Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSelvmord?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Tachiko

Selvmord?

Innlegg av Tachiko »

Hva skjer med dem som tar selvmord? Ved å kjøre seg i hæl, tar pille, eller bruker dop for den saks skyld? Tror dere dem kommer til himmelen, eller ¨åndeverden? Hva skjer med dem? :mozilla_frown:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Atmi

Innlegg av Atmi »

Jeg tror ikke det er så veldig lurt å ta selvmord. Det er å utsette utfordringene. Det man må gjennom kommer bare tilbake neste runde. Det har liten hensikt og virker derfor i grunn kun negativt og utsetter det vanskelige til fremtiden.

Det som er ekstra dumt er at det er ikke bare det man ikke får gjort man må gjøre på ny neste runde, men man må også gjøre alt det innledende på ny - for å komme tilbake i situasjonen. Altså må man gå gjennom mye av stresset to ganger.

Men man kommer nok til åndeverden likevel, der man må innse at man ikke ble ferdig med "jobben" og derfor vil velge å gå tilbake for å fullføre. For når vi er på andre siden, da ser vi det på en annen måte. Og vi VIL gå tilbake og prøve en gang til. Helt sikkert det. Hvis det ikke var viktig for sjelen vår å ta utfordringen ville vi ikke gjort det i utgangspunktet. Og spesielt i disse tider er det spesielt viktig, og pausen blir derfor antageligvis veldig kort før vi velger å fødes på ny i en ny kropp. Så det blir litt dobbelt stress på en måte

Atmi
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Dette er veldig viktig for meg å vite, først og fremst at jeg har tenkt tanken selv mange ganger, fordi jeg gråter ofte, og har det vondt pga en psykose jeg har, føler ikke fred i sjelen lengre heller, og tanken har streifet meg mange ganger, men jeg har ikke bil, og kan ikke kjøre meg i hæl, og vil ikke ta livet av meg heller på andre måter enn piller, men så tenker jeg på om det ikke går, og jeg vender tilbake til jorden igjen,.,da vil det bli verre for meg å måtte forklare hvorfor jeg gjorde det. Jeg har virkelig store problemer med sjeleroen min, og jeg gråter mye uten at foreldrene mine vet hvordan jeg har det nå.Ønsker dere alle et godt nytt år! :mozilla_tongue:
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Tachiko skrev:Dette er veldig viktig for meg å vite, først og fremst at jeg har tenkt tanken selv mange ganger, fordi jeg gråter ofte, og har det vondt pga en psykose jeg har, føler ikke fred i sjelen lengre heller, og tanken har streifet meg mange ganger, men jeg har ikke bil, og kan ikke kjøre meg i hæl, og vil ikke ta livet av meg heller på andre måter enn piller, men så tenker jeg på om det ikke går, og jeg vender tilbake til jorden igjen,.,da vil det bli verre for meg å måtte forklare hvorfor jeg gjorde det. Jeg har virkelig store problemer med sjeleroen min, og jeg gråter mye uten at foreldrene mine vet hvordan jeg har det nå.Ønsker dere alle et godt nytt år! :mozilla_tongue:
Ønsker deg og et godt nyttår. Og jeg gir deg et stoooort spark bak så du løper og får hjelp for dette. For det du gjør nå, det er ikke så god hjelp. Og det vet du selv. Her inne er ikke rett sted å få hjelp til slikt fordi der er så mange forskjellige mennesker her, med forskjellige meninger, som skaper frustrasjon og flere spørsmål enn svar.

Sparker deg bak og håper du kjenner godt etter og ringer noen som kan hjelpe deg. Så sender jeg deg masse gode tanker slik at du ikke er helt alene :)

Atmi
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Selvmord løser aldri noen problemer. De bare avslutter dem. Så sitter de som var glade i offeret igjen med enda fler og større problemer enn den som stakk av.

Nå tror ikke jeg på noe etterliv for noen hverken for selvmordere eller de som dør av andre årsaker, men ser ikke noen grunn til at de skal behandles annerledes i evt. etterliv enn andre som dør av naturlige årsaker.

