Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFødselsmerker=døden i ditt forrige liv?!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev:Morsom tanke må jeg si. Selv har jeg ingen fødselsmerker. Betyr det at jeg døde stille og fredelig av alderdom eller noe sånt noe, da?|
Tja, enten det, eller så er dette den første inkarnasjonen din, kansje ? ;-)


( skulle jeg tolke mine føflekker utifra tidligere liv, måtte jeg enten ha levet massevis av ganger, eller ha dødd flere ganger i hvert liv... ? )

Nei, dette tviler jeg litt på... kansje noen merker kan være en "minne effekt", men ikke alt...

Asbjørn
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Alle her inne skjønner at dette er et spørsmål uten svar. Vi har ikke kommet langt innen det alternativet. Ingenting er bevist. Det til tross for at klarsyn etc er noe alle kan lære.

Det med fødselsmerker kan stemme, men det er heller tvilsomt og heller ikke særlig vitenskapelig. Man starter jo i feil ende.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Judith

Fødselsmerke

Innlegg av Judith »

jeg har et fødselsmerke på venstre side, i litt bakfor hoftekammen. så da har det kanskje skjedd meg noe der da en gang i et tidligere liv. virker som det er snurpet sammen. kanskje et sår som har grodd av seg selv?
Interessant. :mozilla_surprised:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Eireen skrev:En lignende teori bygger teorien om celleminne. At plutselig sykdom/smerter har sin rot i tidligere liv. Feks kan en lungebetennelse som ledet til død da man var 28 i et tidligere liv, ofte forklare det plutselige problemet med astma som 28 åring i dette liv.
Uten å ha fulgt med i hele tråden..
det er så vidt jeg vet en forsker som har sett på minne fra tidligere liv og dermed også arr etc i nåværende liv og om disse er et slags minne på tidligere liv/opplevelser som gjerne er traumatiske..

han forsket bla i India hvor dette er en del av hverdagen med tanke på reinkarnasjon og hinduismen.

Så jeg kan jo sitte å fable om at den type autoimmune sykdommen jeg har he he.. er på en måte arv fra tidligere liv.. hvor jeg nå er min egen fiende og det er den verste fienden man kan ha og dermed er vel målet med mitt liv å stifte fredspakt med meg selv?

husk: jeg berre fabler!!
Antall ord: 175
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

fjottemor skrev:Denne teorien tror jeg ikke på i det hele tatt. Fra gammelt av trodde man jo at et fødselsmerke indikerte en skade/slag el. mens mor gikk gravid. Slo du deg på tåa så fikk ungen din et fødselsmerke der. Jeg slo meg på tåa men gutten min fikk ikke noe fødselsmerke, så der røyk den teorien.

Gubban noa jeg er trett gitt. Tror jeg legger meg nå jeg!
Enig der hadde vært mangen med fødselsmerker da :o
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 10 Nov 2004 15:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres

aha

Innlegg av lehni »

jaktmann skrev:
fjottemor skrev:Denne teorien tror jeg ikke på i det hele tatt. Fra gammelt av trodde man jo at et fødselsmerke indikerte en skade/slag el. mens mor gikk gravid. Slo du deg på tåa så fikk ungen din et fødselsmerke der. Jeg slo meg på tåa men gutten min fikk ikke noe fødselsmerke, så der røyk den teorien.

Gubban noa jeg er trett gitt. Tror jeg legger meg nå jeg!
Enig der hadde vært mangen med fødselsmerker da :o
Ja fy da, hadde vi ikke vært anna en blåmerker da! om vi skulle få fødselsmerker bare av at foreldra skada seg mens vi låg der i magen=/
Antall ord: 121
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: aha

Innlegg av Gjesten »

lehni skrev:
jaktmann skrev:
fjottemor skrev:Denne teorien tror jeg ikke på i det hele tatt. Fra gammelt av trodde man jo at et fødselsmerke indikerte en skade/slag el. mens mor gikk gravid. Slo du deg på tåa så fikk ungen din et fødselsmerke der. Jeg slo meg på tåa men gutten min fikk ikke noe fødselsmerke, så der røyk den teorien.

Gubban noa jeg er trett gitt. Tror jeg legger meg nå jeg!
Enig der hadde vært mangen med fødselsmerker da :o
Ja fy da, hadde vi ikke vært anna en blåmerker da! om vi skulle få fødselsmerker bare av at foreldra skada seg mens vi låg der i magen=/
Ja og hva med en neger eller kineser da? Hvite fødselsmerker eller ??
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Ja og hva med en neger eller kineser da? Hvite fødselsmerker eller ??
Fødselsmerker kan faktisk godt være hvite!
Jeg har et (i hodet - tror jeg må ha fått en skikkelig "kakk" :mozilla_wink: ) og jeg er så langt i fra neger som man kan bli nesten (solbrent bare jeg tenker på sol....)
Antall ord: 56
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links