Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisKvanteteori beviser at bevisstheten flytter seg til et annet univers etter døden

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Kvanteteori beviser at bevisstheten flytter seg til et annet univers etter døden

Innlegg av Asbjørn »

Kvanteteori beviser at bevisstheten flytter seg til et annet univers etter døden
380
Kvanteteori beviser at bevisstheten beveger seg til et annet univers etter døden
Av Consiusreminder

En bok med tittelen "Biocentrism: Hvordan liv og bevissthet er nøklene til å forstå universets natur" har opprørt Internett, fordi det inneholdt et begrep om at livet ikke slutter når kroppen dør, og den kan vare for alltid.
Forfatteren av denne publikasjonen, forsker Dr. Robert Lanza, som ble kåret til den tredje viktigste forskeren som lever av NY Times, har ingen tvil om at dette er mulig.
Utover tid og rom
Lanza er ekspert på regenerativ medisin og vitenskapelig direktør for Advanced Cell Technology Company. Før han har vært kjent for sin omfattende forskning som behandlet stamceller, var han også kjent for flere vellykkede eksperimenter med kloning av truede dyrearter. Men ikke så lenge siden ble forskeren involvert i fysikk, kvantemekanikk og astrofysikk. Denne eksplosive blandingen har født den nye teorien om biocentrisme, som professoren har snakket om siden da. Biocentrism lærer at liv og bevissthet er grunnleggende for universet. Det er bevissthet som skaper det materielle universet, ikke omvendt.


Lanza peker på selve universets struktur, og at lovene, krefter og konstanter i universet ser ut til å være finjustert for livet, noe som innebærer at intelligens eksisterte før universet. Han hevder også at rom og tid ikke er gjenstander eller ting, men heller verktøy for forståelse. Lanza sier at vi har plass og tid med oss ​​"som skilpadder med skall". Det betyr at når skallet kommer av (plass og tid), eksisterer vi fortsatt.

Teorien innebærer at bevissthetsdød ganske enkelt ikke eksisterer. Den eksisterer bare som en tanke fordi folk identifiserer seg med sin kropp. De tror at kroppen kommer til å dø, før eller senere, så tenker de at deres bevissthet vil forsvinne også. Hvis kroppen genererer bevissthet, dør bevisstheten når kroppen dør. Men hvis kroppen mottar bevissthet på samme måte som en kabeltuner mottar satellittsignaler, slutter selvfølgelig ikke bevisstheten ved dødsfallet av det fysiske kjøretøyet. Faktisk eksisterer bevissthet utenfor begrensninger av tid og rom. Det er i stand til å være hvor som helst: i menneskekroppen og utenfor den. Med andre ord er det ikke-lokal i samme forstand at kvanteobjekter ikke er lokale.

Lanza mener også at flere universer kan eksistere samtidig. I et univers kan kroppen være død. Og i en annen fortsetter det å eksistere, absorberer bevissthet som migrerte inn i dette universet. Dette betyr at en død person som reiser gjennom samme tunnel ender ikke i helvete eller i himmelen, men i en lignende verden han eller hun en gang bebodde, men denne gangen i live. Og så videre, uendelig. Det er nesten som en kosmisk russisk dukke etterlivseffekt.

Flere verdener
Denne håpløsende, men ekstremt kontroversielle teorien fra Lanza har mange uvitende tilhengere, ikke bare bare dødelige som vil leve for alltid, men også noen kjente forskere. Disse er fysikere og astrofysikere som pleier å være enige om eksistensen av parallelle verdener og som foreslår muligheten for flere universer. Multiverse (multi-universet) er et såkalt vitenskapelig konsept som de forsvarer. De tror at ingen fysiske lover eksisterer som ville forby eksistensen av parallelle verdener.

Den første var en science fiction skribent HG Wells som proklamerte i 1895 i sin historie "The Door in the Wall". Og etter 62 år ble denne ideen utviklet av Dr. Hugh Everett i sin avhandling ved Princeton University. Det setter i utgangspunktet at universet i hvert øyeblikk deler seg i utallige lignende tilfeller. Og neste øyeblikk deles disse "nyfødte" universene på en lignende måte. I noen av disse verdenene kan du være til stede: leser denne artikkelen i ett univers, eller ser på TV i en annen.

Utløsende faktor for disse multiplikasjonsverdenene er våre handlinger, forklarte Everett. Hvis vi gjør noen valg, splittes et univers med to forskjellige versjoner av resultatene.

På 1980-tallet utviklet Andrei Linde, forsker fra Lebedevs institutt for fysikk, teorien om flere universer. Han er nå professor ved Stanford University. Linde forklarte: Plassen består av mange oppblåsbare sfærer, som gir opphav til lignende sfærer, og de produserer i sin tur sfærer i enda større antall, og så videre til uendelig. I universet er de spredt fra hverandre. De er ikke klar over hverandres eksistens. Men de representerer deler av det samme fysiske universet.