Dersom man skal gjøre seg fortjent til det etterlivet man får, er neppe slik lidelse man bevisst påfører sine nærmeste noen fordel for en slik bedømning.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tachiko skrev:Dette er veldig viktig for meg å vite, først og fremst at jeg har tenkt tanken selv mange ganger, fordi jeg gråter ofte, og har det vondt pga en psykose jeg har, føler ikke fred i sjelen lengre heller, og tanken har streifet meg mange ganger, men jeg har ikke bil, og kan ikke kjøre meg i hæl, og vil ikke ta livet av meg heller på andre måter enn piller, men så tenker jeg på om det ikke går, og jeg vender tilbake til jorden igjen,.,da vil det bli verre for meg å måtte forklare hvorfor jeg gjorde det. Jeg har virkelig store problemer med sjeleroen min, og jeg gråter mye uten at foreldrene mine vet hvordan jeg har det nå.Ønsker dere alle et godt nytt år! :mozilla_tongue:
Oppsøk hjelp. Kutt ut all åndelig aktivitet for en stund. Dra til legen. Siden du vet du har psykose så har du vel vært i kontakt med lege før?

For å utføre åndelige aktiviteter må man være i balanse. Det er ikke du nå så det vil ikke gi deg noe.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

jovian skrev:Tachiko,

ta kontakt med Livskrisehjelpen ved ditt lokale legevakt-kontor - Enkeltmenneskers psykoser og liknende psykologiske tema bør egentlig ikke diskuteres på et offentlig fora, særlig ikke her inne hvor vi egentlig skal prate om ånder, gjenferd og aliens om du vil.

Hør på Atmi, og ta kontakt med noen, i tide!

Okey?
Jada, jeg skal gjøre mitt beste ,slapp av, beklager at jeg postet opp dette, Godt Nytt år! :mozilla_cool:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Det var 4 spark. Kjenner at jeg tror de virket. Sant Tachiko? :)

Lykke til. Jeg lover å tenke på deg.

Atmi
Sist redigert av Atmi på 29 Des 2005 16:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Tachiko skrev:
jovian skrev:Tachiko,

ta kontakt med Livskrisehjelpen ved ditt lokale legevakt-kontor - Enkeltmenneskers psykoser og liknende psykologiske tema bør egentlig ikke diskuteres på et offentlig fora, særlig ikke her inne hvor vi egentlig skal prate om ånder, gjenferd og aliens om du vil.

Hør på Atmi, og ta kontakt med noen, i tide!

Okey?
Jada, jeg skal gjøre mitt beste ,slapp av, beklager at jeg postet opp dette, Godt Nytt år! :mozilla_cool:
Syns det var fint at du postet dette.

Atmi
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Husk at om du tar selvmord så dreper du en person.. Selv om det er deg selv, er du jo en person... Du tar fra en mor og far deres barn, noens bror, noens nevø, noen bestevenn, noens klassekamerat/kollega...

Her er en fin side som kanskje kan hjelpe...
http://suicidal.com/

Om du hadde en annen slags skade eller sykdom, ville du godtatt smerten, søkt om hjelp og behandling, kjempet for ditt liv, ventet på å bli bedre og forventet å faktisk bli bedre. Det blir verre å godta det om det er noe psykisk, du kan få hjelp, det vil kanskje ikke kjennes ut som om det hjelper i begynnelsen men i ettertid vil du se at det kanskje reddet livet ditt.

Jeg vet hvor vanskelig det er å spørre om hjelp, men når det er gjort vil det bli så mye lettere...
Antall ord: 144
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

*Velvet Vamp* skrev:Husk at om du tar selvmord så dreper du en person.. Selv om det er deg selv, er du jo en person... Du tar fra en mor og far deres barn, noens bror, noens nevø, noen bestevenn, noens klassekamerat/kollega...

Her er en fin side som kanskje kan hjelpe...
http://suicidal.com/

Om du hadde en annen slags skade eller sykdom, ville du godtatt smerten, søkt om hjelp og behandling, kjempet for ditt liv, ventet på å bli bedre og forventet å faktisk bli bedre. Det blir verre å godta det om det er noe psykisk, du kan få hjelp, det vil kanskje ikke kjennes ut som om det hjelper i begynnelsen men i ettertid vil du se at det kanskje reddet livet ditt.

Jeg vet hvor vanskelig det er å spørre om hjelp, men når det er gjort vil det bli så mye lettere...
Det fungerer ikke å spørre om hjelp på et sykehus, da blir man bare lukket inne og får ikke se noe uteliv eller noen ting, jeg har og går gjennom en psykose som jeg har lært av, jeg kom gjennom den, den var beinhard, men jeg får bare ikke sjelefred, nå lever jeg fra dag til dag, fordi da vet jeg at jeg kan gjøre det når det følest rett og den eneste utveien for meg og min del..men den er ikke enda, jeg kan fortsette og leve litt til, så nå ser jeg hva som skjer, det er alt jeg kan love...Godt nytt år! tror vi stopper tråden der..
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links