Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisModerne slaveri via tanke-kontroll

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

Hei alle sammen :)

Jeg har lyst til å dele noe som opptar store deler av tiden min. Eller enda viktigere, livet mitt.
Jeg må kanskje begynne med å si at i over 10 år har jeg hvert en konspirasjonsteoretiker, som har gått på mange skivebom igjennom tidene, men har også hatt noen fulltreffere. I de siste årene har jeg vel også blitt en aktivist.

Poenget mitt er at jeg brukt en stor del av livet mitt til dyp tenkning og forskning på samfunn, psykologi, atferd, hjernen, politikk, helse, kvantefysikk, meditasjon osv osv. Jeg anser meg selv som "våken", for de av dere som kjenner til begrepet, men jeg har fortsatt en god vei å gå. :vismann

Jeg mener nå å ha kommet over noe veldig stort og veldig viktig. Jeg vil gå så langt å kalle det livsviktig. Det her er ingen konspirasjon, dette er fakta. Men igjen, dette er den type fakta som er vanskelig å godta 100%, men det er vel her man finner folk med et litt mer åpent sinn, eller hva? :-)

Grunnen til at jeg deler det jeg gjør er av flere årsaker. Den ene er vel at jeg søker en bekreftelse på at det du snart blir vitne til er reelt. Dypt inne i meg føler jeg at vi alle er hjernevasket og er ubevisste slaver fra fødselen til ondt, egoistisk og manipulerende system som ødelegger planeten vår :diablo samtidig går "alle" rundt med den siste iPhonen, spiller candy crush og alskens mulig dritt, og tilbringer livet sitt foran en boks på veggen, etter å ha tilbragt livet på jobb. Når lever mennesket livet(!) og ikke systemet??

Når jeg ser dette, reflekterer og tenker over det er mange tanker som strømmer. Alt fra "Hva i helvette er problemet til mennesketrasen, hvorfor ser de ikke situasjonen" til "er det jeg som er gal/paranoid" :dontknow

Selv om jeg innerst inne ser problemet, har det hvert vanskelig for meg å akseptert situasjonen pga majoriteten av menneskerasen som ikke ser problemet, som kan knyttes til psykologien om å ikke føle seg utenfor "flokken"... Men nå er jeg drittlei, jeg vet hva som er og ikke er, som bringer meg inn på den andre faktoren til dette innlegget som er at; folkens, nå er det nok, det er på tide å våkne opp og stå sammen som EN. Jeg er lei av å se at folk blir utnyttet uten at de selv vet det, jeg er lei av å høre om krig, død, drama og korrupte systemer. Jeg blir kvalm av det, fordi det er feil! Det er på tide å gjøre noe med det, er poenget mitt.

Nå ble det mye klaging fra min side her, hehe, jeg er egentlig en veldig positiv og hyggelig ung mann. Kanskje til tider litt for optimistisk, selv om det kanskje virker litt selvmotsigende her og nå :-P jeg ser bare at vi, menneskerasen, kan være mye bedre enn vi er nå. Vi, meg inkludert, må bare få hue ut av ræva og slutte å vente på at noen andre skal gjøre noe.

Uansett, jeg må vel komme til poenget nå da... Selv om jeg sikkert kan skrive i timesvis nå.

Jeg har satt sammen noen av mine favorittklipp til en liten video som kanskje vil sette nytt lys på en del momenter. Jeg holder på å lage norsk tekst til den også, men den er ikke ferdig enda.

Videoen heter: Connect the dots - free your mind, som nettopp er poenget også. Videoen er laget på en måte der du må se hele for å skjønne det store bildet. Videoen er på 20 min.

Jeg håper på en fin og saklig diskusjon :)

PS: Ha et åpent sinn og legg bort egoet. Dette forklarer hvordan du er slave til din egen hjerne, påvirket av livet du lever.

