Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFeng Shui

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Feng Shui

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Er det noen som har erfaring med feng shui her? For eksempel har innredet soverommet sitt i henhold til feng shui, og kan si noe om det har noe for seg? Jeg leste om det en gang for mange år siden og kom plutselig på det nå, da jeg leste noe om en global seanse hvor man skal møtes på det astrale plan verden over, flest mulig deltakere. Der står det at man skal sove med hodet mot øst under åpen himmel (eventuelt takvindu). Så slo det meg at jeg var nysgjerrig på feng shui i begynnelse av 20-årene...

Søkte derfor opp en kompass-app på telefonen min, og fant ut at feng shui-innredningen på soverommet vårt indikerer jo både død og grusomhet siden vi ligger med hodet mot vest. Skremmende saker.

Noen tanker eller erfaringer?
Antall ord: 145
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Feng Shui

Innlegg av Mystical »

Feng Shui er en av de okkulte vitenskaper som jeg har vært interessert i. Kjøpte en del bøker om det for 10 til 15 år siden, men har vel beveget meg litt bort ifra det da det blir litt for komplisert. Det finnes flere retninger innen Feng Shui noe som ikke gjør det lettere.
Det jeg festet meg ved den gangen jeg leste mye om det var at man hadde forskjellige lykkeretninger ut fra årstallet man var født. Selv så har jeg visst vest som min lykkeretning - og jeg mener min ektefelle også har samme lykkebringende kompassretning. Vi var så "heldige" at soverommet vi allerede hadde da jeg begynte å sette meg inn i det var slik at den mest naturlige retningen å ha sengen faktisk var med hodet mot vest. Inngangsdøren vår er også mot vest som skal være bra da.

En viktig del av Feng Shui filosofi er det som de fleste ("gode") nordmenn er opptatt av og det er å rydde opp hjemme og kvitte seg med unødig mye ting som hoper seg opp og "blokkerer" "energiflyten" i hjemmet.

Ellers så spiller det visst en rolle hvor ting blir plassert.

Å ha den og den lykkebringende gjenstanden i det og det hjørnet for eksempel skal være nettopp lykkebringende.

I hvilken retning de forskjellige rommene er plassert bestemmer videre hvilke veggfarger som er mest heldig akkurat der.

Å trekke ned på toalettet uten å legge dolokket på først fjerner hell og det at døren til toalettet står åpen det samme.

Åpning mellom trappetrinnene gjør at hustanden "lekker" penger ut.

Skarpe hjørner som vender mot deg der du sitter eller sover sender ut "giftpiler" (skadelig energi).
Det gjelder også ting som vender mot huset ditt ute.

I en retning av Feng Shui måtte man ikke bråke i en spesiell del at huset f.eks. ett år i nord og et annet år i vest for da kunne man dra på seg visse ånder, som ødela for hellet ditt, sin vrede - så da er oppussing/ snekring i den del av huset bannlyst det året.

Feng Shui tallet ditt bestemmer også hvor og når det er heldigst å flytte samt å dra på ferie det året det er snakk om.

Dersom man har speil på soverommet som speiler sengen så "inviterer" man flere inn i et ellers lykkelig ekteskap. Huff!

Å sette en feiekost/ vaskekost i gangen ikke langt fra utgangsdøren kan fjernet hellet ditt det også.

Alt i alt så blir det veldig mye å passe på så jeg har vel bestemt meg for ikke å være så veldig opptatt av det.

Men jeg har fortsatt en kinesisk trefigur av en frosk i yttergangen vendt inn mot huset med en mynt i munnen og noen små buddafigurer etc. - for sikkerhets skyld ? :)
Antall ord: 471

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Feng Shui

Innlegg av ludoburgero »

Rart, for jeg har ikke gått så mye inn i dette utover at det har med innredning å gjøre - og enkelte ritualer og plasseringer i forhold til solen. Her var det mye nytt du kom med, takk! :)

Men likevel gjør jeg mange av disse tingene på ren autopilot, og samboer gjør det motsatte.
Hun lar for eksempel alltid baderomsdøren stå åpen - men jeg lukker den og ber henne 20-30 ganger i uken om å gjøre det samme, ettersom det er mye fukt der med klær hengende og vaskemaskin stående på, og nydusja damp og det som er. Hun trekker i do uten lokket igjen, mens jeg gjør det med lokket igjen pga. hygieniske årsaker. Hun har valgt å ha sengen slik at hodet er i motsatt retning av det som er anbefalt, og det innebærer jo reneste "døden" ifølge det lille jeg har lest om Feng Shui. Men ok, i forhold til rommet er det en naturlig plassering for senga. Vi har også omvendt farge på samtlige vegger enn det som er anbefalt, leste jeg meg frem til igår.

Usj! Høres jo ut som folk med OCD/tvangstanker har laget reglene her... men noe interessant er det jo.
Antall ord: 210
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Feng Shui

Innlegg av Mystical »

Det blir nok vanskelig å legge seg på en livstil som skal være helt i tråd med Feng Shui i alle fall dersom man går i detaljene.
Det er nok veldig få her i verden som får med sin partner på dette. Og det er i alle fall ikke, synes jeg, verdt det å "rydde bort" en partner fordi denne ikke vil føye seg inn i sin Feng Shui - verden.

Litt mere ikke fullt så tungt og mer generelt stoff vedr. Feng Shui fant jeg nettopp her;

http://magic.no/magic-magasin/reportasj ... f=79001400
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links