Det faktum at vårt univers ikke er alene, støttes av data mottatt fra Planck-romteleskopet. Ved å bruke dataene har forskerne laget det mest nøyaktige kartet over mikrobølgebakgrunnen, den såkalte kosmiske relikbakgrunnsstrålingen, som har stått siden begynnelsen av vårt univers. De fant også at universet har mange mørke fordypninger representert av noen hull og omfattende åpninger.

Teoretisk fysiker Laura Mersini-Houghton fra North Carolina University med sine kolleger argumenterer: uregelmessighetene til mikrobølgebakgrunnen eksisterer på grunn av det faktum at vårt univers er påvirket av andre universer som eksisterer i nærheten. Og hull og åpninger er et direkte resultat av påvirkning på oss av nærliggende universer.

Sjel
Så det er overflod av steder eller andre universer hvor vår sjel kunne migrere etter døden, i henhold til teorien om neo-biocentrisme.
Men eksisterer sjelen?
Er det noen vitenskapsteori om bevissthet som kan imøtekomme et slikt krav? Ifølge Dr. Stuart Hameroff skjer en nær dødsopplevelse når kvanteinformasjonen som lever i nervesystemet, forlater kroppen og sprer seg inn i universet. I motsetning til materialistiske bevis for bevissthet, tilbyr Dr. Hameroff en alternativ forklaring som kanskje kan appellere til både det rasjonelle vitenskapelige sinn og personlige intuisjoner.

Bevissthet ligger, ifølge Stuart og britisk fysiker Sir Roger Penrose, i mikrotubuli i hjerneceller, som er de primære områdene for kvantbehandling. Ved døden blir denne informasjonen frigitt fra kroppen din, noe som betyr at bevisstheten din går med den. De har hevdet at vår erfaring med bevissthet er resultatet av kvantumgravitasjonseffekter i disse mikrotubuli, en teori som de kalt orkestrert objektiv reduksjon (Orch-OR).

Bevissthet, eller i det minste proto-bevissthet, er teoretisert av dem til å være en grunnleggende egenskap av universet, til stede selv i universets første øyeblikk under Big Bang. "I en slik ordning er proto-bevisst opplevelse en grunnleggende egenskap av fysisk realitet tilgjengelig for en kvanteprosess assosiert med hjernens aktivitet."

Våre sjeler er faktisk konstruert fra selve universets stoff - og kan ha eksistert siden begynnelsen av tiden. Hjernen våre er bare mottakere og forsterkere for proto-bevissthet som er iboende for stoffet i romtid. Så er det virkelig en del av bevisstheten din som er ikke-materiell og vil leve videre etter din fysiske kropps død?

Dr Hameroff fortalte Science Channel's i en Wormhole dokumentar: "La oss si at hjertet stopper å slå, blodet slutter å strømme, mikrotubuli mister sin kvante tilstand. Kvantuminformasjonen i mikrotubuli er ikke ødelagt, den kan ikke bli ødelagt, den løsner og forflytter seg bare til universet som helhet. " Robert Lanza vil legge til her at det ikke bare eksisterer i universet, det eksisterer kanskje i et annet univers.

Hvis pasienten blir gjenopplivet, kan denne kvanteinformasjonen gå tilbake til mikrotubuli og pasienten sier "Jeg hadde en nær dødsopplevelse"

Han legger til: "Hvis de ikke blir gjenopplivet, og pasienten dør, er det mulig at denne kvanteinformasjonen kan eksistere utenfor kroppen, kanskje på ubestemt tid, som en sjel."

Denne kontoen om kvantbevissthet forklarer ting som nær dødsopplevelser, astralprojeksjon, ikke-kroppsopplevelser, og til og med reinkarnasjon uten å måtte appellere til religiøs ideologi. Energien i bevisstheten din blir potensielt resirkulert tilbake til en annen kropp på et tidspunkt, og i mellomtiden eksisterer det utenfor den fysiske kroppen på et annet nivå av virkelighet, og muligens i et annet univers.