[youtube]watch?v=k9_XSjahXUA[/youtube]
Sist redigert av Awake på 24 Jan 2015 19:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 643
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av g.r.y »

Vi blir jo helt klart manipulert av media så vel som samfunnet som sådan til å innta visse holdninger, og godta visse faktorer som udiskutable sannheter..
Selv har jeg hatt en "greie" med ikke å godta disse "gitte sannheter" siden barndommen, noe jeg anser som en av mine største "velsignelser" så vel som forbannelse.
Jeg har grafset og gravd i alt fra hvorvidt demokrati & ytringsfrihet er så ensidig positivt som er den gjengse oppfatning i vår del av verden, og i hvilken grad vi virkelig har disse friheter, til å stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er så at politi = snill & lovbryter = slem.. I enkelte tilfelle, stemmer det vi blir lært, men i de fleste tilfeller, er det faktisk sannheter med modifikasjoner, for å si det mildt..
En del av meg skulle ønske jeg kunne ha levd i den "vissheten" som folk flest gjør, og med det, følt den samme tryggheten som de gjør. På den annen side, ser jeg oxo at det vil være en stor fordel å vite litt mer om hvordan ting & tang egentlig er/foregår den dagen verden "decides to bite my ass". :)
Antall ord: 192
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

Vil også legge til en annen viktig faktor jeg kom på her :)

Vet ikke om mange kjenner til den delen i hjernen som kalles pineal-kjertelen? Pineal Gland på engelsk. Også kjent som epifysen og konglekjertelen, fordi den ser ut som en liten kongle.

Den blir også kaldt "det tredje øyet" i bl.a Hinduismen og Buddhismen.

Fra mitt syn er det den viktigste delen i kroppen vår, ja bortsett fra det som gjør at vi kan leve. Hjerte, lunge osv.. Det er den spirituelle delen i oss, den delen som produserer DMT i kroppen vår, den delen som står for høyere oppvåkning.

På en gjenomsnittlig 12-åring er pineal-kjertelen "tett", dvs at den er forkalket og ikke fungerer som den skal. Fleste mennesker har heller ikke hørt om den fra den. Mange lever fortsatt i god tro at fluor er en positiv ting. Fluor er den største årsaken til forkalkningen av pineal-kjertelen, noe vi får i oss daglig.

Får å si det kort og enkelt. Fluor gjør oss dumme og enkle å kontrollere. Det er et fakta.
Så kan man jo krangle om det er, eller ikke er, et bevisst valg fra våre ledere å dumme oss ned. Et annet fakta er at Vatikanet "tilber" denne kjertelen og har flere statuer av den.

Uansett er pineal-kjertelen/epifysen en viktig del i mennesket, men den fungerer ikke på oss "vanlige" mennesker. Heldigvis finnes det mange metoder for å få i gang kjertelen igjen :D

Legger med noen kilder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pigna_%28rione_of_Rome%29

http://no.wikipedia.org/wiki/Konglekjertelen

https://www.google.no/search?q=pineal+g ... CAYQ_AUoAQ
Antall ord: 284
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Svartepus »

Men greia er jo at alle er ikke like og alle blir ikke påvirket av det samme rundt seg. Noen sluker nesten alt rått, noen plukker og setter sammen sin egen virkelighet/tro fra det de ser og hører mens andre igjen er helt "lukket" (tror de i hvert fall selv) og nekter å være med på noe som lukter saueflokk, A4 eller flertallet. Mange nyanser der i mellom også.
Det som slår meg er at hver gang denne type diskusjon kommer opp glemmer man at også disse tankene og teoriene kommer et sted fra. Hvor hentes konspirasjonsteoriene fra? Er et en tilfeldighet at konspirasjoner har fått en skikkelig oppsving etter internetts inntog? Vi bombarderes av informasjon fra alle kanter og man kan finne beviser for alt man vil tro på. Man lytter til det som harmonerer best med egne tanker og følelser, gjør seg opp en mening og fortsetter gjerne å lete etter beviser for at verden er som man tror og mener.

