Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsishimmelen eller helvete....?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Re: himmelen eller helvete....?

Innlegg av miss 24/7 »

madjava skrev:
miss 24/7 skrev:
madjava skrev:
miss 24/7 skrev:Dette er ihvertfall noe jeg altid har lurt på,og gjort meg mangen tanker ved,hva er nå helvete,å hvor? å hva er himmelen, å hvordan kan man sikre seg en plass der ?
Dette er noe jeg tror di fleste har tengt litt på,om det i det hele tatt er noe forklaring på det.
Jeg for min del har ofte tenkt at : kan man egentlig havne til et verre sted enn her på jorden...? å kan det ikke like godt være så at man blir gjenfødt til å bli her på jorden for å hele tiden lære.....er det det som menes med å komme til helvete,å når vi da har lært nok så havner man i himmelen....å hvor er nå det ? er det da man får i oppgave å bli som en ånd eller en hjelper som skal lede mennesket til det rette..?
er det derfor vi mennesker mere og mere blir bevist på det åndelige ?
noen andre som kansje har tenkt tanken...... :mozilla_undecided: ?
Tipper du lyt gruble meir på dette, og om du finne svaret er ikkje godt å vite. For meg eksisterer det verken himmel eller helvete. Livet lever vi her på jorda og det er opp til oss menneska om vi vil bruke vår positive kraft til å leve i harmoni med naturen og kvarandre og oppleve at vi faktisk lever i det paradis vi stadig lengter etter, eller om vi vil bruke vår negative kraft og lage grobunn for at menneska heller vil ha eit helvete og ein himmel å sikte mot etter døden.

Etter den katolskvridde kristne tro har jesus lagt av ein bilett til himmelen for alle menneska. Du er med andre ord sikra ein plass i himmelen, men dei lærde stridast enno om kor biletten skal hentast....kanskje det er i helvete du må hente den????....hehehe

Mulig eg har ytra dette før, men ånder og hjelpere er for meg fantasier andre har, kanskje fordi eg ikkje har opplevd noko åndelig slik sett. Men eg har opplevd å være åndelig i ett med naturen viss det teller. :D
for min del så er det ikke så viktig hvor man havner etter døden,er ikke så redd for døden,men jeg vil jo selfølgelig være her på jord så lenge som mulig,vist jeg skal frykte døden,så må det vær at jeg ikke skal få oppleve å være her med mine barn.
men jeg er en grubler ..... :mozilla_laughing: å tankene går mye i det uforklarlige,jeg kan ikke slå meg til ro med at vi lever ,å vi dør...å ferdig med det
der må være en mening med at vi er her,å det må være noe som venter oss......??
men hva,og hvor? å er det virkelig et helvete,eller en himmel.?
å i så tilfelle hva er helvete å hvor??.....nei ble mye vas her ,men jo mere man vet ,jo mere vil man vite....men det beste man kan gjøre er selfølgelig å få det beste utav livet vi har nå i dag.men man kan ikke ungå å undre seg over livet eller det som hender, eller ikke etterdøden. svaret kommer nok ..hvor vi nå enn er da... eller hva vi er :mozilla_undecided:
Er enig i at det ikkje har noko for seg å frykte døden, det einaste er som du seie at tanken på å ikkje følge barna til dei greie seg sjølv ville være vondt å godta, men like fullt om eg skulle få beskjed ein dag om at eg bare har att nokre mnd å leve vil eg ikkje bruke tid på å frykte døden eller være redd for korleis det vil gå med son min. Eg ville nok brukt resten av tida saman med han best mogleg, gjeve han gode minner å ta med seg vidare i livet, osv. :D

Eg veit det virker rart å tru at det ikkje er noko etter døden, men må det være noko etter døden for at livet vårt skal ha meining? Er det ikkje nok meining med livet å oppdra våre barn, gje dei lærdom, kunnskap og opplevelser dei elles ikkje ville fått?
meniningen med livet er jo som du sier at vi skal oppdra våre barn,gi dem kunskap og opplevelser å selfølgelig masse kjærlighet..det er det som er meningen med livet
Men hva er meningen etter livet,kan livet vi lever påvirke et eventuelt liv etter døden,å hva er i så fall meningen med et liv etter døden da ???


eg e vanskelige,vett det :D
Antall ord: 776
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: himmelen eller helvete....?