Robert Lanza på biocentrisme:
Del 1
zI_F4nOKDSM

Del2
Yw55BsToVZM
Asbjørns kommentar Dette stemmer faktisk veldig bra med min egen mening om dette tema,
selv om jeg og ser en "gudommelig bevissthet" i dette.
Det ble ikke omtalt i artikkelen.
Men jeg velger å tro at det er en høyere bevissthet, som vi alle er en del av,
og denne artikkelen åpner for mange av de paranormale fenomen vi opplever.
"kvantemekanikk-teori" åpnet meg for å se det "åndelige".
Og også samspill med natur.
A
Kilde: Consiusreminder
Antall ord: 1423

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Kvanteteori beviser at bevisstheten flytter seg til et annet univers etter døden

Innlegg av Morris »

Asbjørn skrev: 13 Jun 2019 12:01 Asbjørns kommentar
Dette stemmer faktisk veldig bra med min egen mening om dette tema,
selv om jeg og ser en "gudommelig bevissthet" i dette.
Det ble ikke omtalt i artikkelen.
Men jeg velger å tro at det er en høyere bevissthet, som vi alle er en del av,
og denne artikkelen åpner for mange av de paranormale fenomen vi opplever.
"kvantemekanikk-teori" åpnet meg for å se det "åndelige".
Og også samspill med natur.
Spennende felt dette her, og veldig interessant å se hva forskning finner ut sånn litt etter litt. ;-) Selv er jeg ganske overbevisst om at slik informasjon også finnes i Skriften, men man bør ha for øyet å oppsøke enkeltheter helt på egen hånd for å finne ut av det. Jeg kvakk til da jeg selv leste at det bruktes en slags hætte (også oversatt som hodetørkle) for å fange opp hodets tanker (sjelen) i selveste Bibelen, Esek.13.18: Så sier Herren Gud: Ve dem som syr bånd til alle håndledd og lager hodetørklær i alle størrelser for å fange menneskesjeler! Dere fanger sjelene til folket mitt for å holde deres egne sjeler i live.

Men så langt er man vel ikke kommet enda? Men at bevisstheten (sjelen) er blitt observert å flytte seg til et annet sted i universet etter døden er ikke så rart, og er helt enig med deg i at det er noe guddommelig ved det. For ut over det som egentlig før tilhørte Bibelen før man raserte den for tilhørende innhold så som de Apokryfiske skriftene, hvor en blant annet finner 4.Esra, der står det i 7.78:

Hva døden angår, skal du vite dette: Når Den Høyeste sender ut befaling om at et menneske skal dø, og sjelen forlater legemet for å vende tilbake til ham som har gitt den, priser den straks Den Høyestes herlighet.

Skriften anser jeg som sann ved å bruke den med fornuft, ved å finne ut sammenhengen i alt, og den forteller deg jo at sjelen lever videre selv om kroppen dør i Matt.10.28: Vær ikke redde for dem som dreper kroppen, men ikke kan drepe sjelen...

Så det er jo nesten et slags forskningsbevis på at Skriften er sann dette som nå er oppdaget! Finner man ut hvor hen i universet sjelen forflytter seg, finner man vel også ut hvor Gud har sin bopel også? At den forflytter seg til et annet univers er heller ikke så ukjent for meg, det står nemlig også at Gud sørget for å skape ikke bare èn verden, men to i 4.Esra 7.49-50: Engelen svarte: «Hør på meg (Esra), så skal jeg rettlede deg og hjelpe deg til å forstå det som kommer. Det var av denne grunn at Den Høyeste ikke skapte én, men to verdener.
Antall ord: 489

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Kvanteteori beviser at bevisstheten flytter seg til et annet univers etter døden

Innlegg av g.r.y »

Jeg er av den formening at en [eventuell] fortsatt eksistens etter den legemlige døden har sin forklaring i naturvitenskapen generelt og fysikken spesielt, og ikke i religionene.
I motsetning til hva som syntes å være 'greia' for de fleste, har jeg imidlertid ikke den store interessen for å spekulere i eventuelle formål med det hele. Dette bunner både i at det for meg personlig holder med en eventuell viten om at jeg ikke vil opphøre å eksistere, og at jeg anser eventuelle formål/mening med alt for å være hinsides den menneskelige fatteevne. Generelt, syntes det for meg meningsløst å spekulere i noe uten at det foreligger ett eller annet slags 'håndfast' bevis/indikator som trekker i den ene eller den andre retningen..

Dette med håndfaste 'bevis', er også det som åpnet muligheten for at det faktisk er en videre eksistens etter kroppen har tatt kvelden, for å si det slik.. Utgangspunktet var et par rimelig sterke egenopplevelser, i tillegg til at det rett & slett ble for mange folk med en litt for høy troverdighet, -både blandt etablerte klarsynte og andre. Dette har jeg så brukt en antagelig ikke helt sunn mengde med tid og energi på å bygge videre på, både gjennom selv å få plassert nye biter i puslespillet, og gjennom å grave meg frem til det jeg har kunnet finne av seriøs forskning på feltet.
Antall ord: 233
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Kvanteteori beviser at bevisstheten flytter seg til et annet univers etter døden

Innlegg av Morris »

Vel… hvordan utdype mitt syn på saken? Jeg tror ikke skriftene egentlig har så mye religiøst i seg om man studerer tekstene i dem. Man finner de mest absurde ting i dem som ikke har noe med religion å gjøre i så måte… Men mennesker er nå engang slik at de vil ha noe uhåndgripelig å tro på, noe det ikke finnes en forklaring på og kaller det religion.

