Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisLærepenge

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Ørna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 21 Mai 2005 22:49
18

Innlegg av Ørna »

Jeg var faktisk kampklar da dem kom på trappa hos meg.
Jeg hadde forventet å få en dose av deres religion.
Og at de var de beste.
Og at jeg havnet i fortapelsen.
Og at verden skulle gå under og jeg med,
om jeg ikke vendte om og ble jehovas vitne.... :twisted:
Har i alle år fått dem prakka på meg.
Har ikke hatt noe valg,
følte at en måtte være høflig å høre litt hva dem hadde å si før en avviser dem. (høflighet som en har lært av mor...hehe)


Og at jeg møtte slik forståelse er jo bra.
Og at ho mente det............
Ja det gjorde hun.
Det leste jeg i øynene hennes.
Men, den andre som sto ett stykke unna, var en smule reservert...hehe.
Ho fikk nok gjennomgå for sine ord. :roll:

Jeg respekterer andres religion.
Bare ikke kom med trusler, da blir jeg forbanna.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Ørna skrev:Jeg var faktisk kampklar da dem kom på trappa hos meg.
Jeg hadde forventet å få en dose av deres religion.
Og at de var de beste.
Og at jeg havnet i fortapelsen.
Og at verden skulle gå under og jeg med,
om jeg ikke vendte om og ble jehovas vitne.... :twisted:
Har i alle år fått dem prakka på meg.
Har ikke hatt noe valg,
følte at en måtte være høflig å høre litt hva dem hadde å si før en avviser dem. (høflighet som en har lært av mor...hehe)


Og at jeg møtte slik forståelse er jo bra.
Og at ho mente det............
Ja det gjorde hun.
Det leste jeg i øynene hennes.
Men, den andre som sto ett stykke unna, var en smule reservert...hehe.
Ho fikk nok gjennomgå for sine ord. :roll:

Jeg respekterer andres religion.
Bare ikke kom med trusler, da blir jeg forbanna.
Jess, der sa du det! Jeg for min del, venter med å angripe til jeg selv har fått høre noe jeg ikke liker. Da er det greit å slenge tilbake, for det må folk faktisk regne med! Men ikke vær usaklig!
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hadde jehova på døra. Sa jeg var okkultist og da forsvant smilet fort. Så sa han ene, Gud har en mening med alt. Ja det har han svarte jeg. Bare det svaret fra meg gjorde at de rett og slett ble glade. Smilet var tilbake og de dro fornøyde.

Har også hørt andre historier som er verre, men kanskje de har skjerpet seg eller at de har fått instrukser basert på erfaring at okkultister og alternative er beyond salvation?
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

>wiz skrev:Hadde jehova på døra. Sa jeg var okkultist og da forsvant smilet fort. Så sa han ene, Gud har en mening med alt. Ja det har han svarte jeg. Bare det svaret fra meg gjorde at de rett og slett ble glade. Smilet var tilbake og de dro fornøyde.

Har også hørt andre historier som er verre, men kanskje de har skjerpet seg eller at de har fått instrukser basert på erfaring at okkultister og alternative er beyond salvation?
Du mener at de ikke syns det er vits å prøve engang? :lol: :lol:
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Lærepenge

Innlegg av karina »

jovian skrev:
karina skrev:
...
Dessuten, er de hyggelige og ikke ''ekle'' er det vel greit? .
hei Karina, jeg bruker sjelden eller aldri å sope alle under en kam. Men er man del av en sekt, så er man del av en sekt, og la du merke til smilemunnen under innlegget mitt? Det var ikke ment som en fakta-setning, men mer som en frekk kommentar om en sekt som i 2005 fremdeles bannlyser familiemedlemmer som bryter medlemskapet.

Når jeg skriver negativt om jehovas vitne, så skriver jeg ikke nødvendigvis dritt om alle folka i jehovas vitne. Jeg skriver om slik jeg oppfatter sektens syn på andre livssyn, og hvordan de for meg fremstår som en trosbevegelse. Denne kvinnen var en representant for trosbevegelsen (riktignok en hyggelig representant, det synes jeg er flott)

Så, ja, det jeg skriver bruker jeg å skrive basert på egne erfaringer. Jeg har nære venner som har blitt bannlyst av resten av familien når de har brutt med Jehovas vitner. Mange familier i norge har skrekkeksempler på dette. Skrekkhistorier!

karina skrev:
...
Tenker gjør vi jo alle! Og hva man tenker er ens egen sak.
Ja, men jeg tror Jehovas Vitne er som trosbevegelse ikke er helt enig med deg: De tråkker nemlig ned dørene til folk å spre sine tanker til andre. Så ja, "hva man tenker er ens egen sak," jeg er hvertfall helt enig med deg. Faktisk lurer jeg på om noen av dem tenker selv i det hele tatt. Hvis du en gang tar i mot noe gratis på døren av Jehovas vitne, så ringer dem på igjen uken etter for å høre om det du fikk var interessant.

Jaja, de burde jo få lov - Vi ugudelige kan jo tross alt svare NEI! :twisted:
Heisann ja! Forstod jo smileyen og sånn, og er for så vidt ganske så enig i det du sier. Måtte bare påpeke et par ting, ettersom jeg uansett hvor fæl en gruppe er mener at det kan finnes untak. Ikke det at du egentlig sa det heller. Men om jeg hadde sluppet inn et par jehovaer i stua mi, det er helt annen sak! :lol:
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sjansen for å omvende meg til noe som helst være seg religion eller politiske partier er umulig.

Mennesker med alternativ tankegang har nettopp sin tro fordi de tenker. Og tenkende mennesker kan ikke koble ut hjernen og overgi seg til 1 bok som den eneste sannhet. Tror ikke kirken eller jehova er tjent med mennesker med en selvstendig tankegang.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Sjansen for å omvende meg til noe som helst være seg religion eller politiske partier er umulig.
Dæven, jeg som håpet på å omvende deg fra Frp til SV i valget!
Sist redigert av karina på 08 Aug 2005 20:53, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Har ombestemt meg. Skal stemme venstre. frp stemmer jeg kun hvis jeg er i skikkelig dårlig humør og i tillegg blir rana av en gjeng innvandrere på vei til valglokalet.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

>wiz skrev:Har ombestemt meg. Skal stemme venstre. frp stemmer jeg kun hvis jeg er i skikkelig dårlig humør og i tillegg blir rana av en gjeng innvandrere på vei til valglokalet.
HAHAHA!! :lol: Feiende flott! Alt er bedre enn Frp for å si det sånn. Men hva står nå venstre for igjen da? Høyre er dritt og siden venstre er det motsatte av høyre bør det jo være bra...
Sist redigert av karina på 08 Aug 2005 20:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

jovian skrev:
>wiz skrev:Sjansen for å omvende meg til noe som helst være seg religion eller politiske partier er umulig.
Skal vi vedde? 8)
Planlegger du å omvende Wiz til smiths venn eller noe? :wink:
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:
>wiz skrev:Sjansen for å omvende meg til noe som helst være seg religion eller politiske partier er umulig.
Skal vi vedde? 8)
I`m in. 8)
Go for it!!!!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links