Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisThe bible code

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
hysen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 02 Aug 2006 15:49
17

The bible code

Innlegg av hysen »

Jeg har sett en dokumantar om at via bibelske koder kan man finne fremtiden. Noe sånt.
SÅ jeg er litt interesert å høre om det egentlig er sant? Jeg har en link, som har lyst til å vide dere. Si i fra hvis dere finner ut noe mere om den bibelske koden.
Her kan dere lese litt av fremtiden som de menner det vil skje. http://www.exodus2006.com/3code.htm
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
El Boss

Innlegg av El Boss »

men, da spør jeg, hvem drepte kennedy, og hvem sier bibelcode drepte kennedy....??

dette er et verk iscenesatt av illuminazi....
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hysen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 02 Aug 2006 15:49
17

Innlegg av hysen »

ikke spør meg, jeg spør dere. Kanskje det ikke er sant? men hvem vet.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Isaac Newton og flere andre forsket på koder i bibelen flere århundrer før det ble kjent/oppdaget. Det er flere typer koder i bibelen.

Det som vanligvis menes som bibelkoden er hvor man bruker ELS-koder for å finne ord og setninger som er skjult i teksten. Det gjør man ved å feks. hoppe over hver 7. bokstav, og så sette sammen alle bokstavene fremmover, til man kommer til et ord eller en setning.Bibelkoden bruker stort sett Textus Receptus, den mest utbredte GT-kilden. Jeg har selv testet ut en del koder i Tanach (hebraisk GT).

Noen ord kan være tilfeldige at man finner, men jo lengre ordene og setningene er, jo mer imponerende er det. Særlig når lange meningsfyllte tekster (den kodete teksten) passer med overflatetekten (den man leser vanligvis), og den krysses med andre passende lange koder.

Noen skeptikere har hevdet at de kan finne slike koder i enhver bok, som feks Moby Dick, men de er langt fra like overbevisende som de i det hebraiske Gamle Testamentet.

http://www.biblecodedigest.com
http://www.thebiblecodes.com/

Andre typer koder er teomatikk (teologi-matematikk) og ordkoder ala anagrammer. Eksempler på det er tallkoder, gematria, notaricon, temurah og netrikon. Et velkjent eksempel på teomatikk er tallet 666. Les feks. om Ivan Panin.
Antall ord: 216
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

armagedon starter med israels bomber over libya, med netanyahu som avsender, står det også å lese i bibelkoden.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: The bible code

Innlegg av Morris »

Jeg har bibelkoden 1 og bibelkoden 2, (norsk oversettelse) ingen nevner hvem som starter Armageddon. Grunnen er at man ikke har en funnet en kodenøkkel til Bibelen siden det kan se ut som at opplysninger kan ligge lagvis oppå hverandre (potenser). For å kunne dekode Bibelen riktig behøver man en kvantedatamaskin, hittil finnes det ikke store nok datamaskiner som kan takle all infoen der - alt som skjer i verden hver eneste dag, samt hver eneste person er nevnt der... så et navn i rekken av mange andre navn som slår igjennom sier ikke så mye, det blir for vagt. Man kan jo også lese bibeltekstene i rene bildefortellinger og se at det umulig kan stemme om man tar for seg Åp.8.2 til og med 16.16 og se alt som går forut for dette.

Anbefaler også å sammenligne bibelhistorie med vanlig historie og se om disse stemmer overens, hvis ikke, har man et gap i tiden som ikke kan gjøres rede for. Mest sannsynlig er tiden som ikke kan gjøres rede for profetisk, som fx. Matt.1.17...: fjorten slektsledd (=490 år) fra bortføringen til Babylon og fram til Kristus. - /vs at det skal føres krig mot Lammet av Babylons 10 konger som ennå ikke har fått makt... men blir beseiret av ham i Åp.17.9-14.
Man trenger faktisk ikke mer enn en kalulator for å se at overnevnte ikke skjer i overskuelig fremtid. Gal.4.4/ Ef.1.10 bruker ordene "tidens fylde"... og den hebraiske kalenderen er ikke kommet til det 5. årtusen engang...
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: The bible code

Innlegg av Morris »

Profetiske sider

Innledning
” Og du, Daniel, gjem disse ord og forsegl boken inntil endens tid! Mange skal granske den, og kunnskapen skal bli stor.”

Daniel 12:4
Bibel Koden Kapittel 1
https://www.korsfestet.com/446271321
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: The bible code

Innlegg av Terra »

Har bibelkoden 1 og 2 liggende i en bokhylle jeg også men har ikke fått lest dem og satt meg inn i stoffet enda.
Antall ord: 25
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: The bible code

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 12 Okt 2021 22:55 Har bibelkoden 1 og 2 liggende i en bokhylle jeg også men har ikke fått lest dem og satt meg inn i stoffet enda.
Bøkene var så spennende synes jeg, at da jeg fikk dem klarte jeg nesten ikke legge dem fra meg, den første boken leste jeg ut på styrten!
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links