Innlegg av madjava »

miss 24/7 skrev:
madjava skrev:
miss 24/7 skrev:
madjava skrev:
miss 24/7 skrev:Dette er ihvertfall noe jeg altid har lurt på,og gjort meg mangen tanker ved,hva er nå helvete,å hvor? å hva er himmelen, å hvordan kan man sikre seg en plass der ?
Dette er noe jeg tror di fleste har tengt litt på,om det i det hele tatt er noe forklaring på det.
Jeg for min del har ofte tenkt at : kan man egentlig havne til et verre sted enn her på jorden...? å kan det ikke like godt være så at man blir gjenfødt til å bli her på jorden for å hele tiden lære.....er det det som menes med å komme til helvete,å når vi da har lært nok så havner man i himmelen....å hvor er nå det ? er det da man får i oppgave å bli som en ånd eller en hjelper som skal lede mennesket til det rette..?
er det derfor vi mennesker mere og mere blir bevist på det åndelige ?
noen andre som kansje har tenkt tanken...... :mozilla_undecided: ?
Tipper du lyt gruble meir på dette, og om du finne svaret er ikkje godt å vite. For meg eksisterer det verken himmel eller helvete. Livet lever vi her på jorda og det er opp til oss menneska om vi vil bruke vår positive kraft til å leve i harmoni med naturen og kvarandre og oppleve at vi faktisk lever i det paradis vi stadig lengter etter, eller om vi vil bruke vår negative kraft og lage grobunn for at menneska heller vil ha eit helvete og ein himmel å sikte mot etter døden.

Etter den katolskvridde kristne tro har jesus lagt av ein bilett til himmelen for alle menneska. Du er med andre ord sikra ein plass i himmelen, men dei lærde stridast enno om kor biletten skal hentast....kanskje det er i helvete du må hente den????....hehehe

Mulig eg har ytra dette før, men ånder og hjelpere er for meg fantasier andre har, kanskje fordi eg ikkje har opplevd noko åndelig slik sett. Men eg har opplevd å være åndelig i ett med naturen viss det teller. :D
for min del så er det ikke så viktig hvor man havner etter døden,er ikke så redd for døden,men jeg vil jo selfølgelig være her på jord så lenge som mulig,vist jeg skal frykte døden,så må det vær at jeg ikke skal få oppleve å være her med mine barn.
men jeg er en grubler ..... :mozilla_laughing: å tankene går mye i det uforklarlige,jeg kan ikke slå meg til ro med at vi lever ,å vi dør...å ferdig med det
der må være en mening med at vi er her,å det må være noe som venter oss......??
men hva,og hvor? å er det virkelig et helvete,eller en himmel.?
å i så tilfelle hva er helvete å hvor??.....nei ble mye vas her ,men jo mere man vet ,jo mere vil man vite....men det beste man kan gjøre er selfølgelig å få det beste utav livet vi har nå i dag.men man kan ikke ungå å undre seg over livet eller det som hender, eller ikke etterdøden. svaret kommer nok ..hvor vi nå enn er da... eller hva vi er :mozilla_undecided:
Er enig i at det ikkje har noko for seg å frykte døden, det einaste er som du seie at tanken på å ikkje følge barna til dei greie seg sjølv ville være vondt å godta, men like fullt om eg skulle få beskjed ein dag om at eg bare har att nokre mnd å leve vil eg ikkje bruke tid på å frykte døden eller være redd for korleis det vil gå med son min. Eg ville nok brukt resten av tida saman med han best mogleg, gjeve han gode minner å ta med seg vidare i livet, osv. :D

Eg veit det virker rart å tru at det ikkje er noko etter døden, men må det være noko etter døden for at livet vårt skal ha meining? Er det ikkje nok meining med livet å oppdra våre barn, gje dei lærdom, kunnskap og opplevelser dei elles ikkje ville fått?
meniningen med livet er jo som du sier at vi skal oppdra våre barn,gi dem kunskap og opplevelser å selfølgelig masse kjærlighet..det er det som er meningen med livet
Men hva er meningen etter livet,kan livet vi lever påvirke et eventuelt liv etter døden,å hva er i så fall meningen med et liv etter døden da ???


