Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHypnose

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Gi en dyp forklaring på dine evner? Annet en å forandre molekyler du selv ikke aner hvordan du forandrer.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Hvilken evner jeg har, hehe... Tror ikke at det er så lett for meg å vite det da. Det er vel derfor jeg også er her. For å lære :)

Jeg er bare den jeg er \:D/
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Det er vel sånn alle har ett høyere "selv"/høyere bevissthet, men det er ikke du, for du er ett menneske i kjøtt og blod her på jorden blant oss. Det er vel det folk streber etter å kunne gjenforenes med sitt høyere "selv" av de som driver med åndelighet og personlig utvikling. Du har funnet ut hvem ditt høyere selv er, men du har ennå ikke kommet dit.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Hva er stjernebarn for noe?
Mulig jeg er lite opplyst, men det har jeg aldri hørt om....
Så en litt utfyllende forklaring hadde vært fint... om noen gidder? [-o<
Antall ord: 30
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Fra nære og fjerne verdener og galakser har disse frivellige kommet til Terra nå. Deres sterke motiverende faktor er kjærlighet for sine brødre og søstre her og et altoverskyggende ønske om å hjelpe i denne tid; en tid som er en vanskelig overgang til en nytidsalder for denne verdenssiviliasjonen. De kommer fra andre planeter og stjernesystemer og svært mange av dem er interdimensjonale, det vi si at de kommer fra en annen dimensjon. Disse er eteriske verdener - en dimensjon som er høyere vibrasjonmessig enn vår fysiske. Endel av dem har også vært inkarnert på Jorden tidligere, en eller noen få ganger. Dette har hatt betydning for deres tilpasningsevne her og nå, idet de tidligere liv her har tjent som forberedelser til dette.

Selv om disse Star People har den høyesye motivasjon og ønske om å hjelpe, er Jorden også et sted å lære på. Den (Terra) har i mange esoteriske kilder blitt betegnet som en spesiell skole, og der er områder som de høyere utviklede verdener ikke kan gi erfaring på slik som Jorden. Ett slikt viktig område er følelser.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

OOTSP - hvor har du hentet navnet Terra fra?
Forøvrig betviler jeg ikke din egen overbevisning om at det du forteller er sant men for meg virker det noe New Age aktig.
Jeg tror du skal være litt forsiktig med å ta alt som andre forteller deg som god fisk.
Det finnes så mange sannheter "der ute" og så mange tolkninger av disse sannhetene.
Det som igår var en absolutthet er ikke det idag. Ja kanskje finnes det ingen absoluttheter; absolutte sannheter, men at vår verden er en del av et hele - hva nå dette "hele" måtte være.
Antall ord: 102
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

OOTSP:

Et lite råd. Alle åndelige mennesker som forteller deg sannheten og hva du ER eller MÅ gjøre er fake. Stjernemennesker er etter mitt syn BS. Det er tull far ende til annen. For det første; Åndelige mennesker setter seg ikke en sånn bås. 2: Ingen andre enn oss selv skal hjelpe oss. Vi driver ikke misjon her altså.

Du må selv velge hva du skal gjøre, men det er helt opplagt at du har tatt til deg enkelte ting fra bøker og internett som en sannhet. Det er veldig dumt for din egen utviklingsskyld.

Jeg forteller ikke deg sannheten nå, men oppfordrer deg til å finne den sjøl.

...hvis ikke kan jeg hjelpe deg; Bare send kreditkortnummeret ditt til meg på pm så ordner dette seg.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 05 Aug 2005 22:11
18

Innlegg av Dansende Leah »

Hei!
Vet du hvor jeg kan få kjøpt boken "Stjernebarna"?

:)
OOTSP skrev:Jeg fant det ut etter alt det jeg gjorde i løpet av livet, hva jeg tenkte mye på, hva jeg ville og hvorfor. Ikke bare det, men har blitt fortalt det av mange også. Så leste jeg også boken "stjernebarna" og utrolig mye stemte der også.

Mitt tegn er en stor trekant med en mindre trekant inne i seg. Jeg er en av de treenige. Jeg kom til Jorden frivelig for å renske opp molekylene så vi ikke trenger så mange atomer i hver molekyl så alt blir lettere. Jeg kom hit for å hjelpe mennesker. Og selv å lære mye av dette.

Jeg vet også at jeg har vært på Jorden før, men da fantes det ikke mennesker. Jeg bestemte hvilke dyr som skulle fortsette her og hvilken dyr som skulle dø ut.

Grunnen til at jeg sier dette nå (som jeg ikke ville før) er at jeg nå lenger ikke har noe imot å snakke om dette. Jeg reagerer ikke lenger på at noen mobber meg og plager meg på grunn av dette. Føler meg mye friere nå, og det er utrolig godt :)

Det er utrolig mange stjernebarn som er på jorden nå, du kan også godt være et stjernebarn. Grunnen til at vi nå er her, er for å forandre på slik det nå er. Og gjøre det om til et bedre plass å være på.

Har selv fått høre at de skal ha større evner, men det er på grunn av at vi ikke har vært her. Vi har muligheten til å huske litt mer enn de andre. Alle har jo egentlig like store evner, men det er om å komme dit så det blir lettere å bruke det.
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

larsrolle PPV:
Terra vet jeg fra før at det er Jorden. Lærte det vel i Kjemi. Men har ofte hørt det på tv'n og de bruker det i bøker. Jeg vet hva du mener med alt, og ingen mener alt det samme. Og dette å ta alt andre forteller meg som en fisk gjør jeg nok ikke. Det er mye jeg har blitt fortalt som jeg ikke tror på, jeg tar bare det jeg føler for og gjør det riktig for meg. Alle er jo slik, og ingen kan vite den absolutte sannheten. For jeg har hørt at alt kan stemme og alt kan være galt. Vi selv har troen på det vi mener er riktig å tro på, og dette varierer på hvilken grad vi er på. Hva vi trenger.

>wiz:
Jeg vet alt om dette med de som forteller ting. Vi skal tro på det vi føler og ikke det vi ikke føler noe for. Dette med å hjelpe oss selv som jo på oss selv ja, men dette med misjon kan godt variere mellom person til person. Hva deres oppgave er.

Fra bøker og internet så er det jo ting som jeg vet mye om i fra og for meg så føler jeg at det stemmer mye av det. Jeg går etter mine egne følelser hva jeg tror på. Og det er alt det gode :)

Sende deg kredittkortnummeret, hehe... artig du ja :)

Dansende Leah:
Jeg vet dessverre ikke hvor du får kjøpt den boken, den jeg leste het for: "Stjernefolket blandt oss - De frivellige og deres misjon" av Knut Aasheim.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links