Jeg tror for så vidt vi er slaver i stor grad, men ikke av noen ond øvre elite som styrer oss. Vi er slaver av oss selv, vårt ego og trangen til å bruke så mye tid på internett og spill. Vi lever i bobler og fremstiller oss lykkeligere, slankere, sunnere og mer vellykkede enn noen sinne til tross for at alt tyder på at vi aldri har vært mer ulykkelige.
Skal man ta opp kampen mot slaveriet og det å bli styrt av den uendelige strømmen av info og inntrykk fra media og internett, må man ta tak selv. Dra ut kontakten, gå ut og lev livet der ute. vær et menneske sammen med andre mennesker istedet for å kommunisere via internett og smarttelefon. Det er faktisk ingen som hindrer deg, bortsett fra din verste fiende; deg selv.

Image

Image
Antall ord: 310
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av ludoburgero »

Awake! Først av alt: hyggelig å se deg her!

Så, over til det du skriver om. Det du sier er gjenkjennelig for mange, men desto flere avviser tankene om det. Nettopp det er det mange grunner til. Du kan trygt ta det fra meg, siden jeg deler samme oppfatning som deg - til en viss grad - men samtidig tenker at det viktigste i underteksten av det du sier, er hva du selv føler og hvordan din situasjon er. Det kan tenkes at det er:

Følelsen av avmakt.

Ingen tvil om at pengene styrer oss, at vi er indoktrinerte til å gå i visse utpekte og veldesignede retninger der "the powers that be" leder oss. Ingen tvil i det hele tatt! Jeg mener det helt alvorlig. Men det er ikke sånn at det er én liten gruppe som står bak hele moroa, det er mer eller mindre sånn at vi alle er delaktive, noen veldig aktivt, de fleste kanskje ganske passivt, og mange sånn midt imellom der et sted. Vi bidrar alle til det samme, det gjelder alt ifra å ødelegge miljøet til å bli destruktive skapninger som er istand til å være misunnelige, avensyke, sjalu, usikre vesener som dreper av rent hat. Vi er dessverre alle istand til all den ondskapen, og den ondskapen er det dessverre noen veldig mektige som mener vi er best tjent med - i kontrollerte former - fordi mye av velstanden vi har i verden er bygget på en mekanisme bestående av kriger, imperier, kolonialisering, undertrykkelse, plyndring, teppebombing og det som verre er. Vi har etablert kolonier, drenert ressurser vi ikke i utgangspunktet hadde, og det bygger selvfølgelig i sin tur opp til at noen må stå der og "forsvare all denne arven og såkalte kulturen vår". Ikke sant?

Hvem er det? De med makt. Hvordan har de fått makten? Den er også arvet.

Løsningen på mange av problemene du skriver om her har en fellesnevner:
nytt blod! Men det er vanskelig å fjerne noen fra makta som vi har gitt så gradvis stor makt.
Jeg liker uttrykket "Veien til Helvete er brolagt med gode intensjoner".
For det er som du sier lettere å være opptatt av iPhone og duppeditter enn hverandre.

Hvorfor det er blitt slik er ganske grundig, systematisk hjernevaskning - som vi alle har bidratt med. Fordi? Fordi vi er som vi er, såklart. Vi er flokkdyr, og noen vet å utnytte det. Når du så stiller deg på sidelinjen, som du sier, som en outsider, så må du innrømme at det er fordi du liker å ta denne avstanden fordi det gir deg en fordel: du ser noe du ikke så før da du ikke var helt på sidelinjen. Så klart det er slik, noen kaller det bare å tenke utenfor boksen. At det føles som dette er noe mye større har også sin naturlige forklaring: det gjelder oss alle, og du har i bunn og grunn rett. Men det er ikke sikkert at "makten" har så mye makt hvis vi ikke fortsetter å gi dem den - det er et enda viktigere poeng!