Jeg tror skriften kan reduseres ned til en menneskelig fremstilling om menneskehetens egen fremtid lagt ned i mystiske fortellinger som nå oppfattes som religion fordi man ikke forstår at alt er skrevet i det fx Bibelen kaller lignelser. I Matt.13 fortelles det at Jesus alltid når han henvendte seg til folket, gjorde han det i lignelser. Disiplene spurte han derfor om hvorfor han talte til dem i lignelser, og han svarte derfor at dere er gitt å kjenne himmelrikets hemmeligheter, men dem er det ikke gitt. - Himmelriket kan jo være et uttrykk for en lykkelig tilstand og ikke et spesielt sted?

Man kan jo si det slik at de som jobber med slike hemmeligheter, ikke vil at andre skal blande seg inn i disse, for de vil straks komme til å misbruke det til noe unyttig som vil gjøre dem rike…

Jeg søkte engang etter ordet religion i Bibelen… det er selvsagt avhengig av oversetternes ordvalg, for det kan også oversettes med trosretning… men jeg fant det bare nevnt som et stridsspørsmål om en viss Jesus som var død, men som Paulus påstod var i live.

Man kan godt forklare religion som en tro eller et håp på et liv etter døden, og særlig da gjennom en oppstandelse. Noe Jesus flere ganger bekrefter ikke kommer til å skje før på den siste dag. Riktig nok finnes det en beskrivelse i Esek.37 hvor døde knokler blir levende og får kjøtt og sener på seg, det viser seg å være en fremtidig hendelse (profeti) da dette er hele israels folk som reiser seg opp fra sine graver og føres tilbake til Israels land. En religiøs og tullete påstand mener at dette skjedde i 1948, hvilket viser til at religion etter menneskelig forstand er å fordreie ekte fortellinger for å få det til å passe inn i egen tankrekke. Det var ingen som vendte tilbake i live som hadde vært døde, bare så det skal være sagt.

Følgelig er ikke Esek.37 en fullverdig oppstandelse, for det følger to forklaringer til en oppstandelse som innebærer en fysisk kropp av kjøtt og blod står opp fra graven. Den ene finnes i 1.Mos.6.3 hvor Gud sier at min ånd skal ikke for alltid bli værende i menneskene, for de er av kjøtt og blod og deres levetid skal være 120 år. Dette kan henlede til den i Heb.11.

De har ikke lyktes Gud ennå å fremskaffe noe lengre liv, altså det som beskrives som evig. Gud er som pottemakeren, når noe blir mislykket, starter han på nytt (Jer.18) Man leser om dette igjen i Heb.11; Kvinner fikk tilbake sine døde som hadde stått opp. Noen ble torturert og avslo å bli kjøpt fri, for de ville heller nå frem til en bedre oppstandelse…

Det man kan finne frem til gjennom skriften er som en historie om hvordan menneskene av seg selv og sin egen forskning finner den videre veien frem mot fullkommenhet. Man leser videre i Jes.53 hvordan noe som blir foraktet av mennesker finner veien videre, gjennom sine etterkommere (slekt) finner man først frem til et langt liv, og finner deretter veien til lysets bolig og mettes med innsikt. Det hetes i Jes.65.20 at det ikke lengre skal finnes spebarn som bare blir noen dager gamle. Den som dør hundre år skal være ung.

Tydeligvis har aldringsprosessen fått seg en knekk… Nostradamus nevner til og med byen hvor oppdagelsen skjer. Han nevner dna kjeden ved å bruke andre ord for den; den skjebnebestemte kjedesammenhengende evige rekkefølge blir forandret/ brudt, og han kaller den for alderdomsvekkelsens død. Ordlyden står i forskjellige vers, men jeg fant frem sammenhengen… det neste vers forteller:

På det sted hvor Leie og Schelde forenes (to elver som løper sammen i Gent) vil bryllupet gjennom lang tid bli innrettet. På Antwerpen’s sted hvor de bakser med ankeret, vil den unge bringe alderdommens ubesmittede trøst.

Dette er jo allerede ting man vet at det forskes på, og kan allerede være mulig om kort tid. Men det er alltids etiske og andre spørsmål ved dette. Befolkninsvekst kontra levealder og matproduksjon kan være et av dem?
https://www.tv2.no/a/9041760/
https://forskning.no/stamceller-aldring ... jen/374933
Antall ord: 816

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links