Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisJUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Asbjørn »

Kilde :http://witscience.org/first-scientific-proof-god-found/

Jeg har hørt mye rart, men dette..... Det høres jo unektelig ut som noe noen har funnet på ....
Eller ??????


Oversatt via Google Translate:
W.I.T. forskere, i forbindelse med Human Genome Project og Bob Jones University,
har gjort det som kan være den mest forbløffende oppdagelse av dette, eller noen generasjon.
Image
Mens han jobbet for å forstå og kartlegge funksjon av sekvenser av DNA i det menneskelige genom
kjent som "junk DNA" (for deres mangel på kjente funksjon), forskere ved WIT bemerket at mens
DNA-sekvenser de så fødte lite om koding for biologisk funksjon, fødte de en slående likhet med
mønstre av menneskelig språk.

Kontakter og jobber tett med lingvister og filologer fra Bob Jones University, WIT satt ut for å
analysere og dekode områdene Transposoner og Retrotransposons som virket indikasjon på
menneskelig språk.

Språklige professorer ved Bob Jones University, lang bemerket for sin intellektuelle rigor, begynte å
forsøke å oversette de dekodede segmenter som WIT var å gi. Strukturen var i særdeleshet og
påviselig human art.

Den kodespråket funnet, som utnyttet sekvenser av tjueåtte uavhengige verdier, falt lett inn i
forekomsten rekke kjente alfabeter. Sekvenser av uavhengige koblet verdier også avspeilet
strukturen av ordet komposisjon i menneskelig språk.

Den lingvistiske og filologi teamet på Bob Jones begynte en omfattende sammenligning av den
spørrende skriptet finnes i "Junk DNA" med katalogen av hver innspilt menneskelig språk; håper å
finne lignende språklige tråder, slik at de kunne begynne å formulere oversettelser av meldingen
legging skjult i DNA. Professorer ble rystet med ren ærefrykt når de fant ut at en eksisterende
språk, og ett språk alene, var en direkte oversett kamp for de sekvensielle DNA-trådene.

 
Språk i "Junk DNA», DNA som forskerne hadde i mange år forkastet som ubrukelig, var umulig å
skille fra antikkens arameisk.
Enda mer utrolig, som lingvister begynte å oversette koden i det menneskelige genom, fant de at
deler av manuset den inneholdt var til tider utrolig nære i sammensetningen til vers i Bibelen. Og til
tider inneholdt direkte bibelske sitater.

På det menneskelige genet PYGB, Phosporomylase Glykogen, et ikke-kodende transposon, holder
en språklig sekvens som oversetter som

Dette bærer en slående likhet til Gen 1 "Ved første pause på dagen, dannet Gud himmel og jord.":
1 "I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden.

"Gene Bmp3 har en Retrotransposon sekvens som kan oversettes til den velkjente 1 Kor 06:19" vet dere ikke at kroppen din er et tempel for Den Hellige Ånd som er i dere, hvem du har fått fra Gud?

Du er ikke din egen "Dette gjentas om og om igjen gjennom hele sekvensen av menneskelig DNA.:
Innebygd tilsvarende genetiske koden til gammel arameisk som synes å oversette som Guds ord til sitt folk.

Matthew Boulder, sjef lingvist for prosjektet og professor i anvendt skapelsesvitenskap ved
Bob Jones University, utstedt denne uttalelsen: "Når det gjelder innen kunnskaps det er der, og det
er, i mitt syn, fornektes.

Selve ordet av Gud, elegant flettet inn og ut av våre aller kropper og sjeler, som vanlig som dagen.

Og det fine med det, at Gud ville legge ned sannhetens ord i våre aller vesener, viser sin kjærlighet og The Miracle ".

Forskere ved W.I.T. avvente replikering av vår egen forskning utpakking og sekvensering "Junk" DNA og verifisering av oversettelse til arameisk av uavhengige kilder før vi gå videre på fagfellevurderingen og utgivelsen av vår samlede forskning og funn til dato.
Antall ord: 608

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av g.r.y »

Det hørtes unektelig litt for "far out there" til at jeg kjøper det sånn uten videre (he, he)..
Det er jo engang sånn at den menneskelige hjerne ser etter likheter & sammenhenger med det fra før av kjente, noe som bla.a medfører at vi ser ansikter både her & der..
- Jeg har ikke noe problem med å se at en gen-kode fort kan se ut som et eller annet slags skriftspråk eller tegnkoding for en overivrig hjerne..
Men en skal aldri si aldri, da.. :)
Antall ord: 91
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Isan »

Tror nok ikke mye på påstandene i det sitatet, der, nei, gitt.