Husk at alt har sin baksider også, og i dette tilfellet blir det: De du taler om, de du klandrer, for den tankegangen du har VIL før eller siden ende opp med noen syndebukker (så enkle er vi mennesker også dessverre) - DENNE makt du påstår de har, vil du også "gi" dem ved å omtale den.

Jeg tror det er mange som ikke vil reddes. Jeg tror mange har det greit som de har det.
Det har noe med at det er ubehagelig å kjenne for mye på følelser, som kanskje i noen tilfeller er for "nære" (tro det eller ei, noen synes det er ekkelt med det ekte og genuine) eller såre for mennesker å ta opp. Tema som ikke provosere, men som kanskje gjør folk triste og leie. Det er et godt eksempel på dette. Mange har lettere for å bli sint, provosert - og engasjert i så måte - enn å kjenne på at de er triste... den tomheten kan for mange være starten på dypere innsikt i seg selv og sitt sjelsliv, men de forsømmer den - til fordel for alle distraksjonene som gjør livet mye enklere å leve.
Antall ord: 714
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

Takk for svar alle sammen. Jeg har lest alle deres innlegg flere ganger å forsøkt å reflektere godt over de. Jeg skal prøve å svare alle med et innlegg..

Jeg vil skrive litt om det livet vi kjenner til. Vi alle har hvert igjennom 10 år med skole. 10 år med tvungen skolegang. Smak litt på det ordet. Tvungen skolegang. Man har ingen andre valg enn å tilbringe de mest grunnleggende år av våre liv på en skolebenk som vil forme oss, enten man vil eller ikke. Nå snakker jeg ikke om skole som feil eller riktig, men det faktum at man ikke har et fritt valg. Er det frihet til å velge over sitt eget liv? Nei, selvfølgelig ikke. Vil hjernen vår formes etter hvilken input vi får? Ja, selvfølgelig. Frivillig? Nei.

Kan man kalle det hjernevasking? Hvorfor ikke? Hva er hjernevasking? Er hjernevasking kontrollering av tankene våre? Ja, i aller høyeste grad, mener jeg. Er kontrollering av tankene hjernevasking. Ja, uten tvil.

PS: Husk også at vi har alle fått fluor i morsmelka og fremdeles daglig per dags dato. Jeg nevnte hva fluor gjør i en post lengre oppe.

Så... Hvordan blir vi formet? Hva lærer vi? Hvilken input er det?
Har vi lært noe om hva livet er? Hva ekte lykke er? Hva det vil si å være mennesket? Er ikke det fundamentale ting vi bør lære, før ALT annet?
Eller har vi lært hva systemet er? Hva vi skal gjøre / ikke gjøre for å passe inn?
Hvordan bli gode "arbeidsmaur" til systemet. Eller som det egentlig er: ubevisste slaver.

Hva annet er med på å forme oss? TV, radio, aviser, kjendiser, politikk, mote, sport, sex, underholdning, krig, drama, vold, frykt, død. Alt vi hører rundt oss former vår realitet. Alt det nevnte er en illusjon. Det er fiktivt. Det er for å holde oss opptatte. Holde oss underholdt. Holde oss blinde.

Poenget mitt er at alt er med på å forme hjernen vår. Alt.
Godt dokumentert forskning viser at hjernen vår formes etter hvordan vi tenker, for å raskest mulig kan respondere med den realiteten vi lever i. Stimulerer man de samme tankene ofte nok, vil hjernetråder fysisk dannes og formes og vi blir programmert. Legges i underbevisstheten. En vane er blitt dannet.

Tenk over hvordan alt dette har påvirket oss, livet vårt og formet oss til den vi er idag. Fra fødsel til nåtid. Vi kjenner ikke til noe annet enn det vi har opplevd eller hørt om. Født i. Friheten er noe vi aldri har smakt. Så, siden vi er uvitende om noe annet, tror vi systemet er friheten.

