Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHypnose

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Hypnose

Innlegg av OOTSP »

Å gå gjennom en hypnose er noe jeg virkelig har lyst til. Men vet ikke av en eneste hypnose her i Trondheim. Håper noen av dere vet hvor jeg kan få en time.

Grunnen er at jeg har lyst til å huske mye mer ut av mitt liv, for jeg vet at det har skjedd mye som jeg ikke husker noe av, og da har det vært artig å vite det meste av det. :D
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Men er ikke du stjernebarn da?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

hehe... joda, men likevel så vil jeg huske det jeg ikke husker :)
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Trodde stjernebarn hadde større evner enn oss dødelige?
Kan det hende jeg er stjernebarn uten at jeg vet det?
Åssen fant du ut at du var det?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Jeg fant det ut etter alt det jeg gjorde i løpet av livet, hva jeg tenkte mye på, hva jeg ville og hvorfor. Ikke bare det, men har blitt fortalt det av mange også. Så leste jeg også boken "stjernebarna" og utrolig mye stemte der også.

Mitt tegn er en stor trekant med en mindre trekant inne i seg. Jeg er en av de treenige. Jeg kom til Jorden frivelig for å renske opp molekylene så vi ikke trenger så mange atomer i hver molekyl så alt blir lettere. Jeg kom hit for å hjelpe mennesker. Og selv å lære mye av dette.

Jeg vet også at jeg har vært på Jorden før, men da fantes det ikke mennesker. Jeg bestemte hvilke dyr som skulle fortsette her og hvilken dyr som skulle dø ut.

Grunnen til at jeg sier dette nå (som jeg ikke ville før) er at jeg nå lenger ikke har noe imot å snakke om dette. Jeg reagerer ikke lenger på at noen mobber meg og plager meg på grunn av dette. Føler meg mye friere nå, og det er utrolig godt :)

Det er utrolig mange stjernebarn som er på jorden nå, du kan også godt være et stjernebarn. Grunnen til at vi nå er her, er for å forandre på slik det nå er. Og gjøre det om til et bedre plass å være på.

Har selv fått høre at de skal ha større evner, men det er på grunn av at vi ikke har vært her. Vi har muligheten til å huske litt mer enn de andre. Alle har jo egentlig like store evner, men det er om å komme dit så det blir lettere å bruke det.
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tar jeg feil, når jeg minnes å huske at du sa på vgd at du var opptatt av det vitenskapelige rundt paranormale fenomener. Tror du sa det til meg en gang?(twoofcups)

Uansett, virker som om du har fått litt erfaring, men jeg er ikke enig i alt du skriver. For meg er det ikke noe som heter stjernebarn. Det er bare grader av utvikling.
Men jeg er enig i at det er forskjellig typer raser av sjeler, men jeg har ikke inntrykk av at stjernebarn er en egen rase. Dere har vel bare en del ting til felles.

For meg handler ikke utvikling om å redde jorden. Den går jo til helsikke før eller siden uansett.

Når det gjelder hypnose kan du jo kanskje prøve selv? Sjekket over nettet og det var noen som drev med hypnose i Tr.heim, men det var bare i forbindelse med røykekutt etc.

Kanskje du kan bruke samme metode som du gjorde da du fant ut at du hadde vært på jorden før?
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

OOTSP skrev:Jeg fant det ut etter alt det jeg gjorde i løpet av livet, hva jeg tenkte mye på, hva jeg ville og hvorfor. Ikke bare det, men har blitt fortalt det av mange også. Så leste jeg også boken "stjernebarna" og utrolig mye stemte der også.

Mitt tegn er en stor trekant med en mindre trekant inne i seg. Jeg er en av de treenige. Jeg kom til Jorden frivelig for å renske opp molekylene så vi ikke trenger så mange atomer i hver molekyl så alt blir lettere. Jeg kom hit for å hjelpe mennesker. Og selv å lære mye av dette.

Jeg vet også at jeg har vært på Jorden før, men da fantes det ikke mennesker. Jeg bestemte hvilke dyr som skulle fortsette her og hvilken dyr som skulle dø ut.

Grunnen til at jeg sier dette nå (som jeg ikke ville før) er at jeg nå lenger ikke har noe imot å snakke om dette. Jeg reagerer ikke lenger på at noen mobber meg og plager meg på grunn av dette. Føler meg mye friere nå, og det er utrolig godt :)

Det er utrolig mange stjernebarn som er på jorden nå, du kan også godt være et stjernebarn. Grunnen til at vi nå er her, er for å forandre på slik det nå er. Og gjøre det om til et bedre plass å være på.

