Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNational Geographic ikveld kl 22

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

National Geographic ikveld kl 22

Innlegg av ToneG »

MYTE ELLER SANNHET?: DYREORAKLER

Er det mulig for dyr å forutsi naturkatastrofer? Vi undersøker hvordan elefanter og andre dyr flyktet mot høyereliggende sletter før den siste tsunamien rammet Sørøst-Asia.




Det er utrolig masse spennende på National Geographic når det gjelder paranormale hendelser..
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg kan ødelegge gleden din å si at de flyktet fordi de har sanser vi mennesker ikke har. Det har ikke noe med synskhet å gjøre.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Eller kanskje de har sterkere sanser?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja det har de men det har ikke noe med synskhet å gjøre.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Elefanter har signalsystem i IR-spektret, har de ikke? Mulig at de merker ennå dypere frekvenser fra jordas indre?
Det finnes jo folk med synestesi... kanskje disse i tillegg kan "høre" og "se" lyder og farger utenfor det som er normalt i em-spektret. Det hevdes jo innen det altrenative at alle farger har lyd i tillegg til lys. Det er ikke bevist, men jeg synes ikke det er heeelt ulogisk å tenke på i.o.m. at det bare er elektromagnetiske bølger...
:roll:
Antall ord: 84
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Fin kanal det!Discovery Science tar opp en del paranormale saker om jeg ikke husker feil,mener ikke Disc som sender Ghosthunters i reprise i årevis:"Dritsur" på dem for det!(de har jo flere kanaler-men blir lett frustrert når alle kanalene plutselig sender alt jeg vil se!Lol...)Reality-TV sender også spennende saker i ny og ne.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg har ikke Discovery Science desverre, har bare kabeltv.. Men har sett litt på science hos en venn, der tar de opp utrolig masse spennende :)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Robert skrev:Wiz skrev:
Ja det har de men det har ikke noe med synskhet å gjøre.
Hva vet du om det?. Har du aldri vært hund :D Det må da finnes synske hunder også.

He He
Det kan finnes synske dyr. I det minste med god intuisjon, men mange dyr har evnen til å oppfange elektromagnetisme. Elektromagnetismen er sterkest når jorda, sola og månen står i rett linje. Det gjorde de under tsunamien derfor forsvant alle dyrene.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg løfter opp denne:-)
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Heia skrev:Det hevdes jo innen det altrenative at alle farger har lyd i tillegg til lys.
Dette har jeg aldri hørt om tidligere.
Nå er det slik at LYS er elektromagnetiske bølger / fotoner , mens lyd, derimot KUN er svingninger i en masse ( luft, jord, fjell, vann, osv).

Lyd KAN dog oppfanges av apparater som omformer svigninger i ett materiale, eller vann/ luft til elektroniske svigninger, som igjen kan omgjøres til elektromagnetiske bølger. Men dette krever isåfall eget teknisk utstyr.

Lys kan styres av lyd, men det kreves teknisk utstyr.
Og omvendt; lys kan styre lyd...

A
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dyr HAR sterkere sanser enn hva vi mennesker har.
Derfor kan dyrene registrere ting som er "unormalt", som luftrykk, viberasjoner i bakken, infralyd ( meget lave lyd-vibrasjoner / frekvenser), osv.

De fleste dyr vet hva som er "normalt".
Når det så oppstår noe "unormalt", vil dyrets instinkter si: "kom deg til h...vekk NÅ" !

Det har ingenting med paranormale evner å gjøre.

Men sett i andre henseende, så har jeg tidligere lest om at dyr, da spesielt kjeledyr ( hunder og katter), KAN oppfatte ting vi ikke ser.
F.ex. åndelig aktivitet vil mange hunder reagere på, ved typisk adferdsendring.

Jeg har og hørt om ( ikke bekreftet her), at hunder har reagert med hyling i det øyeblikk "herren" ( dyrets eier) dør på f.ex. sykehuset, hvor hunden ikke har adgang.
( hunden begynte å hyle, kl 02.10. klokken 02.32 kom telefon med beskjed om at vedkommende døde kl 02.10 )

HVA denne hunden i den historien har reagert på, se det vet jeg ikke, men noe må det ha vært.
Desverre har jeg ikke denne historien bekreftet, men kansje andre har tilsvarende ?

Asbjørn
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links