Det er jo ingen hemmelighet at før i tiden, ja da var det slavetid, da. Folk ble pisket og drept og torturert og ja det var ikke grenser til hvor brutalt og ekstremt og vanvittig det var. Fysisk slaveri. Dette er det vi forbinder med slaveri. Forresten, hvorfor forbinder vi kun det med slaveri?? Fordi det er det vi har lært. Så hva skjedde? Ble slavene, som ikke hadde tilgang på den høyeste informasjonen plutselig fri?? Nei, nei og atter nei. Det sies at vi ble smartere. Slavedriverne ble isåfall også smartere og fant en bedre måte å kontrollere oss på.

De beste slavene noen kan ha, er de som ikke er klar over at de selv er slaver. De som er hjernevasket nok til å tro at de er frie. Psykiske slaver. "Lykkelige" slaver. Se på ordet regjering, eller på engelsk; Government. Ordet stammer fra to latinske ord. "Gubenare" og verbet "mens". Gubenare betyr "å kontrollere" og verbet "mens" betyr "sinnet".

Ordet Regjering betyr "å kontrollere sinnet". Ønsket bare å nevne det igjen, selv om det også er nevnt i filmen jeg har satt sammen.

Vi må våkne opp fra dvalen og innse at slavetiden ikke er forbi, men modernisert med penger som bruksmiddel. Media, skole og politikk for manipulering og tankekontroll (hjernevasking), politi og straffer for å skape frykt og motivasjon. Og ikke minst normene i samfunnet. Går man utenfor normene, ja da må det være noe galt med deg hehehe latterlig egentlig.

Vi er slaver av våre egne tanker og følelser som er skapt av systemet vi lever i. I tillegg forsvarer egoet vårt tankegangen om å ikke ha tatt feil hele livet, samt å gi slipp på materalistiske objekter.

Også leste jeg at det var enighet til at vi er slaver, men uenighet i at systemet er ondt?? Hvilke snille, å da mener jeg omsorgsfulle, empatiske, forståelsesfulle mennesker med vett hue har slaveri i utgangspunktet?? Hvilke snille mennesker dreper andre mennesker?? Forgifter drikkevannet?? Lager folkesykdommer. Holder igjen medisin som kan kurere, Eller driver med psykologisk krigføring?? Jeg kan fortsette i evigheter, dessverre. At de er snille mennesker er bare en illusjon. De vil ikke ditt beste. Du vil aldri bli ditt beste i systemet. Det er noen som sitter å trekker i tråder "der oppe".

Har alle dere som har kommentert sett videoen til artikkelen??? Jeg har brukt en del tid på å lage den (er ikke så flink på data :P ) og tror hvertfall selv jeg har laget et poeng som er bedre forklart på filmen enn i denne teksten alene. Klippene er fra bl.a Russel Brand, David Icke, Mark Passio pluss en anerkjent hjerneforsker, den beste på sitt område men jeg kommer på navnet til han :P
Antall ord: 912
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

ludoburgero skrev:Awake! Først av alt: hyggelig å se deg her!

Så, over til det du skriver om. Det du sier er gjenkjennelig for mange, men desto flere avviser tankene om det. Nettopp det er det mange grunner til. Du kan trygt ta det fra meg, siden jeg deler samme oppfatning som deg - til en viss grad - men samtidig tenker at det viktigste i underteksten av det du sier, er hva du selv føler og hvordan din situasjon er. Det kan tenkes at det er:

Følelsen av avmakt.