eg e vanskelige,vett det :D
Hehe...kan ikkje svare deg på ka som er meininga etter livet, dvs når vi er døde, for det første veit eg ikkje noko om kva som skjer når eg dør, og for det andre er eg for min del ganske så død når eg er død og livet har slokna og eg treng difor ikkje noko meining med døden bortsett fra at den tida eg fekk leve satte sine spor, helst positive spor.

Eg ser ikkje for meg at vi skal få leve eit liv etter døden, og difor har det heller inga meining for meg.

Derimot viss eg var forfatter og skrev ei bok om "Sjela tur-retur, ei viktig reise mellom 2 kropper" ville eg nok forfekta sjel og liv etter døden og himmel og litt helvete og meir. :D
Antall ord: 923
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

nei det finnes vel ingen som kan gi noe direkte svar på dette,men det finnes delte meninger,om man for eks har opplevd noe unaturlig (et eller annet åndelig) så er man veldig sikker på at det finnes noe,som man ikke helt kan finne rette forklaringen på.

Nå sier jeg ikke at jeg har hatt noen sånn opplevelser,men jeg kan like gjerne tro det er noen som sitter igjen med uforklarlige hendelser,man hører rett som det er om dette, noe er ganske troverdig,mens andre hendelser er mindre troverdige..... :mozilla_smile:
men jeg for min del kommer antageligvis til å lure på dette så lenge jeg lever.
Jeg er en person som må grave etter forklaringer på det meste ..... :D

Så er det jo ganske spennende også da :D
Antall ord: 132
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jane,
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 72
Startet: 09 Okt 2005 14:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jane, »

madjava skrev:
Jane, skrev:Boka sjelereiser med Michael Newton tar for seg hva som skjer i mellom livene våre veldig detaljert, han har ført personer inn i en slags hypnose der de opplever seg selv mellom livene, meget spennende lesing, føltes veldig riktig for meg.
Ikkje for å trakkasere det du liker ved denne boka osv, men Michael Newton med fleire viser mange av oss vegen mot lyset...pengelyset som gjere deg rik viss du greie å skrive ned noko fantastisk og ta deg godt betalt for det. Det viktigaste er at innhaldet er sensasjonellt, motstrider alt vi elles veit om dette emnet, kjem helst med nye sannheter som beviser det sensasjonelle, viss folk som lese dette trur dei får det enda betre etter døden enn dei trudde før dei las boka er du garantert sukksess og rikdom. Viss boka messer opp att og opp att på det samme lenge nok vil leseren tru at det er noko i dette og når lesaren er ferdig med boka har lesaren eit veldig behov for å få forklare alt lesaren no har skjønt om sitt eige liv til sine venner og familie. Da er lesaren blitt ein forkynner for den nye sannheten om sjelelivet og utan at lesaren skjønner det sjølv er lesaren hjernevaska til å tru på dette nye sanne og forsvare det med hud og hår.

Heldigvis er ikkje alle like lette å lure og eg vil difor anbefale dei fleste å lese boka. Dei som er lettlurte bør oxo lese boka for den er jaffal eit hakk betre enn desse 3 fordømmande religionane som kreve vår totale underkastelse.

Er det ikkje rart ka dei finne ut i USA. Må seie eg lo litt av innhaldet i denne boka, det er liksom lagt opp til å være noko sensasjonellt, der MN har, ved ein tilfeldighet, oppdaga ein ny måte å hypnotisere på som gjere at han kan få innblikk i sjelelivet til kundane sine, sensasjonellt og forbløffande at dei 29 personane han skrive om har så samanfallande historie å fortelle liksom, men det beste av alt er at MN legger inn sine egne tolkninger av historiene personane fortel og gjere dei om til sannheter bevist ved alt desse 29 personane greie å trykke ut av seg under hypnose.