Har selv fått høre at de skal ha større evner, men det er på grunn av at vi ikke har vært her. Vi har muligheten til å huske litt mer enn de andre. Alle har jo egentlig like store evner, men det er om å komme dit så det blir lettere å bruke det.
Erfaringene dine høres interessante ut. Det er mange som sier at det er sendt ut mennesker som skal hjelpe direkte til med å høyne bevissthetsnivået vårt her på jorden. Jeg er selv åpen for denne teorien og synes det er artig å høre om. Det dukker imidlertid opp et spørsmål: Hvordan rensker du opp molekylene?? (seriøst spm, ikke mobb)
Antall ord: 354
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

>wiz:
Når du tenker på vgd så kan det jo godt hende at jeg sa det ja. Det stemmer jo da :). Jeg skal jo bli en forsker ;)

Dette med at det kalles stjernebarn er jo utrolig mange som mener, selvsagt så er jo det ett ord vi bruker så det blir letter å forstå det. Men det har også med at vi kommer utenfor jorden og kommer hit.

Å redde jorden er min beste tanke, uansett om noen ikke er enige i det så vil jeg gjøre det uansett. Det er jo like før den går til helsikke, og da er det kanskje tid for å forandre det :)

Dette med hypnose kan bli vanskelig ja. Jeg vet at vi visste om 1 for lenge siden, men ikke nå lenger. Og hvis det er i forbindelse med røykekutt så er nok ikke det det riktige for meg siden jeg ikke røyker, hehe... Men kan sjekke ja


Myntenes Dronning:
Hvordan man skal renske opp molekylene vet jeg rett og slett ikke. Det er vel ikke lett å vite. Men det som også er veldig bra for meg er jo at jeg har lært mye om molekyler og slikt. Siden jeg jo skal bli en forsker :-)
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

OOSP

Jeg er så utrolig skeptisk til de tingene du sier. Ja, det skremmer meg faktisk. Men, for å stille spørsmål i stede for å konkludere med at du innbilder deg ting her.

Du er en av de treenige, hvor er de to andre?

Jeg mener jeg har hørt deg prate om dette her før en gang. Men - der er jo mange som prater om de treenige. Tre søsken som skal bli født - jeg tror de har sett for mye på Bewiched jeg da. Helt ærlig.

Var det ikke slik at du hadde en slags meditajsonsgruppe eller en sirkel der dere fant ut disse tingene? Er de andre de to andre i treenigheten?

Høres sikkert spydig ut. Men for å i det hele tatt vurdere å ta deg seriøst så lurer jeg faktisk å disse tingene. Jeg spør ikke for å drite deg ut, men fordi jeg lurer på det.

Atmi
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

http://hypnoterapi.no/db86.html

Denne linken er mest for røykere, men han kjenner gjerne noen som driver med hypnose.
Håper du får noe ut av det Atmi.

Selvhypnose
http://www.selvhypnose.no/gratis_kurs.asp
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Atmi:
hihi... du roter kanskje litt her, men men...
Jeg fikk høre at jeg var den treenige fra en klarsyn dame som tar kontakt med sjelen Josef. Der ble jeg fortalt det og hun tegnet symbolet til meg.

Det hadde ingenting med meditasjonsgruppe eller sirkel nei. Nøyaktig hva det treenige betyr vet jeg nok ikke helt. Skal kanskje forske det ut :)

Tachiko:
Takker for linkene :)
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg er av den oppfatning at mennesker som er høyt utviklet åndelig er meget selvbevisste. Derfor klinger det rart i mine ører at en spesiell person ikke er klar over det selv, men får høre det av andre.


Men jeg hører jo bare på meg selv da....nesten
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

OOTSP skrev:Atmi:
hihi... du roter kanskje litt her, men men...
Jeg fikk høre at jeg var den treenige fra en klarsyn dame som tar kontakt med sjelen Josef. Der ble jeg fortalt det og hun tegnet symbolet til meg.

Det hadde ingenting med meditasjonsgruppe eller sirkel nei. Nøyaktig hva det treenige betyr vet jeg nok ikke helt. Skal kanskje forske det ut :)

Tachiko:
Takker for linkene :)
Men da blir det enda mer sprøtt. For jeg mener bestemt der var en her for en tid tilbake som via en slags sirkel hadde fått samme beskjed. han var en av en treenighet. Ja, da kan dere møtes her.

Men da forstår du kanskje hvorfor det er litt vanskelig å svelge?

Tachiko - jeg har ikke egentlig noe behov for å bli hypnotisert jeg :)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Atmi:

Da kan jeg fortelle at jeg er helt ny her, visste ikke om denne siden før en venn fortalte meg om den. Tror jeg skrev det på en av de første meldingene jeg skrev her :)

Så jeg forstår godt at det ikke er lett å svelge det :)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

OOTSP skrev:Atmi:

Da kan jeg fortelle at jeg er helt ny her, visste ikke om denne siden før en venn fortalte meg om den. Tror jeg skrev det på en av de første meldingene jeg skrev her :)

Så jeg forstår godt at det ikke er lett å svelge det :)
Hmm - nesten så jeg må prøve å finne den andre der. Kanskje jeg gjør det, men ikke nå
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links