Ingen tvil om at pengene styrer oss, at vi er indoktrinerte til å gå i visse utpekte og veldesignede retninger der "the powers that be" leder oss. Ingen tvil i det hele tatt! Jeg mener det helt alvorlig. Men det er ikke sånn at det er én liten gruppe som står bak hele moroa, det er mer eller mindre sånn at vi alle er delaktive, noen veldig aktivt, de fleste kanskje ganske passivt, og mange sånn midt imellom der et sted. Vi bidrar alle til det samme, det gjelder alt ifra å ødelegge miljøet til å bli destruktive skapninger som er istand til å være misunnelige, avensyke, sjalu, usikre vesener som dreper av rent hat. Vi er dessverre alle istand til all den ondskapen, og den ondskapen er det dessverre noen veldig mektige som mener vi er best tjent med - i kontrollerte former - fordi mye av velstanden vi har i verden er bygget på en mekanisme bestående av kriger, imperier, kolonialisering, undertrykkelse, plyndring, teppebombing og det som verre er. Vi har etablert kolonier, drenert ressurser vi ikke i utgangspunktet hadde, og det bygger selvfølgelig i sin tur opp til at noen må stå der og "forsvare all denne arven og såkalte kulturen vår". Ikke sant?

Hvem er det? De med makt. Hvordan har de fått makten? Den er også arvet.

Løsningen på mange av problemene du skriver om her har en fellesnevner:
nytt blod! Men det er vanskelig å fjerne noen fra makta som vi har gitt så gradvis stor makt.
Jeg liker uttrykket "Veien til Helvete er brolagt med gode intensjoner".
For det er som du sier lettere å være opptatt av iPhone og duppeditter enn hverandre.

Hvorfor det er blitt slik er ganske grundig, systematisk hjernevaskning - som vi alle har bidratt med. Fordi? Fordi vi er som vi er, såklart. Vi er flokkdyr, og noen vet å utnytte det. Når du så stiller deg på sidelinjen, som du sier, som en outsider, så må du innrømme at det er fordi du liker å ta denne avstanden fordi det gir deg en fordel: du ser noe du ikke så før da du ikke var helt på sidelinjen. Så klart det er slik, noen kaller det bare å tenke utenfor boksen. At det føles som dette er noe mye større har også sin naturlige forklaring: det gjelder oss alle, og du har i bunn og grunn rett. Men det er ikke sikkert at "makten" har så mye makt hvis vi ikke fortsetter å gi dem den - det er et enda viktigere poeng!

Husk at alt har sin baksider også, og i dette tilfellet blir det: De du taler om, de du klandrer, for den tankegangen du har VIL før eller siden ende opp med noen syndebukker (så enkle er vi mennesker også dessverre) - DENNE makt du påstår de har, vil du også "gi" dem ved å omtale den.

Jeg tror det er mange som ikke vil reddes. Jeg tror mange har det greit som de har det.
Det har noe med at det er ubehagelig å kjenne for mye på følelser, som kanskje i noen tilfeller er for "nære" (tro det eller ei, noen synes det er ekkelt med det ekte og genuine) eller såre for mennesker å ta opp. Tema som ikke provosere, men som kanskje gjør folk triste og leie. Det er et godt eksempel på dette. Mange har lettere for å bli sint, provosert - og engasjert i så måte - enn å kjenne på at de er triste... den tomheten kan for mange være starten på dypere innsikt i seg selv og sitt sjelsliv, men de forsømmer den - til fordel for alle distraksjonene som gjør livet mye enklere å leve.
Du skriver utrolig bra, Ludo. Og her er det mye kunnskap å lusker skjønner jeg :D jeg skal komme tilbake med et godt svar senere, for nå er det kveld min for min del.

God natt! :)
Antall ord: 751
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Irrlys »

