne som ikke sier det en vil høre.
Antall ord: 342
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links