Ein anna ting eg stusser over er at denne hypnoseteknikken som MN bruker er noko du kan få lære på eit 1-årig utdannings-kurs, der du kvar tredje mnd får 1 langhelg på 4 dager, totalt 4 langhelger og med nokre gruppesamlinger mellom kvar langhelg for å øve litt med ein veileder, så vil du oxo være i stand til å hypnotisere (du er blitt regresjonsterapeut) mennesker slik at du kan hjelpe dei med sine kvardagslige problem og samtidig få innpass i deira sjeleliv. Det er med dette som med alt anna humbug, du må betale dyrt( ca 16000 til 20000 + overnatting på det sentrale stedet i Oslo dette kurset måtte finne på å verte avholdt) for å leike med dei galne.

Eg har ikkje sansen for alt dette som har dukka opp i kjølvatnet av New-Age kulturen, og det meste av det bygger bare vidare på gamle fordommer innpakka i ny embalasje med nokre nye flotte ord og sensasjonelle muligheter for dei lettlurte. Eg er sikker på at viss nokon verkelig hadde funne ut noko som ville gavne mennesket på noko vis, så hadde det ikkje kosta oss noko å få vite kva det var. Det at alle desse luringane skal tjene penger på alt dei gjere(yepp, MN har og noko med dette kurset å gjere, men han har jo etter kvart utdanna disipler som kan gå ut og tjene penger for både seg sjølv og for MN) seie ganske mykje om målet med mange av bøkene som vert skrivne.

Kristisk tenking er det ikkje mange som tør å stå for lenger, virker som om alle vil rømme fra desse religionane som har fordømt oss i lang tid, men å rømme inn i ei fantasiverd som knapt nok er mulig å finne att hjå eit narkovrak, er for meg eit godt svar på at mange menneske oppfører seg som sauer(ikkje eit vondt ord om sauer i så måte).
Jeg føler meg absolutt ikke hjernevasket av denne boken, den støtter helt enkelt opp om mine egne tanker om dette temaet, men jeg stiller meg selvfølgelig litt skeptisk til dette som står skrevet og tar det ikke til meg som en absolutt sannhet, men for all del noen som leser boken kan nok føle det som du beskrev her.
Sist redigert av Jane, på 04 Jan 2006 16:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 778
Jane

What doesent kill u makes u stronger!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

helt enig med deg der jane,om man leser en bok og finner endel som er av den interessen man søker,så vil man i di aller fleste tilfeller ikke la seg styre helt ,eller hodstup gå inn for at det er sannheten,di fleste vil nok ta det som et: jo kansje det kan være noe i det,eller så vil man kansje finne ut at: nei dette er langt fra det jeg føler er riktig.
Men for all del, det er mangen som bli helt hekta på det dem leser,å finner alt for god fisk.
jeg er alltid litt på vakt selv,litt skeptisk kansje,å det er vel derfor man søker etter forklaringer hele tiden,har man fått et svar,så vil man gjerne høre mere,andre synspunkter :mozilla_wink:


vi er alle litt skeptiske til det ukjente tror jeg, å det skal vi da også være....
men det vi ikke vet vil vel alltid vekke våres interesse tror jeg da
Antall ord: 170
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Yepp, er alltid godt å høre ka andre syns om dei forskjellige tankane og ideane som svirrer rundt om. Egentlig har vi alle vår lille overbevisning om at sånn er det og så prøver vi å finne noko brukbart her og der som sammenfaller med det vi trur på eller ynskje å tru på. :D
Antall ord: 55
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

madjava skrev:Yepp, er alltid godt å høre ka andre syns om dei forskjellige tankane og ideane som svirrer rundt om. Egentlig har vi alle vår lille overbevisning om at sånn er det og så prøver vi å finne noko brukbart her og der som sammenfaller med det vi trur på eller ynskje å tru på. :D
da er vi ihvertfall enige der.... :)
tror foresten det bare er sunt å kunne være litt allsidig,og åpen for flere muligheter
Antall ord: 79
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

