Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisPensum for alternative mennesker; Derren Brown

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

>wiz

Pensum for alternative mennesker; Derren Brown

Innlegg av >wiz »

Denne mannen er virkelig imponerende. Er det rart mennesker er skeptiske til spådommer etc når det finnes mennesker som han som kan bruke teknikker til å lede mennesker ditt han vil. På hjemmesiden hans er det noen videoklipp;

I dette klippet kan du se han stoppe en tilfeldig kar på gaten og fortelle han hva han jobber med og hva hans drøm er. Han er utrolig dyktig til å lese kroppsspråk. Dette er teknikker som mange kvakksalvere bruker når de spår

http://www.channel4.com/entertainment/t ... oyance.ram


I dette klippet tar han med seg en new-age dame ut i skogen. Det er sinnsykt hvordan tro kan påvirke kroppen. Dette er virkelig et eksempel på mind over matter.
http://www.channel4.com/entertainment/t ... dbdoll.ram


På siden hans er det masse forskjellige triks som ikke har noen med overnaturlige evner å gjøre, men tenk hvilken svindler han kunne vært.
Dette bør være pensum for alle. Når man ser han i aksjon vil man kanskje tenke litt lenger neste gang noen synske prøver å imponere deg.

For å se klippene må man ha realplayer. Her er alle klippene.
http://www.channel4.com/entertainment/t ... index.html

Hvis noen vet om flere klipp med denne mannen, please tell me.
I høyre marg for hver video er det mulig å lese hvordan han utfører triksene.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har ikke fler klipp om han, men på hjemmesiden hans står det litt om den feiden han har hatt med det alternative etter å ha advart om fake-medium.
www.derrenbrown.co.uk

På internett får en kjøpt gjør-det-selv video'er der en kan lære seg såkalt street magic ala David Blaine og Daniel Garcia. M.a.o. alle kan lære seg tricks. Synd hvis det blir misbrukt i alt. miljøer....men dødsrått hvis du kaller deg illusjonist. 8)
Antall ord: 90
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Jeg har ikke fler klipp om han, men på hjemmesiden hans står det litt om den feiden han har hatt med det alternative etter å ha advart om fake-medium.
www.derrenbrown.co.uk

På internett får en kjøpt gjør-det-selv video'er der en kan lære seg såkalt street magic ala David Blaine og Daniel Garcia. M.a.o. alle kan lære seg tricks. Synd hvis det blir misbrukt i alt. miljøer....men dødsrått hvis du kaller deg illusjonist. 8)
Var det ikke en her på forumet som hadde lastet ned programmene hans?
Søren skal sende mail til nrk å høre om de kan legge ut programmene hans på nett-tv`en.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia har du link. Det var utrolig lite oversiktlig...
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sjekk dette klippet. Jeg trodde helt til slutten at han gikk laaaaaaaaaaaaangt over grensen, men det endte bra. Men han pusher grensene ekstremt langt.

http://www.alldumb.com/item/11984/
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg alltid visst at mennesker kan lure andre på denne måten, men jeg er overrasket over hvor talentfull man kan være. Jeg trodde selv jeg var en god menneskekjenner.

Det er kjempebra med sånne mennesker da lista for klarsynte og medier bør overgå mennesker som Derren Browm.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:Heia har du link. Det var utrolig lite oversiktlig...
Jeg får ikke opp noe når jeg er inne der...men prøv dette:

Du går inn på hjemmesiden hans, og så klikker du på "negativene": Den øverste; nr. 2 fra venstre. Der klikker du på avisutklippene. Det med falsk seanse ligger til høyre for speilet.
På den nederste negativen, nr. 2 fra høyre. Her ligger linker til andre fansider og til skepsissider.

Ellers var det ellusionist.com som utdanner amatørillusjonister hvis du lurte på det også. Kan laste ned gratistriks fra en link derfra.
Antall ord: 102
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det jeg synes var interessant var det filmklippet med voodoodokka. Hun trodde jo på healing.....jeg holder fortsatt en mulighet åpen for at healing kan være en psykologisk greie...placebo eller noe. Derfor har jeg ikke skrevet noe i "mest troverdig..."-tråden, fordi jeg vet ikke om jeg lager opplevelsen med min egen hjerne.... :lol:
Håper ikke det, men etter Derren er jeg i hvertfall ennå mer skeptisk til "selvopplevde bevis" som mange mener er godt nok. Får vel så øra flegrer nå :shock: :lol:
Antall ord: 86
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Filler'n! Jeg trodde den artikkelen ommediumskap lå på hjemmesiden hans....fant den ikke. Sorry om du føler deg snytt for den, wiz :lol:

Kanskje noen andre som har lest den og vet hvor den er? Ludde f.eks.?




Fant det: http://www.psychics.co.uk/spiritualism/ ... brown.html
Antall ord: 49
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

>wiz skrev:Sjekk dette klippet. Jeg trodde helt til slutten at han gikk laaaaaaaaaaaaangt over grensen, men det endte bra. Men han pusher grensene ekstremt langt.

http://www.alldumb.com/item/11984/
Syns den var litt drøy, stakkars fyr!
Antall ord: 40
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links