Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisRealist med evner

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Realist med evner

Innlegg av karina »

Hva ville skjedd hvis En skikkelig gjennomført realist har bodd i et helt ''spøkefritt'' hus hele livet, så flytter h*n inn i et hus fullt av ånder og SER dem! Altså, evnene til personen oppdages. Men h*n har jo alltid bare ristet på hodet av slike ting sammen med resten av familien!

Hva skjer videre?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stinemor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jul 2005 10:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Stinemor »

Interessant spørsmål, må jeg si... Jeg tror det da, at alle har den evnen, og at det ikke er noe som oppdages, men at ikke alle klarer å bruke den heller. Tror man har lettere for å oppleve ting hvis man er bevisst over det, og hvis en person som ikke tror på paranormale fenomener opplever noe, tror jeg det veldig ofte rasjonaliseres bort.

Jeg ser for meg at hvis jeg ikke hadde trodd på sånne ting, og så flyttet inn i et sånt hus og begynnte å se ting, hadde jeg vel enten trodd at jeg hadde blitt sinnssyk, eller så hadde jeg blitt redd og faktisk innsett at det finnes mer enn vi vet om.
Er sikkert noen som bare hadde prøvd å overse det også...
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Han flytter fra sted til sted og får ikke fred,,hehe det tror jeg,, :mozilla_laughing:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Realist med evner

Innlegg av BA. »

karina skrev:Hva ville skjedd hvis En skikkelig gjennomført realist har bodd i et helt ''spøkefritt'' hus hele livet, så flytter h*n inn i et hus fullt av ånder og SER dem! Altså, evnene til personen oppdages. Men h*n har jo alltid bare ristet på hodet av slike ting sammen med resten av familien!

Hva skjer videre?
Mange muligheter ligger åpne her. Man kan begynne å tro. Mange som ikke har hatt noe forhold til slikt begynner å tro når noe de ikke kan forklare skjer.

Mer sannsynlig er at man prøver å finne fram til de naturlige forklaringene. De aller fleste tilfeller av noe som regnes som paranormalt har helt naturlige forklaringer, som er forholdsvis enkle å finne ut av.

Man kan søke hjelp. F.eks. hos psykolog.
Det er også andre man kan søke hjelp hos, men da må man være mer korrekt i forhold til hva man ser. Det nytter ikke å si ånder, og dermed tro at andre skjønner hva man mener.

Man kan gi blaffen, og anta at det har naturlige forklaringer.

Man kan ringe til JREF og få en forklaring eller en million dollar.

Eller man kan flytte hvis man tror det har noe med huset å gjøre.
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Ingen hadde trodd på en viss man hadde evner her inne likevel, :D
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror realisten ville fått hodet sitt undersøkt først.
Deretter kanskje sjekket om h*n var utsatt for en stående bølge fra apparatur som kunne generere en slik opplevelse.
Så ville h*n vel kanskje slått seg til ro med en forbigående, stressrelatert psykose.


Men vi som studerer/har studert realfag kalles også for realister og enkelte av oss tror på energier/ånder for dét. :D
Antall ord: 73
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
solution
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 04 Jan 2006 04:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Langt nord :)

Innlegg av solution »

Jeg vil tror at han ville tro at han hadde blitt gal, så hadde han flyttet fra huset, og oppsøkt psykolog. Men det sies jo at man ser ikke slike ting hvis man ikke tåler det..
Antall ord: 38
Q: What's the difference between light and hard?
A: You can sleep with a light on.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links