Jeg aner ikke hvaslags nettsted det der egentlig er, men det er nesten fristendeå tro at det er noen som driver litt ablegøyer med sterkt religiøse. Men jeg har altså ikke sjekket hvaslags nettsted dette er.

Det kan jo forresten godt være intern universitetshumor. :)
Antall ord: 60
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Jeppski »

Jeg tenkte å skrive noe stygt her. Fornærme mangel på kritisk sans osv. Kanskje slå til med en "Jeg visste deres "åpenhet" førte til at dere fikk høl i hodet." Eller noe sånt. Men så innså jeg at det ikke ville føre til noe.

Nei, siden der er ikke ekte. Ingen av artiklene på siden bør tas seriøst.
Fant dette om siden via Wikipedia.
WyoTech, formerly known as Wyoming Technical Institute,[1] is a for-profit college system founded in Laramie, Wyoming, in 1966. The institution should not be confused with the website witscience.org, which claims to be the (non-existent) Wyoming Institute of Technology, and publishes comedic fake news articles.
Og dette: http://realorsatire.com/witscience-org/

Men siden illustrerer godt hva som kan skje når man ikke er litt kildekritisk og ikke vet så mye om emnet man leser om. Og som Isan påpeker er den nok ment som en humoristisk nettside.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev:Jeg tenkte å skrive noe stygt her. Fornærme mangel på kritisk sans osv. Kanskje slå til med en "Jeg visste deres "åpenhet" førte til at dere fikk høl i hodet." Eller noe sånt. Men så innså jeg at det ikke ville føre til noe..
Hehe, tenkte meg det ja ;)

Men om du sjekker ser du at jeg skrev :
"Jeg har hørt mye rart, men dette..... Det høres jo unektelig ut som noe noen har funnet på .... Eller ? ? ?"

Og hensikten var oppnådd, vi fikk noe å diskutere ;)

Dersom noe slikt hadde vært reelt, hadde vi nok fått dokumentasjon på det både i radio/tv/aviser/ og masse internettsider, ikke bare en.

Ikke alt er hva det ser ut som , en må ha en viss skepsis når en ser nye ting.
Iallefall når det er kun EN kilde som kommer med påstanden.

Paranormale fenomen som vi hører tilsvarende referat fra hele verden, og som samsvarer med ting en selv har opplevet, - hvor andre "logiske forklaringer" ikke gir et dekkende svar, - DA kan man undre på om det kansje er noe mer...

A
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Isan »

Jeppski, takk for at du tok sjekkejobben :) Så sent på natta, som det var jeg leste, tillot jeg meg å ikke forsøke å sjekke nærmere engang. Men det var nå litt sånn som jeg lurte på, da.
Antall ord: 38
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Irrlys »

Edit: ah, så jeppski postet linken allerede..
Har sett en del andre lignende humor sider før, spesielt enkelte har blitt linket veldig mye.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Ankh »

Det var jeg som dro frem denne historien. Så den var gjengitt i mange forum, men det er nok en hoax ja. Blandet også saken sammen med flere andre saker. Så en dokumentar en gang hvor man satte opp endel teorier om aliens hadde tuklet med DNA og man argumenterte da med at om det var skjedd burde man sett det selv idag da DNA da ville hatt en brå endring. Et slikt punkt fant man, uten at det i seg selv var noe bevis.

Jeg så også veldig seriøse forskere som forsket på endene på DNA strengen. Da fant noen tapper der som ble kortere og kortere dess eldre man ble. Dette hadde enorm betydning på aldringen. De mekket da en cocktail av medisiner som stoppet og gjenoppbygget disse tappene og i forsøk fikk folk mye bedre helse og fikk ikke de aldersplagene folk normalt får. I teorien kunne man da holdt disse tappene vedlike og fått evig liv.

Det har vært mange slike ekte saker, og synd at noen spiller på det og lager falske nyheter på det.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 15 Jan 2015 19:43
9
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Pampussa »

Fikk flashback til yngre dager :). Studerte biologi ved et av landets universiteter og husker godt søppel DNA forelesningene, og vi lærte at søppel DNA inneholder ingenting. Det var mange teorier, blant annet at det var plass til å fylle på mer DNA???? :roll:

Nå vet man at det er mekanismer i søppel DNA som fører til arvelige risikoer for sykdommer, veldig spennende å følge med på!