Jeg ville bare ha lagt til en liten detalj; muligheten for at INGEN er i kontroll over "systemet". At Illuminati eksisterte en gang er jo enkelt, stifteren jobbet jo som professor ved et universistet! Det førte jo til at han ble sparket.
Formålet med den historisk kjente organisasjonen, var å ødelegge pavekirken, å angripe den religiøse strukturen. Hvorfor aner jeg egentlig ikke.
En del av stoffet i videoen er jo litt forenelig med sosiologisk, antropologisk og filosofisk politisk forskning. Men ett samfunn MÅ ha kontroll, ledelse. Det spesielle med den amerikanske, som videoen refererer til, er at USAs landsfedre ikke trodde på at folkevalgte fra folket kunne styre landet. Systemet, i det amerikanske politiske apparatet, er lagt opp til en elite styrer på "folkets mandat", representerer folket. Om det er en god ide vil vi og Amerikanerne være uenig i, mange fra Europa vil svare; nei! :) (imho)
PS: Dette er Examen Philosophicum stoff, egentlig. Ting universiteter lærer til 18 åringer rett fra skolen :)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Bearchild »

Til tross for denne hjernevaskingen gjennom 10 års tvungen skolegang kommer vi allikevel ut derifra og er uenige i alt mulig. Forskjellige. Satt på spissen ser jeg for meg at du beskriver en fabrikk der det renner ut hjernedøde roboter uten noen form for egen vilje.

Hadde det vært en baktanke- mål om kontroll- med skolegang hadde vel ikke øvrigheta tillatt privatskoler med egne undervisningsopplegg?
Antall ord: 68
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av ludoburgero »

Sannheten er samlet, men fragmentert.
Antall ord: 5
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av ludoburgero »

Antall ord: 4
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

Bearchild skrev:Til tross for denne hjernevaskingen gjennom 10 års tvungen skolegang kommer vi allikevel ut derifra og er uenige i alt mulig. Forskjellige. Satt på spissen ser jeg for meg at du beskriver en fabrikk der det renner ut hjernedøde roboter uten noen form for egen vilje.

Hadde det vært en baktanke- mål om kontroll- med skolegang hadde vel ikke øvrigheta tillatt privatskoler med egne undervisningsopplegg?

Helt riktig! Vi alle er forskjellige, innenfor rammene som er satt av normene i hvert respektive samfunn, som igjen er styrt av ytre påvirkninger som stimulerer følelsene våre.

Å hva er vel bedre enn slaver som sloss mot hverandre enn mot sine eiere?? Nå sier jeg ikke at skole er galt i den forstand at ny lærdom inntas. Men lærdommen som inntas på skole, privat eller stat, er så og si kun høyre-styrt. Da mener jeg "jobb" til den høyre hjernehalvdelen og ikke til venstre. Det skaper ubalanse mellom V/H-hjernehalvdel, som gjør at Neocortex'en, den delen i hjernen vår som skiller seg fra pattedyrhjernen(følelser) og reptilhjernen(instinkt), ikke fungerer optimalt. Vi lar oss derfor styre av følelsene våre.. Bli følelsene våre..

Og når man tenker over det, dypt inne og er fullstendig ærlig med seg selv, så vil vel alle noe mer enn "det her".. Det livet vi lever. Det er et LIV :lykkelig reflekter over ordet, det er en gave vi har fått, som vi ikke lærer å bruke. Hva lærer vi på skolen? Å bli arbeidsmaur til et globalt system eller om livet? Hva er viktigst, ditt liv eller å jobbe i noen annens system?

Der du kaller det en fabrikk, velger jeg å kalle det et system. Et innviklet system som har kommet godt under huden på oss og vi har frivillig solgt fra oss friheten vår til en falsk trygghet, en illusjon.

Fabrikken, eller systemet som jeg kaller det, er ikke bare skole. Det er det meste du kan se rundt deg. TV, radio, mote, aviser, kosthold, ukeblader, fluor, skole, kjendiser, politikk.. Og alt er knyttet sammen som et stort system, for dumme oss ned, mens vi ødelegger planeten og skyter oss selv i foten.