solution skrev:Dette er jeg totalt uenig i, det skjer mye i verden som er ondskapsfult og som overhodet ikke har noen mening. For.eks hva med det saddam hussein har gjort mot folket sitt i flere tiår. Hva godt kom ut av det? et land okkuperer irak, flere blir drept, folk blir kidnappet og dreot forran kamera.
Er det ikke fantastisk da, at mange folk faktisk kjemper en fredelig kamp mot tyranniet? Det er nok enda fler som griper til våpen, men jeg synes det er helt vanvittig flott at noen faktisk bruker ord og argumenter for å prøve å få til noe positivt i elendigheten.
miss 24/7 skrev:nå er det ikke en tanke som har satt seg,men en tanke med mangen ?????
men nå er det som du sier mye bra her på jord,men for å være helt ærlig,så synes jeg det er ufattilg mye ondskap her å.for mange så kan det kalles et helvete på jord
jeg er utrolig gla for å bo her i norge,et forsåvidt fredelig lite land :mozilla_smile:
men rundt om i verden så skjer det noe tragisk hver eneste dag.ikke så rent lite heller
Så man kan jo undres...... :mozilla_undecided:

jeg tror ikke at vi er ferdig etter et liv på jorden,noe er det som venter oss.....??
Javisst er det ondskap også, men jeg har da ikke påstått at dette er Himmelen, Paradis eller Nirvana heller.
Det er mye trist, og det er mye elendighet i verden, men det er også så utrolig mye bra.
Og det gode vi vet om kan vi passe på, mens vi kan prøve å redusere det negative. Vi som bor i Norge kan begynne med å hjelpe til der vi synes det er viktigst. Noen mener det er katastrofehjelp mens andre mener det viktigste er å gi ulandene mulighet til å bli selvforsynte med det nødvendigste, og at godene fordeles rettferdig i de landene også.
Stopping av regnskognedhoggingen mener atter andre er noe av det viktigste.
Hva enhver mener spiller mindre rolle, om man bare prøver å yte en skjerv alle mann.
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

BA skrev:
solution skrev:Dette er jeg totalt uenig i, det skjer mye i verden som er ondskapsfult og som overhodet ikke har noen mening. For.eks hva med det saddam hussein har gjort mot folket sitt i flere tiår. Hva godt kom ut av det? et land okkuperer irak, flere blir drept, folk blir kidnappet og dreot forran kamera.
Er det ikke fantastisk da, at mange folk faktisk kjemper en fredelig kamp mot tyranniet? Det er nok enda fler som griper til våpen, men jeg synes det er helt vanvittig flott at noen faktisk bruker ord og argumenter for å prøve å få til noe positivt i elendigheten.
miss 24/7 skrev:nå er det ikke en tanke som har satt seg,men en tanke med mangen ?????
men nå er det som du sier mye bra her på jord,men for å være helt ærlig,så synes jeg det er ufattilg mye ondskap her å.for mange så kan det kalles et helvete på jord
jeg er utrolig gla for å bo her i norge,et forsåvidt fredelig lite land :mozilla_smile:
men rundt om i verden så skjer det noe tragisk hver eneste dag.ikke så rent lite heller
Så man kan jo undres...... :mozilla_undecided:

jeg tror ikke at vi er ferdig etter et liv på jorden,noe er det som venter oss.....??
Javisst er det ondskap også, men jeg har da ikke påstått at dette er Himmelen, Paradis eller Nirvana heller.
Det er mye trist, og det er mye elendighet i verden, men det er også så utrolig mye bra.
Og det gode vi vet om kan vi passe på, mens vi kan prøve å redusere det negative. Vi som bor i Norge kan begynne med å hjelpe til der vi synes det er viktigst. Noen mener det er katastrofehjelp mens andre mener det viktigste er å gi ulandene mulighet til å bli selvforsynte med det nødvendigste, og at godene fordeles rettferdig i de landene også.
Stopping av regnskognedhoggingen mener atter andre er noe av det viktigste.
Hva enhver mener spiller mindre rolle, om man bare prøver å yte en skjerv alle mann.
Hmmm....er helt enig med deg der
men jeg tror nå på en gud,og at han er god,så der har vi helt forskjellige meninger.men for all del,jeg vet jo godt at det er mangen som er uenig med meg der,å det er helt greit.. :mozilla_smile: men det er alikevel morsomt å høre andres meninger.

