Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis(USA) Kansas feilsiterer Darwinismen og dropper den

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

(USA) Kansas feilsiterer Darwinismen og dropper den

Innlegg av paraunormal »

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article1503633.ece

Ikke fra apene

Meningsmålinger i USA viser at et stort flertall av amerikanerne tror at Gud alene skapte mennesket eller hadde en styrende hånd. Kansas er blant statene hvor de folkevalgte skolepolitikerne vil pålegge lærerne å undervise om en guds skapelse som motvekt mot darwinismen.

– Det er en framgang, for de fleste her i Kansas tror ikke at vi kommer fra apene, sier baptistpastor Terry Fox til The Washington Post.


I Georgia og i Tennessee har det vært gjort framstøt for å få klistremerker satt inn i alle lærebøker i biologi der det heter at utviklingslæren ikke er bevist.
Altså, her har jo Kansas tabbet seg ut skikkelig da de påstår at teorien om at mennesket stammer fra apene er en del av Darwinismen. Det Darwinismen står for er jo at mennesket og apene har samme stamfedre, noe blandt annet baptistpastoren Terry Fox tydeligvis ikke er klar over.

Akkurat nå er forslaget om å droppe "Darwinismen" (som de kaller det) til fordel for Guds skaperverk til høring hos G.W. Bush. Får bare håpe at bush vet bedre om Darwinismen enn pastoren i Kansas :-
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Er det mulig?????? :mozilla_surprised:

Fatter ikke hvorfor jeg blir så overraska men...... Tullete amrikanere..... #-o

Oi! liksom.......
Antall ord: 17
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Thyrin skrev:Er det mulig?????? :mozilla_surprised:

Fatter ikke hvorfor jeg blir så overraska men...... Tullete amrikanere..... #-o

Oi! liksom.......
Det finnes også norske skoler som lærer bort ID, og fornekter darwinismen.

Jehovas vitner, som vi har mange av i Norge, tror på ung-jord-kreasjonismen.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Greit la meg omformulere meg: Tullete religiøse - og i dette tilfellet kristne!
-God save me from the christians- :D

Vil forøvrig nevne at du er utrolig kvervulerende for øyeblikket BA..... :)
Antall ord: 31
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Kjære vakre vene, folk må jo få tro det de vil på da... Men, jeg må le når jeg ser dette. I følge enkelte fanatiske kristne er jo bare jorden noe sånt som ca 5-6 tusen år gammel, hvorfor er det da ingen mennesker som har beskrevet det å leve sammen med dinosaurusene?

De fleste religioner har dog noe godt i seg, men hos de gamle (Kristendommen, Islam osv) bærer de hellige skrifter dessverre preg av å være skrevet for lenge lenge siden, og ikke ta høyde for at menneskene utforsker natur og vitenskap. Aller helst skulle vi sittet i en jordhule og klasket pannene våre i veggen mens vi vrælte på nåde fra en eller annen gud.

Men over fra en digresjon til saken; Hvordan i huleste kan man fornekte Darwinismen? Ingen som har tenkt på at kanskje en Gud, hvem nå en det måtte være for deg, har "skapt" dyrene gjennom Darwinismen?

En trenger heller ikke å gå lenger en til å se på George W. Bush for å skjønne at mennesket er skapt av apene... :mozilla_oops:
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Thyrin skrev:Greit la meg omformulere meg: Tullete religiøse - og i dette tilfellet kristne!
-God save me from the christians- :D

Vil forøvrig nevne at du er utrolig kvervulerende for øyeblikket BA..... :)
Hehe. Dette var ikke kverulerende ment, kun en tilleggsopplysning.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

abrj skrev:En trenger heller ikke å gå lenger en til å se på George W. Bush for å skjønne at mennesket er skapt av apene... :mozilla_oops:
Bilde
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

øyh, BA, stopp å stjele bilder a' :lol:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Det jeg mener er at de som kritiserer Darwins evolusjonslære, siterer den feil. Darwin mente ikke at mennesker stammer fra aper, men at aper og mennesker har felles stamfar/stamfedre. Her er det jo en vesentlig forskjell. Hvordan denne stamfaren så ut er jo vanskelig å si.

Om forslaget hadde vært mellom at mennesker og aper har felles stamfedre og Gud skapte mennesket, så hadde de jo i det minste hatt et Darwinistisk riktig utganspungt for en avstemning.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

paraunormal skrev:Det jeg mener er at de som kritiserer Darwins evolusjonslære, siterer den feil. Darwin mente ikke at mennesker stammer fra aper, men at aper og mennesker har felles stamfar/stamfedre. Her er det jo en vesentlig forskjell. Hvordan denne stamfaren så ut er jo vanskelig å si.

Om forslaget hadde vært mellom at mennesker og aper har felles stamfedre og Gud skapte mennesket, så hadde de jo i det minste hatt et Darwinistisk riktig utganspungt for en avstemning.
Både aper og mennesker er primater, vår felles stamfar var også primat. Det spiller ingen rolle om dette også skulle være en ape, fordi vi har begge utviklet oss videre fra dette stadiet.

I Pennsylvania har ID-erne tapt, men i Kansas har de klart det kunststykket å få ID godkjent som vitenskap.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

:mozilla_foot:
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

:mozilla_kiss:
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Jeg har også fulgt med på denne saken og synes den er veldig interessant. Jeg synes nå at det lukter "lobby-virksomhet" lang vei da og at det til syvende og sist handler om hvilke politikere som støtter hvilke tilhørere og greier å drive deres sak fremad. (Som det jo som oftest gjør). Den som når best fram til Bush-administrasjoenen med sitt budskap vil få gjennomslag og da vil de uansett finne et tullete grunnlag å rettferdiggjøre dette på. Ettersom amerikanerne stort sett turer frem med flagget på brystet og store ord om Gud + at de fleste amerikanerne ikke tror at mennesker og aper henger sammen, så tror jeg nok denne saken ikke når fram. Men det er en viktig dagsorden. Skal bli spennende å følge med videre.
Antall ord: 133
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Tussa skrev:Jeg har også fulgt med på denne saken og synes den er veldig interessant. Jeg synes nå at det lukter "lobby-virksomhet" lang vei da og at det til syvende og sist handler om hvilke politikere som støtter hvilke tilhørere og greier å drive deres sak fremad. (Som det jo som oftest gjør). Den som når best fram til Bush-administrasjoenen med sitt budskap vil få gjennomslag og da vil de uansett finne et tullete grunnlag å rettferdiggjøre dette på. Ettersom amerikanerne stort sett turer frem med flagget på brystet og store ord om Gud + at de fleste amerikanerne ikke tror at mennesker og aper henger sammen, så tror jeg nok denne saken ikke når fram. Men det er en viktig dagsorden. Skal bli spennende å følge med videre.
Bush har allerede prøvd å påvirke resultatet. Han mener de bør lære begge deler, så kan elevene selv velge standpunkt.

http://www.forskning.no/Artikler/2005/a ... 3149179.62
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links