Samtidig forsvarer vi dette systemet, fordi vi er redde for friheten.. Det ukjente..
Antall ord: 390
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

Irrlys skrev:Jeg ville bare ha lagt til en liten detalj; muligheten for at INGEN er i kontroll over "systemet". At Illuminati eksisterte en gang er jo enkelt, stifteren jobbet jo som professor ved et universistet! Det førte jo til at han ble sparket.
Formålet med den historisk kjente organisasjonen, var å ødelegge pavekirken, å angripe den religiøse strukturen. Hvorfor aner jeg egentlig ikke.
En del av stoffet i videoen er jo litt forenelig med sosiologisk, antropologisk og filosofisk politisk forskning. Men ett samfunn MÅ ha kontroll, ledelse. Det spesielle med den amerikanske, som videoen refererer til, er at USAs landsfedre ikke trodde på at folkevalgte fra folket kunne styre landet. Systemet, i det amerikanske politiske apparatet, er lagt opp til en elite styrer på "folkets mandat", representerer folket. Om det er en god ide vil vi og Amerikanerne være uenig i, mange fra Europa vil svare; nei! :) (imho)
PS: Dette er Examen Philosophicum stoff, egentlig. Ting universiteter lærer til 18 åringer rett fra skolen :)

Noen er i kontroll, men vi er alt for opptatt av å finne ut hvem de er og hva de heter og ikke heter. Det viktige fokuset er jo at det faktisk er et system i drift og at det er det vi må innse. Vi må innse problemet, for å komme med løsningen. Det er bare å følge pengene det. Denne er kort, under 4min, og veldig inforik.
[youtube]/watch?v=uWSxzjyMNpU[/youtube]

Nei, vi må ha ikke ha kontroll/ledelse. Eller, ikke i den form vi har nå. Absolutt; den som bidrar best for flokken blir automatisk en som leder... Jeg synes guide er et bedre ord. Det vi derimot MÅ(!) ha er regler. Regler basert på sunn fornuft, regler basert på likeverd og empati. De 10 bud? Hva mer trenger vi? Jeg er for Anarkisme. Da mener jeg den oppriktige versjonen av Anarkisme, ikke fra film der du ser blod, skyting, null regler og full panikk(den grunnen "noen få" vil ha deg til å tro). Anarki betyr: "ingen ledere og ingen slaver".
Sist redigert av Awake på 28 Jan 2015 02:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 342
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Awake
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Jan 2015 19:33
9
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Awake »

ludoburgero skrev:Sannheten er samlet, men fragmentert.
Tror kanskje jeg fikk svart på en del du skriver via de 2 svarene min over.
Takk igjen for en så bra og detaljert tilbakemelding forresten, godt å se andre som tenker i samme bane:)

Jeg er jo såklart enig i at vi har oss selv å takke for at vi er der vi er. Vi er selv ansvarlige for å ha godtatt levemåten vår. Men husk - den har blitt presset på oss av egoistiske mennesker som ikke bryr seg om noen 100 tusen dør her og der, for deres sak.

Vil ikke kalle det følelsen av avmakt. Heller en følelse av seier, kunnskap, visdom og aller mest frihet.. Som jeg vil spre til andre mennesker fordi jeg hater å se at andre ikke lever et fullverdig, fritt liv... Selv om de kanskje ikke ser det selv, eller bare har godtatt situasjonen og ikke bryr seg. Og nei, kanskje mange ikke vil se det, de er kanskje redde eller totalt blokkert.
Men de vil komme etter når de selv ser at det finnes en bedre måte.

Jeg føler, siden jeg har den kunnskapen jeg nå har, at det er min plikt å dele den.

Jeg tror at dagens ungdom vil være med i en revolusjon som vil endre alt. Noen tanker her?
Antall ord: 224
“They must find it difficult, those who have taken authority as truth, rather than truth as authority.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Moderne slaveri via tanke-kontroll

Innlegg av Isan »

Awake, hvis det er et så kontrollerende system som du sier: Hvorfor blir ikke da - bruker eksempler fra vårt eget land - slike som Naturvernforbundet, Miljøpartiet De grønne og kurset for økologisk økonomi ved høyskolen/universitetet i Nordland mer kneblet?
Antall ord: 43
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links