Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFinnes telepati, og hvordan fungerer det?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Finnes telepati, og hvordan fungerer det?

Innlegg av Horus^ »

Kjærlighet og forelskelse er en rar greie. Det er vel igrunn drivkraften til de aller fleste vil jeg tro.
Det er faktisk ett helt spesielt "univers" hvor kjærligheten finnes.

Man sier at man blir forelsket iløpet av de første 10-20 sekundene av at møter noen. Men faktum er vel at i det man får øyekontakt, så opplever man noe "spesielt", selv om vi ikke klarer å erkjenne det. Hvem vi blir forelsket i, varierer veldig ifra person til person. Noen blir veldig lett forelsket, mens andre trenger lang tid, selv om dette ikke har noe med dårlige forhold i fortiden å gjøre.

Som regel blir man forelsket i personer som er i en lik "livssituasjon" som seg selv. Det gjelder ikke bare kjærester, men også personer man møter, som blir venner.

Når dette er sagt, så har man de personlighetene som søker "spenning" og motsetninger, som gjerne ender opp med noen som er totalt motsatt av seg selv.

Kjærlighet er den kraftigste emosjonelle følelsen vi kan oppleve i livet og den kan forandre alt her i livet. Ta vare på og respekter den du elsker, for du vet aldri når du mister den du holder nærmest.
Antall ord: 211
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JamesHook
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 25 Jun 2012 02:37
11
Kjønn (valgfri): male
Lokalisering: Drammen
Har takket: 3 ganger

Re: Finnes telepati, og hvordan fungerer det?

Innlegg av JamesHook »

Horus^ skrev:PS! (det finnes ikke en hemmelighet i verden)
Ekke det et problem?
Hva om man tenker litt for høyt, og det man tenker blir plukka opp litt for lett, litt for ofte og litt mer enn man trenger og av litt flere enn man trenger?
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JamesHook
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 25 Jun 2012 02:37
11
Kjønn (valgfri): male
Lokalisering: Drammen
Har takket: 3 ganger

Re: Finnes telepati, og hvordan fungerer det?

Innlegg av JamesHook »

Hvis man er mer en sender enn en mottaker, hvordan kan man begrense, eller hindre, tankeoverføring eller tankespredning?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Finnes telepati, og hvordan fungerer det?

Innlegg av g.r.y »

En venn av meg begynner faktisk å bli rimelig god på dette her.. Slik jeg har forstått ham, kan det virke som han oxo mer eller mindre avhengig av å ha en form for connection med sender/mottaker. -Iallefall på nåværende stadie. -Men for alt en vet, kan det oxo, helt eller delvis, ha å gjøre med hvorvidt sender/mottaker er åpen for det paranormale generelt of/eller dette spesielt..
Han har ikke øvd spesielt lenge, men kan allerede fortelle om tydelig fremgang.
Som det er blitt nevnt, er det jo vanskelig å stadfeste, da en ved å kjenne et annet menneske kan forutsi en del de ønsker, kommer til å gjøre, etc, og en bør vel ikke engang være bevisst på all denne kunnskapen..
Ikke desto mindre, har jeg selv fått ehadde hvordan det er å etterkomme en slik 'forespørsel'.
For min del, slo det liksom helt plutselig ned i hodet å spørre om han hadde lyst på ett eller annet (husker ikke hva det var), hvorav han begynte å flire, og sa at det lot til å virke på meg oxo.. Det kan selvsagt være en tilfeldighet blander med at jet kjenner fyren, men alikevel.. Måten jeg liksom var I full gang med å spørre før jeg ble bevisst tanken gjør det faktisk temmelig spesielt..
Antall ord: 221
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JamesHook
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 25 Jun 2012 02:37
11
Kjønn (valgfri): male
Lokalisering: Drammen
Har takket: 3 ganger

Re: Finnes telepati, og hvordan fungerer det?

Innlegg av JamesHook »

Problemet er at det både til dels er litt bevist og er ubevisst. Så litt vanskelig å styre.
Men vil anbefale å se tv-serien "True Blood" (ev. bøkene) da blir jo spørsmålet om det er en "blessing or a curse", det er iallefall ikke uten problemer. Men det er å begrense det uønskede som vel kan være det vanskeligste snarere enn det motsatt.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links