for min del så betyr ikke bibelen så veldig mye selv om jeg tror det finnes en gud.
hvordan skal jeg forklare det ....?hmmmm :mozilla_undecided: Bibelen..:
Tror kansje at om man hadde fått muligheten til å luke bort alt annet enn det som er sannheten,så hadde man sittet igjen med en ganske så tynn bibel

men det er nå min mening, at andre har en annen mening er for meg helt ok det.
Antall ord: 487
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BMFLEX skrev:
miss 24/7 skrev:Hmmm... er vist alene om sånne rare tanker... :(
Du er vel ikke akkurat alene om å tenke på himmel og helvete, er vel i bunn og grunn det eneste de forskjellige religionene handler om:)
Og hvordan vi skal liksom leve midt imellom himmel og helvete?

Jeg tror for min del at både himmel og helvete finnes på jorden i livet vi lever akkurat nå... det er som å komme til himmelen når du f.esk føder et barn og får oppleve et slikt mirakel og et helvete å befinne deg i den situasjon hvor du som kvinne er solgt til sexindustrien og har ikke en sjanse til å unnslippe...

kan ikke forestille meg at det er verre å brenne i all evighet i et helvete.. det må isåfall være like ille..

men en ting er sikkert... svaret kommer ikke her hehehe.. for det er meningsforskjeller og godt er det!
Antall ord: 157
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
BMFLEX skrev:
miss 24/7 skrev:Hmmm... er vist alene om sånne rare tanker... :(
Du er vel ikke akkurat alene om å tenke på himmel og helvete, er vel i bunn og grunn det eneste de forskjellige religionene handler om:)
Og hvordan vi skal liksom leve midt imellom himmel og helvete?

Jeg tror for min del at både himmel og helvete finnes på jorden i livet vi lever akkurat nå... det er som å komme til himmelen når du f.esk føder et barn og får oppleve et slikt mirakel og et helvete å befinne deg i den situasjon hvor du som kvinne er solgt til sexindustrien og har ikke en sjanse til å unnslippe...

kan ikke forestille meg at det er verre å brenne i all evighet i et helvete.. det må isåfall være like ille..

men en ting er sikkert... svaret kommer ikke her hehehe.. for det er meningsforskjeller og godt er det!
Hehe...her kjem eit av svara...helvete greie menneska fint å lage sjølv her på jorda, men problemet er at helvete for ei kvinne som er solgt til sexindustrien opplevast som himmel for dei som utnytter ho. Veit eg forklarer dette på ein dårlig måte, men det finst mange nok som liker å være i ein maktposisjon overfor kvinner og mange av desse mennene nyte det som om dei er kome til himmelen(paradis).

Det eg ikkje greie å godta er denne religiøse trenden som har innhylla mange av desse nye ideane om at vi skal gjennomgå slik og slik i dette livet og ta lærdom av det i neste liv. Eller at det var meininga at dette skulle skje. Det er så likt seg som det alltid har vore. Og mange går på det utan å tenke i det heile. Greie ikkje folk i dag å sjå at dette bare er med på å forsvare alt det negative som skjer for at dei som liker å gjere slike negative ting skal få lov å forsette med det.

Lover og religioner og livssyn er alle med på å tilrettelegge det helvete mange opplever på jorda i dag, og svært få tør å innsjå at dei støtter opp om dette helvete. Mange av dåkke her inne trur på religion/livssyn som er med på å bygge dette helvete mange opplever her på jorda. Liv etter døden, religioner som dyrker det gode og erkjenner det onde, at alt har ei meining, skjebnen, reinkarnasjon osv.

Eg veit eg provoserer, men for meg eksisterer det ikkje eit helvete andre plasser enn det helvete(menneskeskapt negativitet) som er synleg her på jorda, og det har ingenting med ånder eller noko anna å gjere, mennesket sjøl har laga det i alle tider og vil forsette med det til nokon bryr seg så mykje i felleskap at det vert stoppa.
Antall ord: 473
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links