Sjekket universitetet som det var referert til, privat kristent universitet.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Jeppski »

Ankh skrev: Jeg så også veldig seriøse forskere som forsket på endene på DNA strengen. Da fant noen tapper der som ble kortere og kortere dess eldre man ble. Dette hadde enorm betydning på aldringen. De mekket da en cocktail av medisiner som stoppet og gjenoppbygget disse tappene og i forsøk fikk folk mye bedre helse og fikk ikke de aldersplagene folk normalt får. I teorien kunne man da holdt disse tappene vedlike og fått evig liv.

Det har vært mange slike ekte saker, og synd at noen spiller på det og lager falske nyheter på det.
Dette er et godt kjent og etablert faktum som jeg selv lærte om på VGS. Det du snakker om heter telomerer og er det man finner på slutten av en DNA-streng. Telomerer er bare en gjentakende basesekvens på begge endene av en DNA-streng som ikke koder for noe. TTAGGG for å være spesifikk. Når en celle deler seg i to lager den en kopi av alt arvestoffet den har i seg, og på grunn av måten dette skjer blir uheldigvis DNA-strengen kortere og kortere for hver gang cellen deler seg. Helt til slutt har et kromosom mistet så mye av telomerene at de delene som mistes neste gang cellen deler seg koder for gener.

Det finnes derimot et enzym som bygger opp telomerene igjen slik at cellene kan dele seg flere ganger enn de vanligvis kunne. Men det er visst forskjellig i hvor grad det er tilstede og aktivt i de forskjellige cellene. Så vidt jeg vet (og det søkte jeg nettopp opp) har man aldri gjort forsøk på å forlenge telomerer i mennesker på grunn av at man egentlig ikke vet så mye om de. Man har derimot gjort noen dyreforsøk og forsøk på celler in vitro.

Så for å oppsummere: Man antar telomerer kan ha en sammenheng med aldring og aldringsrelaterte problemer, men slik det er med så mange ting her i livet, er man så absolutt ikke sikker. De fleste prosesser i kroppen er svært avanserte når man bryter det ned til molekyl-nivå, og det er mye vi ikke vet ennå.
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Isan »

Ankh skrev:Jeg så også veldig seriøse forskere som forsket på endene på DNA strengen. Da fant noen tapper der som ble kortere og kortere dess eldre man ble. Dette hadde enorm betydning på aldringen.
Ja, det stemmer. Disse kalles telomerer, og for å gjøre det lettere å forstå, blir de ofte sammenliknet med de beskyttende endene på skolisser, som skal hindre skolissene i å rakne - som et bilde eller metafor om du vil.
De mekket da en cocktail av medisiner som stoppet og gjenoppbygget disse tappene og i forsøk fikk folk mye bedre helse og fikk ikke de aldersplagene folk normalt får. I teorien kunne man da holdt disse tappene vedlike og fått evig liv.
At et slikt forsøk er gjort, kan jeg ikke huske å ha hørt noe om, men i tilfellet det er gjort, er det nok temmelig sikkert foretatt på forsøksdyr og ikke på folk. Man venter igrunnen alltid atskillig lenger ut i prosessen før man gjør liknende på mennesker. Men ja, i teorien kunne kanskje noe slikt ført til "evig" liv. Skjønt, med hensyn til å gi plass til de nye generasjonene, som stadig kommer, hadde vel ikke det vært særlig ønskelig.
Det har vært mange slike ekte saker, og synd at noen spiller på det og lager falske nyheter på det.
Tja, det gjør vel ikke noe at folk fleiper? Hvis folk derimot tuller med formål om å tjene penger på at noen tror det er alvor, er det høyst kritikkverdig.

Tillegg: Ser at Jeppski også skrev mye av det samme mens jeg skrev.
Antall ord: 272
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: JUNK DNA Inneholder SPRÅK ? ? ?

Innlegg av Asbjørn »

Siden diskusjonen har sporet denne veien, fant jeg å vise denne artikkelen publisert i går....


Stopping the Clock?
Scientists Find Lengthening Telomeres Reverses Aging In Human Cells

http://www.fromquarkstoquasars.com/stop ... man-cells/
The New Findings:
Scientists from the Stanford University School of Medicine say that they have discovered a way to replenish the length of telomeres, thereby opening up great possibilities in the treatment of ageing linked genetic diseases. And we might even be able to reverse ageing itself.

The researchers claim to have used a modified RNA containing the exact nucleotide sequence of telomerase reverse transcriptase (TERT). They call this new RNA “modified TERT mRNA.” They assert that just three applications of this, over a few days, caused an increase in telomere length of as much as 10%, representing approximately 1,000 nucleotides.

Applying the technique to human muscle cells increased cell division approximately three-fold. The truly exciting and ground breaking discovery came when the same routine was used with human skin cells. These cells divided around 28 times more than the placebo.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links